Ei kuorma-autoliikennekään ole korttiluokkia tarvinnut liiketoimintaansa.
Ei yhdistelmäkortin näkövaatimus paranna kuorma-autoliikenteen kannattavuutta.
Voisi siis ajatella, miksi ihmeessä tuollaisilla säännöksillä on suitsittu kuorma-autojen
kuljetusliikennettä, nyt olisi sitten ehdoton katastrofi samojen säännösten tulo
traktorikuljetuksiin ?
Voisi siis yleensäkin tarkastella koko liikenteessä tarvittavien ns. pätevyyksien ja
korttiluokkien kokonaisuutta, eikä ajatella tätä vain traktorikuljetusten
vainoamiseksi ?
-SS-
Niin no käsittääkseni polliisi ei kauheesti välttämättä tykkää jos kuorkilla tahi yhdistelmällä lykkää ratsiaan, ja taskussa on pelkkä b kortti
Eikä siinä mitään että sääntöjä tulee lisää sehän on vaan kiva vai
Siinä vaan on pari pikku pulmaa katos kun se nyt saattaa hiukan muuttaa jonkun työn kuvaa.
koska moista korttia ei voi hankkia.
Eikä siinä mitään että on näkövaatimus se on ihan hyvä asia. Mutta kuitenkin se taraktori kulkee hiljempaa mitä se kuorma-auto. Mulla on lähinnä vaikeus tuossa että näkö on tois puoleinen. Ja etäiysyyden tarkempi määritys ei onnistu, ja pimeässä tämä korostuu erityisesti.
Eli senyt vain tuntuu siltä että mattoa taas kiskotaan jalkojen alta.
Joo ymmärrän täysin tuon, mutta eihän voi säädösten kohdentamisen perusteena olla se,
että jollekin tulisi epämukavaksi tai vaikeaksi hommien hoitaminen.
En siis ole vaatimassa lisää säännöksiä, päinvastoin, haluan sääntelyn purkamista,
mutta yhdenmukaisin perustein.
Kyse siis on kokonaisuudessaan kuljetusalan rajoitusten halvauttavasta vaikutuksesta,
kyllä rajoitusten, painorajoitusten, katsastusten, verojen, ym. pitäisi olla ennustettavissa
samalla perusteella samanlaisissa hommissa, ja kaikkia ne rasittavat samalla tavalla, parempi
olisi ilman, kuljetushommissa yleisesti. Niinhän minä olen koko ajan sanonut.
-SS-