Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pötsjölööm - 27.12.09 - klo:15:29

Otsikko: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: pötsjölööm - 27.12.09 - klo:15:29
CaseIh 695 hyyty lingotessa, ei jaksanu pitää kierroksia. Vaihdoin suotimet niin sama tulos: hyytyy. Semmosen pistin merkille ,että imee käydessään, polttoaineenkäsipumpun pohjaan. Onko normaalia?
Onkos näissä siirtopumppu jossain?
 
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Ojala - 27.12.09 - klo:15:32
Ota tankin pohjasta banjo auki, sukka tukossa. Sivuleikkurilla sukka pois niin pelaa  :o
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 27.12.09 - klo:15:33
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: erik - 28.12.09 - klo:09:13
onks kaikki letkut kunnossa ettei vedä ilmaa mistään?
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: pötsjölööm - 28.12.09 - klo:15:11
Syy selvis. Oli taas kerran tehny hyytymän putkiin. Kone seissy viikon, minä aikana  lämpötila käväs välillä nollassa, ja sitten kun taas -20 mittarissa, niin mölli valmis jos vähääkän vettä tankissa. Ongelma näissä englantilaisissa natikoissa, missä kaks osanen tankki, kun ohkasta putkee risteilee sinne, sun tänne.
Ei muuta kun bensaa tankkin ohennukseksi, ja kuumailmapistoolilla putkia lämmäksi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 28.12.09 - klo:16:47
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.

Meinaatko että sisu diesel acgo power on niin erikoinen moottori että verkun keulalla lähtee käyntiin pakkasella muttei valltran?
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 28.12.09 - klo:17:43
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.

Meinaatko että sisu diesel acgo power on niin erikoinen moottori että verkun keulalla lähtee käyntiin pakkasella muttei valltran?

Käytännössä näin.  Paitsi, että en lue verkuksi jos siellä on joku muu kuin perkkinssi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 28.12.09 - klo:17:49
Naapuri osti uuden valtran syksyllä. Heti ensi pakkasilla piti hakea multa verku rehunjakoon.

Meinaatko että sisu diesel acgo power on niin erikoinen moottori että verkun keulalla lähtee käyntiin pakkasella muttei valltran?

Käytännössä näin.  Paitsi, että en lue verkuksi jos siellä on joku muu kuin perkkinssi.

Kumma homma kun minulla on valtran ja verkun keulalla sisu diesel acgo power ja kumpikin lähtee -15 asteessa vielä hyvin käyntiin. Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Wejjo - 28.12.09 - klo:18:09
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 28.12.09 - klo:19:36
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 28.12.09 - klo:19:57
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
josko mahdollista ni laittakaa eri yhtiöitten kesälaatuja kirkkaaseen pulloon ja ulos pakkaseen ;) ;) ;) ;)enää ei tiesti kannata eikä voi leikkiä mutta ennen vanhaan tehtiin paluuputki tankkiin lähelle imuputkea ja vähän jopa kuppia ympärille... mutta se oli silloin.kyllähän nämä nykyset koneet on niin varmoja talvilaadulla että tietää lähes varmasti sanoa vian löytyvän tavaran toimittajasta jos koneet hyytyy
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: volvo88 - 28.12.09 - klo:20:22
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.
josko mahdollista ni laittakaa eri yhtiöitten kesälaatuja kirkkaaseen pulloon ja ulos pakkaseen ;) ;) ;) ;)enää ei tiesti kannata eikä voi leikkiä mutta ennen vanhaan tehtiin paluuputki tankkiin lähelle imuputkea ja vähän jopa kuppia ympärille... mutta se oli silloin.kyllähän nämä nykyset koneet on niin varmoja talvilaadulla että tietää lähes varmasti sanoa vian löytyvän tavaran toimittajasta jos koneet hyytyy

Tuo pullotesti on muuten hyvä! Monta remonttia tai sen yritystä on jäänyt tekemättä kun ensin testaa polttoaineen. Ja näyte sitten hyytyvän koneen tankista. Jos on tankattu ihan käypää talvilaatua kesälaadun sekaan niin ei se vaan toimi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Konehemmo - 28.12.09 - klo:20:32
Sähkömopot saatana, kaikki merkit nykyään.

