Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivaheinän tekoon???  (Luettu 36351 kertaa)

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Kuivaheinän tekoon???

Aika näppärä systeemi sinulla. Mitenkä olet järjestänyt tuon paalien järjestämisen lavalle? Käytkö itse järjestämässä aina vähän väliä, vai onko siellä joku lavalla kokoajan?

Olisi mielenkiintoista nähdä video tuosta.

Minä olen lavalla järjestämässä koko ajan ja veli yleensä ajaa tuota paalaustraktoria. Jos mahdollista, kolmas henkilö siirtää samantien kasoja eteenpäin, kun yllättävän usein paalauksen keskeyttää sadekuuro, niinkuin lypsyukko kirjoitti. Usein kasat vain nostellaan pellolle vierekkäin ja peitetään aumamuovilla ja minä ajan ne myöhemmin kärryillä kotio. Kyllähän tuo keventää fyysisesti paljon minunkin hommia, vaikka teenkin tuon käsityön. Paaleja ei tarvitse kantaa, mitään ei tarvitse nostaa korkealle ja osa paaleista vain käännetään pystyyn tai kumolleen. Tuntuu ettei rakkaasta harrastuksesta tarvitse luopua sen takia, että ei jaksaisi nostella.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kuivaheinän tekoon???
Viimeiset "harrastemielessä" jätetyt Hermanninheinät odottavat pellolla karhotinta tai sadetta. Jos luoja suo niin ei sada ja tää kesän kestävä "stressi" loppuu taas vähäks aikaa...  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kuivaheinän tekoon???

Aika näppärä systeemi sinulla. Mitenkä olet järjestänyt tuon paalien järjestämisen lavalle? Käytkö itse järjestämässä aina vähän väliä, vai onko siellä joku lavalla kokoajan?

Olisi mielenkiintoista nähdä video tuosta.

Minä olen lavalla järjestämässä koko ajan ja veli yleensä ajaa tuota paalaustraktoria. Jos mahdollista, kolmas henkilö siirtää samantien kasoja eteenpäin, kun yllättävän usein paalauksen keskeyttää sadekuuro, niinkuin lypsyukko kirjoitti. Usein kasat vain nostellaan pellolle vierekkäin ja peitetään aumamuovilla ja minä ajan ne myöhemmin kärryillä kotio. Kyllähän tuo keventää fyysisesti paljon minunkin hommia, vaikka teenkin tuon käsityön. Paaleja ei tarvitse kantaa, mitään ei tarvitse nostaa korkealle ja osa paaleista vain käännetään pystyyn tai kumolleen. Tuntuu ettei rakkaasta harrastuksesta tarvitse luopua sen takia, että ei jaksaisi nostella.

            Jaaha, hyvävelijärjestelmä toimii... ;D

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Kuivaheinän tekoon???

            Jaaha, hyvävelijärjestelmä toimii... ;D

Normaalia sidosryhmätoimintaa vaan. Kun ei kehdannu enää leegoilla pelata niin huomasin, että noitakin voi pinota yhtä lailla. Tuolla on jonkun verran lisää juttua tästä:

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=1&t=1711&start=60

Olen tuonne kirjoittanut, että ei oikein sovellu kuivuriin nämä. Sitä olen kuitenkin nyt tuuminut vähän uudestaan ja ajatellut, että voisi ihan rakolattialla kuivata, kun vaan sopivat kiristyskeinot keksii.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kuivaheinän tekoon???

            Jaaha, hyvävelijärjestelmä toimii... ;D

Normaalia sidosryhmätoimintaa vaan. Kun ei kehdannu enää leegoilla pelata niin huomasin, että noitakin voi pinota yhtä lailla. Tuolla on jonkun verran lisää juttua tästä:

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=1&t=1711&start=60

Olen tuonne kirjoittanut, että ei oikein sovellu kuivuriin nämä. Sitä olen kuitenkin nyt tuuminut vähän uudestaan ja ajatellut, että voisi ihan rakolattialla kuivata, kun vaan sopivat kiristyskeinot keksii.

 Joo näppärä juttu.  Jospa koneellisella kuivatuksella saiskin hevosmiehiltä hyvän hinnan, niin on varmaan tuloa parhaasta päästä maatiloilla.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kuivaheinän tekoon???
 Muista taas ottaa Tero lääke tänään, jookos?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Teroman

Vs: Kuivaheinän tekoon???
Muista taas ottaa Tero lääke tänään, jookos?

Kyllä vaan päivittäin pittää ottaa,,,

Mites sulla ?
 8)