Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auton ostoa?  (Luettu 88265 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Auton ostoa?
Pitäis päivittää autokalustoa pihassa.

tää on näitä iäisyys tora keskustelun aiheita, jos nyt pysyis ns. asialinjalla ja rakentavan kritiikin normeissa. Unohdetaan ett mun auto on parempi kuin sun auto.
Ducato ois lähdössä työajosta ja tilalle meinasin tuon mörkö pajeron laittaa pakuksi muutos katsastettuna ja perheelle tuoreempaa meno peliä katteltu.
 Ajoa vuodessa noin 30th/km matka ajua jonkin verran Varsinaissuomeen Turku,Ukki ja siihen suuntaan lappiin ja päivämatkoja edestakaisin Rautavaara/Vuokatti/Lieksa suunnaalle. nelikko pitää olla. Tiet ei ole aamuisin auki töihin lähdön aikaan. Liukkaalla  ja + 5cm lumikerroksella kelillä esim iso etuvetoinen farkku  ei nouse pihaan, kun ei pääse tolla fiiullakaan.

Vaihtoehdot on mitsun Outlander ja audin Q5 molemmat käytettynä( suurimmat tavaratilat). lauantaina molemmat koeajettiin. Onhan ne kuitenkin eri luokan autoja joten ero sen mukainen. mutt jos muuten audi olis soiva laite niin varmasti parempi laittaa muutama tonni enemmän kuin Mitsuun.  BTW en ole honda, nissan mies ;D

Vieläkö Audin laatu on sitä mitä aiemmin? vai kuuluuko samaan kastiin kuin nämä taviksien kulkuneuvot.

 audin Q5 . 2,0 tdi koneella. Mites vieläkö nuo moottori/vaihteisto ongelmat vaivaa  konsernia?. Bemarin X3 ei oikein ulkomuodoltaan iske ja Volvon V /Cx60 ei oikein käy kun rouva lyhyenä ei saa säädettyä kunnollista ajoasentoa ja matala V sarja vielä pahempi.

mitä Dekran katsatus tilastoja kattelin niin ois 50000-150000km ajettuna vähiten hylkäyksiä tuossa Q5. mutt tuo kertoo valoista alustasta ym muusta. mutta ei kerro moottori ja vaihteisto ja sähkö ongelmista..Adacin lista näyttäs myös löytyvän.

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/ala-osta-pommia-katso-vahavikaisimmat-automallit/

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/adac/

Audi/seat/skoda/wv sektorilla kun unohat nämä Dsg:t, triptonicit ja multironikit niin säästät paljon hermoja. Serkun mies sanoi mulle kun kysyin näistä että triptonicin voi ostaa siinä tapauksessa että öljyt on vaihdettu ajallaan. Hän on töissä huotomiehenä Audilla Helsingissä.

Voiskos se serkun mies (se huotomies) hieman yksilöidä mitä noista menee rikki. Itsellä oli multitronic nelonen reilut satatonnia. Siinä ei kyllä ollut kertaakaan mitään häikkää, joten vaihdoin seuraavankin samanmoiseen, vuoden sekin on nyt ollut ilman häröjä vaikka kaikki sanoo että ne on ihan paskoja???
Siinäpä se. Ainakin trollit liikkuvat nettikeskusteluissa , kun puhe on autoista ja ne muuttuvat sitten kavereitten kesken puhuessa helposti todeksi, jossa serkun kaiman veljen pojan kummille kävi niin.

 Kannattaa itse käydä huollossa kysymässä, niin kyllä ne toisinaan kertoo sen totuuden, kun johdattelee itse sitä keskustelua. Ja osa totuuksi kuulee myös pirssi kyydissä kun valitsee oikean auton ja kyselee autosta että miten on pelannut.
 
 Autoonsa leipiintynyt taksi isäntä kyllä antaa palautetta autostaan ja huollon laadusta. Ainakin jos on itse joutunut käyttämään vuokra-autoa sopimusajoja tehdessään, kun auto on ollut pari viikkoa pukilla osia odottaen.