Ai että, nykyään ku ois viel mekaanisina yhtä tehokkaita koneita.
Nykyään pitää ostaa tonnilla lisää hevosia, ennen niitä tuli(jos tuli)
pienellä ranneliikkeellä >:( >:(
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Limppari - 28.12.09 - klo:20:35
Joskus wanhaan hywään aikaan 80-luvulla, kun täälä etelässäkin oli oikein pakkasia lorautettiin 574:n tankkiin valopetroolia ja hyvin pelas...

Sekotussuhdetta en kyllä muista, mutta paljon sitä ei tankilliseen menny.

Saaks tota lamppuöljyä enää ees mistään ???

Niin no joo, eihän näihin nykykoneisiin tietysti tommosia liemiä uskalla sotkee, mutta omassa 4240:ssä joka suurinpiirtein sama kone, kun 895:nen kai menis täydestä.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: lypsyukko - 28.12.09 - klo:20:38
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.

Sisu löytyy Massikasta ja Valtrasta ja molemmat lähtee käyntiin, mutta dyna-4 pitää lämmittää että sillä voi vaihtaa vaihdetta  ::) Siinä vaiheessa "seiväshässäkkä vaihteidensiirto" tuntuu toimivammalta, mutta vain siinä vaiheessa   :-X  Ja perkiisselin ajattelin seuraavaksi käynnistää kun räystäistä tippuu vesi  :P Onneksi on vielä toi Fiiatti siinä toimii kaikki samat asiat pakkasessa kuin kesälläkin, mutta aivan ajokelpoinen kumminkin  8)
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 28.12.09 - klo:23:21
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Taas yksi kateellinen pahanpuhuja, ja köyhä.

Sisu löytyy Massikasta ja Valtrasta ja molemmat lähtee käyntiin, mutta dyna-4 pitää lämmittää että sillä voi vaihtaa vaihdetta  ::) Siinä vaiheessa "seiväshässäkkä vaihteidensiirto" tuntuu toimivammalta, mutta vain siinä vaiheessa   :-X  Ja perkiisselin ajattelin seuraavaksi käynnistää kun räystäistä tippuu vesi  :P Onneksi on vielä toi Fiiatti siinä toimii kaikki samat asiat pakkasessa kuin kesälläkin, mutta aivan ajokelpoinen kumminkin  8)

Se dyba-4 on pakkasella käytännölinen keksintö.
Traktori käyntiin -> kuski keffelle(niin kuin yksi entinen pääministeri) ja samlla vartin kirjoittaa agroon paskaa. Lämpiää traktorikin samalla. ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: pötsjölööm - 29.12.09 - klo:19:26
Syy selvis. Oli taas kerran tehny hyytymän putkiin. Kone seissy viikon, minä aikana  lämpötila käväs välillä nollassa, ja sitten kun taas -20 mittarissa, niin mölli valmis jos vähääkän vettä tankissa. Ongelma näissä englantilaisissa natikoissa, missä kaks osanen tankki, kun ohkasta putkee risteilee sinne, sun tänne.
Ei muuta kun bensaa tankkin ohennukseksi, ja kuumailmapistoolilla putkia lämmäksi.
Kyllä siellä aivan riittävän paksut putket ovat mutta sulla on liian kesäinen polttoaine sinne tankkiin.Tai olet sitte lirauttanut vettä joukkoon.Tuskin se bensiini siellä hyvää tekee lainkaan.Tai toisaalta tekee pääset pikemmin eroon siitä enklantilaisesta muovikanisterihärpäkkeestäsi.
Eihän ne liian ohkaset olekaan, on vaan muutama 90kulma liikaa ,kun on kaksmetriä putkee pyöritelty ympäri pönttöjä. Auttas kummasti tuossa putkisätöksessä, jos olis paksummalla reiällä. Tuskinpa on kesäistä ,jos -20...-25 asteen pakkasilla toimi kaikki traktorit ilman ongelmia. -27 oli kiremmillään.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: zape - 29.12.09 - klo:19:54
Aikoinaan sai pelehtiä isä ukon traktorinkanssa 474 natiainen, milloin roskia polttoaineputkessa, ym ja vielä oli sellainen malli jossa ei ollut polttoaineelle siirtopumppua.( tankki ylempänä moottoria, vapaa virtaus) lopulta hermot palo ja isonnin polttoaine lähöt 3/8 ja 3/8 hydeletkulla jäkikäteen asenetulle karkeasuodimelle, siirtopumppu sille kuuluvalle paikalle, nyt se pelaisi, mut 99,9% vuodesta lepää metsänreunassa, pottukone perässään.
Joskus oli 684 natikka, siihen oli tankin lähdön viereen laitettu sähkönen mäntäpumppu, sekin vaati kerran puhdistuksen,oli siinäkin sihti ja paskaa täynnä.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mike - 06.01.10 - klo:21:07
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: +200 - 06.01.10 - klo:21:10
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 06.01.10 - klo:22:14
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o

