Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 55

Viestit - kkk

Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.
Minkälainen profiili on painoonsa nähden jäykintä?
Pitäs tehdä ajosillat tai rampit, jotka kestäis vajaa 2000kg/pari.
 Ja kaikenlisäksi pitäisi jaksaa nostaa toista päätä lavan reunalle... :-(
Mulla on kanssa alkanu vanha 605 valmetti tuprauttelemaan kierroksilla savua. Mustaa nimenomaan, että suuttimia vois pikkuhiljaa tutkia.
Käyntiin lähtee kylläkin kuin palmun alta. Tunteja on
n 9th eikä ne vielä ole irti ollu.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: R-sarja
: 04.12.17 - klo:18:55
Agromatic 744 ollu aika jees vehje. Ja kans kiinnostas hypätä runko ohjattavaan. Mutta kalliita ovat perke.le.


itellä oli tommonen(744), mutta kiilat ei jostain syystä enää kestäneet vetomoottoreilla. nyt onpi 766 agromaticin linkku.

on sitten aika herkkä kaatuilemmaan,mutta ku tietää ni osaa jo varoa. muuten on hyvä vehjes.
Niin, tarkoitatko että herkkä katumaan linkussa ollessaan, vai yleensä kauha ylhäällä?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: R-sarja
: 01.12.17 - klo:09:03
Tuosta saa vähän osviittaa näiden käyttäytymisestä eri tilanteissa.
Jossain labyrinttimaisessa ympäristössä Avantti on kyllä kankea sivuylityksen vuoksi.
https://www.youtube.com/watch?v=DvU4B2wv5P8
Täähän on Avantin oma mainosvideo
Mutta tässä näkee oikeesti sen miten erilaiset koneet käyttäytyy ahtaissa tiloissa. Avantti on vielä paljon pienempi kuin Norcar, mutta huomattavasti kömpelömpi.https://www.youtube.com/watch?v=neF6cCqpBXU
Koneet, laitteet ja tekniikka / R-sarja
: 30.11.17 - klo:15:32
Onko Avantti hylännyt koko sarjan, kun ei oo missään näkynyt? Kun ei vaan jaksa ymmärtää tätä kun kuski on eturungossa.
Etsinyt nyt jo vähän enemmän tosissaan tuollaista Norcar 755 tai Giant 204. Eli pienintä mitä löytyy kunnollisena runko-ohjattavana.
Muutaman vuoden ikäinen kone lähinnä kiinnostaa.
En näistä maatila pilkkien kourista tiedä. Mutta kaivuriversioissa ainakin karsintaterät on ihan jees. Joo enkä minäainakaan sahankanssa pystys tekeen ku murto osan mitä tommosella koneella päivässä routtoo. Ja on sitte jo valmiina kasalla poisvietäväks.

Joo sama homma. Ekaksi tuli kateltua tuohon maatilapilkkiin kouraa just esim. tuollaista nisulan 150. Ja tulihan siihen mietittyä naarvan sykettäkin jne. Sitten tuli kuitenkin eräs pellon päädyn raivaaminen pelloksi eteen ja päädyttiin ostamaan kaivuriin kymppikouran koura ja kovin on tyytyväinen oltu. Ei tosin karsinta teriä, mutta karsinta onnistuu hyvin kun tipautaa kouran ylhäältä alas niin raapii riittävästi pintaa rikki. Ei siinä ainakaan itse sahan kanssa olisi perässä pysynyt enkä usko, että vaikka olisi ammattilainen ollut sahalla asialla niin olisi silti samaan tahtiin yltänyt. Nyt on sitten enemmän suunniteltu vaan että kuinka noille harvennuksille tuolla voisi mennä. Saa olla meinaan aika puukuski että ehtiin ajaa puut pois sitä tahtia kuin tuolla pätkii niitä kasalle.
Lyhytperäisellä ehkä harvennuksille.Pitkäperäisellä aina viimmeisellä käännöksellä teloo komeimman puun.
Joo lyhytperäisellä EHKÄ. Omalla kokemuksella olen vähän sitä mieltä ettei kaivurin puomi tahdo taittua harvennusmetsässä puiden väliin oikeasti. Kaivinkoneella ja kouralla tekee kyllä nopeasti paljon valmista kun saa jotain pellon reunaa raivata tai aukkoa tehdä, mutta puiden välissä tahtoo olla kaivinkone kömpelö. Lisäksi terävillä telojen olkapäillä teloo jäävien puiden juuret, ellei sillä vastapainopuntilla tai muuten ylävaunulla ole jo telonut kylkiä...

