Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.
Meinaatko että sisu diesel acgo power on niin erikoinen moottori että verkun keulalla lähtee käyntiin pakkasella muttei valltran?
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.
Meinaatko että sisu diesel acgo power on niin erikoinen moottori että verkun keulalla lähtee käyntiin pakkasella muttei valltran?
Käytännössä näin. Paitsi, että en lue verkuksi jos siellä on joku muu kuin perkkinssi.
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
josko mahdollista ni laittakaa eri yhtiöitten kesälaatuja kirkkaaseen pulloon ja ulos pakkaseen ;) ;) ;) ;)enää ei tiesti kannata eikä voi leikkiä mutta ennen vanhaan tehtiin paluuputki tankkiin lähelle imuputkea ja vähän jopa kuppia ympärille... mutta se oli silloin.kyllähän nämä nykyset koneet on niin varmoja talvilaadulla että tietää lähes varmasti sanoa vian löytyvän tavaran toimittajasta jos koneet hyytyyPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
josko mahdollista ni laittakaa eri yhtiöitten kesälaatuja kirkkaaseen pulloon ja ulos pakkaseen ;) ;) ;) ;)enää ei tiesti kannata eikä voi leikkiä mutta ennen vanhaan tehtiin paluuputki tankkiin lähelle imuputkea ja vähän jopa kuppia ympärille... mutta se oli silloin.kyllähän nämä nykyset koneet on niin varmoja talvilaadulla että tietää lähes varmasti sanoa vian löytyvän tavaran toimittajasta jos koneet hyytyyPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
Sisu löytyy Massikasta ja Valtrasta ja molemmat lähtee käyntiin, mutta dyna-4 pitää lämmittää että sillä voi vaihtaa vaihdetta ::) Siinä vaiheessa "seiväshässäkkä vaihteidensiirto" tuntuu toimivammalta, mutta vain siinä vaiheessa :-X Ja perkiisselin ajattelin seuraavaksi käynnistää kun räystäistä tippuu vesi :P Onneksi on vielä toi Fiiatti siinä toimii kaikki samat asiat pakkasessa kuin kesälläkin, mutta aivan ajokelpoinen kumminkin 8)
Eihän ne liian ohkaset olekaan, on vaan muutama 90kulma liikaa ,kun on kaksmetriä putkee pyöritelty ympäri pönttöjä. Auttas kummasti tuossa putkisätöksessä, jos olis paksummalla reiällä. Tuskinpa on kesäistä ,jos -20...-25 asteen pakkasilla toimi kaikki traktorit ilman ongelmia. -27 oli kiremmillään.Syy selvis. Oli taas kerran tehny hyytymän putkiin. Kone seissy viikon, minä aikana lämpötila käväs välillä nollassa, ja sitten kun taas -20 mittarissa, niin mölli valmis jos vähääkän vettä tankissa. Ongelma näissä englantilaisissa natikoissa, missä kaks osanen tankki, kun ohkasta putkee risteilee sinne, sun tänne.Kyllä siellä aivan riittävän paksut putket ovat mutta sulla on liian kesäinen polttoaine sinne tankkiin.Tai olet sitte lirauttanut vettä joukkoon.Tuskin se bensiini siellä hyvää tekee lainkaan.Tai toisaalta tekee pääset pikemmin eroon siitä enklantilaisesta muovikanisterihärpäkkeestäsi.
Ei muuta kun bensaa tankkin ohennukseksi, ja kuumailmapistoolilla putkia lämmäksi.
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempiaPerkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempiaPerkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.Landehandella menee kuusenalle voimavirta johdot että riittää lämmittimille ja isolle laturille starttibuustiin.Isopullo röhö on öljypohjan lämmittämisiin ;D Paikallinen apteekki on tyhjätty kamfeerrttista :o
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempia
Taanoin aika moni kirjoitti kesäläädulla ajavansa läpi vuoden > kuis muuten on kesälöpö pelannu ???pösöstä aikanaan kans tuli tiivisteet ulos kyseisen vaivan takia, loppu kun asensivat huohotinputkeen vastuksen. kauhian kokonen tuo audin jäähdyttimem säleikkö, liekkä sitte vain näön takia, vai onko muuten tarvis noin kovalle ilmankululle,,,, kannattas laittaa pahvi nokalle, mutta ei sovi oikeen imagoon ;D ;D ;D ;D
Eilen oli tv:ssä kuvaa kun audi oli jättänyt kuskin ja ittensä tienvarteen, hinausauto veti kyytiin - öljyt oli tulleet saksanmobiilista pihalle - kuski ei tienny mikä vika, epäili kylmyydellä olevan osuutta asiaan.
Olisko huhotinventtiili jäätyny VAG vekeessä ???
Taanoin aika moni kirjoitti kesäläädulla ajavansa läpi vuoden > kuis muuten on kesälöpö pelannu ???Ei oo ollut ongelmia kesämöpöllä. Lähes 30 on ollut enimmillään pakkasta.
