Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: makro - 12.03.12 - klo:19:26

Otsikko: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: makro - 12.03.12 - klo:19:26
saako/pystyykö/voiko/kannattaako?? Valtra 8400 40km/h versioon laittaa liikennevälitystä?, eli onko siinä eri perävälitys vai vaihteisto vai pikavaihde? onko kukaan tehny ko. operaatioo?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Väsynyt - 12.03.12 - klo:19:40
Saa/pystyy/voi ja on varmaa tapaus kohtainen...  Viime keväänä tehtiin omaan 8400 sama homma.
Joutuu vaihtaa lautas pöyrä parin, murikka akselin ja nelivedon rattaat.
Purattaa vaan aika osiin peräpään
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: rene-rane - 12.03.12 - klo:20:03
tai jos kierroksia nostaa niin se ainakin onnistuu...
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: justus - 12.03.12 - klo:20:11
Eikös niihin 50km kulkevissa oo jarrut tehokkaamat,ja jousitettu etuakseli
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Mikkis - 12.03.12 - klo:20:15
tai jos kierroksia nostaa niin se ainakin onnistuu...

EI missään nimessä näillä pöön hinnoolla! hörppää melekoosesti ainetta ku kone huutaa yli 2100rpm ! Ittellä ollu joskus kans suunnitelmis, mutta jääny... ja ps. viittäkymppiä ei saa kierroksia nostamalla, oma 8150 kuluki 46 ja kierroksia 2600 ja hirrrvee pyörre tankis. Ei oo jousitettua akselia ja tuskimpa tehokkaampia jarruja.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Väsynyt - 12.03.12 - klo:20:19
Eikös niihin 50km kulkevissa oo jarrut tehokkaamat,ja jousitettu etuakseli
Eipä oo valtroissa muuta kun lisä hintaan ::)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Hervast - 12.03.12 - klo:20:26
Ensimmäisissä liikennekoneissa (ennen 2000?) oli lisäöljysäiliö ja sintterijarrulevyt sekä etulokasuojat ja laminoitu tuulilasi. Muistaakseni myös jarruventtiili perävaunulle. Sitten kun perän öljytilavuus suureni, niin tuosta lisäöljysäiliöstä luovuttiin. Jousitettu etuakseli on ollut lisävaruste.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: heksa100 - 12.03.12 - klo:21:35
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miks ruveta vaihteleen osia, kun helpommalla pääsee vaihtamalla traktoria?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: hvinnamo - 12.03.12 - klo:21:38
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miks ruveta vaihteleen osia, kun helpommalla pääsee vaihtamalla traktoria?

 Niin, eikä tule mikään itsetehty/laiton virityspommi.  ;)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 12.03.12 - klo:21:38
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miks ruveta vaihteleen osia, kun helpommalla pääsee vaihtamalla traktoria?
niin tai lähtee aikasemmin matkaan.. ;D ;D
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Ana - 12.03.12 - klo:22:28
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miks ruveta vaihteleen osia, kun helpommalla pääsee vaihtamalla traktoria?

Siinäpä se onki kun traktoria ei enää teherä uusia ja käytetyt myynnis olevat 50kmh 8400 mallit on harvas 8)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: erik - 13.03.12 - klo:07:32
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miks ruveta vaihteleen osia, kun helpommalla pääsee vaihtamalla traktoria?

Siinäpä se onki kun traktoria ei enää teherä uusia ja käytetyt myynnis olevat 50kmh 8400 mallit on harvas 8)

