Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - huhtala

[

 ??? No pikkuusen kyl ihimettelin kun tää uus "Mr Pöttinger of Finland"
istuskeli niin reteenä ,niin reteenä Konefarmilla, et mikähän
tää kuvio on ::) 
[/quote]

Onhan se retee olo kun palkka juoksee kahdesta firmasta ::)
Joitain vuosia sitten sähköinen voimansiirto esiteltiin istutettuna Caseen ja riisselimoottoriin. Vissiin sama kampe on nyt laitettu polttokennosydeemin perään. Tulevaisuutta....
Torro oli tässä verrokkina XL.lle
Kronen (5ja6xl)voimansiirto mitoitettu vain max 1750 Nm väännölle kun laatukoneissa on jopa 2100 Nm väännölle
 
Strautmanissa ainakin leinisti tehty runko ja huonolaatuinen maalaus. Kootaan saksassa mutta osat tulevat puolasta.

 
[/quote]

Omia kokemuksia huhtalalla?
[/quote]

Sen verran kokemusta serkkupojan Giga Vitessestä että hitsauksia joutuu parsimaan jälkeenpäin. Runkopalkit 200/60/40 millistä C-profiilia 5 millin seinämällä verrokkina Pöttingerin vaunu jossa pulttaamalla koottu runko ja runkopalkit 220/100 millistä 6 millin seinämällä.
Toinen ero vaunujen terien laukaisusydeemeissä on että Strautmanin joutuu pysäyttämään ja koko palkin laskemaan alas terän lauettua mutta Pöttingerin terä palautuu automaattisesti.
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa Strautmannin tai Claasin vaunuista ?  ???

Strautmanissa ainakin leinisti tehty runko ja huonolaatuinen maalaus. Kootaan saksassa mutta osat tulevat puolasta.

 
[ Olisko kellään mitään kokemuspohjaista tietoa näistä uudemmista NH paalaajista lähinnä kiinteäkammioisista??
On tossa osto mietinnässä.
[/quote]Sen verran on kokemusta aiemmista koneista että sanon paalikoneen olevan pilalla jos siihen on newholland kirjoitettu. Samanlainen oletus on otettava case paalaimiin kunnes toisin todistetaan.
 Siisti ja vähemmän ajettu welgeri, vaikka vanhempikin on yleensä joka euron arvoinen jos käyttöä varten paalainta haet. Vicon on varmasti myös hyvä. Mchale on laadukkaasti tehty kone joka on nopea ja tehokas, ottaa kyllä traktoristakin tehoja. :P
[/quote]
Mc Hale on hyvä ja luja paalain.
Velgeriä ei lähipiirin kokemusten perusteella voi kehua vaikka voihan niissäkin olla yksilöitä kuten myös käyttäjissä. 
 Nh.n remmikoneet tekee osaavissa käsissä pirun hyviä paaleja ja toimivat hyvin mutta töskäreille ei niistä koneista ole. Kiinteäkammioiset on ainakin hinta/laatusuhteeltaan ok, paaleja tekee siinä kun muutkin.
agritekki rupeaa tuomaan ajosilppureita ja unohtaa noukinvaunut?


Tuoohan ne Taarupin noukkaria, 10055:sta.  :)
Taapurin noukkarihan on Mengelen tekemä. ja vähän pakosta mukana kuulemma



En tiijä kuka tekee mutta Mengele on kuiteski erilainen noukkari mitä Kverneland. Vicon -nimellä samaa konetta on jossain päin maailmaa joskus myyty.

http://www.vicon.eu/irj/portal/anonymous?NavigationTarget=ROLES://portal_content/KVG/com.kverneland.www/www.group.roles/KVG.com.kverneland.www.www.group.roles.guest/www.ien_vic_enduser_bpfwe&navChange=/Intranet/Internet/ien_vic/Home/Forage%20Equipment/Loader%20Wagons/Vicon%20Rotex%20552.doc
[ Asiasta on ollut monenlaista huhua liikkeellä, ensimmäinen versio oli että Pöttinger perustaa oman myyntiorganisaation, toinen että siirtyisi Konefarmin myyntiin.
Huhu lienee saanut alkunsa siitä kun Pöttinger haki syksyllä tehtaanedustajaa Suomeen tukihenkilöksi Agritekin myyntiorganisaatiolle.

[/quote]

Ja Korpinen päälliköksi  :P
[/quote]

Kysymällä asiat selviää elikkä Korpinen siirtynyt Konefarmilta Pöttingerin leipiin. Agritekki jatkaa edelleenkin maahantuojana ja Korpinen toimii myynnin tukihenkilönä jälleenmyyjillä.
Asiasta on ollut monenlaista huhua liikkeellä, ensimmäinen versio oli että Pöttinger perustaa oman myyntiorganisaation, toinen että siirtyisi Konefarmin myyntiin.
Huhu lienee saanut alkunsa siitä kun Pöttinger haki syksyllä tehtaanedustajaa Suomeen tukihenkilöksi Agritekin myyntiorganisaatiolle.
Hytinjouset,vaimennin kuormaimeen,nappivaihteet automaatikaalla. Jos tieajoa paljon 50 km/h loota ja tietysti etujousitus.
http://www.youtube.com/watch?v=C0BYjnmzOnI

Lopus Veikko voittaa kultamitalin  ;D  joo,joo  8) 8) :o

http://www.youtube.com/watch?v=k0i8f55meMs&NR=1

Näillä kun olis tehny niin Talvivaara olis valmis jo, ihan "10"  kalustoo
mukana  :o


Heinävehkeet näky olevan 10+
Ohan se kun SUURIN KING tehdään RANSKASSA MF:N tehtailla ja pienin Turkissa.
Paasaa siinä sitten kotimaisuudesta.


;D

n ja t tehdään sentään suomessa.

Toisin sanoen kootaan Suomessa.  Osat tulee mistä tulee, valuosat ainaski Turkista, etuaksilat Italiasta jne jne
Mikä olisi paras ovi merkki?

Käyttö tulee olemaan päivittäistä.

Miten huolto/jälkimarkkinointi pelaavat?

Korjaamossa Crawfordin ovi kymmenkunta vuotta.-ei vikoja.
Huoltoa eikä jälkimarkkinointia ole tarvinnut vaivata.
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h  ;D

Tappovehkeitä nämä jarruttomat ja yleensä jousettomat Valtrat.Liikennetraktoreissa turvallisuuden vuoksi kuuluisi olla erilliset jarrut ja jousitus myös etuakselilla.Kunnollinen hytin jousitus on myös ehdoton.
Sivuja: [1] 2