Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 29.08.12 - klo:19:51

Otsikko: Valtra c150
Kirjoitti: jep jep - 29.08.12 - klo:19:51
Minkälaisia kokemuksia c valtrasta?
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Hervast - 29.08.12 - klo:21:18
Tekniikka perus luotettava hitech, 90l pumppu optiona, mut sen ohjaamon koko jakaa mielipiteet.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Kamikatze - 29.08.12 - klo:21:25
3400 tuntia c130 ja ei moitteita .Ohjaamo riittää minulle 180/100  ihan hyvin kun ei ota akkaa völjyyn. :D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 29.08.12 - klo:22:22
Pikkupyörittelyyn, etukuormainkoneeksi ja esim. kylvötraktoriksi näppärä ja hyvän teho-paino -suhteen omaava, mutta tieajossa kamala ja raskaammissa hommissa paino loppuu kesken.

Ohjaamoon oon sopinu ja hallintalaitteetkin on kohdillaan, mutta sähkölohkot ovat aika tunnottomia ja esim. Massikan joystick on paljon parempi kuin Valtran.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: SKN - 29.08.12 - klo:22:23
Pikkupyörittelyyn, etukuormainkoneeksi ja esim. kylvötraktoriksi näppärä ja hyvän teho-paino -suhteen omaava, mutta tieajossa kamala ja raskaammissa hommissa paino loppuu kesken.

Ohjaamoon oon sopinu ja hallintalaitteetkin on kohdillaan, mutta sähkölohkot ovat aika tunnottomia ja esim. Massikan joystick on paljon parempi kuin Valtran.
Kaappo se pitää C150:stä pikkupyörittelyssä ja itkee brotkon hintaa ...................  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 29.08.12 - klo:22:33
Pikkupyörittelyyn, etukuormainkoneeksi ja esim. kylvötraktoriksi näppärä ja hyvän teho-paino -suhteen omaava, mutta tieajossa kamala ja raskaammissa hommissa paino loppuu kesken.

Ohjaamoon oon sopinu ja hallintalaitteetkin on kohdillaan, mutta sähkölohkot ovat aika tunnottomia ja esim. Massikan joystick on paljon parempi kuin Valtran.
Kaappo se pitää C150:stä pikkupyörittelyssä ja itkee brotkon hintaa ...................  ;D ;D

Se on C130 ja se on vuokrakone, jota lainaan kiireaikoina mm. kylvinkoneen eteen!

Ittellä omistukses kaks Verkua, joiden keski-ikä 18v ja tunteja keskimäärin n.7000h.  8)

Ja siitä broiskun hinnasta. Missäs välis mä siitä itkin? Kehotin vaan kattomaan sitä JoHaRan lisäämän kuvan käppyrää.  :P

Oliko sulla taas huono päivä? Krapula? Et oo saanu? :P
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: +250 - 30.08.12 - klo:07:33
Pikkupyörittelyyn, etukuormainkoneeksi ja esim. kylvötraktoriksi näppärä ja hyvän teho-paino -suhteen omaava, mutta tieajossa kamala ja raskaammissa hommissa paino loppuu kesken.

Ohjaamoon oon sopinu ja hallintalaitteetkin on kohdillaan, mutta sähkölohkot ovat aika tunnottomia ja esim. Massikan joystick on paljon parempi kuin Valtran.
Kaappo se pitää C150:stä pikkupyörittelyssä ja itkee brotkon hintaa ...................  ;D ;D

Se on C130 ja se on vuokrakone, jota lainaan kiireaikoina mm. kylvinkoneen eteen!

