Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 471

Viestit - Toivo Tonta

No joo, näin se varmaan meneekin, ajattelin vaan esim valoista lähtöä, enkä kadun varresta.
Se olis sitten sen automaatin oston paikka. Tosin tuos noiden vanhempien kersojen kans puhuttua ei ne epäile yhtään jotta eikö opi nytkin. Aikansa se kuulemma vie ja vanhin meinas että mikään ihme vekotin se mäkilähtöavustin silti ei ole.

Joi ei oo tyttäriä traktorin hyttiin saanut. Vanhin joskus paalaili mutta sekin suunnanvaihtimella lähtöjä. Sitten tuo käsijarru. Eihän autokoulussa ole tuollaisia kahvoja opetettu. Ei mitään käryä miten käsijarru toimii ja miten sen saa poispäältä. Sehän pitää tietysti olla vaan pelkkä nappi 😉
Eihän mäkilähdössä saa käsijarrua käyttää, autokoulussa, inssissä? Transpoterissa tainnut pian parikymmentä vuotta olla hill hold tms, enemmän siitä on pienissä kaltevuuksissa vaan haittaa, hidastaa lähtöä esim valoista.
Kannattaako sillä keppivaihteella "kiusata" jos ei sitä todennäkoisesti tarvitse? Tai opettelee myöhemmin kun ei tarvitse muita asioita ajamisessa jännittää.
On naurettavuuksiin mennyt tuo natsisymboliikan näkeminen ihan kaikkialla ;D
Vapaa sana / Vs: Nyt se myrkyn lykkäs
: 01.04.24 - klo:20:03
Satamassa joku kontti täynnä pakolaisia tms, ilmat lämpiää, kontit ei liiku :o
Minkälainen maalaji, pajonko voi pitää vauhtia vaikuttaa myös.
Aikas lähellä tuo 1ha/h.
ehkäse 80 lätkä olis ihan hyä.  mutta toisaalta nuo "opettajat" pilaa tietty senkin..   ja nykyään kun tuo kultturi on muutenkin niiin alamaissa..         muuten;  onko nuissa sähkyvehkeissä vaihteet?   vai onko se vain kuin variatori?
Kuin sähköpolkupyörä tai akkuporakone, paitsi ilman sitä vaihdettavaa vaihdetta.
kyllä oksa pätee ja höpöttää joka asiassa ja tutut lisää. Mut asiaan vielä;; mulle tuli tässä joku aika sitten yllätyksenä tuo tieto että nykysin ajokorttin ulee merkintä millasella kotterolla on opetellut. Ja sitte ei saakaan manuaalilla ajaa kun oli automatilla opetellut Voi olla perääkin kun kerran oli siinä huonoin kuski ohjelmassa sellanen mummo joka oli pelkästään ajanut automaatilla. siinä ei manuaalilla ajo onnistunut ja taisi muutama kytkinkin kärähtää. Täytyy kyllä sanoo että minä en olle koskaan ajanut automaatilla.
Pahvikortissakin oli jo merkintä automaatista tai muusta invavarusteesta.
Riippuu viljastakin, painavampi ja puhtaampi (vehnä..?) kulkee paremmin, joku huonolaatuinen kaura niin ei tuo 30 astetta riitä, saa harjailla tai kopistella loput.
Viljaputkessa voi hieman tinkä kulmasta loppupäästä kun on saatu vauhtiin.
sen aikaa kun mulla on kulkine ollut, niin muuta ihmeempää kehitystä ei ole tullut kuin se että yhä enempi on sitä tekoälyä. Niistä sitten tulee mittariin tai siis siihen helvetin isoon ruutuun  erilaisia ilmoituksia toimintojen häiriöistä ja kehotus viedä huoltoon,missä ei välttämättä ongelma poistu. Ja osakomponentteja sitte vaihdellaan. Yksi esimerkki on kaasupolin ei mitään vaijereita enää.
Sähköinen poljin tainnut pian 30v olla dieseleissä ainakin, tuskin mikään erityisen vika herkkä kohta?
Mitä enemmän ominaisuuksia ja tekniikkaa sen enemmän mahdollisia vika paikkoja.
Valmistusnumerosta selviää vamistusvuosi.
Onko lapusta kuvaa tai numeroita?
Kasvintuotanto / Vs: Syyskylvöt 2022
: 23.03.24 - klo:10:25
Ensi talveksi hankin kyllä viimeinkin sen routamittarin. Sitten ei ole enää epäselvyyttä roudasta. Nytkään en varmasti tiedä, paljonko sitä on, mutta vesi on lorissut laskuaukoista koko talven ajan jokaisen vesisateen jälkeen. 60 cm:n roudassa ei pahemmin lorise.
Mistä saa hankittua?
Tuon kun pyyhkäsee lepikkoon ei ole pelastajilla kiire :o
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 471