Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan varastointi?  (Luettu 14892 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Viljan varastointi?
laakasiilon hinta varastointi kuutiolle?

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Viljan varastointi?
210kuution antti pystyssä täyttö ja purkukierukka ja omaa työtä 18000 sis alv
=n.85€ varastointi kuutio. tyhjennys helpoin tässä vaihtoehdossa(paitsi kun ruuvi remppovaa..)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Viljan varastointi?
niitä laakasiilo hintoja? €/m3

kylväjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 59
Vs: Viljan varastointi?
viime kesänä tein pyöreen pytyn 150m3. 6" tyhjennys ja täyttö kairat. koko systeemi 11tonnii +alv.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Viljan varastointi?
ka vielä kiinnostas tuo laakasiilon rakennus kustannukset..? itelle tuleekin vissiin vähhän erilainen laakasiilo ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Viljan varastointi?
Viljan varastointi laaka ym avosiiloissa tullaan kieltämään epähygieenisyyden takia.
Kui mää ain olen paras?

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Viljan varastointi?
Onhan noita tasovarastoja satamat täynnä ja Viljavallakin monessa paikassa oli ennen, onko Iisalmessakin siinä pystyvaraston kaupungin puolella vielä. Isoja ja kustannustehokkaita. Voidaan varastoida muutakin. Minä ainakin tekisin, koska monikäyttöisyyn parasta. Ei paras viljalle, mutta kokonaisuus veisi minun tarpeisiin voiton.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Viljan varastointi?
Viljan varastointi laaka ym avosiiloissa tullaan kieltämään epähygieenisyyden takia.

Sepä jää sitten nuo sataman varastot käyttämättä. Siellä homma ON vähän reilumpaa kuin kotivarastoissa :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Viljan varastointi?
Viljan varastointi laaka ym avosiiloissa tullaan kieltämään epähygieenisyyden takia.

Sepä jää sitten nuo sataman varastot käyttämättä. Siellä homma ON vähän reilumpaa kuin kotivarastoissa :P
Ja se loppuu sitten tuo viljan tuonti maailmaltakin.. Siellä kun saattaa kasat olla vaikka avotaivaan alla.

Mulle tuli muutaman vuoden Brittiläinen Practical Farm Ideas lehti ja lähes joka numerossa oli jotain isäntien virittelemiä härveleitä joko viljan kasaamiseen tasovarastoon tai purkamiseen sieltä pois. Siinä jotenkin huomasi että sen täytyy olla paljon yleisempää kuin meillä.

Viimeksi muokattu: 24.12.12 - klo:21:12 kirjoittanut bouli

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Viljan varastointi?
En ole kuullut, että tuota avovarastointia tullaan kieltämään, mutta järkevää tuon tyyppinen varastointi ei ole, ainakaan myyntiviljalle. Viljakuskin mukaan, jos näytteestä tulee rotanpaska mukaan, niin koko kuorma lähtee takaisin. Edes rehuksi ei kelpaa. Kai noiden linnunpaskojen kanssa on sama juttu? Kyllä minä olen koittanut kiinnittää huomiota varastojen sulkemiseen ja peittelyyn. Myrkkyä saa olla aina nurkissa. Tuo "uusi" pakettikuivaamokin vetää vaan kummasti jyrsijöitä puoleensa. Nytkin oli häntä mukaan lukien sellainen 30cm pitkä alivuokralainen tullut asiakkaaksi. Puoli pussia Rakum morttea naamariin ja oikoseen alakerran lattialle.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Viljan varastointi?
Rakennutat rehutornin. Toemii viljalla ja komee ilmestys naapureille  8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Viljan varastointi?
Viljan varastointi laaka ym avosiiloissa tullaan kieltämään epähygieenisyyden takia.

Sepä jää sitten nuo sataman varastot käyttämättä. Siellä homma ON vähän reilumpaa kuin kotivarastoissa :P

Jaaaaaa..... ei ainakaan Raumalla ole reilumpaa.

Käytännössä päältä avoimet ja laakasiilot on mahdoton hallita ettei tulis rotanpaskaa
talven aikana vaikka kuinka helvetisti olis myrkkyä.
Kui mää ain olen paras?

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Viljan varastointi?
mitenkähän rottien tai hiirien kanssa toimii suola..tai vaikka propionihappo

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Viljan varastointi?
mitenkähän rottien tai hiirien kanssa toimii suola..tai vaikka propionihappo

Propioniviljaan ei vissiin hännäkkäät viitti mennä...

Humax

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Viljan varastointi?
viime kesänä tein pyöreen pytyn 150m3. 6" tyhjennys ja täyttö kairat. koko systeemi 11tonnii +alv.

Millaisen pohjan teit siiloosi? Valettu tasa- vai kartiopohja tai sitten teräksinen kartiopohja?

Itsellä kans siilon teko mielessä ja parhaana vaihtoehtona pitäisin tuota teräskartio pohjaa. Missä hinnoissa sellaset mahtaa liikkua 5,3m halkaisijalla?