Ittellä omistukses kaks Verkua, joiden keski-ikä 18v ja tunteja keskimäärin n.7000h.  8)

Ja siitä broiskun hinnasta. Missäs välis mä siitä itkin? Kehotin vaan kattomaan sitä JoHaRan lisäämän kuvan käppyrää.  :P

Oliko sulla taas huono päivä? Krapula? Et oo saanu? :P
Ketämies on niitä jonka mielestä senkin tarttis saada karkkia jos naapurin poikaki sai.Ja jos se saa karkkia,niin naapurinpojan karkki varmasti maistuu paremmalta ;D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: SKN - 30.08.12 - klo:07:45
Moommalaaaaaaasten yhteisliittymä koittaa tykittää skännää.  ;D Nauttikaa te kesän kosteudesta nii minä nautin kuivasta ja aurinkoisesta syksystä KETÄ-kolleegoiden kanssa. Satoa tulee vaikka kuinka ja paljon ja syysviljojen kylvöt on parhaassa vauhdissa. Ei sade haittaa eikä laatuongelmat..... 8)
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: erik - 30.08.12 - klo:12:27
skännällä on kyllä joku ylitsepääsemätön ongelma pohjanmaalaisten kanssa  ;D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: koivumaki - 30.08.12 - klo:12:59
skännällä on kyllä joku ylitsepääsemätön ongelma pohjanmaalaisten kanssa  ;D

ainoa?
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Terminator II - 30.08.12 - klo:13:11
skännällä on kyllä joku ylitsepääsemätön ongelma pohjanmaalaisten kanssa  ;D

No kun ei uskalla Lapualle mennä baariin huutamaan että "PAINI ON HOMOJEN HOMMAA!"
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: SAS - 30.08.12 - klo:19:33
Skn pelkää pohjalaisia se siinä on takana. ;D
Tunnen monta pohjalaista ja ovat ihmisiä siinä kuin muutkin .
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: JoHaRa - 30.08.12 - klo:20:04
skännällä on kyllä joku ylitsepääsemätön ongelma pohjanmaalaisten kanssa  ;D

No kun ei uskalla Lapualle mennä baariin huutamaan että "PAINI ON HOMOJEN HOMMAA!"

On vai  :o :o :o

Olen luullut, että se on raavaiden uroiden mittelyurheilua  ;D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: zetor8045 - 30.08.12 - klo:20:07
skännällä on kyllä joku ylitsepääsemätön ongelma pohjanmaalaisten kanssa  ;D

No kun ei uskalla Lapualle mennä baariin huutamaan että "PAINI ON HOMOJEN HOMMAA!"

On vai  :o :o :o

Olen luullut, että se on raavaiden uroiden mittelyurheilua  ;D
Trikoissa toisiaan halaillen  :P
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: SKN - 30.08.12 - klo:20:47
Skn pelkää pohjalaisia se siinä on takana. ;D
Tunnen monta pohjalaista ja ovat ihmisiä siinä kuin muutkin .
Jos en pelännyt ni nyt pelkään. Moommalaaaset tuloo.............. ;D ;D

Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 31.08.12 - klo:00:54
Moommalaaaaaaasten yhteisliittymä koittaa tykittää skännää.  ;D Nauttikaa te kesän kosteudesta nii minä nautin kuivasta ja aurinkoisesta syksystä KETÄ-kolleegoiden kanssa. Satoa tulee vaikka kuinka ja paljon ja syysviljojen kylvöt on parhaassa vauhdissa. Ei sade haittaa eikä laatuongelmat..... 8)

Syysvehnää puitiin tänään n.2000hl vajaalta 20ha:lta ja ruista tuli kylvöön vajaa 16ha.  8) Ihan OK päivä...
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Fuller - 31.08.12 - klo:01:00
See Valmetillako ne puitiin :D
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 31.08.12 - klo:01:08
See Valmetillako ne puitiin :D

Sillä äestettiin ne ruismaat.  ;)
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Suki - 31.08.12 - klo:10:09
Moommalaaaaaaasten yhteisliittymä koittaa tykittää skännää.  ;D Nauttikaa te kesän kosteudesta nii minä nautin kuivasta ja aurinkoisesta syksystä KETÄ-kolleegoiden kanssa. Satoa tulee vaikka kuinka ja paljon ja syysviljojen kylvöt on parhaassa vauhdissa. Ei sade haittaa eikä laatuongelmat..... 8)

Syysvehnää puitiin tänään n.2000hl vajaalta 20ha:lta ja ruista tuli kylvöön vajaa 16ha.  8) Ihan OK päivä...

