Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe deutz-fahr 110 at  (Luettu 8706 kertaa)

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
deutz-fahr 110 at
kyseinen reutsi vm03 ja kulkis50km.onko siitä kärryn veturiksi eli jaksaako pitää nopeuden tie päällä  ja onko muita ongelmia ja mielipiteitä  :-\

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: deutz-fahr 110 at
Voe kuule, myötämäkkeen mennee että hurraus vaen.... vaen Valtralla näkkyy olevan -07...

Meijjänkylällä on menossa mahoton teussipuumi, saateri kun ottaapi turmelukseen.
Elämä on parasta kometiijjaa

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: deutz-fahr 110 at
Tuo on kyllä ihan saksalainen, ei mitään Samea muuta kuin omistus.

articla

  • Vieras
Vs: deutz-fahr 110 at
Onko malli MK3 ?
Jos vanhempaa sarjaa, älä sekaannu moiseen.
Eihän tämä 110 mikään voiman mestariteos ole, mutta on kyllä piristettävissä.
Vaihteisto on se vanhahtava T7100, vain kolme pikavaihdetta ja pakilla käytössä ainoastaan yksi pikavaihde, oiskohan keskimmäinen.
Suunnanvaihto on kyllä miellyttävä.
Kattele mieluummin joku näitä uudempia esim. 118/130 tai 128/150. Varsinkin tuo 150 ois hyvä valinta. Se on vahvempaa tekoa kuin nuo pienemmät.
50 km/h mallissa oltava ehdottomasti jouset keulassa. Tietysti jos vain pöytäsileillä asfalteilla päästelee niin silloin ei tarvi.
Konedata kertoo näköjään että vm.2001-2003 on MK3 sarjaa ja niissä on silloin ollut 4 pikavaihdetta. Jostain syystä 2003 uudemmissa on se karvahattu vaihteisto.
Ellei sitten konedatassa ole virhe. Miksi ois menty vaihteiston kanssa takapakkia?
Olen ajanut 110:llä vm. 2005, vain kolme pikavaihdetta oli.

Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo:20:44 kirjoittanut articla

articla

  • Vieras
Vs: deutz-fahr 110 at
Voe kuule, myötämäkkeen mennee että hurraus vaen.... vaen Valtralla näkkyy olevan -07...

Meijjänkylällä on menossa mahoton teussipuumi, saateri kun ottaapi turmelukseen.

No onkaesse puumi päällänsä ku häjissään ovat mennee ja vaehtannee toesee merkkii ku keskoset lopettie teussimmyynni. Ja nynnää toesemmerkilliikkeet jakkaa nuita teussiloi taskurahhaa vastaan.
Vaen suavatha kohtuu kelepose raktorinnii varsi evullisesti.

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: deutz-fahr 110 at
ihan löytyy neljä pikavaihetta

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: deutz-fahr 110 at
Kyllähän se jotenkin vetää jaksaa.... ainakin tasasella  ;D Vasemman puolen oveen piti kerran vuoteen lukkopesä vaihtaa kun tippu pois ja kaikenlaista pientä murhettä ja välillä vähän isompaakin. Murheet loppu kun älys vaihtaa värin vähän tummemman vihreeseen  :D ;D

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: deutz-fahr 110 at
malli näyttäis konedatan perusteella olevan 01-03 ,koneen koko olevan 4788 ja 4 pikavaihetta

Peura 6320

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: deutz-fahr 110 at
 Murheet loppu kun älys vaihtaa värin vähän tummemman vihreeseen  :D ;D

Ja missä oli keltaiset vanteet

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: deutz-fahr 110 at
110:iä on siis kahta mallia, molemmat kutosmoottorilla, mutta toinen on pikkukutosten voimansiirrolla (4-port. pikav.) ja toinen nelos-Agrotronien (3-port. pikav.).
Tuo kevyempi 110 on uudempaa aikakautta, joten niissä on Deutzin isompi 6-litrainen motti. Järeämmässä satakympissä ainakin vuoteen 2003 asti on tuo 4,8-litrainen.

Varmaan ihan hyviä koneita nuo Agrotronit, ZF:n standardikomponenttia laatikossa ja Deutz taitaa olla parhaimmasta päästä traktorinmoottoreita ainakin löpötaloudeltaan. Hytti on ainakin tilava ja hyvä näkyvyys sieltä on esim. ek-käyttöä ajatellen.

Sähköistä, hydrauliikasta tai kestävyydestä en mitään sano, kun omia kokemuksia ei ole.

