Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tyhymä kysymys  (Luettu 6212 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
tyhymä kysymys
Voiko Ut-näytteen ottaa progesteroni näyte putkeen, kun sen pillerin heittää sieltä pois? Siinäpä se kysymys lyhykäisyydessään ... normaaleja Ut-näyte putkiloja en löytänyt vaikka kollasinkin. Kuka lie viimeisen käyttänyt :(

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: tyhymä kysymys
jo vaen, mutta keitä se putkilo pasillivappaksi
Elämä on parasta kometiijjaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: tyhymä kysymys
jo vaen, mutta keitä se putkilo pasillivappaksi

Eiköhän se sitä ole ? Eikä se pillerikään taida tuossa PCR:s haitata, mutta putkilon koko on pienempi. Mulla ei ole vielä edes syyllinen selvillä, mutta ensimmäisten 8 lehmän joukos se on. Olis pitänyt uskoa jo täydellä tankilla otettua solutestiä ja kattella lehmä lehmältä jo illalla , mutta ajattelin päästä helpommalla ja kattoa "tyhjästä" tankista vähän väliä ... ekalla näytteellä siis reilusti :(

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3702
Vs: tyhymä kysymys
Multa saisit läjän noita putkia,yhden näytteen lähettää,kuskit tavallisesti jättää koko uuden pakkauksen tankin päälle.Lähetteitä on omasta takaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: tyhymä kysymys
Multa saisit läjän noita putkia,yhden näytteen lähettää,kuskit tavallisesti jättää koko uuden pakkauksen tankin päälle.Lähetteitä on omasta takaa.

saahan noita kun vaan muistaa pyytää. Yks muuten lopuksi löytyi ja sehän riitti. :)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: tyhymä kysymys
Ite oon laittanu utaretulehdusnäytteet näytteenottopikareihin ja minigrippussissa maitoauton mukana saatekirjeen kanssa. Kyllä niistä on ihan oikeat bakteerit saatu selville.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: tyhymä kysymys
Ite oon laittanu utaretulehdusnäytteet näytteenottopikareihin ja minigrippussissa maitoauton mukana saatekirjeen kanssa. Kyllä niistä on ihan oikeat bakteerit saatu selville.

Jossain ohjeessa luki että näyte otetaan sormipulloihin. Näiden käsittely on laboratoriossa helpompaa. Joten saavat varmaankin tehtyä "hätätilanteessa" muistakin pikareista. No nyt on näyte viety ihan oikeassa sormipullossa ja uusia  jemmattu. Lisäksi otin vanhan aikaisia utaretulehdus näytesaatteita. Noita ei varmaan uudesta Valmasta löydy... Täytyy monistella navettaan kaappiin mahdollisesti vaikka lomittajan tarpeisiin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: tyhymä kysymys
Mulla on navetalla tietokoneella pdf-tiedostot tallennettuina rehunäytteille, ut-näytteille ja tiineystesteille. Helppo homma kun saa siitä vaan tulostaa ja laittaa minigripin sisälle... Vielä ei ole tullut valituksia labrasta vaikka maidosta otettavat näytteet on noissa pikareissa. Rehunäytepusseja tuli tilaamatta iso nippu kesällä kun keräsin raaka-ainenäytteitä ison määrän ja teippasin saatteen vaan pussiin kiinni. Ilmeisesti kypsyivät kun ei ollu artturipusseissa...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: tyhymä kysymys
Tulostakaa ne lähetteet Valmasta, tulee viivakoodi joka on labran päässä 100 kertaa nopeampi kuin edes koneella nätisti täytetty viivakooditon saate.


Minun mielestäni Valion pitäisi pistää joku tiedote että viivakoodilliset näytteet analysoidaan sillä aikaa kuin toiset teknikot tulkitsevat käsin kirjoitettujen lähetteiden hieroglyfejä. Ja näin ollen voi esim. joku viivakooditon utaretulehdusnäyte viivästyä seuraavaan päivään...



Miettikää itse vaikka viivakoodilaskun  (olettaen että on viivakoodiskanneri, tosin siihen toimii älypuhelinkin nykyään) ja jonkun vanhan elänlääkärin käsin tuhertaman laskun eroa maksaessa ja kirjanpitoa tehdessä. Kumman itse haluaisitte?