Suurin piirtein nuin, välillä tuntunut ettei tarvitse sitä styroksiakaan. Riittänyt että aurinko mennyt pilveen heinäkuussa. ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: SKF - 06.01.10 - klo:22:18

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....
[/quote]

Trolli.
[/quote]

Ei muuton oo vaa Ameriikan perkiisseli, jota Cat:tikin käyttää!
Petojen sukua , sysi syntyisään!
+25c suvella ja varjoo jätät nin hehkutuksen tarvittoo jos kaffeella käyt!
Syärä jos aioot, nin töpseli kii ja kiiruusti! No onneeks mennyyttä aikaa nykyysi!
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 06.01.10 - klo:22:47
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempia
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 06.01.10 - klo:23:14
Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: agn3220 - 07.01.10 - klo:07:04


Kumma homma kun minulla on valtran ja verkun keulalla sisu diesel acgo power ja kumpikin lähtee -15 asteessa vielä hyvin käyntiin. Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.
[/quote]

Onko öljypoltin polttoaineen esilämmitys järjestelmä ennen polttoainesuodattimia, lieneekö missään konessa valmiina polttoaineen lämmitystä, moottorijäähdyts järjestemästa lämpöa hyväksi käyttäen. sen rakentaminen ei olisi mahdoton toteuttaa itse rakentaen. moni moottorin hyytyminen estyisi
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: realisti - 07.01.10 - klo:08:09
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempia

kyllä peura hyökkää käyntiin kunhan on kaksi muutosta tehnyt: Isompi akku vakion onnettoman kokoisen tilalle, ja startin vaihto alennusvaihteelliseen. Ongelma näissä oli nimenomaan se ettei startti pyöritä riittävästi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: +200 - 07.01.10 - klo:08:34
Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.
Landehandella menee kuusenalle voimavirta johdot että riittää lämmittimille ja isolle laturille starttibuustiin.Isopullo röhö on öljypohjan lämmittämisiin ;D Paikallinen apteekki on tyhjätty kamfeerrttista :o
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Movado - 07.01.10 - klo:09:02
Taanoin aika moni kirjoitti kesäläädulla ajavansa läpi vuoden > kuis muuten on kesälöpö pelannu  ???

Eilen oli tv:ssä kuvaa kun audi oli jättänyt kuskin ja ittensä tienvarteen, hinausauto veti kyytiin - öljyt oli tulleet saksanmobiilista pihalle - kuski ei tienny mikä vika, epäili kylmyydellä olevan osuutta asiaan.

