Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ammoniumsulfaattia ja Glyfoa  (Luettu 7039 kertaa)

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Ammoniumsulfaattia ja Glyfoa
MTT:n tutkimus/lähdeaineistojen copypastesekamelska vuosilta pissa ja liisa, avasi erikoisia näkökulmia ammoniumsulfaatin käytöstä.

Yhden tutkimuksen mukaan amsu nosti lyfon tehoa suhteessa kiinnitteeseen, kun taas kenttäkokeissa tehoeroja ei ollut.

Typen, fosforin ja rikin(ei sorsa) lisääminen ei tuonnut merkittävää vaikutusta. Mutta ammoniumsulfaatti kylläkin. Tai siis ei siitäkään apua, jos on jotain kiinniteöljyä. Tai sitten joo.

Taitaa olla parempi pitäytyä empiiristen kokeiden armoilla.

Niin ja mitäs se tarkastaja sanoo, kun typpeä sillä lailla ruiskitaan?

Eikös tuolla Amerikan ihmemaassa ammoniumsulfaattia lisätä glyfoon automaattisesti, tarkka määrä ja koostumus. Glyfokauppias myi kumpaakin ainetta, purkit oli täkäläistä himpun isompia :P  Ellei olisi hyötyä, kai tuota ei myytäisi. Tuolla kun Dollari ainoa konsultti, jota kuunnellaan viimeisenä... :P



Suomessa ekana ja vikana tuumataan että mitä tarkastajat mistäkin toimenpiteestä sanoisivat.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5906
Vs: Ammoniumsulfaattia ja Glyfoa
Mä olen ams:ää käyttänyt useamman vuoden glyfo ruiskutuksissa veden kunnostukseen.
En osaa konkreettisesti sanoa juuta enkä jaata hyödystä, ainemääriä en ole yrittänyt pudottaa koska glyfo on kuitenkin nykypäivänä suht halpaa eikä viitsisi ottaa vielä nykyistä enempää riskejä torjunnan lopputuloksen kanssa varsinkin kun kierrossa kasveja joille juola on sadon laatuun vaikuttava rikkakasvi.

Nyt tänä vuonna olen käyttänyt x-changea suuressa osassa kasvusto ruiskutuksissa ja varmaan menen sillä glyfotkin.

Joku viisaampi varmaan osaisi sanoa onko vastaava vaikutus kuin ams:llä, periaate ainakin on käsittääkseni sama eli aineella sidotaan vedessä vapaana olevia kationeja.