No etsikää se kauppalehden uutinen tuosta DSG:stä. Volkari on niitä jokusen joutunut uusimaan takuuseen. Joku kestää toinen ei. Osalla DSG:stä on ajettu yli 100000km ilman ongelmia toiset on vaihdettu alta 60000km  hirveän tappelun kanssa takuuseen kun kansanauto firma ei halua vastuuta kantaa.

Sanoi sillon että "2litran tdi kone ketjulla OK! DSG unohda! Multironik myös! Triptonic hyvä jos oljyt vaihdettu ajallaan.!" Passatin 3litran td 4 motionin käski kanssa unohtaa!

Nuo oli terveiset käytetyistä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Auton ostoa?
Pitäis päivittää autokalustoa pihassa.

tää on näitä iäisyys tora keskustelun aiheita, jos nyt pysyis ns. asialinjalla ja rakentavan kritiikin normeissa. Unohdetaan ett mun auto on parempi kuin sun auto.
Ducato ois lähdössä työajosta ja tilalle meinasin tuon mörkö pajeron laittaa pakuksi muutos katsastettuna ja perheelle tuoreempaa meno peliä katteltu.
 Ajoa vuodessa noin 30th/km matka ajua jonkin verran Varsinaissuomeen Turku,Ukki ja siihen suuntaan lappiin ja päivämatkoja edestakaisin Rautavaara/Vuokatti/Lieksa suunnaalle. nelikko pitää olla. Tiet ei ole aamuisin auki töihin lähdön aikaan. Liukkaalla  ja + 5cm lumikerroksella kelillä esim iso etuvetoinen farkku  ei nouse pihaan, kun ei pääse tolla fiiullakaan.

Vaihtoehdot on mitsun Outlander ja audin Q5 molemmat käytettynä( suurimmat tavaratilat). lauantaina molemmat koeajettiin. Onhan ne kuitenkin eri luokan autoja joten ero sen mukainen. mutt jos muuten audi olis soiva laite niin varmasti parempi laittaa muutama tonni enemmän kuin Mitsuun.  BTW en ole honda, nissan mies ;D

Vieläkö Audin laatu on sitä mitä aiemmin? vai kuuluuko samaan kastiin kuin nämä taviksien kulkuneuvot.

 audin Q5 . 2,0 tdi koneella. Mites vieläkö nuo moottori/vaihteisto ongelmat vaivaa  konsernia?. Bemarin X3 ei oikein ulkomuodoltaan iske ja Volvon V /Cx60 ei oikein käy kun rouva lyhyenä ei saa säädettyä kunnollista ajoasentoa ja matala V sarja vielä pahempi.

mitä Dekran katsatus tilastoja kattelin niin ois 50000-150000km ajettuna vähiten hylkäyksiä tuossa Q5. mutt tuo kertoo valoista alustasta ym muusta. mutta ei kerro moottori ja vaihteisto ja sähkö ongelmista..Adacin lista näyttäs myös löytyvän.

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/ala-osta-pommia-katso-vahavikaisimmat-automallit/

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/adac/

Audi/seat/skoda/wv sektorilla kun unohat nämä Dsg:t, triptonicit ja multironikit niin säästät paljon hermoja. Serkun mies sanoi mulle kun kysyin näistä että triptonicin voi ostaa siinä tapauksessa että öljyt on vaihdettu ajallaan. Hän on töissä huotomiehenä Audilla Helsingissä.

Voiskos se serkun mies (se huotomies) hieman yksilöidä mitä noista menee rikki. Itsellä oli multitronic nelonen reilut satatonnia. Siinä ei kyllä ollut kertaakaan mitään häikkää, joten vaihdoin seuraavankin samanmoiseen, vuoden sekin on nyt ollut ilman häröjä vaikka kaikki sanoo että ne on ihan paskoja???

Menitkin julkisesti kehumaan... Kai tiiät mitä siitä seuraa ?