Olisko huhotinventtiili jäätyny VAG vekeessä  ???
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.01.10 - klo:10:01
eikös ne sontareen vanhemmat 90-luvun mallit ollu yhtä legendaarisia käyntiinlähtiöitä kuin perkkinssit :D :D :D :D nämä neliventtiilikoneet vähän parempia

Ei ole vielä tullut parempaa käyntiinlähtijää kuin 50-sarjan jontikka.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 07.01.10 - klo:10:46
Taanoin aika moni kirjoitti kesäläädulla ajavansa läpi vuoden > kuis muuten on kesälöpö pelannu  ???

Eilen oli tv:ssä kuvaa kun audi oli jättänyt kuskin ja ittensä tienvarteen, hinausauto veti kyytiin - öljyt oli tulleet saksanmobiilista pihalle - kuski ei tienny mikä vika, epäili kylmyydellä olevan osuutta asiaan.

Olisko huhotinventtiili jäätyny VAG vekeessä  ???
pösöstä aikanaan kans tuli tiivisteet ulos kyseisen vaivan takia, loppu kun asensivat huohotinputkeen vastuksen. kauhian kokonen tuo audin jäähdyttimem säleikkö, liekkä sitte vain näön takia, vai onko muuten tarvis noin kovalle ilmankululle,,,, kannattas laittaa pahvi nokalle, mutta ei sovi oikeen imagoon ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Make - 07.01.10 - klo:11:58
Taanoin aika moni kirjoitti kesäläädulla ajavansa läpi vuoden > kuis muuten on kesälöpö pelannu  ???

Ei oo ollut ongelmia kesämöpöllä. Lähes 30 on ollut enimmillään pakkasta.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mf3080t - 07.01.10 - klo:12:35
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 07.01.10 - klo:13:34
Kyllähän se moottori varmaan toimii kesälöpölläkin talvella, jos lähtee lämpimästä tallista, pistää diesel 100 tankkiin.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mf3080t - 07.01.10 - klo:13:39
ei ei väärin meni

Kyllähän se moottori varmaan toimii kesälöpölläkin talvella, jos lähtee lämpimästä tallista, pistää diesel 100 tankkiin.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 07.01.10 - klo:13:42
Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.
Landehandella menee kuusenalle voimavirta johdot että riittää lämmittimille ja isolle laturille starttibuustiin.Isopullo röhö on öljypohjan lämmittämisiin ;D Paikallinen apteekki on tyhjätty kamfeerrttista :o

Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä. Useat ovat ajettu vanhuuteen asti ilman remonttia, osa vielä keski-ikäisiä. Bobcatin 843:ssa alkuperäistä perkinsiä ajoin päivittäin vielä kymmenen vuotta sen jälkeen kun mittari oli pysähtynyt ties koska 6400 tuntiin. Sitten sen vaihdoin romukaupan volvo 800:sta
revittyyn samanlaiseen. Näitä romukaupan versioita sitten on mennyt pari lyhyemmässä ajassa. Mutta kun en ole itse päässyt vaikuttamaan niiden huolto ja säilytyshistoriaan, niin pistetään edellisten  omistajien syyksi.
Pidän kokemuksesta perkinsiä erittäin hyvänä ja luotettavana moottorina sekä ainakin vanhemmat mallit ovat olleet varsin pienikulutuksellisia. Käyntiinlähdössä pakkasilla on tietenkin eroja eri mallien välillä, mutta sekin voi johtua moottorista johtumattomista syistä, öljystä, startista, akuista jne.  Ja onko yleensäkään järkeä ilman lämmitystä kovilla pakkasilla pistää kylmää konetta käymään jos ei ihan pakko ole.    Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Hervast - 07.01.10 - klo:15:07

Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä.    Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.

Juuri näin, onneksi niitä saa nykyisin myös kotimaisella sisudieselin koneella.

Anteeksi, mutta oli pakko  ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: dmem - 07.01.10 - klo:15:36
Tänä aamuna 31 pakkasta. Nyykät 100-90 ja TM120 lähti aamulla ongelmitta käyntiin.

