Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe norcar 765 vs 520 avant  (Luettu 4688 kertaa)

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
norcar 765 vs 520 avant
Jälleen näistä pienistä koneista vaikka kyseiset vehkeet eri koko luokkaa. Miten käyttäytyy norcar 765 kun suuntaa vaihtaa käsikaasun ollessa päällä jotta kierroksia on? Lähinnä jos rehua pukkii lehmien eteen kuten avantilla ees taas pikku liikettä ,sehän reagoi pedaaliin heti.Onko nappi suunnanvaihdossa aina viive?Onhan myös giant tällä nappisuunnanvaihdolla.

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: norcar 765 vs 520 avant
Unohtui vielä et,minkälainen on jarru tuossa norcarissa? Onko käsijarru katkaisijalla ja sama jarru kuin pedaalinjarru? Onko jarru rumpujarru vai mikä?

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: norcar 765 vs 520 avant
Jälleen näistä pienistä koneista vaikka kyseiset vehkeet eri koko luokkaa. Miten käyttäytyy norcar 765 kun suuntaa vaihtaa käsikaasun ollessa päällä jotta kierroksia on? Lähinnä jos rehua pukkii lehmien eteen kuten avantilla ees taas pikku liikettä ,sehän reagoi pedaaliin heti.Onko nappi suunnanvaihdossa aina viive?Onhan myös giant tällä nappisuunnanvaihdolla.
miks pitäis ajaa käsikaasu päällä, itellä eoi oo tullu mieleen.

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: norcar 765 vs 520 avant
En sitä että pitäis mut unohtui kokeilla kun ajoin ,lähinnä saako suunnanvaihtoon terävyyttä jos esim jalkakaasu on päällä jonkin verran tai käsikaasu kun suuntaa vaihtaa?

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: norcar 765 vs 520 avant
En sitä että pitäis mut unohtui kokeilla kun ajoin ,lähinnä saako suunnanvaihtoon terävyyttä jos esim jalkakaasu on päällä jonkin verran tai käsikaasu kun suuntaa vaihtaa?
Täytynee kokeilla huomenna ja palata asiaan.Ei oo tosiaan ollu tarvetta tommoseen revittelyyn.
Pedaali ja käsijarrukatkaisin on käsittääkseni sama .Ei ainakaan rumpujarru,varmaan joku "hydraulilukko".Myös istuimessa sama "hydraulilukko" anturi joka menee automaattisesti päälle kun istuin kevenee.Eli ajaessa aina istuttava tukevasti penkillä.

Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo:20:43 kirjoittanut HEINÄMIES-07

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: norcar 765 vs 520 avant
Ei oo mitään viivettä suuntaa napilla vaihdettaessa.Välittömästi vaihtuu suunta .Jalkakaasu/nopeuspoljin verrattuna käsikaasu/suuntapolkimet on ajotekniikaltaan mielestäni kätevämpi.Voit suuntaa vaihtaessa keventää jalkakaasua niinkuin yleensä muissakin ajoneuvoissa.Mikään pakkohan sitä ei ole tehdä. Mikään TERÄVÄ suunnanvaihto ei ole vaan pehmeä ja nykäyksetön,niinkuin pitääkin.
Oliko koeajamassasi mallissa luistonesto? Yllättävän usein joutuu käyttämään sitä,kun talvikelillä pihoissa ajelee.Oma kun on käytettynä hankittu niin en tiedä onko vakiona.Kyseistä mallia vissiin myyty myös kolmi(28hv.)että nelisylinterisenä(37,5hv.)mallina.Varmaan varsin nuhanen jos vaan 28 heppaa.

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: norcar 765 vs 520 avant
Kävin tyypittämässä uudelleen ja kyllä se kun kaasua oli toimi suuntaa vaihdettaessa ihan jouheasti ja vaihtoon sai terävyyttä kaasulla. Käsikaasuhan siinä on sama ku jalkakaasu. Lumikasaan puskiessa pyöri vain 2 pyörää kuten avankin herkästi tekee. Lukon tarpeellisuutta miettiessämme,huomasimme napin kojetaulussa ja alkoi muutkin renkaat pyöriä. Jarru on ihan letkujen välissä oleva venttiili joka sulkee öljytiet ja ajomoottori jarruttaa. Aika lailla samoilla varusteilla aina kuulemma ollu.