*tykkää*  8)
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Marjanpoimija - 02.09.16 - klo:22:47
Löytyykö lisää käyttökokemuksia C-sarjasta? Kävin kokeilemassa C-120E -mallia, myyjä ei ollut paikalla että olisi voinut kysellä tarkemmin. Hydraulilohkoja taakse oli neljä, mutta vaihtoventtiilin kauttako ne 3/4 lohkot sitten toimiikin? Eli eikö sitä kyynärnojan joystickia voi käyttää muuhun kuin etukuormaajan hallintaan? Ovatko lohkot toimintavarmoja vai onko samoja ongelmia kuin alkupään N-sarjoissa oli? Onko huollettavuus verrattavissa mezzoihin? Moottoritila näytti täyteenpakatulta, venttiilien säätö lienee melko askartelua? Koppi tuntui melko hiljaiselta tuossa matalakierrosmallissa, ovatko muut mallit äänekkäämpiä? Ostohousuja olen sovitellut jalkaan noitten C120-150 tahi sitten M-sarjan vastaavien osalta, tarjontaa malleista on melko vähän. Esitteitä ja keskusteluja mallisarjasta ei tahdo löytyä, KM:n testi 2004 vuodelta ainoa tarkempi kuvaus.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: arzyboy - 03.09.16 - klo:10:02
Eikö tuo m-sarja ole aika kaukaa kierrettävien listalla? Isoissa raameissa liian vähän tehoa ainakin.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: matti84 - 03.09.16 - klo:11:11
Löytyykö lisää käyttökokemuksia C-sarjasta? Kävin kokeilemassa C-120E -mallia, myyjä ei ollut paikalla että olisi voinut kysellä tarkemmin. Hydraulilohkoja taakse oli neljä, mutta vaihtoventtiilin kauttako ne 3/4 lohkot sitten toimiikin? Eli eikö sitä kyynärnojan joystickia voi käyttää muuhun kuin etukuormaajan hallintaan? Ovatko lohkot toimintavarmoja vai onko samoja ongelmia kuin alkupään N-sarjoissa oli? Onko huollettavuus verrattavissa mezzoihin? Moottoritila näytti täyteenpakatulta, venttiilien säätö lienee melko askartelua? Koppi tuntui melko hiljaiselta tuossa matalakierrosmallissa, ovatko muut mallit äänekkäämpiä? Ostohousuja olen sovitellut jalkaan noitten C120-150 tahi sitten M-sarjan vastaavien osalta, tarjontaa malleista on melko vähän. Esitteitä ja keskusteluja mallisarjasta ei tahdo löytyä, KM:n testi 2004 vuodelta ainoa tarkempi kuvaus.
Minulla C-130, 4500h. Etukuomainhommissa hyvä ja ketterä, eikä tarvitse välttämättä taakse lisäpainoja. Ilman kuormainta "pomppii" tiellä ainakin minulla, joten aina on kuomain paikallaan.
Minulla ollut sekalaisessa maatalouskäytössä: onnistuu 4-siipisen överum kääntöauran veto. Tosin juuri tuon auran halusin, sillä ei liian painava ja painopiste mahdollisimman lähellä traktoria.
Vetohommiin rajallinen tietty jo painon takia. Itsellä turbiinikytkin myös vaikuttaa vetotehoon, muuten kuormainhommissa olen tykännyt. Automaattisesta ilmastoinnista iso +. Kopin pienuus ei juuri haittaa. Isompi ja pidempi kuski voisi olla toistamieltä.