Tosin TM120 ei enään sammuttamisen jälkeen lähtenytkään. Mäessä veti ilmaa lähes tyhjästä tankista. Viimeiselle suodattimelle asti tulee nyt ongelmitta löpö, mutta konepeiton avausmekanismi on jäässä, että pääsisi pidemmältä ilmaamaan.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 07.01.10 - klo:16:51

Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä.    Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.

Juuri näin, onneksi niitä saa nykyisin myös kotimaisella sisudieselin koneella.

Anteeksi, mutta oli pakko  ;D

Takuuvarmasti näitä susidiisseleitä ja valtionmetalleja on tullut ja tulee suhteessa enemmän remonttiin kuin perkinssejä. Sen voi todeta huonommallakin kuulolla.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Hummer - 07.01.10 - klo:17:01
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 07.01.10 - klo:17:18
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: natikka - 07.01.10 - klo:18:10
kyllähän se jos on -25, ja letti pouhottaa suoraan kylmää ilmaa putkie yms. muiden päälle niin kyllähän se nyt alkaa kummasti jäähtyä ::). meillä ei ikinä olla takuttu näiden kanssa, joka syksy natikoihin suorattimet vaihtoon. hienosti pelaa talvet..
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.01.10 - klo:18:36
Apevaunun edessä siilossa ollut mf 390 ei ainakaan moittinut kylmää keliä, kun otti ja keitti apetta tehdessä... :) Ei sen kummempaa vikaa kuin että syyläri jäässä, alavesiletku oli ihan kylmä, eli ei oikein nesteet kiertäny. Vartti navetassa riitti ja sai appeen jaettua ongelmitta. Ilmeisesti ei nesteen pakkaskesto ollut "ihan" riittävä. Nippa nappa lähti käyntiin, vaikka oli roikassa 7 tuntia, akut jo rupesi näyttämään hyytymisen merkkejä.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: bobbari - 07.01.10 - klo:19:37
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: sirkussonni - 07.01.10 - klo:19:47
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...



Etkös juuri urheillut kuitenkin, kuusi suodatintako päivässä vaihdoit.....? ;D  Anteeksi, oli ihan pakko....Niin, taisi olla vähemmän oma vikasi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: bobbari - 07.01.10 - klo:20:02
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!
Kaikki dieselit toimii teboilin kesälaadun polttoaineella talvella mikäli sen toimitus on tapahtunut joulukuun 1 päivän jälkeen (muuttuu silloin välilaaduksi).Tietysti koneen täytyy olla lämpimässä väliajat ja konetta ei kannata sammuttaa pihalle pitkäksi aikaa.Itse en kyllä lähtisi urheilemaan muutaman euron tähden ja ei se verstaan lämmityskään ilmaista ole...
Koneet on tarkoitettu työkäyttöön eikä lämpimän verstaan täyttöön.Farmarin täytössä tapahtui väärinkäsitys ja kuusi suodatinta on halvempi kuin kahdet stokerilaitteet ;D ;D ;D ;D ;D



Etkös juuri urheillut kuitenkin, kuusi suodatintako päivässä vaihdoit.....? ;D  Anteeksi, oli ihan pakko....Niin, taisi olla vähemmän oma vikasi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: sirkussonni - 07.01.10 - klo:20:26
Suodattimet on halpoja kyllä. Mutta suodattimilla on vähän hankala lämmittää pirttiä ja käyttövettä. Ensimmäiset stokerit on olleet käytössä nyt kymmenen vuotta, toisia tehdään "ajankuluksi" ja tuleviin tarpeisiin, kyllähän BOBBY sen tiedät. Lämmin talli on mukava paikka koneita korjailla, samalla häviää paljon kaikenlaista roskaa nurkista, haketta ei ole siihen kulunut vielä yhtään. Etkös maininnut jossakin vaiheessa stokeria harkitsevasi sinäkin? Vai tuleeko klapihommissa niin lämmin, ettei ehdi pirtissä lämmitteleen ;)
Täältä tähän.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Ala-Pertti - 07.01.10 - klo:21:06
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mike - 07.01.10 - klo:21:08
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mike - 07.01.10 - klo:21:15
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o

Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: mike - 07.01.10 - klo:21:17
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D


Juu ei vaikuta ja vielä kun joku väittää että talvilaatua sekaan niin auttaa...........
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Ala-Pertti - 07.01.10 - klo:21:20
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Joo kyllä voin tuota mikeä myötäillä, tuolla nimittäin on yhden pellin alla tonnisarjan Quatram  Catin logoilla vahvistettuna ja kyllä se vaan käynnistyy
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 07.01.10 - klo:23:23
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D

Jos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.

