Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 49643 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Tais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?

Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.

Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!

Fentin vaihteisto parempi kuin Massikan.  :D  Sama vaihteisto molemmissa.

Massikka oli ko testin ainoa portaaton.

Kaks muuta on pikavaihdeautomaatteja lähinnä.
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös.  :o

Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.


Toi on muuten ihan totta, jostakin syystä ne topparit on aina tehtaalta tullessa n.15 mm liian pitkät, aina saa ruuvata reilusti sisään, taitaa olla laiska heppu siellä linjalla kiertämässä pultteja :o
Samoja etuakseleita pääosin traktoreissa kuitenkin käytetään, ja sitten saadaan toisista testeissä huomatavan kankeita, pl. supersteer.

Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo:09:16 kirjoittanut sirkussonni

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Tais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?

Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.

Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!

Fentin vaihteisto parempi kuin Massikan.  :D  Sama vaihteisto molemmissa.

Massikka oli ko testin ainoa portaaton.

Kaks muuta on pikavaihdeautomaatteja lähinnä.

elikkä hyvä pikavaihdeautomaatti hakkaa mansikin portaattoman ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
On se käsittämätöntä että Dyna-VT hävisi keskoselle joka jää mäkeen kuormansa kanssa
ja sammuu lukkojarrutuksessa.  ::)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8374
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Dyna VT pysähtelee sähkövikoihin. Täytyy buutata vähänväliä.
Mystinen kesälaatumies

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös.  :o

Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.


Toi on muuten ihan totta, jostakin syystä ne topparit on aina tehtaalta tullessa n.15 mm liian pitkät, aina saa ruuvata reilusti sisään, taitaa olla laiska heppu siellä linjalla kiertämässä pultteja :o
Samoja etuakseleita pääosin traktoreissa kuitenkin käytetään, ja sitten saadaan toisista testeissä huomatavan kankeita, pl. supersteer.

Jep. Dana, Carraro tai ZF löytyy käytännössä kaikista. Suurin osa noista järeämmistä akseleista sallii sen 55 astetta kääntöä kumpaankiin suuntaan, joissakin malleissa 52. Tuossa Massikassa on kait Danan 740 ja maks kääntökulma on se 55.

Ketteryyserot tuleekin sitten siitä, miten traktorin runkorakenne sallii maksikulmat kohtuullisella raidevälillä ja leveillä nakeilla. Parhaita tässä on Magnum ja T8 Nyykkäri, rungottomat jontikat (amerikkalaiset) sekä aika hyviä myöskin nämä uudet valukehdolliset Massikat. Tainnut topparit tosiaan olla säädettynä ylivarovaisesti.

T-Valtran etumoottori myöskin antaisi hyvät mahdollisuudet kunnon kääntötilan aikaansaamiseen, mutta jostain syystä Vallun etukehdolle tai konepellille ei olla tahdottu mitään tehdä. Esimerkkinä uuden T8 Hollannikkaan vyötärö on jäähdytinpakettien kohdalta 28 cm leveä. Melkoinen korsetti   ;D ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Tais olla ensimmäinen kerta kun Mönkkäriviestissä jäi vetotesti tekemättä? Siihen taitaa olla syykin...jos Valtra pysähtyy mäkeen niin mikä mahtais olla vetoteho?

Ei näkyny pistetaulukkoakaan, täytyy varmaan vaan luottaa silmät ummessa lehden "puolueettomaan" toimitukseen.

Oriston Fendt-taustalla syntyy puolueettomia kommentteja miten Fentin vaihteisto on perempi vaikkei koko kone ole edes testissä!

Fentin vaihteisto parempi kuin Massikan.  :D  Sama vaihteisto molemmissa.

Massikka oli ko testin ainoa portaaton.

Kaks muuta on pikavaihdeautomaatteja lähinnä.

elikkä hyvä pikavaihdeautomaatti hakkaa mansikin portaattoman ;D ;D
Ehkä testissä... ehkä testissä.
Valtua ainakin testin mukaan vaivas sama nykimisongelma kuin jo aikoinaan protokoneessa... Luulin siitä päästyn jo eroon, muttei sittenkään.

Ainiin... Testiryhmän (todennäköisen) kokemattomuuden piikkiin voi selitellä niinkin, ettei ne osannu käyttää valtua ja Massikkaa.
tethering holes to their concave windings

körömölli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
 :D :Dvoi teitä..ISOTmiehet ja niinku 5v.. ;D ;D

Simego

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Onks KJL:llä jotain hampaankolossa testin suhteen?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8374
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Eniten kauhistutti koneiden punnitut painot, ja massikan kääntösäde. Muuta ei tusta testistä oikeen herunutkaan.. No polttoaineen kulutukset kiinnosti myös.  :o

Massikan kääntösäde on ihan sitä mihin on topparit ruuvattu.


Toi on muuten ihan totta, jostakin syystä ne topparit on aina tehtaalta tullessa n.15 mm liian pitkät, aina saa ruuvata reilusti sisään, taitaa olla laiska heppu siellä linjalla kiertämässä pultteja :o
Samoja etuakseleita pääosin traktoreissa kuitenkin käytetään, ja sitten saadaan toisista testeissä huomatavan kankeita, pl. supersteer.
Eiköhän ne topparit ole kaikissa merkeissä akselitehtaan jäljiltä. Luovutushuoltaja saattaa ne topparit säätää, jos on perusteellinen
Mystinen kesälaatumies

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Nyykkärissä Ivecon moottori ,se jos mikään ei ole koskaan kestävyydellä häikäissyt.

Näyttäähän ne 80-luvun Ivecot viellä suolla töissä olevan. Ei juuri vastaavan ikäisiä Valmetteja enään näy niissä hommissa.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Nyykkärissä Ivecon moottori ,se jos mikään ei ole koskaan kestävyydellä häikäissyt.

Näyttäähän ne 80-luvun Ivecot viellä suolla töissä olevan. Ei juuri vastaavan ikäisiä Valmetteja enään näy niissä hommissa.



Karu totuus vaan on näin. Ja eikö täs ko. nyykkäris ole cummins-iveco? Kumpikin aika lujia merkkejä. Vaikka esim Sisu kuorma-autojen kummitukset on varsin kestäviä. Ja aina  vaa hörisee...
Suolahe rauta on haurasta

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kuka oli janoisin  ???

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Kuka oli janoisin  ???

MF,NH,VALTU

Kovin vetämään

NH,MF,VALTU
Nii se on...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Vario odotetusti janoisin.

Valtussa ikävinta tuo vaihteiston ulina. Mistäköhän loppujen lopuksi kiikastaa, mahtavatko saada koskaan fiksattua ääntä pois? Jos ei onnistu, on mielestäni edessä koko laatikon kuoppaaminen,  sillä ei kukaan enää 2011 viitsi ajaa trasselitukko korvissa noin kallista konetta