Voihan perse.
Kaikki tuli puitua. Läksin sitte hakemaan puimuria kotia pellolta ja tuohon se jäi pihatielle. Pari kertaa ensin nykäs, katkes veto.
Sitte pysähty ja alko melkonen korina kuulumaan vaihteiston suunnalta. Vaihde pois päältä ja nyt ei enää mene mikään pykälä päälle, korisee vaan.
Veikkauksia? Kytkinlevyn boorit? Ja konehan on 660 faari.
Ei uskoisi että saksalainen voi hajota onhan ne laatu tuotteita.
Sää et taaskaan tiiä mistä puhut. Täsä talosa on puitu (tai yritetty) kymmenkunta vuotta sampolla, juurikin tuommosella 360:sellä.
Tuolla deutzilla on nyt ajettu 17vuotta ja nyt tuli ensimmäinen oikea puintia haittaava vika.
Sampolla oli kärryllinenki lujassa ilman työkalupakkia. Vain muutamia mainitakseni, moottorilta lähtevä akseli poikki pari kertaa, torvi tipahti ittekseen peltoon, vaihteisto halkesi kerran, pari kuormaa sen jälkeen kun se tippui puidessa peltoon. Etupyörien ripustus petti, alkoi pyörät hankaamaan pöytään. Vaihdekeppi katkes pari kertaa, tai ainaki sillonen puimamies tuli kotia ilman puimuria vaihdekeppi kadessä. Samaisen puimakuskin piti asiakkaan oljet silputa peltoon, oli ihmetelly eräällä kierroksella miks oljet jää karheelle. Sielähän ne lötkötti kivasti pellossa silppuri, levityspellit ja remmi. Ainoo hyvä tuosa masiinasa oli moottori, tosin sekin imi öljyä n.10litraa joka syksyn kahtena ensimmäisenä puintipäivänä. Ko masiina oli sillon aikaan kolmen talon porukassa, yks näistä osakkaista ryyppäs ittensä hengiltä. Vähemmästäki kai sitä.
Voit muuten uskoa että niin surkeaa päivää ei tule että tähän taloon vielä kotimainen puimuri tulis.