Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?
Ei tietenkään. Miksi olisi? Olishan se ollu suuri häpeä, jos vanha konkari ois rökittäny tulokkaat testissä...
Lues tuosta uudelleen...
"Hei ihan oikeesti... riippumatta siitä mikä merkki voitti "vertailun"... todellista vertailua ja johtopäätöksiä voi tehdä vasta muutaman sadan tunnin jälkeen... "Jaksaa ne verkupojat jauhaa...
Ja vekotus pitää käytänössä pysäyttää alueen vaihtoon ja sehän nyt on joku aito...
Ihailtava piirre tuo uskon lujuus mutta hölmö lienekkö pakko olla?
Konsernin ykkösmerkillä kuulema sujuvampaa.Ei puhalla silppuri pellille kun pysyy tahdissa aluettakin vaihtaessa.
Ainiin... Jossakin on ryssitty pahasti, jos silppurin torven alla ajaessa 30km/h ei riitä. Ei se silppurikuskikaan oikeesti halua lujaa ajaa. Muutenkin jossain on ryssitty, jos pellolla joutuu jossain työssä ajamaan lujempaa kuin 30km/h...
Haukkukaa nyt verkku (henkilöt) Jontikkaa,totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa,ei olisi tarvista tehdä halvempaa Brändiä.
Kilpailu ihmeellistä.
Ja mitä jauhaa? Pysäyttää? Joskus tarvii, joskus ei... Ihme kun noinkin pieni asia tuntuu noin suurelta niille, jotka eivät päivittäin kyseisellä koneella tee töitä... On se, hyvä, että edes yhden vian löydät. Mun ei tartte sulle selittää, miten sen aluevalinnan kans käytännös eletään. Sun ei todellakaan tarvi sitä koskaan ymmärtää. Oikeestaan sitä ei edes huomaa tai alueen vaihto tarvittaessa sujuu niin helposti, ettei huomaakaan.
Huvittava kommentti tuokin
totuus on se että teitin vt verkkua ei olisi ilman Jontikkaa. Tietääkseni Vario voimansiirto on kehitelty ennen jontikan eccomia, korjatkoon joku, jos olen väärässä. Siten väite, ettei Dyna-VT:tä ois ilman jontikkaa on, ellei valheellinen niin ainakin täysin perusteeton.
Kysymys on ihan puhtaasti tekniikasta, ihan vaan tekniikasta ja portaattoman voimansiirron erosta automaattivaihteeseen, jossa automaattivaihteiden välinen alue täytetään portaattomalla osiolla. Kyseessä on teknisesti ottaen aito portaaton vain silloin, kun nopeusalue 0-53km/h toteutuu ilman minkään pakan kytkemistä eli vaihteen vaihtoa. Se, että kone kuljettajalle, ainakin useimmille, tuntuu portaattomalta, ei tarkoita täydellistä portaattomuutta. Ratkaisua voidaan tietenkin taas teknisin perustein selittää pumppujen/hydraulimoottoreiden kokovalinnalla yms... Niin Fendt kuin MF:kin käyttää samaa Vario-ML voimansiirtoa, jossa on tosin kaksi nopeusaluetta vaan ei portaita. Kumpikin alue alkaa nollasta... Tämä tarkoittaa sitä ettei kyseessä ole sekventaalisesti toimiva automaattivaihteisto, kuten muilla tavoilla toteutetuissa ratkaisuissa, jolloin seuraava nopeusalue alkaa edellisen nopeusalueen loppuessa.
Tuo siis tekniikasta ja sitten siihen jontikkaan... Nyt en just oo mollannu jontikan automaattivaihteistoa, vaikka siinäkin selkeästi vaihteen vaihdon huomaa. Ellei huomaa, on perse liian puutunut eikä pitäis ajaa ollenkaan... Valtun dokumentoitu nykiminen on juuri samassa nopeudessa kuin jo protokoneiden aikana.
