Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko murkuista  (Luettu 3714 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Onko murkuista
Sanokeapa viisaammat, että millä konstin saesi pienimmillä vaevoella ja vahimmillä pahhoenvontiilla puolivuotta järvessä olleet verkot putsattuo märäntynneistä kalloesta. kyllähä minä tiijjän, että tesantilla valluupi kuola suupielistä ja se kohta postittelloo että mulle mulle, vaen kun minnua öklöttää ne kalat, niin oesko konstiksi jos panis verkot muurjaesmättään peälle, vae söeskö roesalinnut ne roeppeet jos kivelle jättäs rojottammaan?

Pon apetit!
Elämä on parasta kometiijjaa

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Onko murkuista
Kyllä kai se muurahaispesä paras tapa on, mutta mitäs luulet jos mettään niitä kantelet, niin tulisko karhu samalle pesälle ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Mene nukkumaan...
Sanokeapa viisaammat, että millä konstin saesi pienimmillä vaevoella ja vahimmillä pahhoenvontiilla puolivuotta järvessä olleet verkot putsattuo märäntynneistä kalloesta. kyllähä minä tiijjän, että tesantilla valluupi kuola suupielistä ja se kohta postittelloo että mulle mulle,

Otsikossa kaikki  :o

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Onko murkuista
paenepesurilla rääpäset vähä
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Hummer

  • Vieras
Vs: Onko murkuista
Sanokeapa viisaammat, että millä konstin saesi pienimmillä vaevoella ja vahimmillä pahhoenvontiilla puolivuotta järvessä olleet verkot putsattuo märäntynneistä kalloesta. kyllähä minä tiijjän, että tesantilla valluupi kuola suupielistä ja se kohta postittelloo että mulle mulle, vaen kun minnua öklöttää ne kalat, niin oesko konstiksi jos panis verkot muurjaesmättään peälle, vae söeskö roesalinnut ne roeppeet jos kivelle jättäs rojottammaan?

Pon apetit!
Oikeusjuuttupa tuosta tulee eläin rääppäyksestä ynnä yleisestä luinnon kiusaamisesta.Joten viksumpi homma kun sanot että verkot ovat naapurin.
tai onko isokin vahnkp**************************
Niitä meikän syssyllä järveen jättämie muikkuverkkoja ei oo tiettävästi kukkaa ponkann
eihään nytteb tuollaasta saa akkakaa ei haese ennää mukulle vaan lähinnä hautuumaalle tuollaasen  pyytemisen jäläkeheen.notta sanoon että haistappa heino nytteen vanahaa muikkuo

Viimeksi muokattu: 22.05.09 - klo:19:34 kirjoittanut Hummer

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Mene nukkumaan... ja minähän menin
Sanokeapa viisaammat, että millä konstin saesi pienimmillä vaevoella ja vahimmillä pahhoenvontiilla puolivuotta järvessä olleet verkot putsattuo märäntynneistä kalloesta. kyllähä minä tiijjän, että tesantilla valluupi kuola suupielistä ja se kohta postittelloo että mulle mulle,

Otsikossa kaikki  :o

oliko sulla etijäesie vae... kun kello 16.15 heino köllötteli hemestin  kans vierekkätä ja ihan sikiunet. Näen sattumoesin unta että niijjen muikkuverkkojen luona hiippaeli joku tietottoman näkönen tietottaja semmonen ruokaliina sijottuna kaulaan ja käsissä sillä oli veihti ja haarukka ja jotaki maustepurnukan kaulaa näky housuntaskusta. Sitte se ajjaa hussautti harakat poes ja mahoton ruotojen rouske alako kuulumaan ja ähinätä välliin.
Elämä on parasta kometiijjaa

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Mene nukkumaan... ja minähän menin
Sanokeapa viisaammat, että millä konstin saesi pienimmillä vaevoella ja vahimmillä pahhoenvontiilla puolivuotta järvessä olleet verkot putsattuo märäntynneistä kalloesta. kyllähä minä tiijjän, että tesantilla valluupi kuola suupielistä ja se kohta postittelloo että mulle mulle,

Otsikossa kaikki  :o

oliko sulla etijäesie vae... kun kello 16.15 heino köllötteli hemestin  kans vierekkätä ja ihan sikiunet. Näen sattumoesin unta että niijjen muikkuverkkojen luona hiippaeli joku tietottoman näkönen tietottaja semmonen ruokaliina sijottuna kaulaan ja käsissä sillä oli veihti ja haarukka ja jotaki maustepurnukan kaulaa näky housuntaskusta. Sitte se ajjaa hussautti harakat poes ja mahoton ruotojen rouske alako kuulumaan ja ähinätä välliin.

Ei ollu etiänen vaan STTK:n tiedottaja jonka työnantaja ollos lähettäny *****ilurinkiin Pohjoiseen , ne opettaa tavoille riutuneenkin alkoholistin jos hinnoista sopii .
Unessa näkemäsi kaveri söi mädäntynyttä kalaa kohmeloonsa ja itkee pieläkin koska peräpukamat näivertää persreikään jota Hummeri haistelee

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Onko murkuista
Miksi niitä verkkoja uittaa,jos ei ole haluja kokea niitä esim.pari,kolme  kertaa viikossa?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Onko murkuista
Miksi niitä verkkoja uittaa,jos ei ole haluja kokea niitä esim.pari,kolme  kertaa viikossa?