Mutta mikä sitten on tuulettimelta tulevan ilman lämpötila? Minuutti startista vielä liki -30, mutta vartin päästä jo plussalla kun moottorista tulee lämpöä kennolle?
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 07.01.10 - klo:23:44
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D

Jos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.

Mutta mikä sitten on tuulettimelta tulevan ilman lämpötila? Minuutti startista vielä liki -30, mutta vartin päästä jo plussalla kun moottorista tulee lämpöä kennolle?
aika minimaalista tuon syylärin tarpeen luulis olevan näillä keleillä nurkka-ajossa
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 08.01.10 - klo:06:24
Asiasta hiukan sivuun:  http://www.gigapower.fi/gigapower.html
Onko kellään käytössä tämmöisiä kokkareita?
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: koivumaki - 08.01.10 - klo:07:33
Kävin rautaostoksilla 'paikallisessa' romukaupassa.Myyjä kertoili heidän ottaneen kesällä TBn kesälaatua kaikki säiliöt täyteen.Normaalisti,ainakin oman käsityksen ja kokemuksen mukaan TBn kesälaadulla on pärjännyt johonkin -5 asti helposti.Myyjän kertoman mukaan heillä hyyty koko kalusto kun lämpö painu alle 0 asteen.Sitten soittelemaan TB:lle,polttoaine-erä olikin kotimaiselta firmalta ostettu kesäkesäerä,pakkaskestävyyttä ei ollenkaan.Kaikista koneista tankit tyhjiksi,johonkin säiliöön talvilaatua ja nyt sitten härvelit käy taas.

Tiedä sitten onko itellä kans ollu tota kesäkesää,ei meinannu toinen traktori toipua kesä/talvisekoituksella oikein millään...

Jos tommoisia aineita myirähän,niin on ihan turha kinata siitä mikä vehje liikkuu ja mikä ei,kaikki hyytyy jos tommoisia aineita on tankissa edes 20% ja pakkasta edes -20.
Otsikko: Vs: Lainaa ketjusta : Tankin lämmitin
Kirjoitti: Movado - 08.01.10 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: Maalaispoika - 28.10.09 - klo:10:52
Nesteen kesälaadulla pystyy ajamaan vielä -15 asteen pakkasella, mutta mä olen nyt ruvennut vaihtamaan talvilaatuja tankkeihin huoltojen yhteydessä. Rehukoneiden pitää käydä joka päivä keleistä riippumatta ja yhden kerran olen joutunut suodatinta sulattamaan pakkasessa. Se riitti, eli kesä- ja talvilaaduille omat tankkinsa.
-------------------------------

Vs Movado
Samepiste, suodatettavuus ja jähmepiste kuvaavat polttoöljyn kylmän kestävyyttä. Kun öljy jäähtyy samepisteen lämpötilaan, alkaa se kiteytyä ja menettää juoksevuuttaan. Myös sen väri muuttuu sameammaksi. Samepisteessä muodostuneet kiteet liukenevat takaisin öljyyn, kun öljyn lämpötila on 10°C samepistettä korkeampi. Lämmityskäytössä samepiste on alin käyttölämpötila ja öljy tulee aina varastoida samepistettä korkeammassa lämpötilassa

Kun öljyn lämpötila laskee samepistettä alemmaksi, kasvaa öljyyn muodostuvien kiteiden koko niin suureksi, etteivät ne enää läpäise suodatinta. Lämpötilaa, missä koesuodatin tukkeutuu, sanotaan suodatettavuuslämpötilaksi


NESTE-MOOTTORIPOLTTOÖLJY -5/-15 ( LYHENNE: MPÖ-5/-15 )
 Samepiste            0 / -1 C  (Toimitus 1.5.-31.8.)  
Samepiste          5 / -6 C  (Toimitus 1.9.-30.4.)
Suodatettavuus    - 10C / -12 C  (Toimitus1.5.-31.8.)
Suodatettavuus  -15 C  (Toimitus1.9.-30.4.)