Kyllähän se moottori varmaan toimii kesälöpölläkin talvella, jos lähtee lämpimästä tallista, pistää diesel 100 tankkiin.
Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.Landehandella menee kuusenalle voimavirta johdot että riittää lämmittimille ja isolle laturille starttibuustiin.Isopullo röhö on öljypohjan lämmittämisiin ;D Paikallinen apteekki on tyhjätty kamfeerrttista :o
Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä. Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.
Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä. Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.
Juuri näin, onneksi niitä saa nykyisin myös kotimaisella sisudieselin koneella.
Anteeksi, mutta oli pakko ;D
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassavai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Koneet on tarkoitettu työkäyttöön eikä lämpimän verstaan täyttöön.Farmarin täytössä tapahtui väärinkäsitys ja kuusi suodatinta on halvempi kuin kahdet stokerilaitteet ;D ;D ;D ;D ;Dmikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Etkös juuri urheillut kuitenkin, kuusi suodatintako päivässä vaihdoit.....? ;D Anteeksi, oli ihan pakko....Niin, taisi olla vähemmän oma vikasi.
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassavai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassavai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Ettäs tiärätte!
Jos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassavai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D
aika minimaalista tuon syylärin tarpeen luulis olevan näillä keleillä nurkka-ajossaJos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassavai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D
Mutta mikä sitten on tuulettimelta tulevan ilman lämpötila? Minuutti startista vielä liki -30, mutta vartin päästä jo plussalla kun moottorista tulee lämpöä kennolle?
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Ettäs tiärätte!
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Huh kylymä kun ryssän helevetis
Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Pokkaa kunnolla niin kestää
Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Jos kuiteski on vaihdettu venttiilit männät liuskat vuosihuollos - varooksi ???
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Miksei ne kestä verkoon trakrtoris ???, ei yhtään yli 10tn
Ettäs tiärätte!
Per kinky tiedetähän kyllä :D
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Ettäs tiärätte!
Herkänahkaista porukkaa nämä perskiisseli miehet. ;D
Aivan jokavuotinen ongelma tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen,kun menee pikkasen pakkasen puolelle.Ja sitten nää perkinssit on aivan perseestä.
Ylläpidon otettua yhteyttä ymmärsin ettei näillä asioilla leikitä ;DPerkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
Ylläpidon otettua yhteyttä ymmärsin ettei näillä asioilla leikitä ;DPerkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :oPerkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta se löytyy.
Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Trolli.
Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
Sitäpaitti se styroksi ei kauaa estä käynnistymistä,perkinssistä valuva öljy muuttaa sen mustaksi ja sitten taas hörähtää käyntiin ;D ;D
vain ojalan kones puuttuu..
osaako se ventti varottaa että nyt on tilanne nin paha että turjusta haalari niskaan ja karvalakki päähän, minä sammun viiden minuutin päästävain ojalan kones puuttuu..
Ojalan koneksella ei vaikeuksia...
Kesälaadussa on paree mitä enemmän parafiinia, sen huonommin kestää pakkasta, sitä
enemmän voitelee, sitä kovempi lämpöarvo ja mikä parasta sillä Vario vetää
parhaiten... ::)
Muilla onkin lähdettävä dynamometrille että saa selville onko sopassa voimaa, Variolla sen asian selvität muutamalla näppäimellä !Aivan ylivoimanen ominaisuus ::)
Suodattimet on halpoja kyllä.Deutz Fahr 610m polttoaineen suodattimet 140e...todella halpaa kun rahalla saa ;)
onko mannissa kokonaan vaihettava suodatin vai se panosmalli ??? ??? ??? ???
Meinasi kesä aatu kiusata vaikka talvea tankissa,,,,,,
Jätin tunniksi käymään tyhjäkäyntiä ja auttoi, nyt mennyt kuin unelma.
Suodattimet nääs Mannissa suoraan koneen päällä ja lämpiää siitä kunhan kone on lämmin.
8)
osaako se ventti varottaa että nyt on tilanne nin paha että turjusta haalari niskaan ja karvalakki päähän, minä sammun viiden minuutin päästävain ojalan kones puuttuu..
Ojalan koneksella ei vaikeuksia...
Kesälaadussa on paree mitä enemmän parafiinia, sen huonommin kestää pakkasta, sitä
enemmän voitelee, sitä kovempi lämpöarvo ja mikä parasta sillä Vario vetää
parhaiten... ::)
Muilla onkin lähdettävä dynamometrille että saa selville onko sopassa voimaa, Variolla sen asian selvität muutamalla näppäimellä !Aivan ylivoimanen ominaisuus ::)
mikäs mootori toimii -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Huh kylymä kun ryssän helevetis
Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Pokkaa kunnolla niin kestää
Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Jos kuiteski on vaihdettu venttiilit männät liuskat vuosihuollos - varooksi ???
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Miksei ne kestä verkoon trakrtoris ???, ei yhtään yli 10tn
Ettäs tiärätte!
Per kinky tiedetähän kyllä :D