Taisivat jäädä jään alle puoleksi vuodeksi, jostain syystä....

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Onko murkuista
joo, varmeksi ei oo neämmä assiesta jyvällä. niijjen verkkojen kans kävi sillälaella, että vein ne järveen syssyllä ja yön aikana jääti järven tuulen kans, eikä niitä päästy hakemaan. Sitte se piti sevverta lauhaa, että järvelle ei ollu mittää assieta, että oesi niitä voenu ees kuvitella poes otettavaksi, muuten kuin sammakkomiesten avustuksella. Ja sitteki se oesi ollu Luojassa, se kun tuulen tekemä jää oesi voenu kuletella verkot vaekka mihin.

Jokkaesella talaviverkkokalastajalla ne joskus jääpi jään alle, taekka voepi jäähä vaekka myrskyn takia jopa viikoksi kokemata kesäaekaan ja sillon ne kalat kans menneepi pilalle. ja joskus se saattaa käyvvä semmonennii pokloomi, että verkot jäätyy jäähän kiiinni, sillon ylleesä tahtoo se taevasossuus mennä hyvin vähhiin.
Elämä on parasta kometiijjaa

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Onko murkuista
joo, varmeksi ei oo neämmä assiesta jyvällä. niijjen verkkojen kans kävi sillälaella, että vein ne järveen syssyllä ja yön aikana jääti järven tuulen kans, eikä niitä päästy hakemaan. Sitte se piti sevverta lauhaa, että järvelle ei ollu mittää assieta, että oesi niitä voenu ees kuvitella poes otettavaksi, muuten kuin sammakkomiesten avustuksella. Ja sitteki se oesi ollu Luojassa, se kun tuulen tekemä jää oesi voenu kuletella verkot vaekka mihin.

Jokkaesella talaviverkkokalastajalla ne joskus jääpi jään alle, taekka voepi jäähä vaekka myrskyn takia jopa viikoksi kokemata kesäaekaan ja sillon ne kalat kans menneepi pilalle. ja joskus se saattaa käyvvä semmonennii pokloomi, että verkot jäätyy jäähän kiiinni, sillon ylleesä tahtoo se taevasossuus mennä hyvin vähhiin.


terve onko heinolla kokemusta tuoreen kalan syötösta sioille meillekun tuli  kolome kesäsikaa ulkotarhaan jahyvin jauho maistaa ja muukin ruoka sekä maata  muokkaavat tuolla lepikossa ihan urakalla   kanoille on syötettu kalaa
paljonkin eikä ole munaan maku tullut
mutta kohta on yks kukko syötävä  alottaa työt liian varhain aamulla!!
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Onko murkuista
oha ne sijat meleko persoja kalalle, ei vaen passaa teurastuksen lähestyessä ennää antaa, ottaapi kuulemma herkästi maun. Meijjänkylällähä se on yks lekentaarinen sijankuolema-tappaus, kun ukko syötti sijalle kaloja ja erehty antamaan pikkusen liijjan ison ahavenen sijalle, se ahavenha ei tuu kakistellessa takasi, kun se selekäevä on semmonen. Se sika sitte oli kuulemma tukehtunu ahaveneen ja löytyny vasta parin päevän päästä raatona. No, neuvvokkaaana sijankasvattajana ukko jako ne lihat ryyppykaveriillesa ja hyvvää oli ollu...
Elämä on parasta kometiijjaa

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Onko murkuista
oha ne sijat meleko persoja kalalle, ei vaen passaa teurastuksen lähestyessä ennää antaa, ottaapi kuulemma herkästi maun. Meijjänkylällähä se on yks lekentaarinen sijankuolema-tappaus, kun ukko syötti sijalle kaloja ja erehty antamaan pikkusen liijjan ison ahavenen sijalle, se ahavenha ei tuu kakistellessa takasi, kun se selekäevä on semmonen. Se sika sitte oli kuulemma tukehtunu ahaveneen ja löytyny vasta parin päevän päästä raatona. No, neuvvokkaaana sijankasvattajana ukko jako ne lihat ryyppykaveriillesa ja hyvvää oli ollu...


no lahnoja ja särkiä aluksi sekä kaura ja ohra jauhoa .
mikö lie myllyn seulakoko (pyörrejunkkari -74) hyvä possuille.
pikkupoikana kierrin ukon mukana kylillä jauhamassa ja oltiin sen ajan rahtimylläreitä, hienompaa tehtiin siolle  ku naudoille ja talakkunasta kaikkein hienointa ja hyvä puuro tuli.

Viimeksi muokattu: 24.05.09 - klo:01:10 kirjoittanut härski 77

jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Onko murkuista
Vanhat ihmiset kertoneet että aikoinaan oli yleinen tapa syöttää sioille kaloja, eivätkä moittineet lihan makua.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Onko murkuista
Vanhat ihmiset kertoneet että aikoinaan oli yleinen tapa syöttää sioille kaloja, eivätkä moittineet lihan makua.

Japanilaiset tykkää Suomalaisista kananmunista, kun ne maistuu niin kalalle.
Ennen niitä ilmeisesti syötettiin kalanrehulla tai perkuujätteellä Suomessa, mistä muualta se maku olisi tullut ???