Vaihtoventtiilillä toimivat 3/4lohkot. Joistikkia ei pysty käyttämään kuin kuormaimeen, puute minun mielestäni. Lohkojen toiminnassa ei ole ollut minulla ongelmia. Sähköiset vivut ihan ok käyttää, napista tosin tunnottomat. Ite tykkään että voi säätää virtaukset yms. Itsellä normi (ei matalakierros), hieman ehkä äänekäs (hieman maku/tottumiskysymys). En äänekkyyden vuoksi vaihtaisi.

Vetohommiin en tuota suosittelisi, lyhyt akseniväli, paino ja teho...

Olisiko sitten m-sarjalaiset vakaampia myös ilman kuormainta... Samat tehot isommassa paketissa.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Hervast - 03.09.16 - klo:12:11
Ämmä on raameiltaan suurehko, mut hiljaisempi kuin mezzo\hitech ja koppijousetkin saa. Toki ännään saa simppelimmät etujouset koppijousituksen kaveriksi. Sähköjoystikista ja turbiinikytkimestä monet tykkää lastatessa, mut 'ulottuva' keula ämmässä miinusta.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: häkä - 05.09.16 - klo:07:06
Mulla vm. 2004 C-100, ajettu 9200 tuntia. Takuujuttuja oli pari kappaletta, toinen liittyi hydrauliikkaan ja toinen oli viallinen automaatti-ilmastoinnin keskus. Sen jälkeen on toiminut aika hyvin. Mekaniikka alkuperainen. Vetolevy piti vaihtaa 7500 tunnin kohdalla, kun alkoi ääntä pitämään. Pari sähkölohkon päätä vaihdettu ja yksi joystick. Sähköinen siirtopumppu kerran uusittu ja yksi oikosulkuun mennyt johtosarja 8000 tunnin kohdalla. Etukuormaimena 10-60. Ohjaamo on pieni mutta erittäin toimiva, lämmin 30 asteen pakkasessakin ja huurteen poisto erittäin hyvä. Yläviistoon näkyvyys kuormaintyössä hyvä, koska etulasi kallistettu ja pyöristetty ylhäältä. Kuormaintyössä tanakka, esim olen nostanut 2200 kg:n lautanipun trukkihaarukalla ilman takapainoa, eikä ollut mitään ongelmaa. Moottorissa ei ole kovin paljon tehoa painoon nähden, mutta on erittäin polttoainetaloudellinen, tuntikulutus kuormaintöissä 5-7 litraa. Ei kuluta öljyä 500 tunnin vaihtovälillä, kerran loppuvaiheessa voi lisätä.

Traktorilla vedetään myös 11 m3 lietevaunua, jonka kanssa tiellä kulkee nihkeästi, mutta pellolla veto-ominaisuudet ovat erittäin hyvät. Renkaina edessä 480/65R28 ja 600/65R38, toiset renkaat menossa. Lietteenajossa polttoaineen tuntikulutus saattaa nousta 10 litraan. Vertailun vuoksi minulla on myös Case JXU 95 vm 2008, joka kuluttaa samoissa töissä 1-2 litraa tunnissa enemmän ja silti 1500 kg kevyempänä ei pysty vetämään lietevaunua samaan tahtiin. Olen testannut sen sekuntikellolla useamman kerran, samoilla keliolosuhteilla ja lietevaunu on hyvä puntari.

Kyntöauroina 4 siipiset sarka-aurat, kyntöominaisuudet hyvät ja nostolaitteen liikevara riittää myös vaikeissa ja pehmeissä olosuhteissa, sekä tasauspyörästön lukkoautomatiikka tekee kyntämisestä tehokasta. Verrattuna taas JXU:hun.