Muutama vuos sitten osus helmi 8400 liikkenneperäl ja 1300 ajettuna kohal. Tuosta koneesta en kovin helpolla luovukka!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: makro - 17.03.12 - klo:15:32
onko noihin liikenneversioihin olemassa vielä erilaisia välityksiä? kun jotkut kuulemma kulkee 70km/h, vai kiertääkö niissä kone 4000r/min
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Ana - 17.03.12 - klo:17:36
Oma 8400 meni joskus muistaakseni omiihin mittareihin 2900rpm ja 73kmh 20.8/38 kummiilla, maatalousmallista tekemällä saa nopiemman kun siinä muistaakseni ykkös pikavaihde ns suora kun tehdasliikennemallis kakkonen suora..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: - 17.03.12 - klo:20:10
Mä oon ollu siinä käsitykses että näis vanhemmis koneis, joissa mekaaninen pumppu, oli eri välityksiä. Voi olla huhupuheitakin, mutta joku kivenkovaa väitti että niissä oli rengaskoon mukaan eri välityksiä. Eli jos tilas uuden koneen pienimmillä mahdollisilla renkailla sai pidemmän välityksen. Eli kulki silti sen 50km/h samoilla kierroksilla.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: retku - 17.03.12 - klo:21:48
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 6350 - 18.03.12 - klo:07:01
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Mistä sulla on jouset jääny ylimääräseksi? Kompura varmaan jää koneeseen?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: volvobm500 - 18.03.12 - klo:08:56
Noi 60 ja 70 nopeudet vakiokierroksilla on saatu asentamalla pikavaihteet jälkeenpäin. Esim meidän 6000srj. valumötissä on jälkeenpäin asennettu ja menee 61kmh 34"renkailla(alunperin 45kmh). Kylässä myös yksi 8400 johon on jälkeenpäin asennettu, kulkee 69kmh 38" renkailla. Nopeudet on navigaattorilla testattu jonka ei nyt luulisi heittävän montaa kymmenesosaa. :-X
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Reiskako - 18.03.12 - klo:09:05
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: volvobm500 - 18.03.12 - klo:09:08
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Eipähä oo mitää noista meillä tehty.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: - 18.03.12 - klo:09:09
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: piki1 - 18.03.12 - klo:09:12
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!
ei tarttekkaan  leveämmät takasuojat pitemmät etusuojat jarruventtiili karkaistu tuulilasi,uudemmissa valtroissa tuulilasissa ei eroa.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Reiskako - 18.03.12 - klo:10:29
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: - 18.03.12 - klo:10:34
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)

Voisin mä ajaakkin jos sellainen olis. Mikään laki ei vaadi etujousia. Se on ihan traktorinvalmistajan oma valinta jos pakkomyi etujouset nopean perän kanssa.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: realisti - 18.03.12 - klo:10:36
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)

Valtraahan saa edelleenkin ilman jousia liikennemallina, itte ajoin vajaa vuosi sitten n163 protolla jossa ei tyypityksen vuoksi ollut jousia. Samoin meillä on liikennetraktoriksi rekisteröity jd 6900 -97 eikä siinäkään mitään jousia ole eli tietämättömyyttäs puhut.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:10:40
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)

Valtraahan saa edelleenkin ilman jousia liikennemallina, itte ajoin vajaa vuosi sitten n163 protolla jossa ei tyypityksen vuoksi ollut jousia. Samoin meillä on liikennetraktoriksi rekisteröity jd 6900 -97 eikä siinäkään mitään jousia ole eli tietämättömyyttäs puhut.
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone kulkee 50 tai vähemmän  ;D
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: realisti - 18.03.12 - klo:10:45
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

niinhän se on, mutta ei kuitenkaan laitonta. Kamalahan tuo protokin oli ajaa tri2 renkailla.

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)

Valtraahan saa edelleenkin ilman jousia liikennemallina, itte ajoin vajaa vuosi sitten n163 protolla jossa ei tyypityksen vuoksi ollut jousia. Samoin meillä on liikennetraktoriksi rekisteröity jd 6900 -97 eikä siinäkään mitään jousia ole eli tietämättömyyttäs puhut.
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: piki1 - 18.03.12 - klo:10:50
Traktori on muutoksen jälkeen liikennetraktori ja vaatii jouset etupäähän ja lokasuojat jne.