Juu, kokeiltu on ja saman huomasin. Palstan runkotieltä poimin kaivinkoneella kahta puolen niin paljon kuin ylettyi, aika hiton äkkiä oli paljon tavaraa tien varressa karsittavaksi ja katkottavaksi. Eli olisi teoriassa tehokas, mutta muuten niin ja näin metsässä, jos kiinnostaa muukin kuin juuri sillä hetkellä tulevat kiinnot. Ajatus oli että uralle lähtisin, mutta pitkäperäisellä 16 tonnin koneella liian ahdasta tai sitten tulee harvennuksesta lentokenttää liito-oraville.

Metsäautotien varsien, kanavien laitoja ym. nipsuttelee mielellään kymppikouralla. Aika kehnoakin risukkoa vähän paremman välissä ja tulee 3-4m3 tunnissa. On tullut kokeiltua isommalla urakalla. Suunnilleen pöllikokoista lepikkoa, ja kuutioita tulee nopeammin kuin ehtii traktorikalustolla ajaa kasaan.

150 nisula oli, ja on nykyään nimimerkillä kkk. Oli ihan ok. mutta harmittavasti tuli hommattua kaivinkoneeseen porukan kymppikoura, ja tuo nisula muuttui sillä hetkellä toivottaksi leluksi :D Eli ihan mihin vertaa, tuo nisulakin hakkaa sahamiehen jossain jyrkällä kanavan penkalla, mikäli tarkoitus kerätä risut myös pois.
Jep, täällä on 😀 Ja hyvin on kestänyt, vaikka joskus tulee yritettyä liian isoo puuta poikki, niin lopuksi pitää vääntää se puu kumoon.
Nyt pitäs kokeilla,  että kuinka se onnistuu kun tekis kärryn rangat heti. Tähän mennessä oon tehny kasoille ja ajanut erikseen.
Leluhan se tietysti on,  mutta kun ei paremmasta tiedä, niin se menee ihan hyvin.😊

Stokerissa tulee ainakin paljon kivettynyttä tuhkaa. Pellettipolttimesta en sitten tiedä, kuinka siinä käyttäytyy?
Lämpöö ainakin tulee hyvin.
Nyt on syylärin paikoillaan ja koekäytettynä.
 Käytin sen sitten oikeen jäähdytinkorjaamolla Seinäjoella. Sama paja joka on joskus ollut itikanmäellä, oli nyt Rengastiellä.
Hyvä oli tinata kun ei ollut ruostunut, eikä ollut turkkilainen.

Se on tainnut olla rengastiellä kohta 20v. :)
Joo, 17 vuotta😀
Nyt on syylärin paikoillaan ja koekäytettynä.
 Käytin sen sitten oikeen jäähdytinkorjaamolla Seinäjoella. Sama paja joka on joskus ollut itikanmäellä, oli nyt Rengastiellä.
Hyvä oli tinata kun ei ollut ruostunut, eikä ollut turkkilainen.
Valmetin ihan täysmetallinen syyläri on kyseessä ja tuo tinaus varmaan onnistuu. Tuosta vaan kuulin että pitäis katkaista ne rikkinäiset pillit sieltä ylhäältä ja tienata sieltä. Eikä siitä reiän yläreunasta?
Meni ranka jäähdyttimestä läpi ihan totaalisesti ja tuli sellainen 5x10 sentin reikä. Pillejä katkesi ehkä 6-7 kpl ja nyt mietin että jos vaan tinais pillit ylhäältä ja alapäästä umpeen?
Onkos joku kokeillu?
Vähän jäähdytystehoo menettäisi mutta se ei varmaan oo ongelma.
katon tekoa???  https://www.youtube.com/watch?v=edd13GqkPKA

Huh, ei työturvallisuudesta hajuakaan..

Miten niin?
Melkein joka jätkällähän on kypärä päässä  :D
Ja sandaalit jalassa ☺
Tuo katto ei ainakaan painu notkolle ihan heti, jos vaan rakennus kestää 😀
Mä oon kyntäny pieniä, jotain alle hehtaarin lohkoja nelisiipisellä sarka-auralla hakemalla.....
 :-\
Mä ostin tommosen tytölle autoon, kun se tyhjentelee akkua aina joskus. Ainakin kaksi kertaa on auto tuolla käynnistynyt.
 http://www.ikh.fi/fi/apukaynnistin---varavirtalahde-12000mah-crx-crx1221
Se on siitäkin kätevä kun mahtuu hansikaslokeroon mukaan ja voi ladata vaikka tupakin sytkäristä...
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 55