Olen tyytyväinen traktoriini ja huoltohan toimii erinomaisesti, uskon että ajan tällä traktorilla vielä pitkäään.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Marjanpoimija - 06.09.16 - klo:21:55
Kiitos tähän mennessä kerrotuista kokemuksista, lisätkää vaan mielipiteitä mukava kuulla useampia! Vaihtotarjous nykyiseen Mezzoon em. C-120E mallista on saatu ja täytyy harkita mitä meinaa.

Nettikoneen ja Valtran tarjonta on tiedossa, mutta jos joku tietää myynnissä olevan yksilön niin YV:llä voi vinkata.

Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Pōllumees - 06.09.16 - klo:23:27
Minkäs vuoksi joystikkiä ei voi käyttää kahdessa takalohkossa ? . Vaihto tehdään siitä hydrauliikan ohjauksen kolmesta pyöreästä napista . Etumainen  etukuormaaja ,keskellä takalohkot , kolmannesta hydrauliikka on/off.  Etukuormaaja ei tosin toimi silloin  jos joystikkiä käyttää taakse ,mutta en koe tuota ongelmana .
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Marjanpoimija - 11.09.16 - klo:23:14
Nyt on koeponnistettu C-120E. Aika haitekki se on verrattuna 6600 valmettiin, kaikinpuolin!! Hytti on kompakti A-sarjan hytti, ulos näkee hyvin ja tilaa on sopivasti. Hytti on myös melko hiljainen. Etukuormaajan käyttö uskomattoman mukavaa sähkölohkon kautta ja painojakauma hyvä, kärsii nostella isojakin taakkoja eikä nostele perää. Valtran 10-70 aisat nousee riittävän ylös ja ylettyy eteenkin hyvin. Hydrauliikan 3/4 lohkojen vivut melko huonossa paikassa, tottuu kyllä muttei saa tukea kädelle. Sitä kyynärnojan joystickia ei siis saa taakse, vai enkö nyt ymmärrä?? Olisi melko kätevä ohjata koneita siitä.

Miinuksia moottorin tehoista, uskomatonta miten kesyjä nuo(6800h ajettu) hevoset ovat. Joka mäen haistaa jo hyvissä ajoin, eikä matkavauhti mäen päällä enää huimaa! Verraten paljon enemmän ajettuun omaan vakioon 6600:n sama tuntuma voimassa. Suutinvirityksellä saisi voimia helposti lisää n.10-30 hv, miten lie vaikuttaa muuten ominaisuuksiin. Vakioasetuksillakin varsin janoinen suhteessa voimantuntuun.

Ilmastointi tuntu reistaavan, päivän saattaa toimia ja toisena tunnin tai kaksi kerrallaan. Ulkolämpöanturin mukaan ulkona +70 ja sisällä +33, jälkimmäinen luku piti paikkansa!! Ilmastoinnin toimiessa hytti jäähtyi aurinkoisella kelillä nopeasti jo pienelläkin teholla.

Perän öljyt mittarin mukaan +90 astetta tunnin maantiesiirtymän jälkeen. Infrapunamittarin mukaan peräkotelo jarrujen kohdalla +80. Hetkittäin tekee ajoon lähtiessä hyytymisen ja hirttää vasenta jarrua, helpottaa kun pysäyttää ja polkee jarrua. Liekö levyt ehtoopuolella, vai onko muilla yhtä korkeita lämpöjä ollut?

Hytin alta kuuluu kolahtelua heitoissa ja suuntaa vaihtaessa. Vaikuttaisi tukikumien vaivalle, vai onko muuta irtoavaa? Kuormaajan runkosovitteen pultit oli oikealla puolella löysällä ja yksi pultti poikki. Kolina väheni kiristyksen jälkeen, kuuluen nyt selkeämmin hytin alta.

Maalipinnat on huonossa kunnossa, ei vaikuta käytettävyyteen. Lakat hilseilee ja musta muovi paistaa monin paikoin. Maalarille haasteita!