Vitut se mitään jousia tartte!

niinhän se on, mutta ei kuitenkaan laitonta. Kamalahan tuo protokin oli ajaa tri2 renkailla.

Katsotaan sitten kun ratsiaan ajat sellaisella. Sano sitten mitä tapahtu.  8)

Valtraahan saa edelleenkin ilman jousia liikennemallina, itte ajoin vajaa vuosi sitten n163 protolla jossa ei tyypityksen vuoksi ollut jousia. Samoin meillä on liikennetraktoriksi rekisteröity jd 6900 -97 eikä siinäkään mitään jousia ole eli tietämättömyyttäs puhut.
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
voihan se ollakin itellä ollu 3 liikeeetraktoria ilman jousia ja uusikin on eikä ole tullut kaivattuakaan.oon kyllä ajellu jousitetuillakin.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: SamiT - 18.03.12 - klo:10:55
Ei ole jouset pakolliset ainakaan vanhemmissa vuosikerroissa, ihan uusista en mene sanomaan, oma kone on 1997 vuoden mallia ja ilman jousia. Ei ne jouset huonot kyllä olisi, onneksi sentään etukuormaajassa Softdrive, muuten ei tulisi mitään sujuvasta ajosta tiellä.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Reiskako - 18.03.12 - klo:11:26
Liikennetraktorin seisontajarrun puolestaan
täytyy pystyä pitämään lastattu yhdistelmä
paikoillaan 12 prosentin mäessä. Liikennetraktorin
suurin mahdollinen perävaununpaino
on neljä kertaa traktorin rekisteriin merkitty
omamassa plus 3 000 kiloa aisapainoa, jos
traktorin omamassaa on korotettu kolmanneksella
esimerkiksi irtopainojen avulla.
Liikennetraktorissa täytyy olla lokasuojat
myös edessä. Lokasuojien täytyy peittää renkaat
koko leveydeltä eli yleensä tarvitaan tavallista
leveämmät lokarit. Edessä lokasuoja tulee
asentaa niin, että se yltää 30 astetta eteenpäin
ja takana 50 astetta taaksepäin renkaan ylimmästä
kohdasta.
Sekä traktorin että perävaunun renkaiden
tulee sopia 50 km/h ajoon, jos ajetaan liikennetraktorilla,
jonka rakenteellinen nopeus on
yli 43 km/h. Tätä tarkoittaa merkintä B renkaan
kyljessä. Monilla muillakin renkailla saa ajaa
50 km/h, mutta pienemmällä lastilla. B-tyypin
renkaat sallivat täyden lastin myös liikennenopeuksilla.
Käytännössä liikenne-Valtroissa on paineilmalaitteet
ja jarruventtiili perävaunulle,
vaikkei laki tarkasti näin sanokaan. Käytännössä
perävaunun paineilmajarrut ovat kuitenkin
kätevin tapa toteuttaa lain vaatimus kytkennän
pettäessa automaattisesti lukittuvista jarruista.
Tämä vaatimus on 1992 tai sen jälkeen valmistetuilla
liikennetraktorin perävaunuilla.
Liikennetraktori täytyy katsastaa käyttöön
otettaessa. Vuosikatsastuksia ei kuitenkaan
tarvita.
Liikennetraktorilla ajettaessa täytyy kuljettajalla
olla C-ajokortti.
 Tommi Pitenius

Jouset eivät ilmeisesti ole pakolliset lain mukaan mutta kuitenkin turvallisuutta ja mukavuutta lisäävät huomattavasti.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Hervast - 18.03.12 - klo:11:28
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.

Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:11:34
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Hervast - 18.03.12 - klo:12:08
Näinhän se menee, eihän se mukavuusvarusteet enää uuden koneen hinnassa tunnu juurikaan. Ja omalle jaksamiselle ei kai voi edes laskea hintaa ?

