Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa  (Luettu 34139 kertaa)

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Sulakkeita meni melkein selkärepullinen siinä testaillessa ;D

Kannattaa pistää tarpeeksi iso sulake, niin ehtii nähdä mistä savu nousee. Tuolla tavalla tuli yksi auton viallinen liitin löydettyä.

 Monilla huoltomiehilläkään ei tunnu olevan minkäänlaista käsitystä yksinkertaisesta oikosulun hakemisesta. Hommahan menee niin, että palavan sulakkeen paikalle laitetaan esim. 20w lamppu, jolloin saadaan piirissä kulkemaan sopiva virta piuhoja polttamatta. Sitten otetaan johdon päältä mittaava virtamittari, jolla seurataan virran reittiä oikosulkupaikalle. Tuo lamppu on siitäkin hyvä, että jos se sammuu johtoja roplatessa niin vika löytyy. Ihme jos saa tuntia kauemmin menemään päällä olevan oikosulun hakemiseen. Satunnaiset räpsyt on vähän hankalampia.

Mika

Näytäs esimerkkejä sopivista mittareista. Vaihtovirtaahan verkon jännitteillä kaikki pihtimittarit mittaavat tostanoivvaa.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

antti-x

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!

Naapuri vaihtoi taannoin 2006 hondaan pari jarrulevyä+ palat, 1 koiranluun ja teki vuosihuollon. Osat hankin itse. Pyysi työstä sen tehtyään 60 euroa (20€/tunti), taisin maksaa 80€.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4401
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa

Näytäs esimerkkejä sopivista mittareista. Vaihtovirtaahan verkon jännitteillä kaikki pihtimittarit mittaavat tostanoivvaa.


No kyllähän DC-pihtejä löytyy joka lähtöön. Halvin ja siroin mitä olen kädessäni pitänyt oli tuollainen:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Pihtivirtamittari-DCM-6003-ACDC-15287/

Itselläni on vanha Finest 113, iso, ja kolho. Menee starttivirtoihin saakka, 1000 A. Löytää vaikka koneen sylinterien puristupaine-erot kun katsoo skoopilla starttivirtaa sammutin päällä.


Kallein taisi olla joku skoopin Hall-mittapää jolle luvattiin 100 MHz ja mA luokka.
Herkimmät labran virtaprobet ovat uA-kamaa.... esim tuollainen. Ei näihin hommiin.

http://tinyurl.com/nbl3uqk

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Kyllähän totuus on se että merkkikorjaamoilla menee sekä liikaa aikaa että tuntihinta on suhteessa liian kova. Usein tuntuu että tekijältä on viety tekemisen meininki ja firma vetää viellä liikaa välistä. Maatalousyrittäjälle kerrotaan sellaisia syitä hintoihin että ei tiedä itkisikö vai nauraisi. Ehkä normi huollot on maatalouskoneissa hännän huippu. Jotkut remontit sitten sujuu yllättävän ketterästi. Sellainen perus sääntö on että edukkaimmat hommat suhteessa on ne jotka päivässä saa juuri ja melkein tehtyä. Silloin ei tule lorvimisia kun tiedetään että on vähän kiire. Kaksi huoltomiestä saa harvoin aikaiseksi kahden edestä jolloin työtuntien tuplaus ei kannata. Huollot kannattaisi teetättää eri kopissa mihin ei pääsisi kukaan häiritsemään tekijää. Ovessa sitten kellokortti sydeemi että maksaisi vaan tekemisestä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
 Jos asiakkaita ei ole jonoksi asti, niin tuleehan sille asentajalle palkka kun "etsii" sitä vikaa.
 Kannattaa joskus miettiä miten nuo lentokone mekanikot löytävät ne pikkuviat jostain jumbojetistä ja tekevät vaihtotyön  ja tarkistuksen standartien mukaisesti, niin että kone lähtee aikataulun mukaisesti ilmaan. Himppasen enemmän johtoja piilossa kuin jossain uudessa valtrassa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
V Golffin jarrulevyjen vaihto kolmesta paikasta kysyttynä n. 600 €. Osat motonetista 170 euroa. Työhön menee pari tuntia! Ei erikoistyökaluja!
Saako motonetistä Fentin vaihteistoanturia?

Jos alkuperäisestä ei oo varaa maksaa 122€ niin ei tarte koko traktoria..... ;D
Nii se on...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Hiaceen kyselin nokkahihnan vaihtoa tuosta yhdeltä korjaamolta sen joku ehtoo vaihtais.. Tuumasivat että menee niin monta tuntia kun joutuu syylärinkin irrottamaan sitä varten.. Tuumasin että jaaha.. No yks näppärä sälli sen sitten vaihtoi rullineen ja vesipumppuineen 2 tunnissa ja otti 70€ siittä irroittamatta syyläriä  ;D  Ite olin ostanut tarvikkeet ja jäähdytinnesteet..

Viimeksi muokattu: 29.11.14 - klo:15:45 kirjoittanut zetor8045

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Stadin Mersuliike ottaa 100 euroa tunnissa. Se on jo 1,66 euroa minuutissa, jos asentaja lorvii 5 minuuttia hän on jo tuhlannut asiakkaalta päivän lounaan hinnan.

