Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Valmetilla..  (Luettu 9240 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Onko Valmetilla..
... vielä traktoreissaan niitä helposti huollettavia moottoreita ? Siis niitä joissa moottoriöljyt ja jäähdytinnesteet sai kätevästi tyhjennettyä saman pohjapropun kautta  ;D Täytettiinkö ne myös samasta paikasta vaiko erikseen  ???

Mikä mallisarja tuo oli? Kuka muistaa ? Rupesi tekemään Vallua mieli  ::)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Onko Valmetilla..
05 sarjan jossain moottorierässä on ollut tuo tiivisteongelma, josta johtuen liemet sekoittuivat jopa ensimmäisenä käyttövuonnaan. Uskoisin, että tuo ongelma on korjattu 99%:sti. Kauhukuvat sinänsä turhia.

Märkäputkikoneiden vesi/öljyemulsion mahdollisuus on AINA, joten öljytikkua kannattaa nostaa joka aamu ylös. Tämä ei ole merkkisidonnaisuus, vaan kaikki moottorit tuolla tekniikalla tiivistettynä ovat tälle vauriolle alttiina. O-renkaat kovettuvat ja alkaa tippasta. Vielä vanhempiin koneisiin mentäessä nesteiden vaihdon laiminlyönti syö sitten vielä lohkonkin ja putket vie kavitaatio. Tuoreessa nesteessä on näille vastustusaineita, ja käyttöohjeet mm. valmetin osalta kehoittavat vaihtamaan nesteen 2 vuoden välein.

Jostain kumman syystä neste/öljyemulsio ongelma kohdennetaan seuraaviin merkkeihin: Valmet, Nuffield, Leyland vaikka se on yhtä yleinen myös muissa merkeissä joissa käytetään märkäputkirakennetta.

Sikäli tuo on helppo vika korjata kunhan se huomataan ajoissa, hilppeet edestä, kansi irti, öljypohja pois, männät veks, putket irti ja loppu onkin jo sitten kokoonpanoa uusilla osilla.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko Valmetilla..
Valmetin putken alapään tiivisteet oli valmistettu Saksassa.
Saksalainen laatutyö aiheutti paljon vahinkoa .
Tälläistä on ulkolainen koneenrakennus taito ,tosi laadukasta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Onko Valmetilla..
Valmetin putken alapään tiivisteet oli valmistettu Saksassa.
Saksalainen laatutyö aiheutti paljon vahinkoa .
Tälläistä on ulkolainen koneenrakennus taito ,tosi laadukasta.

Varma tieto ?? Mulla on kyllä hiukan toisenlaista tietoa. Entä missäs ne pitävät tiivisterenkaat on valmistettu ? Suomessa noita ei kuitenkaan tehdä.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Onko Valmetilla..
Ainahan se märillä putkilla saattaa tapahtua, ja todennäköisesti tapahtuukin vanhemmiten ;D 05:ssa ne oli vaan jo syntymästään lähti mätiä, ja vaihdettu aikoja sitten.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Onko Valmetilla..
Valmetin putken alapään tiivisteet oli valmistettu Saksassa.
Saksalainen laatutyö aiheutti paljon vahinkoa .
Tälläistä on ulkolainen koneenrakennus taito ,tosi laadukasta.

Jaa, mä kun oon kuullu että ne oli jossain kekkoslovakiassa tehtyjä. Samaa kuraa mitä Iskrakin teki/tekee starttien ja laturien muodossa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Onko Valmetilla..
Valmetin putken alapään tiivisteet oli valmistettu Saksassa.
Saksalainen laatutyö aiheutti paljon vahinkoa .
Tälläistä on ulkolainen koneenrakennus taito ,tosi laadukasta.

Tiukimmat Saksalaiset alapään tiivisteet löytynevät Reeberbahnilta  ???