( Suodatettavuus = koesuodatin tukkeutuu ) nesteen oman ilmoituksen mukaan

Neste -moottoripolttoöljyä -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
 Suodatettavuus noin - 5 C koesuodatin tukkeutuu

Eli siis Neste MPÖ-5/-15  Toimitus 1.5.-31.8. Samepiste   0 / -1 C -parfiinikiteytyy farmisäiliössä ( ulkona pakkasessa ) eikä sula ennen kuin löpö on 10 C lämpimänpää kuin samepiste.

Ainetta voi käyttää ( kesä löpö ) kun traktorin tankin lämmittää, tosin löpö joka jää farmariin on pilallista kun pohjalle painuneet parafiinit on ensin poltettu traktorissa.

Prafiini = ruiskutuspumppua voiteleva poltto-aineen osa.

Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 08.01.10 - klo:12:57
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Herkänahkaista porukkaa nämä perskiisseli miehet. ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Movado - 08.01.10 - klo:13:47
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Huh kylymä kun ryssän helevetis

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Pokkaa kunnolla niin kestää

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Jos kuiteski on vaihdettu venttiilit männät liuskat vuosihuollos - varooksi ???

Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Miksei ne kestä verkoon trakrtoris ???, ei yhtään yli 10tn

Ettäs tiärätte!
Per kinky tiedetähän kyllä  :D

Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 08.01.10 - klo:14:23
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Herkänahkaista porukkaa nämä perskiisseli miehet. ;D

Perkinssonintauti ei parane.  ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: landehande - 08.01.10 - klo:15:03
Aivan jokavuotinen ongelma tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen,kun menee pikkasen pakkasen puolelle.Ja sitten nää perkinssit on aivan perseestä.

No nyt on kyllä varsinainen syys-talven ongelma ollut, että valtra jäänyt pikkupakkasella varikolle. Ja perkkinssillä jatkettu hommia. Juupas...eipäs...
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: +200 - 08.01.10 - klo:16:01
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o

Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
Ylläpidon otettua yhteyttä ymmärsin ettei näillä asioilla leikitä ;D

Sitäpaitti se styroksi ei kauaa estä käynnistymistä,perkinssistä valuva öljy muuttaa sen mustaksi ja sitten taas hörähtää käyntiin ;D ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Terminator - 08.01.10 - klo:17:53
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o

Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
Ylläpidon otettua yhteyttä ymmärsin ettei näillä asioilla leikitä ;D

Sitäpaitti se styroksi ei kauaa estä käynnistymistä,perkinssistä valuva öljy muuttaa sen mustaksi ja sitten taas hörähtää käyntiin ;D ;D

Leikaten kiinni. ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Peltola - 08.01.10 - klo:18:58
Movado kertoi tuolla totuuden aineista. Kesälaatu kestää enää 0-5 astetta miinusta, olipa se kenen hyvään. Ennen TB myi venäläistä joka kesti -15-18. Nykyään kaikki ajaa suunnilleen samoista pytyistä. Itse vaihdan talvilaadun aina lokakuussa viimeistään ja parin tankin jälkeen suodattimen vaihto tarvittaessa kerran vuodessa. Kaikki merkit pelannu, vain ojalan kones puuttuu..
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: SKF - 08.01.10 - klo:20:38
Kysymys Perskinsseli miähille.
Tiärättekö miks Enklannnisa ei rakenneta tiatokoneita?


No, siks ko niitä om nim pirun vaikee saara vuataan uskottavasti öljyä! ;) ;D
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Ojala - 08.01.10 - klo:20:50
vain ojalan kones puuttuu..