Mielestäni kohtuuton hinta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Mun mielestä pelätään hieman liikaa tota ylimääräistä purkamista. Jos homma on hallinassa ja tietää mitkä ruuvit aukaisee missä järjestyksessä niin äkkiä on paljonkin purettu. Esimerkkinä raktorissa etupyörät poistuu edestä osaavissa käsissä 5 minuutissa ja konepeiton irroittaa varmaan minuutissa joka tuo ihan eri työskentelyolosuhteet tulevaan remonttiin. jos siis konepuolella jotain tekee.

Joskus totesin että raktori pitäisi olla suuniteltu niin että 2 tunnissa on mikävaan osa kädessä kun alan ammattilainen sen sieltä pois purkaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Pekkis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 142
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Ootteko aatellu et sen stadin mersumiehellä voi olla joku kaveri auttamassa, eli on ns. kahen miehen homma jolloin tulee kaksin kertainen tunti hinta? :O

Siis olen kyllä itsekkin sitä mieltä että merkkiliikkeet on nylkykatoksia, mutta tolla meinasin vähä vaa avata niitä silmiä.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Olen osittain myös sitä mieltä että merkkiliikkeissä hinnottelu yläkanttiin, mutta kyllä tuo remontin teko vaatii myös ammattitaitoa ja näkemystä asiaan. Monikaan ei ajattele myöskään sitä että keskiverto korjaamossa täytyy olla melkosesti työkalua että perusremontitkin sujuu ongelmitta. Ja kyllä se osien purkaminen edestä että päästään kohteeseen vie melkein poikkeuksetta enemmän aikaa kuin itse remontti, niin se vaan nykysin on.

vms1: et varmaankaan ole kellottanut konepeiton irrotusta;) olen täysin varma siitä ettei ainakaan yksin onnistu, ainakaan jottei naarmuteta maalipintaa.

2 tunnin aikaraja osan kun osan irrotukseen on utopiaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Olen osittain myös sitä mieltä että merkkiliikkeissä hinnottelu yläkanttiin, mutta kyllä tuo remontin teko vaatii myös ammattitaitoa ja näkemystä asiaan. Monikaan ei ajattele myöskään sitä että keskiverto korjaamossa täytyy olla melkosesti työkalua että perusremontitkin sujuu ongelmitta. Ja kyllä se osien purkaminen edestä että päästään kohteeseen vie melkein poikkeuksetta enemmän aikaa kuin itse remontti, niin se vaan nykysin on.

vms1: et varmaankaan ole kellottanut konepeiton irrotusta;) olen täysin varma siitä ettei ainakaan yksin onnistu, ainakaan jottei naarmuteta maalipintaa.

2 tunnin aikaraja osan kun osan irrotukseen on utopiaa.

Hei, se on vemssin aivopieru. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Olen osittain myös sitä mieltä että merkkiliikkeissä hinnottelu yläkanttiin, mutta kyllä tuo remontin teko vaatii myös ammattitaitoa ja näkemystä asiaan. Monikaan ei ajattele myöskään sitä että keskiverto korjaamossa täytyy olla melkosesti työkalua että perusremontitkin sujuu ongelmitta. Ja kyllä se osien purkaminen edestä että päästään kohteeseen vie melkein poikkeuksetta enemmän aikaa kuin itse remontti, niin se vaan nykysin on.

vms1: et varmaankaan ole kellottanut konepeiton irrotusta;) olen täysin varma siitä ettei ainakaan yksin onnistu, ainakaan jottei naarmuteta maalipintaa.

2 tunnin aikaraja osan kun osan irrotukseen on utopiaa.

Hei, se on vemssin aivopieru. :)
Sit ku Ikeasta saa autoja niin paloina ne on varmasti alle kahden tunnin.. Kokoamisesta ei sitten tiedäkkään..  Mut ehkä se lasketaan alkoholiannoksissa..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Nykyään kun vaaditaan niitä monitoimikahvoja, koppijousia, ilmastointeja... kaikki ne hankaloittavat ja maksavat asiakkaalle niin hankittaessa kuin korjattessakin.

Vanhat Nuffit suunniteltiin niin, että esimerkiksi voa-hyd. yksikkö on irtiotettavissa käsityökaluin n. 20 minuutissa alkaen öljynlaskusta. Paineilmakoneella olen tehnyt sen 15 minuuttiin. Samoin kytkinlevy voidaan vaihtaa traktoria katkaisematta, moottori lähtee rungon päältä niin, että traktori jää rullaavaan kuntoon pyörilleen ym. Heti kun ohjaamot tulivat, nämä ominaisuudet heikkeni.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kohtuuttomat työaikamenekit konekorjauksissa
Nykyään kun vaaditaan niitä monitoimikahvoja, koppijousia, ilmastointeja... kaikki ne hankaloittavat ja maksavat asiakkaalle niin hankittaessa kuin korjattessakin.

Vanhat Nuffit suunniteltiin niin, että esimerkiksi voa-hyd. yksikkö on irtiotettavissa käsityökaluin n. 20 minuutissa alkaen öljynlaskusta. Paineilmakoneella olen tehnyt sen 15 minuuttiin. Samoin kytkinlevy voidaan vaihtaa traktoria katkaisematta, moottori lähtee rungon päältä niin, että traktori jää rullaavaan kuntoon pyörilleen ym. Heti kun ohjaamot tulivat, nämä ominaisuudet heikkeni.

Nii, saatana. :)

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159