No koska noita huonoja Valluja oli myynnissä? Mitkä vuodet tai mallit. Siis ne sarjat joissa oli tuo emulsio-ominaisuus vakiona ?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valmetilla..
Vuosimalleja 1986-1987 väitetään pahimmiksi nesteenliruttajiksi, mutta älkää kertoko meidän -86 malliselle Valmetille, se kun ei ole vielä koskaan huomannut ruveta liruttamaan nesteitä sekaisin. Meillä kyllä on ollut tapana välillä vaihtaa pakkasnesteitä, olisiko sitten se pelastanut.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Onko Valmetilla..
Kaikki ennen loppuvuotta 1990 valmistetut ovat alttiita valmetin taudille.
1991 tehdyt kai kaikki jo parempia. Valmetin väen suulla mulle kerrottu 1997 vuosimallin olevan alttein ko.taudille 
Muutokseen kuului yhden tiivisterenkulan lisääminen sylinteriputken alapäähän,sekä materiaalien parannus. Eli vanhempi kahdella,uudempi kolmella tiivisteellä. Sorvari tekee kyllä sen kolmannen uran,eli putkien vaihto ei sen vuoksi ole välttämätöntä.
Tehtaalta kertovat moottorin nron perustella onko mikä versio kyseessä.
05 valmetin koneen suolistus kyllä niin helppo savotta että ennaltaehkäisevä
remontti ei paha. Piis of keik. Peruskone niin luja että laakerit,renkaat ja tiivisteet sekä mahd turbo sekä hoonilla hipasu niin taas mennään.
Ja kertapoistoja tulee.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Onko Valmetilla..
Sylinteriputkien vaihto ei ole kovin vaikea remontti. Vai lähtevätkö nuo irti ylöspäin  ??? Ei tartte edes traktoria katkaista.

Siis tätä ongelmaa on ollut vuosina x -90 ja sitten parani ja v. -97 on kaikista pahin  ???   Onko se vika vain putkien materiaalissa vai tuossa tiivistämisessä. Vai mikä voi mättää noin monta vuotta  :'(

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Onko Valmetilla..
Sylinteriputkien vaihto ei ole kovin vaikea remontti. Vai lähtevätkö nuo irti ylöspäin  ??? Ei tartte edes traktoria katkaista.

Siis tätä ongelmaa on ollut vuosina x -90 ja sitten parani ja v. -97 on kaikista pahin  ???   Onko se vika vain putkien materiaalissa vai tuossa tiivistämisessä. Vai mikä voi mättää noin monta vuotta  :'(
taitaa olla painovirhe tuo 97 vika loppui maaliskuu 91.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: Onko Valmetilla..
Sylinteriputkien vaihto ei ole kovin vaikea remontti. Vai lähtevätkö nuo irti ylöspäin  ??? Ei tartte edes traktoria katkaista.

Siis tätä ongelmaa on ollut vuosina x -90 ja sitten parani ja v. -97 on kaikista pahin  ???   Onko se vika vain putkien materiaalissa vai tuossa tiivistämisessä. Vai mikä voi mättää noin monta vuotta  :'(

Anteeksi.
Kiireellä kirjotin. Eli 1987 jälkeen Kristuksen syntymän on todellakin tuo eniten vuotava vuosimalli.
Etuakseli pois,öljypohja pois ja kansi myös tietysti.Putket hoplaa ylöspäin,voivat olla myös lujassa,eli hyvä mosa ja muita käypäisiä lyönti tarpeita.  Runkolaakerit menevät pujottamalla,kampura saa olla paikoillaan. Ei ole tuo putkien irrotus leipälaji,kokemusta vain kahdesta tapauksesta,huollosta kysäse olisko siihen työkalua.
Silikoonisuihketta asentaessa reippaasti tiivisteisiin. Saippuavesi oli ennen kovasana mutta vesihän syövyttää ???

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Onko Valmetilla..
Kyllä se kai pitää traktori katkaista ???   Outo ajatus ettei tarvitsisi ???

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Onko Valmetilla..
Omasta mielestäni tuolla tivistengelmalla ei ole enää mitään väliä, koska se on aikoja sitten hoidettu kuntoon. Se kun on semmonen vika, että sen kanssa ei ajeta metriäkään, eikä sysätä mitenkään piilevänä seuraavalle omistajalle.  ;D Ihan sama siinä mielessä, minkä vuosimallin ostaa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Onko Valmetilla..
Omasta mielestäni tuolla tivistengelmalla ei ole enää mitään väliä, koska se on aikoja sitten hoidettu kuntoon. Se kun on semmonen vika, että sen kanssa ei ajeta metriäkään, eikä sysätä mitenkään piilevänä seuraavalle omistajalle.  ;D Ihan sama siinä mielessä, minkä vuosimallin ostaa.
Miten niin ei  sysätä eteenpäin ???  Jos moottori vielä käy niin uudet öljyt koneeseen ja kiertoon >:(