Ja vielä lisäksi, Valio pyrkii hoitamaan maksuliikenne- ja tositesysteemit mahdollisimman kivuttasti tuottajien suuntaan, eli mielestäni olisi aika kohtuullista yrittää olla vähemmän vaivaksi siihen suuntaan. Kun se ei itselle ole mitenkään haitaksi.

Viimeksi muokattu: 01.02.17 - klo:15:46 kirjoittanut antti-x

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9833
Vs: tyhymä kysymys
Tulostakaa ne lähetteet Valmasta, tulee viivakoodi joka on labran päässä 100 kertaa nopeampi kuin edes koneella nätisti täytetty viivakooditon saate.


Minun mielestäni Valion pitäisi pistää joku tiedote että viivakoodilliset näytteet analysoidaan sillä aikaa kuin toiset teknikot tulkitsevat käsin kirjoitettujen lähetteiden hieroglyfejä. Ja näin ollen voi esim. joku viivakooditon utaretulehdusnäyte viivästyä seuraavaan päivään...



Miettikää itse vaikka viivakoodilaskun  (olettaen että on viivakoodiskanneri, tosin siihen toimii älypuhelinkin nykyään) ja jonkun vanhan elänlääkärin käsin tuhertaman laskun eroa maksaessa ja kirjanpitoa tehdessä. Kumman itse haluaisitte?


Ja vielä lisäksi, Valio pyrkii hoitamaan maksuliikenne- ja tositesysteemit mahdollisimman kivuttasti tuottajien suuntaan, eli mielestäni olisi aika kohtuullista yrittää olla vähemmän vaivaksi siihen suuntaan. Kun se ei itselle ole mitenkään haitaksi.

Ei kannata suuttua :) Siis uudesta Valmasta olen ottanut näihin Ut-määrityksiin viivakoodilliset näytesaatteet . Varmaankin tämän aamuinen oli kolmas. En ole edes tajunnut katsoa Prog. näytteiden saatteita Valmasta, kun niitä on siinä minigrippi pussissa nivaska, niin olen täytellyt niitä. Helpompihan ne on tuolla Valmassa täyttää. Mutta ei mulla ole navetalla konetta ja lomittajat tuskin edes viitsisivät valmaan mennä kuikuilemaan mistä löytyy näytesaatteet. Siis jos niille edes olis tullut annettua kirjautumis ohjeet ja salasanat. En ole siis tuota tenhyt. Niin siksi karjakeittiön vasemmanpuoleisen yläkaapin alahyllyllä on hyvä olla muutama käsin täytettävä utaretulehdus näytesaate , siinä sormipullojen läheisyydessä. Jos lomittaja ei niitä siitä itse löydä, niin tuon osaa neuvoa puhelimessakin. Nyt vaan meinas käydä niin, että niitä sormipulloja ei ollut sillä hyllyllä. Oli vain prog. näytteiden minigrippi pusseja ja niiden pulloja sekä siellä seassa yksi sormipullo:)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65727
Vs: tyhymä kysymys
ja kuin moni ihan oikeesti uskaltaa jollekin lomittjalle antaa valmat käyttöön...?      luotto on aikas isoa nykyään kun joka asia on jokaisen saatavilla...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: tyhymä kysymys
Tulostakaa ne lähetteet Valmasta,

Ei kannata suuttua :)

Ei tuo ollut sinulle tarkoitettu, tai vihaikseksi kommentiksi muutenkaan. :) Tarkoitukseni oli vain tehdä asia selväksi niille jotka sattuvat viestistäni edes alun lukemaan.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3702
Vs: tyhymä kysymys
Mulla on navetalla tietokoneella pdf-tiedostot tallennettuina rehunäytteille, ut-näytteille ja tiineystesteille. Helppo homma kun saa siitä vaan tulostaa ja laittaa minigripin sisälle... Vielä ei ole tullut valituksia labrasta vaikka maidosta otettavat näytteet on noissa pikareissa. Rehunäytepusseja tuli tilaamatta iso nippu kesällä kun keräsin raaka-ainenäytteitä ison määrän ja teippasin saatteen vaan pussiin kiinni. Ilmeisesti kypsyivät kun ei ollu artturipusseissa...
On tullut hommattua kahdella tapaa noita rehunäytepusseja.Lappu tankin päälle,ei toimi aina,mutta tilaamalla tuotelähettämöstä toimii aina.Viime kesän vihreistä pusseista lähti liima sen punaisen nauhan mukaan,noitakin joutui teippaamaan eivät muuten pysyneet kiinni.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3702
Vs: tyhymä kysymys
Tulostakaa ne lähetteet Valmasta, tulee viivakoodi joka on labran päässä 100 kertaa nopeampi kuin edes koneella nätisti täytetty viivakooditon saate.