Tämä omalta kannalta täysin teoreettista mietiskelyä kun uutta konetta ei ole ikupäivänä varaa hankkia  ;D  Eikä onneksi edes tarvetta.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 6350 - 18.03.12 - klo:13:49
Näinhän se menee, eihän se mukavuusvarusteet enää uuden koneen hinnassa tunnu juurikaan. Ja omalle jaksamiselle ei kai voi edes laskea hintaa ?

Tämä omalta kannalta täysin teoreettista mietiskelyä kun uutta konetta ei ole ikupäivänä varaa hankkia  ;D  Eikä onneksi edes tarvetta.

Mulla sama tilanne, uudet karkaa hinnoiltaan liian kauas. Mutta jos joskus joku konetta ajaa tuoreempaan vaihtamaan, niin kyllä se todennäköisesti on mukavuudenhalu. Jousittamaton 50 kone täälläkin..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Greenpwr - 18.03.12 - klo:14:02
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...

 
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:14:22
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: piki1 - 18.03.12 - klo:19:20
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:19:30
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:20:43
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:20:46
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:20:48
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:20:53
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...   
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:20:55
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:20:56
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:21:09
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:21:24
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:21:34
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: zetor8045 - 18.03.12 - klo:21:37
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
No eikö sen sillon voi laittaa hölmöyden piikkiin jos ostaa (uuden) liikennetraktorin ilman jousituksia???
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: 42 - 18.03.12 - klo:21:41
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
Mutta saa niitä ilmankin tiedän parikin tapausta kun ovat halunneet valita itse kokonaan eri osat  :P  Traktoreissakin varsinkin siis liikennetraktoreissa pitäisi jousitukset olla vakiovaruste ihan liikenneturvallisuudenkin takia...  Ei ne varmaan turhaan niitä jousituksia traktoreihin tee tai osta...
Pitäisi ja pitäisi jos ei ole niin silloin ei ole?
No eikö sen sillon voi laittaa hölmöyden piikkiin jos ostaa (uuden) liikennetraktorin ilman jousituksia???

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFUB1DO0WZbEyvKOBh6TKkjggzrb86MMpdDxknbojED0eikW_c4w)
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: retku - 18.03.12 - klo:22:02
Noi 60 ja 70 nopeudet vakiokierroksilla on saatu asentamalla pikavaihteet jälkeenpäin. Esim meidän 6000srj. valumötissä on jälkeenpäin asennettu ja menee 61kmh 34"renkailla(alunperin 45kmh). Kylässä myös yksi 8400 johon on jälkeenpäin asennettu, kulkee 69kmh 38" renkailla. Nopeudet on navigaattorilla testattu jonka ei nyt luulisi heittävän montaa kymmenesosaa. :-X

***8400 on aina 3 portaisella pikavaihteella. totta että tuo pikavaihteeton malli on yksi tapa tehä nopee kone...
------------

mulla on uutena 09 ostettu liikenne valtra, otin ilman etujousia. koppijouset löytyy.
yksi kone on 40km/h malli jossa on jouset, siitä täytyy ottaa jouset pois. muissa onkin sitte jouset edessä ja deutsissa kopissakin,hyvät ne on olla kun paljon tiellä ajaa.

 
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: volvobm500 - 19.03.12 - klo:14:28
Noi 60 ja 70 nopeudet vakiokierroksilla on saatu asentamalla pikavaihteet jälkeenpäin. Esim meidän 6000srj. valumötissä on jälkeenpäin asennettu ja menee 61kmh 34"renkailla(alunperin 45kmh). Kylässä myös yksi 8400 johon on jälkeenpäin asennettu, kulkee 69kmh 38" renkailla. Nopeudet on navigaattorilla testattu jonka ei nyt luulisi heittävän montaa kymmenesosaa. :-X



***8400 on aina 3 portaisella pikavaihteella. totta että tuo pikavaihteeton malli on yksi tapa tehä nopee kone...
------------

mulla on uutena 09 ostettu liikenne valtra, otin ilman etujousia. koppijouset löytyy.
yksi kone on 40km/h malli jossa on jouset, siitä täytyy ottaa jouset pois. muissa onkin sitte jouset edessä ja deutsissa kopissakin,hyvät ne on olla kun paljon tiellä ajaa.

