Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 42

Viestit - keskomies

Joku Hiivatin 80-90 ketterämmällä etuakselilla....

Ääni tälle!     8)

Ja ohjaamolle ilman minkäänlaista viihtyvyyttä :D
Muuten siis sama kone kuin 845 mutta pienillä renkailla ja 3.9 litrasella lohkolla 8) Eli ei ero suurensuuri oo. Tuo kyllä ihan ykköspeli kun tikkaa siihen turbon kupeeseen ja säätää syötön kohilleen. Itellä 844 takatuuppari pihassa paalsilppurin eessä ja muussa pikkupyörityksessä. Ihan ok kone joka hommaan 480-38 takarenkailla varustettuna. Kylvökoneen eteen etopeli, HT 3000 juko oikeen lepäs siinä perässä. Jossain vaiheessa vois tuon toki turbottaakkin niin sitten ois ärjy. Mukava ajella ku ei tehonpuute vaivaa sitten enää, joskaan ei nykyäänkään hirveemmin koneet perässä paina.
Metallipaja kimmer konnevesi. Hinta laatu-suhde on kohdillaan.
Hyvin on pakat kestäneet, 7000h lähestyy. Ainoa mikä nyt tullu vaivaksi on pikavaihteet. Toisinaan jättää kakkosen ja kolmosen välistä, eli ykköslovessa ykkönen, kakkoslovessa ykkönen ja sitte kolmosessa ja nelosessa on molemmissa nelosvaihde päällä. Varmaan joku kela homma vois olla? Koneessa mitään vikaa muuten tosi miellyttävä laite. Ku löytäs tälle kaveriksi 5120 pro mallina ai että.. 8)

Ja kuule skännä on mulla muunki merkkisiä koneita että vertailupohjaa on. Enkä oo sinänsä ikinä hyljeksiny mitään merkkiä tämä maksumi nyt vaan nei mun sydämmeni sielä vaihtorivissä seisoessaan...

No nyt täytyy olla entistä tarkempana, kun promallin kakskymppiä tai sitten muuten uuvempaa haussa :D
Joo ite kanssa en ymmärrä tätä pakkavouhotusta, ei täällä ainakaan ole pakat menneet. Tunteja on 7200-8200-12100. Kaikkia vähä piristetty. Ei ole tarvinnut kuin nelivedon pakat tuohon kahteen laittaa ja torsio pultattiin kiinni kun luisti voiman alla. Ja torsio muuten on öljytilassa, MX ,mallissa muistaakseni kuiva. Ja tuo 5120 tilalle mielelläni oisin raiviolle muunkin koneen ottanu ajoon, mutta kattovat vaan silmät pyöreenä vallun miehet ettei tumpperpersekärry nouse kantokasan päälle metsolla 8) Pojat koneessa pitää olla painoa ;D
Jos torsio menny, niin alkaa kuorman kanssa luistaa ja viimein veto herkiää kokonaan. Ja tuo ongelma ei normaalisti tule vastaan kuin ruuvatuissa koneissa. Niinkuin joku jo mainitsi koita saada sähköviat pois päiväjärjestyksestä ennen kuin purat. Mutta muitain vikoja on kuin tuo sähkövika noilla oireilla..
Onko eroa meneekö alueet paikallaan tai liikkeessä päälle paremmin? Jurskahtaako vipua vedettäessä? Eli onko veto päällä miten paljon ja liikkuuko kytkin pohjassa tasaisella eteenpäin??
http://www.youtube.com/watch?v=SWtHf4iiMKA Tässähän tää realistin linkki on. Eli kone 4*4 vaihteistolla ja saa myös muuttuvatilavuuspumpulla. Moottori on tuo 3.4 litranen nelonen, ahdettuna ja välijäähdytettynä. Siinä tulee olemaan kova kone kun tulee suomen markkinoille.
Nyykkäristähän tulee nyt keväällä se ec malli 16+16 laatikolla myyntiin.... sitä odotellessa...