KJL:ää ei tunnu mikään hetkauttavan ikinä, silti kova tarve päästä selittelemään testin lopputuloksia
"kokemattomuus", miusta se on kyllä vähän kummallista toisaalta jos ei 100 tunnissa opi ajamaan traktoria. Hei se on liki 2,5 normaalia työviikkoa, vaikka jakaa viidelle kuskille niin silti 3 työpäivää per kuski. Jos siinä ajassa ei opi käyttämään traktorin ominaisuuksia sillä tasolla että voi niistä muodostaa mielipiteensä niin toisaalta miten keskiverto kuski, oppiiko edes sen 1000 tunnin aikana? En tuosta tiedä... Dyna-VT:llä nyt ainaki kolme tuntia ajanu niin enhän mä mitään siitä viä tiedä. Vai taitaa niitä olla takana jo 1500
Portaaton tai "portaaton", mitä väliä ihan oikeesti loppukäyttäjälle? Jos "portaatomasta" löytyy käyttäjälle samat ominaisuudet kuin portaattomasta samalla luotettavuudella Vaan kun ei löydy... niin who cares? Ja toisaalta jos samalla saadaan hyötyä hyötysuhteessa yms. niin eikös se portaaton kuulosta jopa heikkoudelta? Ei minusta... Nokialla on puhelimissaan paras rauta mutta ei meinaa pärjätä kun käyttöliittymä heikko, oisko sama Fendt vs. MF?Mikä lienee KV:n takin kääntänyt, kun joitain vuosia sitten kehuivat, että MF:n insinöörit toteuttaneet voimansiirron ohjelmoinnin paremmin kuin Fendtin?
Ei ne mitatut ominaisuudet muutu vaikka ajettas 1000 tuntia, karua vaan se on jos kulutus kova... En ole väittänyt mitattujen ominaisuuksien suhteen mitään...
Pitäskö mua jotenkin hetkauttaa? Koko lailla erilaisia ovat nykykoneet. Toki jouko_jokamies saa koneen kuin koneen liikkeelle ja voi jopa yrittää tehdä sillä töitä, mutta edelleen väitän, että koneen täydelliseen hallintaan /täysimittaiseen hyödyntämiseen tarvitaan joitakin satoja tunteja oppimista sekä yritys/erehdys menetelmällä ja muutamia kertoja jopa kannattaa plarata Käyttöohjekirjaakin. Usko tai älä, käyttöohjekirjasta voi olla hyötyä, jos muuta väität, kannattaa pysyä erossa huipputekniikasta... Sitten... Mitä tulee oppimiseen, on kokonaan eri asia hypätä tutun merkin portaattoman rattiin kuin täysin vieraan merkin jolloin perusasiatkin ovat toisin kuin tutussa merkissä.
No sit viä nyykkäristä... En sano mitään nyykkärin automaattilaatikon toiminnasta, kun en oo ajanu. Vanhempaa CaseIH:n CVX:ää kokeilin kerran ja oikeestaan se jopa sopi käteen toiseksi parhaiten MF:n jälkeen. Paremmin se toimi, kun samalla eccomin automaattivaihteistolla varustettu jontikka. On se kumma juttu, kun teknisiä faktoja lyö pöytään, heti jätkät vetää pakasteherneitä pussillisen nenäänsä. Hahaa...
Kumma juttu sinänsä sekin, ettei mulla oo mitään antipatioita nyykkäriä kohtaan. Jos joku on niin kuvitellu, ei tunne mua. Itse asiassa mulla on nyykkäreistä melkoisen paljonkin kokemusta, että oon nähny senkin puolen, miten paljon isännät saa koneista ihan uskomattomiakin osia rikki...
Yks hyvä esimerkki siitä, kun yks joukojokamies hyppäs aikoinaan uuden NH M160 RangeCommandin rattiin ja tempoi "vaihdekahvan" ensitöikseen paskaksi. Olis ehkä kannattanu silloin avata se ohjekirja... mut eihän sitä tosimies tarvi ei... olis vaan kirjasesta selvinny, että onkin nappivaihteet. Tai olis edes kysyny, mut tosimies ei kysy... Satuin vaan silloin lähettään sen kepakon Seinäjoelle...
Edelleen... Ihan se ja sama. Mä ajan Dyna-VT:llä ihan vaan teidän kiusaksi ja siksi, että siinä on ominaisuuksia, joita ei automaattilootaisista löydy... kuin ehkä directistä jotain vähäsinneppäin...