Minun mielestäni Valion pitäisi pistää joku tiedote että viivakoodilliset näytteet analysoidaan sillä aikaa kuin toiset teknikot tulkitsevat käsin kirjoitettujen lähetteiden hieroglyfejä. Ja näin ollen voi esim. joku viivakooditon utaretulehdusnäyte viivästyä seuraavaan päivään...



Miettikää itse vaikka viivakoodilaskun  (olettaen että on viivakoodiskanneri, tosin siihen toimii älypuhelinkin nykyään) ja jonkun vanhan elänlääkärin käsin tuhertaman laskun eroa maksaessa ja kirjanpitoa tehdessä. Kumman itse haluaisitte?


Ja vielä lisäksi, Valio pyrkii hoitamaan maksuliikenne- ja tositesysteemit mahdollisimman kivuttasti tuottajien suuntaan, eli mielestäni olisi aika kohtuullista yrittää olla vähemmän vaivaksi siihen suuntaan. Kun se ei itselle ole mitenkään haitaksi.
Eli siis,jos navetta,tietokone ja vielä printterikin on kolmessa eripaikassa,niin tulokset automaattisesti seuraavaan päivään.Sillä sitten ei ole mitään väliä,suurin syy Valiolla näytteiden viivästymiseen on huono käytännön toteutus näytteiden kulkemisessa tilalta labraan.Itse labrassa ei ole moitittavaa,varmaankin halvin ja ainoa labra joka tutkii näytteitä viikonloppuna.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: tyhymä kysymys
Tulostakaa ne lähetteet Valmasta, tulee viivakoodi joka on labran päässä 100 kertaa nopeampi kuin edes koneella nätisti täytetty viivakooditon saate.


Minun mielestäni Valion pitäisi pistää joku tiedote että viivakoodilliset näytteet analysoidaan sillä aikaa kuin toiset teknikot tulkitsevat käsin kirjoitettujen lähetteiden hieroglyfejä. Ja näin ollen voi esim. joku viivakooditon utaretulehdusnäyte viivästyä seuraavaan päivään...



Miettikää itse vaikka viivakoodilaskun  (olettaen että on viivakoodiskanneri, tosin siihen toimii älypuhelinkin nykyään) ja jonkun vanhan elänlääkärin käsin tuhertaman laskun eroa maksaessa ja kirjanpitoa tehdessä. Kumman itse haluaisitte?


Ja vielä lisäksi, Valio pyrkii hoitamaan maksuliikenne- ja tositesysteemit mahdollisimman kivuttasti tuottajien suuntaan, eli mielestäni olisi aika kohtuullista yrittää olla vähemmän vaivaksi siihen suuntaan. Kun se ei itselle ole mitenkään haitaksi.
Eli siis,jos navetta,tietokone ja vielä printterikin on kolmessa eripaikassa,niin tulokset automaattisesti seuraavaan päivään.Sillä sitten ei ole mitään väliä,suurin syy Valiolla näytteiden viivästymiseen on huono käytännön toteutus näytteiden kulkemisessa tilalta labraan.Itse labrassa ei ole moitittavaa,varmaankin halvin ja ainoa labra joka tutkii näytteitä viikonloppuna.

Kyllä logistiikkaa toki aina voi kehittää. Esim sellaisilla ihmisillä joilla printteri ja tietokone ovat eri rakennuksissa. :)

Ja liennytetään sen verran, että yksittäinen tulehdusnäyte on kai verrattain nopea kirjata käsinkin labran päässä, eli voi varmaan normisaatteellakin pistää eteenpäin jos ei konetta tosiaan lähellä ole, mutta kyllä kai jokaisen pitäisi jo tuvan puolella tietää että millaisen rehunäytteen aikoo maitoauton matkaan pistää? Eli voi hyvin tulostaa tuvassa saateen ennen kuin menee sen näytteen ottamaan.