Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotitalouksein maksuhäiriöt ja maajussien säästöt  (Luettu 3810 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Täälläkin palstalla on useaan otteeseen kehuttu ja jopa vaadittu sitä, että lainaa ei saisi olla NN summaa enempää ja että puskurista pitää aina löytyä käteistä ostaa vaikka 20 ha peltoa. No, tämä ylen uutinen tuo hieman perspektiiviä siihen, kenellä on kurjaa. Ja ennen kuin kukaan ehtii asiasta mainita, niin ei se maajussinkaan taloudenpito aina niin järkevää ole, ja etenkin ne joille on kauhalla annettu (tarkoitan rahaa, en järkeä), syyttelee toisia huonosta taloudenpidosta jos joutuu luotollisia tilejä käyttämään, ei ole varaa laittaa osuuskauppaan ennakkorahaa, jne.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/12/ulosottojen_rahamaara_rikkoo_kaikki_ennusteet_3077415.html

Maajussin elämä on helppoa, vakuuksia löytyy, realisoitavaa on ja silti dynareteen kopissa valitetaan kustannuskriisiä!

 8) ::) :P
Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Toivoisi myös ymmärrystä niille, jotka ihan omilla rahoillaan tekee mitä huvittaa. Ilman, että siihen vedetään heti mukaan jotakin ihan turhanpäiväisiä kannattavuuslaskelma vaatimuksia. Kukaan ei saisi ostaa mitään, ei omistaa mitään. Kaikki luksus on perseestä, jos käy ilmi, että on itse hankinnat kustantanut.

Tää on tosi paska yhteiskunta meille rahamiehille.

Harmittaa kovasti.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Toivoisi myös ymmärrystä niille, jotka ihan omilla rahoillaan tekee mitä huvittaa. Ilman, että siihen vedetään heti mukaan jotakin ihan turhanpäiväisiä kannattavuuslaskelma vaatimuksia. Kukaan ei saisi ostaa mitään, ei omistaa mitään. Kaikki luksus on perseestä, jos käy ilmi, että on itse hankinnat kustantanut.

Tää on tosi paska yhteiskunta meille rahamiehille.

Harmittaa kovasti.
;D

Kylmis on oikeassa, mutta mua vaan potuttaa maajussien marinat itseaiheutetusta kustannuskriisistä. Kaikki voivat ostaa ja elää miten huvittaa, mutta oikeus valittaa kustannuskriisistä ja kurjuudesta menetetään jossain vaiheessa.

Viimeksi muokattu: 03.12.11 - klo:10:30 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Aulis Anttila

  • Vieras
...itseaiheutettu...
mua vaan potuttaa maajussien marinat itseaiheutetusta kustannuskriisistä.

Niinpä... eli sama täällä... kun tekee miljoonan verran velkaa ja sitten ei tolloa tulekaan niin on se kaameeta... ja jonkun täytyy se moisille hölmöille korvata... siis heidän itsensä mielestä. Tuon miljoonan kun sijoittaisi edes jotenkuten taiten niin saisi ainakin 50.000 vuotusen korkotuoton - ja pääoma olisi koskemattomana tallella... muttaa maajussi se rakentaa navettoja  :o :o   :(   >:( >:(

sorkkis

  • Vieras
Vs: ...itseaiheutettu...
mua vaan potuttaa maajussien marinat itseaiheutetusta kustannuskriisistä.

Niinpä... eli sama täällä... kun tekee miljoonan verran velkaa ja sitten ei tolloa tulekaan niin on se kaameeta... ja jonkun täytyy se moisille hölmöille korvata... siis heidän itsensä mielestä. Tuon miljoonan kun sijoittaisi edes jotenkuten taiten niin saisi ainakin 50.000 vuotusen korkotuoton - ja pääoma olisi koskemattomana tallella... muttaa maajussi se rakentaa navettoja  :o :o   :(   >:( >:(
Mitä pahaa navetan rakentamisessa on . Kirvesmiehethän äänestää kokoomusta nykyisin  .  :D

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
kylä si voi valittaa kustannus kriisistä kun se on tosi ja tää ala muutenkin perseestä tuloksenteon kannalta muuten ihan hitti hommaa (ja mitä se laina on ? )kun ei oo sellasta

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Täälläkin palstalla on useaan otteeseen kehuttu ja jopa vaadittu sitä, että lainaa ei saisi olla NN summaa enempää ja että puskurista pitää aina löytyä käteistä ostaa vaikka 20 ha peltoa. No, tämä ylen uutinen tuo hieman perspektiiviä siihen, kenellä on kurjaa. Ja ennen kuin kukaan ehtii asiasta mainita, niin ei se maajussinkaan taloudenpito aina niin järkevää ole, ja etenkin ne joille on kauhalla annettu (tarkoitan rahaa, en järkeä), syyttelee toisia huonosta taloudenpidosta jos joutuu luotollisia tilejä käyttämään, ei ole varaa laittaa osuuskauppaan ennakkorahaa, jne.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/12/ulosottojen_rahamaara_rikkoo_kaikki_ennusteet_3077415.html

Maajussin elämä on helppoa, vakuuksia löytyy, realisoitavaa on ja silti dynareteen kopissa valitetaan kustannuskriisiä!

 8) ::) :P

Ainut oppi minkä minä olen tosissani painanut taloudenpidosta jonkunnäköisen budjetoinnin lisäksi on juurikin tuo asia, minkä SS tuossa totesi, että puskurissa pitää olla tietty määrä rahaa. Itse pidän 10% liikevaihdosta varsin hyvänä, summana, vaikka se porsastelulta toisista tuntuukin. Sano ihmeessä sammakko sinä hetkenä kun maailmasta loppuu kaikenlainen valitus, niin kyllä ne maajussitkii sitte lopettaa.