Ojalan koneksella ei vaikeuksia...

Kesälaadussa on paree mitä enemmän parafiinia, sen huonommin kestää pakkasta, sitä
enemmän voitelee, sitä kovempi lämpöarvo ja mikä parasta sillä Vario vetää
parhaiten... ::)

Muilla onkin lähdettävä dynamometrille että saa selville onko sopassa voimaa, Variolla sen asian selvität muutamalla näppäimellä !

Aivan ylivoimanen ominaisuus   ::)
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 08.01.10 - klo:22:03
vain ojalan kones puuttuu..

Ojalan koneksella ei vaikeuksia...

Kesälaadussa on paree mitä enemmän parafiinia, sen huonommin kestää pakkasta, sitä
enemmän voitelee, sitä kovempi lämpöarvo ja mikä parasta sillä Vario vetää
parhaiten... ::)

Muilla onkin lähdettävä dynamometrille että saa selville onko sopassa voimaa, Variolla sen asian selvität muutamalla näppäimellä !

Aivan ylivoimanen ominaisuus   ::)
osaako se  ventti varottaa että nyt on tilanne nin paha että turjusta haalari niskaan ja karvalakki päähän, minä sammun viiden minuutin päästä
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Teroman - 08.01.10 - klo:22:13

Meinasi kesä aatu kiusata vaikka talvea tankissa,,,,,,

Jätin tunniksi käymään tyhjäkäyntiä ja auttoi, nyt mennyt kuin unelma.

Suodattimet nääs Mannissa suoraan koneen päällä ja lämpiää siitä kunhan kone on lämmin.



 8)
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: hvinnamo - 08.01.10 - klo:22:32
Suodattimet on halpoja kyllä.
Deutz Fahr 610m polttoaineen suodattimet 140e...todella halpaa kun rahalla saa  ;)
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: icefarmer - 08.01.10 - klo:23:21

Meinasi kesä aatu kiusata vaikka talvea tankissa,,,,,,

Jätin tunniksi käymään tyhjäkäyntiä ja auttoi, nyt mennyt kuin unelma.

Suodattimet nääs Mannissa suoraan koneen päällä ja lämpiää siitä kunhan kone on lämmin.



 8)
onko mannissa kokonaan vaihettava suodatin vai se panosmalli ??? ??? ??? ???
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Ojala - 09.01.10 - klo:10:18
vain ojalan kones puuttuu..

Ojalan koneksella ei vaikeuksia...

Kesälaadussa on paree mitä enemmän parafiinia, sen huonommin kestää pakkasta, sitä
enemmän voitelee, sitä kovempi lämpöarvo ja mikä parasta sillä Vario vetää
parhaiten... ::)

Muilla onkin lähdettävä dynamometrille että saa selville onko sopassa voimaa, Variolla sen asian selvität muutamalla näppäimellä !

Aivan ylivoimanen ominaisuus   ::)
osaako se  ventti varottaa että nyt on tilanne nin paha että turjusta haalari niskaan ja karvalakki päähän, minä sammun viiden minuutin päästä

Alkaa hyytyä pikkuhiljaa, voima häipyy mut ei hetkeen vielä sammu  ::)
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Movado - 10.01.10 - klo:18:59
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Huh kylymä kun ryssän helevetis

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Pokkaa kunnolla niin kestää

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Jos kuiteski on vaihdettu venttiilit männät liuskat vuosihuollos - varooksi ???

Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Miksei ne kestä verkoon trakrtoris ???, ei yhtään yli 10tn

Ettäs tiärätte!
Per kinky tiedetähän kyllä  :D


Huhhuu - eipäs vaieta kuoliaaksi.
Otsikko: Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kirjoitti: Teroman - 13.01.10 - klo:21:29

Tuo suodattimen sijoitus koneen päälle todella hyvä,,,,MAN


kuten A 6 audissa koneen takana rintapellin edessä.

 8)