Pikkuvikoja tuon ikäiseen mahtuu aina, pitotavoista riippuen enemmän tai vähemmän.
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: {o|o} - 12.09.16 - klo:06:47
Eihän sinulla ole vahingossa jokin hydelohko päällä paneelin napeista?  Eli kannen alta potikka jatkuvalla virtauksella ja sitten vahingossa tönäiset nappia.  Mukavasti vie tehoa mutta vastaavasti tuo lämpöä :D

C-sarjan hytti pitää ääntä, kun sen pellit repeävät kumityynyjen vierestä.  Takakumit näet helposti, mutta irroita molemmin puolin kynnyksistä kahdella ruuvilla kiinnitetyt peitelevyt (jossa lohkölämppärin pistoke).  Huomaat, että etukumien kiinnityskohdissa olevat levyt ovat ihan pläkkipellissä kiinni ja revenneet irti :(
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: klapikasa - 12.09.16 - klo:07:52
Vai onko jarrujen linkut hytin alla/takana ollu rasvaamatta? Ei palaudu kunnolla jarrupolkaisun jälkeen
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Pōllumees - 12.09.16 - klo:17:18
Se joystikki takalohkoon saattaa vaatia jonkun sähkösysteemin rakentamisen jo tehtaalla lohkoille. Mulla oli vaatimuksena se että 2 lohkoa toimii myös kyynärnojan joystikilla Eli 1-2 lohko joystikilla  ja vaihtonapeista 3-4 mutta mulla ei ole erillisiä vipuja takalohkoille . Luulen että tässä on se ero
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Marjanpoimija - 13.09.16 - klo:23:37
Pingo! Pellit revenneet tukikumin ympäriltä! Ehjätty on mutta pauke jatkuu, kait ne tukikumit on loppu kun ainakin takapäässä ovat kummallisesti kallellaan! Tehtiin koneesta paperit ja käteltiin, muutamat viat korjataan myyjän piikkiin huollossa ja loput laittelen itse jonakin "tuiskupäivänä".

Hydrauliikan olen kytkenyt kokonaan pois päältä tieajossa, ettei haukkaa kauha tiehen virheliikkestä. Rohinaa ja jurinaa kuuluu hytin alta kun tyhjäkäynnillä hydrauliikkaa kuormittaa, muttei mitään sellaista että pumppais jatkuvasti vasten.

Jarrut menee myyjän piikkiin laitettavaksi, samoin ilmastointi. Voimaa katselen Akaan dieselin suutinhuollosta jollakin aikavälillä.

Kiitokset kaikille kommentoijille, ehkäpä joku muukin innostuu kokeilemaan ko. mallia. Ensivaikutelma moitteista huolimatta hyvä!
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: {o|o} - 14.09.16 - klo:07:25
Kiitos kiitoksista.