Ens viikolla alkaa multikroonikko oireilemaan  :P

Kai se 3.0 tdi on suht asiallinen 6 moottori, mut silti en ihan ymmärrä sitä intoa millä noita on hankittu. Onnea vaan myyntitouhuihin...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2530
  • Etelä-Karjala
Vs: Auton ostoa?
Noista DSG lootista on kyllä tarinaa kuulunut. Omat kokemukset on 6-vaihteinen 2.0 TDI koneella, lähti vaihtoon vähän alle 300 ajettuna, lootassa ei mitään ongelmia. Nyt 7-vaihteisella mittarissa 155 tkm ja toistaiseksi tuntuu toimivan.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Auton ostoa?
Mites niitten T FSI vai TSI pannujenkanssa siis paukkuuko sitä jakokettinkiä vähäväliä?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Auton ostoa?
Noista lie olleet ekat 1,4 tsi moottorit ongelmaisimpia, 1,2 moteissa jo paljon vähempi sanomista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Auton ostoa?
Noista lie olleet ekat 1,4 tsi moottorit ongelmaisimpia, 1,2 moteissa jo paljon vähempi sanomista.
Jaaha lahinnä kokoluokka 1.8 - 2.0 kiinnostaa. Eisillä tuo 1.4 tsi vei kyllä pikkukoria ihan kivasti (poloista)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Auton ostoa?
 Huollosta kyselemisen voi unohtaa, kuinkahan kauan huoltomiehet on työssä, kun myyjät kuulee kyseisestä "valistuksesta" , meinaan että auton heikkoudesta huolto valistais. VW tsi, ym ongelmista puhutaan, ja toisaalta joku ihmettelee oman auton kestäneen. Kyseessä epätasanen laatu, toisaalta jos kaikki hajois, niin siitä seurais täyrellinen kaaos.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Auton ostoa?
Huhuja olen kuullut että suomestsa löytyisi jo yksi taksi missä dsg on kestänyt yli 200tkm ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26153
  • vastustan
Vs: Auton ostoa?
Huhuja olen kuullut että suomestsa löytyisi jo yksi taksi missä dsg on kestänyt yli 200tkm ;D
sehän repeaa olemaan ihan autopowerin meriiteissä 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Auton ostoa?
Mulla ois Saksassa yx Nissan 350Z vm. 2010 tiedossa HALVALLA  :o

Kaveri koeajoi ja on tuomassa Suomeen. Oisko se hyvä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Auton ostoa?
Mulla ois Saksassa yx Nissan 350Z vm. 2010 tiedossa HALVALLA  :o

Kaveri koeajoi ja on tuomassa Suomeen. Oisko se hyvä  8)
Hyvästä en tiedä mutta onhan se nipponiksi erittäin tyylikäs.

Osta pois niin saat 5v päästä saman hinnan kun myyt sen jollekkin hieman varakkaamman perheen ammattikoulussa autopuolta käyvälle pojalle.

roadman

  • Vieras
Vs: Auton ostoa?
Mikähän vaihteisto tyyppi se noista on joka porsii?
Keskustelun alalaidasta löytyy VAG konsernin kaksosikytkin vaihteistot.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11511725

copy pastettu edellisestä keskustelusta.
Insinööri kirjoitti.
Pakko ottaa vähän kantaa tähän dsg / stronic tappeluun. Eli tässä vag-konsernin kaksoiskytkintyypit. Keskustelua löytyy aiheesta lisää vagareenalta, josta tämä teksti on copy/pastetettu.

Kaksoiskytkinvaihteistoja (Audilla markkinointinimenä nykyään "S tronic", muilla konsernimerkeillä "DSG") löytyy neljää eri tyyppiä, jotka listaan tässä ikäjärjestyksessä vanhimmasta alkaen.