Hyvä että snowman oikeen Casen sieltä tunnisti. Pisteet kotio! Yks plussa ;)
Täällä vahvistettiin varustelevyn tapinreijät valmiiksi, eli hitsattiin siihen lootuun kahta puolta 10 milliä vahvat rinkulat tukemaan sitä varustelevyn tapin läpivientiä. Samalla puslat vaihdettiin pronssisiin ja tapit ite tehtyihin. Hyvin on nyt pelanna ja rasvana punanen mansikkahillo riittävän usein käytettynä.
Ylivoimainen ruokintasysteemi, ylivoimainen ilmanvaihto ja ylivoimainen suunnittelija.  8) Ylivoimaisen kallista lystiä vaan.. Siinä lomittajaa naurattaa kun ritilän yläpuolella puuhapete harhailee missä sattuu ja alapuolella vaijerit katkeilee raappakoneesta..  :P Ja varmaan ne propellitkin olis saanu sinne kattoon jälkeenpäinkin jos olis tarpeen, veikkaan ettei ole tarvetta.. Samoin miks kaks lietepönttöä?  ::)

Kenkätehtaan ja kärkkäisen kautta kotio, näköjään sieviläisillä isännillä tapana hakea navetan aikaan pellolta yks paali kerrallaan etukuormaajassa navetalle  ::)

Ylivoimaasta paalunajoa, vara frenttiin muttei paalkärryy :D
Jos kerta kova maa noin lähellä, niin ehottomaan joku 30 ojaleveys tai vähän reilu ja ojat sen 3 metriä syväks ja isoiks. Tällä saa soppelisti kovaa maata pintaan, jonka jälkeen vain kevytmuokkausta niin saa sopivan hyvän kasvualustan siihen pintaan. Kasvaa varmasti paljon paremmin, kun tuota kovaamaata ottaa siihen pintaan.
Täällä 50 kg astia ja automaagi siinä päällä. Nokkakärryssä kiinni tuo masiina ja kone hallin eteen ja siinä rasvaus. Sitten kolme lincolnin rässiä johon täyttö ihan tuosta automaatista matkalle mukaan. Noilla homma sujunu hyvin ja yleesä koneen rasvausinto ei lopu rasvan loppumiseen niinkon pelkässä rässitouhussa. Suosittelen, jos koneita vähänkään enemmän joissa rasvauskohteita vähänkään normaalia enemmän. Ja pysyy muuten etukuormainkin hyvänä.
Kasvintuotanto / Vs: Siilo vuokra
: 12.12.12 - klo:10:23
Tossa voi käteinen tehä kovan vaikutuksen, kannattaa soittaa ja kysyä ihan suoriks. Ei tohon mitään ihme kaavaa ole, täälä se 60-70 kuutiota niin tais jotain 100 olla vuojesta se vuokra.
Eka vuonna yli 600th,tokana yli 700th ,tänävuonna yli 800th meijeriin e-maitoa. vain yksi robo.Ape ruokinta murskevilja +rypsi.
:o :o :o  siis pelkällä murskeviljalla + rypsillä?

Tuo pitäs hyvinkin olla mahdollinen, lypsyssä vaikka 65 lehmää ja siihen 35 päivämaidoks niin menee yli että heilahtaa. Tommoselle hyvin toimivalle mööpelille voi kai sen pikkasen alle 70 laittaa lypsyyn niin toimii viel hienosti. Ja toi on kyllä vähän riippuvainen lehmistä, mitään kovin pitkään kirnuttavia tuolla ei voi enää mukana olla. Toisaalta jos kuroo keskimaitoa lähelle 40 tai yli niin aina vaan tarvittava lehmämäärä senkun pienenee. Tää on ihan matematiikkaa :P Toisaalta elävistä olennoista kun on kyse niin se ainea ei näin helppoa, mutta jos kaikki menee neppiin niin varmasti onnistaakin. Ja robottimerkkiä ja vielä tarkennus ettei houkutusrehua ole niin tää on tältä osin bueno tää keskustelu.

Löytyikö tässäkin kisassa voittaja  ;D ;D

Meiltäkin lähtee 850t litraa e-luokkaa meijerille yhdellä robolla, mutta pitää myöntää että kaikkia lehmiä ei lypsetä robolla.  ;)




Tää ön ilmiselvä doping tapaus 8) Mutta paljonko tästä 850t litrasta menee sitten viel kannu tai muun koneen kautta meijeriin?

250 000l. Vanhapariskunta harrastaa vielä parsinavetalla ;)


Mutta tuohan on tosi meininkiä, itellä vaan ei oikeen oo mahollisuutta tommoseen kun tontille ei oikeen kätevästi mahdu robon tuotantolaitos. No ainoo mahollinen on silleen et heittää etäkeskuksen johonkin sitten jossain vaiheessa ja sitten tietysti vois vaikka lypsää kahessa paikkaa 8)
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 42