Katsoitko koripellit huolellisesti takakumien seutuvilta? Siellähän on tukeva L-rauta, jonka ympärille koripelti on pultattu.  Sielläkin pelti repeää, eli vaatii lisäpeltiä poskiinsa.  Jos kumi on kallellaan, mahtaako sen läpi menevä pultti on irti tai poikki?
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Sikaheikki - 15.09.16 - klo:07:12
Voisiko jarruongelmaan olla ihan luoonnolinen selitys? En tiedä onko tämä päättelyä mutta itsellä olen huomannut paljon ajetussa Valtrassa sellaisen ilmiön: Kun koneen laittaa käyntiin ja samantien lähtee liikkeelle jää vasen jarru hieman kahlaamaan, huomaa varsinkin talvella liukkaalla. Jos antaa traktorin käydä muutaman sekunnin ylimääräistä ennen liikkeelle lähtöä että kaikki painevalot on sammunut niin sitten käsijarru ei jää laahaamaan. Miten toiminee tuo käsijarru, onko niin että tietyn ajan pitää painetta sille sylinterille kun ottaa jarrun pois ja jos ei aluksi ole vielä painettä tarpeeksi ei ehi kokonaan ottaa pois jarrua, viisaammat kertokoot meille muille...
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Marjanpoimija - 23.09.16 - klo:11:01
Pauke väheni hitsailun myötä vaan ei loppunut. Lisää hitsailua takakulmiin, ilmeisesti jälkikäteen valmistajan puolesta laitetut "vahvikkeet" olivat myös täynnä halkeamia ja repeämiä. Joutui kyllä silmiä hieraisemaan kerran ja parikin kun runkorakennetta tarkemmin tutkin! Aivan käsittämätöntä että on pitänyt materiaalivahvuuksissa mennä noin olemattomaan, hyttiä kannattalevat osat 2mm peltiä! Ja kuten sanottu haljenneen 2mm päälle on laitettu vahvikkeeksi toinen 2mm pelti joka myös on rikki!!! Aiemmissa viesteissä mainittu hyttiä kannattava L-mallinen rauta on tukikumiin vastaavasta alareunasta hyvinkin vahvaa levyä, mutta pystyosa taas pokattu 2mm pellistä. Ilmeisesti näiden hitsausliitos on antanut periksi niin, että vahva pohjarauta ja kumityynyt ovat kallellaan. Voipi olla että Vakolan hyttitesteissä ei menestystä enää irtoaisi. Hytin etuosassa myös vastaava heikko paikka, lattiatasossa noin 20cm hytin reunasta keskelle löytyy halkeamaa... Vissiin käytettävä koko kajuutta irallaan ja tehtävä kannakkeisiin uudet vahvikkeet.

Jarrut tarttuvat monesti vasta siinä vaiheessa kun on saanut täyden vauhdin tiellä päälle, pihassa pyörittelyssä ei huomaa mitään. Ensiapuna käänsin jarrun säätöruuveja auki vajaan kierroksen, pitoa riittää ja tarttuminen lähes poistunut. Tutkikoon huoltomies tarkemmin.

Uusi "ominaisuus" on hydrauliikan hiipuminen. Eli kylmillä öljyillä kaikki pelaa normaalisti, mutta öljyn lämmettyä 40-50 asteiseksi alkavat kaikki lohkot etukuormaajaa myöten takkuilla ja toimia todella hitaasti. Työliikkeen puolella tuntuu ahdistavan, vapaa lasku toimii normaalisti. Välillä vaiva menee itsekseen ohi ja hetken kaikki toimii. Huoltoon on aika varattu maanataille, mutta pitäs viikonloppu pärjätä koneen kanssa. Oisko arvauksia mistä tutkia?
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: SKN - 23.09.16 - klo:11:16
Joidenkin, korostan, joidenkin, ei kaikkien, kotimaisten konevalmistajien mielestä kantti korvaa ainevahvuuden...

Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Naturalis - 23.09.16 - klo:11:27

Uusi "ominaisuus" on hydrauliikan hiipuminen. Eli kylmillä öljyillä kaikki pelaa normaalisti, mutta öljyn lämmettyä 40-50 asteiseksi alkavat kaikki lohkot etukuormaajaa myöten takkuilla ja toimia todella hitaasti. Työliikkeen puolella tuntuu ahdistavan, vapaa lasku toimii normaalisti. Välillä vaiva menee itsekseen ohi ja hetken kaikki toimii. Huoltoon on aika varattu maanataille, mutta pitäs viikonloppu pärjätä koneen kanssa. Oisko arvauksia mistä tutkia?
Pumppu sökö, kulutus tavaraa...
Hytin kiinnikkeissä takana on neljä reikää ylempänä molemmin puolin, niihin pultit ja isot prikat niin pysyy hytti matkassa...
Otsikko: Vs: Valtra c150
Kirjoitti: Puuha-Pete - 23.09.16 - klo:12:57
Joidenkin, korostan, joidenkin, ei kaikkien, kotimaisten pienvuokraviljelijöiden mielestä koneen museoarvo korvaa  ajomukavuuden...

ilmankos.