Tyyppi 02E (DQ250)
6 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 350 Nm
märkä kaksoiskytkin, valmistaja BorgWarner (valmistajan oma tuotenimi DualTronic)
yksi yhteinen öljykierto koko laatikolle; tilavuus 7,2 litraa
mekaaninen öljypumppu, käyttövoima vauhtipyörältä omalla akselilla
öljyn ja suodattimen vaihtoväli 60 000 km
paino n. 94 kg kaksivetoisena, n. 109 kg nelivetoisena

Tyyppi 0AM (DQ200)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 250 Nm
kuiva kaksoiskytkin, valmistaja LuK (valmistajan oma tuotenimi XSG)
vaihteiston ja tasauspyörästön öljytilavuus 1,7 litraa
mekatroniikkayksikössä oma hydrauliöljykierto suodattimella; tilavuus 1,1 litraa
sähkökäyttöinen hydrauliöljypumppu harjattomalla tasavirtamoottorilla, käy vain tarvittaessa
öljypumpun käynnistyspaine 40 bar, pysähtymispaine 60 bar
ei öljyn eikä suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
paino n. 70 kg

Tyyppi 0B5 (DL501)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm
märkä kaksoiskytkin
vaihteiston ja tasauspyörästöjen öljytilavuus 4,3 litraa
kaksoiskytkimen ja mekatroniikan öljytilavuus 7,5 litraa
paino n. 142 kg
nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille
vain Audin mallistossa

Tyyppi 0BH (DQ500)
7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 600 Nm
märkä kaksoiskytkin
öljymäärä 7 litraa
mekaaninen öljypumppu, käyttövoima hammaspyörällä kaksoiskytkimen rungosta
öljynpaine 5-20 bar, säädetään tarpeen mukaan (öljypumpun max. ottoteho 3 kW)
öljynvaihtoväli 60 000 km
ei suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
paino n. 110 kg nelivetoisena

Kaikki edellämainitut vaihteistot valmistetaan pääosin Volkswagenin Kasselin tehtaalla Saksassa. Kiinan markkinoille valmistetaan DSG-vaihteistoja myös Dalianin tehtaalla Kiinassa.

Sitten konsernin valikoimista löytyy tietysti myös Bugatti Veyron EB 16.4 -urheiluauton nokalta löytyvä brittiläisen Ricardon valmistama kaksoiskytkinvaihteisto, joka tottelee myöskin nimeä DSG. Se on märillä kytkimillä varustettu 7-vaihteinen ja sen maksimi vääntömomentti on vähintään sama kuin Veyronin W16-moottorin tuottama 1250 Nm. Hintaa lootalla on tiettävästi noin 120 000 €. Uudessa Veyron Super Sport -mallissa on niinikään Ricardon valmistama DSG-vaihteisto, mutta en ole varma onko kyseessä sama laatikko. SS-mallin moottorin vääntömomentti on 1500 Nm, joten ainakin sen verran sen lootakin on mitoitettu kestämään.

Kaikkein pisin kokemus konsernissa tästä vaihteistotyypistä on Porschella, jolla niitä on ollut 1980-luvulta lähtien ja joka käyttää niistä lyhennettä PDK. Niiden tyyppien selvittämiseen ei ainakaan vielä intoa riittänyt.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Auton ostoa?
Mulla ois Saksassa yx Nissan 350Z vm. 2010 tiedossa HALVALLA  :o

Kaveri koeajoi ja on tuomassa Suomeen. Oisko se hyvä  8)
Hyvästä en tiedä mutta onhan se nipponiksi erittäin tyylikäs.

Osta pois niin saat 5v päästä saman hinnan kun myyt sen jollekkin hieman varakkaamman perheen ammattikoulussa autopuolta käyvälle pojalle.
Mää varmaan ostan sen jos tuo museo-Manta kauppa kaatuu  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

(O)

  • Vieras
Vs: Auton ostoa?
osta nyt rotmanni se auto että päästään läpi tästä romuautojen vertailusta.Eli Volvo PV 544 siinä autoa sulle loppuiäksi
eli tuollanen

Viimeksi muokattu: 14.11.14 - klo:18:43 kirjoittanut (O)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...