Se, että ulosottojen rahamäärä lisääntyy, ei kerro suoraan mistään muusta kuin siitä, että yhteiskunnassa on opetettu menemään perse edellä puuhun. Katsotaan sitten latvassa montako rokamaa on tullu perspuntteihin. Rahaa on saanu halvalla niin maajussit kun muutkin peipposet, mutta jotkut kusee hommansa molemmilla puolilla hakijakuntaa. Missä vika?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
...heitin sen retoorisena kysymyksenä, koska kaikkihan sen tietävät. Kepulaiset ja c-alueen tissinkoittajat on vikana kaikkeen. MTK ehkä vähän edesauttanut tätä kehitystä.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Sepedeus

  • Vieras
Toivoisi myös ymmärrystä niille, jotka ihan omilla rahoillaan tekee mitä huvittaa. Ilman, että siihen vedetään heti mukaan jotakin ihan turhanpäiväisiä kannattavuuslaskelma vaatimuksia. Kukaan ei saisi ostaa mitään, ei omistaa mitään. Kaikki luksus on perseestä, jos käy ilmi, että on itse hankinnat kustantanut.

Tää on tosi paska yhteiskunta meille rahamiehille.

Harmittaa kovasti.

  Mikä siinä harmittaa. Kateus on kantava voima. Ilman kateutta ja ahneutta maailma pysähtyisi.
Itse ajan 15v vanhalla autolla ettei naapureiden tarvitse kadehtia. Saan pellotkin vuokrattua satasen halvemmalla, kun luulevat ettei mulla kuiteskaan ole varaa enempää maksaa.  :D

 Siis hullu rahoillaan kehuu.  ;D

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
>meille rahamiehille.

Melkoinen huumorimies tämä kylmis

JoHaRa

  • Vieras
Toivoisi myös ymmärrystä niille, jotka ihan omilla rahoillaan tekee mitä huvittaa. Ilman, että siihen vedetään heti mukaan jotakin ihan turhanpäiväisiä kannattavuuslaskelma vaatimuksia. Kukaan ei saisi ostaa mitään, ei omistaa mitään. Kaikki luksus on perseestä, jos käy ilmi, että on itse hankinnat kustantanut.

Tää on tosi paska yhteiskunta meille rahamiehille.

Harmittaa kovasti.
;D

Kylmis on oikeassa, mutta mua vaan potuttaa maajussien marinat itseaiheutetusta kustannuskriisistä. Kaikki voivat ostaa ja elää miten huvittaa, mutta oikeus valittaa kustannuskriisistä ja kurjuudesta menetetään jossain vaiheessa.

Mua harmittaa se, että noista "maatalouden kustannuksista" osa on verotukseen työnnettyjä yksityistalouden menoja  ::) Kannattavuus nääs huononee nopeasti jo muutamankin tonnin huijauksella. 

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: ...itseaiheutettu...
mua vaan potuttaa maajussien marinat itseaiheutetusta kustannuskriisistä.

Niinpä... eli sama täällä... kun tekee miljoonan verran velkaa ja sitten ei tolloa tulekaan niin on se kaameeta... ja jonkun täytyy se moisille hölmöille korvata... siis heidän itsensä mielestä.


Tuon miljoonan kun sijoittaisi edes jotenkuten taiten

 niin saisi ainakin 50.000 vuotusen korkotuoton - ja pääoma olisi koskemattomana tallella... muttaa maajussi se rakentaa navettoja  :o :o   :(   >:( >:(

aalis   pieni  ,,,,tuo  milli  navettahommissa  tarkoittaa  että se   on  velkaa.

olisimme  kaikki  vanhasia ja käteisiä  jos velalla sijoitettu  milli  tuottaisi  50 000  ::)
tuohan ei  onnaa  kuin käteiselle  kreikka  lainoissa  :P

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: ...itseaiheutettu...
Niinpä... eli sama täällä... kun tekee miljoonan verran velkaa ja sitten ei tolloa tulekaan niin on se kaameeta... ja jonkun täytyy se moisille hölmöille korvata... siis heidän itsensä mielestä. Tuon miljoonan kun sijoittaisi edes jotenkuten taiten niin saisi ainakin 50.000 vuotusen korkotuoton - ja pääoma olisi koskemattomana tallella... muttaa maajussi se rakentaa navettoja  :o :o   :(   >:( >:(
Koitas mennä noilla ehdoilla hakemaan rahoitusta ideallesi ;D ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Aulis Anttila

  • Vieras
Rahoitus...
Niinpä... eli sama täällä... kun tekee miljoonan verran velkaa ja sitten ei tolloa tulekaan niin on se kaameeta... ja jonkun täytyy se moisille hölmöille korvata... siis heidän itsensä mielestä. Tuon miljoonan kun sijoittaisi edes jotenkuten taiten niin saisi ainakin 50.000 vuotusen korkotuoton - ja pääoma olisi koskemattomana tallella... muttaa maajussi se rakentaa navettoja  :o :o   :(   >:( >:(
Koitas mennä noilla ehdoilla hakemaan rahoitusta ideallesi ;D ;D ;D

Oiskoha tosta - viksumpi - osannu kekata et omilla rahoilla... vaik siin onki virhe, sana "Tuon"  :P :P

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rahoitus...
Oiskoha tosta - viksumpi - osannu kekata et omilla rahoilla... vaik siin onki virhe, sana "Tuon"  :P :P
Tottakai omilla rahoilla. Onks sulla sellaisia?

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.