Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Romumetallin hinta?
: 06.09.18 - klo:19:48
Pari viikkoa sitten vein kuorman PUM;iin niin 110e tonni autoista ja ns sekapelti 130e tonni
Otti trukkipiikki vähä itteensä ja oikeni. Kärsiikö tuota lämmittää ja vääntää takaisin vai kylmiltään yrittää?
Tottahan raudan saa suoraksi, mutta kestääkö sitten kun joku on alla piikin katketessa ja tonnin lava tippuu päälle!
Mä oon kyllä käyttänyt tuossa 605 valmetis 87 vuodesta asti monikäyttö öljyä. Moottori ja hydrauliikka sekä navoissa myös.
Eikä oo laatikkoo tai moottoria tai edes napoja tarvinnu aukoo. Pitäsköhän pian alkaa pelkäämään että jostain hajoo kun ollu vääränlaiset öljyt?
Etuakselissa ja navoissa ei kyllä ole sallittujen listalla. Toki paikalliskäytössä ja puolimoottorilla ehkä...Ai, jaa? Kyllä mulla on tälläkin hetkellä sielä tuollaiset öljyt. Pitää oikeen ettiä sen käyttöohjekirja kun jaksaa ja tutkia mitä siellä sanotaan.... Mä kyllä myös vaihtelen niitä öljyjä, sekä etuaksilaan ja napoihin.No, nyt tuli luettua käyttöohjekirjaa ja siellä sanottiin, että hydrauliikkaan (ja samalla jarruihin) stou-luokan öljy gl4 ja napoihin+etuaksilaan gl4 tai gl5.
Sekä moottoriin käy tuo sama gl4.
Onhan tuo nyt 9000 tuntia kestänyt tuolla samalla öljyllä joka paikassa.
En nyt toki oo tutkinut mitä tuon otsikon öljyn luokitukset on, mutta yleisöljystä noin yleensä...
Niin ja akseli+navat 80W/90
moottori/ vaihteisto 10w/30
Mä oon kyllä käyttänyt tuossa 605 valmetis 87 vuodesta asti monikäyttö öljyä. Moottori ja hydrauliikka sekä navoissa myös.
Eikä oo laatikkoo tai moottoria tai edes napoja tarvinnu aukoo. Pitäsköhän pian alkaa pelkäämään että jostain hajoo kun ollu vääränlaiset öljyt?
Etuakselissa ja navoissa ei kyllä ole sallittujen listalla. Toki paikalliskäytössä ja puolimoottorilla ehkä...Ai, jaa? Kyllä mulla on tälläkin hetkellä sielä tuollaiset öljyt. Pitää oikeen ettiä sen käyttöohjekirja kun jaksaa ja tutkia mitä siellä sanotaan.... Mä kyllä myös vaihtelen niitä öljyjä, sekä etuaksilaan ja napoihin.
Mä oon kyllä käyttänyt tuossa 605 valmetis 87 vuodesta asti monikäyttö öljyä. Moottori ja hydrauliikka sekä navoissa myös.
Eikä oo laatikkoo tai moottoria tai edes napoja tarvinnu aukoo. Pitäsköhän pian alkaa pelkäämään että jostain hajoo kun ollu vääränlaiset öljyt?
Etuakselissa ja navoissa ei kyllä ole sallittujen listalla. Toki paikalliskäytössä ja puolimoottorilla ehkä...
Ei ku kattelin et taustalla ois ollu isompi tolpista tehty. Mut jos oli kärry niin eihän se sitte
Komee klapuvarasto. Tarviikohan tuollaseen rakennuslupaa?
Mikäpä lienee jarrullisen kärryn vetomassa tuossa, ei näy yhteenvedossa.
-SS-