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: deutz-fahr 110 at
Itsellä on 130 ja 135 kestäviä pelejä ovat,tuo kärryn veto tuskaista vakiosäädöllä mutta kun lastuttaa lisätehoa n 40 hepoa niin alkaa tapahtumaan,eikä vaikuta suuremmin kulutukseen.
Ohjaamosta on tosi hyvä näkyväisyys joka suuntaan varsinkin etukuormainkoneena verraton,trukkipiikin kärjet näkyy alaasennossa.
deutzi on myös todellinen neliveto mitä jotkut kilpailijat ei ole eli hammaslukot edes ja takana+lukkoautomatiikka.
Jos tarvii paljon voimanottoa, nopeuksia löytyy neljä.
Ite oon ollu deutzin laatuun erittäin tyytyväinen ja seuraavatkin koneet on samaa merkkiä mikäli yrman kans kauppoihin pääsee.

articla

  • Vieras
Vs: deutz-fahr 110 at
Itsellä on 130 ja 135 kestäviä pelejä ovat,tuo kärryn veto tuskaista vakiosäädöllä mutta kun lastuttaa lisätehoa n 40 hepoa niin alkaa tapahtumaan,eikä vaikuta suuremmin kulutukseen.
Ohjaamosta on tosi hyvä näkyväisyys joka suuntaan varsinkin etukuormainkoneena verraton,trukkipiikin kärjet näkyy alaasennossa.
deutzi on myös todellinen neliveto mitä jotkut kilpailijat ei ole eli hammaslukot edes ja takana+lukkoautomatiikka.
Jos tarvii paljon voimanottoa, nopeuksia löytyy neljä.
Ite oon ollu deutzin laatuun erittäin tyytyväinen ja seuraavatkin koneet on samaa merkkiä mikäli yrman kans kauppoihin pääsee.

Tosiaankin on kätevä tuo Deutzin ASM lukkoautomatiikka.
Automatiikan ollessa kytkettynä, lukot aukeaa kun etupyörien kääntökulma ylittää 15 astetta tai nopeus yli 15 km/h.
Toki saa kytkettyä lukot päälle myös jatkuvasti.
Uudemmissa myös nelivedon kytkeytymisen saa liitettyä tähän ASM toimintoon.
Liikkellelähdön automaattisen nelivedon kytkeytymisen soisi olevan kuskin valittavissa, ollako päällä vai ei. Tehdasasetus on että se on päällä. Huoltomies voi sen muuttaa ettei kytkeydy automaattisesti aina kun traktori lähtee liikkeelle. Hyvä "varuste" liukkaalla, mutta kynsii tarpeettomasti nurmikoita. Minun TTV:stä se ohjelmoitiin pois käytöstä. ASM:llä voi hoitaa kytkeytymisen hallinnan itse.

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: deutz-fahr 110 at
miten pitkälle kestäisi "lastuttaa"ettei tulisi voiman siirto ongelmia

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: deutz-fahr 110 at
miten pitkälle kestäisi "lastuttaa"ettei tulisi voiman siirto ongelmia

Sellanen 30-40 heppaa sietää hyvinkin,itte tuli laitettua turhankin ronskisti 135:een +60hv ja 130:iin 50 hv
Tehoja on varsinki 135:es niin palio että hirvittää sen voimansiirron kans, pitää ajella vähä sitä mukaa ettei ny aiva joka koni oo töis koko aikaa .
Koneet oli dynamossa lastutuksen aikana,joten tulos oli varma eikä mitään mutu tuntumaa.

articla

  • Vieras
Vs: deutz-fahr 110 at
TTV:n lastuttamisesta kyseli kerran joku, oiskohan ollu pottufarmari? No nyt oon saanu tietoa sen verran että TTV:tä voi viritellä yhtälailla kuin "kovalla"laatikolla olevaa. Kuskin täytyy pitää järki päässä ettei polta pakkoja hydrostaattisen voimansiirron alueella. Onneksi TTV:n perän välitykset on suunniteltu niin fiksusti että mekaanisen voimansiirron osuus on suurimmilllaan niillä nopeusalueilla joilla yleisimmin tarvitaan paljon voimaa. Mutta jos viritystä tarvii raskaan kärrynvedon takia on parempi valita "kova"laatikko, koska kiihdytettäessä huippunopeuteen laatikko joutuu käymään läpi kaikki nopeusalueet, myös hydrostaattiset alueet. Perähän näissä on sama kuin niissä yli 200hp malleissa. Ja tuosta 7.2ltr moottorista saa tarvittaessa 320 hp, ei liene tarpeen maatalouskäytössä.