Täytyykin kattoa malli uudestaan. Mun mielestä se oli 8400 :-\
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: jusu - 19.03.12 - klo:16:30
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla  varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Ana - 19.03.12 - klo:16:47
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla  varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?

Hydraulisiin etujousiin en ota kantaa mutta ainakin valtterin ilmajousiilla on hyvä olla kuormaajaski paineakut, ei se kuormaajan ja työlaitteen paino niinkään "ryskää" jousituksen varas.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: makro - 19.03.12 - klo:17:11
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: rene - 19.03.12 - klo:20:54
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?
Mitenkähän kallista olisi koneremontin yhteydessä kasvattaa iskutilavuus 7,4seksi :-\  Kampi pitää tietysti vaihtaa mutta pitääkö vaihtaa myös kiertokanget? Vai onko eroa vain männissä :-\
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: hvinnamo - 19.03.12 - klo:21:10
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla  varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

joku viisas kehu ettei saa laittaa jousitettuun koneeseen etukuormaajaan paineakkuja, sotisivat keskenään?? olisko perää?

Hydraulisiin etujousiin en ota kantaa mutta ainakin valtterin ilmajousiilla on hyvä olla kuormaajaski paineakut, ei se kuormaajan ja työlaitteen paino niinkään "ryskää" jousituksen varas.

 Kyl mul on jousitettujen etuakseleiden kanssa myös paineakut ja ne ei todellakaan "sodi keskenään." Olen kuullut aiemminkin ko. teorian , enkä käsitä mitä muuta hyötyä niiden poisjättämisestä on kuin rahan säästyminen..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: jusu - 19.03.12 - klo:21:57
Kyl mul on jousitettujen etuakseleiden kanssa myös paineakut ja ne ei todellakaan "sodi keskenään." Olen kuullut aiemminkin ko. teorian , enkä käsitä mitä muuta hyötyä niiden poisjättämisestä on kuin rahan säästyminen..

ok, hyvä tietää.. tällanen lekenra vain liikkunu, ittiäki epäälyttäny vähän..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: Peltola - 20.03.12 - klo:08:53
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!

Klopit laittaa madallussarjan ja isot renkaat, niin ei sovi enää joustamaan yhtään. Ajavat töyssyihin Valtua hiljempaa..
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: retku - 20.03.12 - klo:12:29
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?

***210hv versio. p120 pumpulla eli iso pekka pumppu 12mm elementillä. kone on ostettu kunnossa olevana. vesipumppu puuttuu. 4000e+alv.

moottorinkorjaussarja maksaa muistaakseni 1700e, eli on halpa. toisaalta ei tuota kannata korjailla, senku laittaa keulalle ja kovaa ajoa. vesipumpun puute ei pitäs haitata kun kannattaa jokatapauksessa uusi kun syylräi/kone on irti.
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: rene - 20.03.12 - klo:13:13
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?

***210hv versio. p120 pumpulla eli iso pekka pumppu 12mm elementillä. kone on ostettu kunnossa olevana. vesipumppu puuttuu. 4000e+alv.

moottorinkorjaussarja maksaa muistaakseni 1700e, eli on halpa. toisaalta ei tuota kannata korjailla, senku laittaa keulalle ja kovaa ajoa. vesipumpun puute ei pitäs haitata kun kannattaa jokatapauksessa uusi kun syylräi/kone on irti.
Ei sitä vesipumppua yleensä kai varmuuden vuoksi laiteta, maksoi muistaakseni yli 700 euroa :-[
Otsikko: Vs: Liikenne Valtra?
Kirjoitti: retku - 20.03.12 - klo:20:46
halpa se on. itekkin laitoin ennakkoon 8950:iin. muistaakseni 12000h:ssa.

kalliimpaa se on mettäs korjata kiireaikaan...