Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8

Viestit - apila

Jos se kerta pesun jälkeen on ilmaantunut se vika, niin itse ainakin etsisin sitä ensimmäiseksi lokasuojan napeista. nimittäin jos on vettä päässyt katkaisijan sisään niin oireilee juuri kuvaamallasi tavalla.
Vika on helppo paikallistaa, kun vuoron perään käyttää pisokkeita irti napeista.

Kyllähän vika sieltä yhdestä lokasuojan napista löytyi, puhdistus aineella ja paineilmalla se sen verran korjaantui että rupesi nostolaite toimimaan myös johdot paikoillaan..
Kiitoksia vinkistä. :)
Oletko mitannut asentoanturia? Yleismittari kiinni ja lukemia seuraamaan.

Koita ottaa vetovastusanturien johtoen liittimet auki ja koita toimiiko sitten? Kuulemma vetovastusanturin oikosulku sekottaa koko järjestelmän.

Onko asentoanturi mallia töpseli anturissa vai johdonpäässä hytissä? Kosteutta liittimessä?

Asentoanturin johdon liittimet on kopissa sivupaneelin alla, siellä anturin päässä ei ole liitintä ollenkaan.
Mutta toisaalta asentoanturin voisi olettaa toimivan, nostolaitteen noustessa ylös nosto kuitenkin pysähtyy siihen korkeuteen johon nostokorkeus on säädetty nostokorkeuden säätimestä.

Mutta täytyypä syventyä asiaan päivän valjettua paremmin.
mutta klikklakilla ei pala laskun merkkivalo?


Ei pala.
Laskusuunnan merkkivalo palaa kun laskee nostolaitetta noilla likasuojan/manuaalikäytön napeilla.
Mittaritaulu ei ole näyttänyt vetovarsien asentoa sen viimesyksyisen boksin vaihdon jälkeen(näyttää nykyään nollaa).
Noilla likasuojan/manuaalikäytön napeilla jos nostaa ylös, niin silloin ei katkaise nostoa vaan jää pumppu tekemään painetta. Mutta sillä autocontrollin napilla katkaisee noston normaalisti ylös tai mihin nostokorkeuden on säätänyt pysähtymään.

Ilmeisesti entisessä boksissa oli jokin kylmä juotos tai vastaava, kun tuo vika toistui aina satunnaisesti.
Onko arvon raadilla kokemusta kyseisetä viasta?
Pesin traktorin perusteellisemmin talvea vasten, ja nyt paripäivää tallissa seisottuaan huomasin tuossa iltapäivällä seuraavanlaisen vian.

Nostolaite ei laske autocorollin katkaisijasta, ylöspäin se siitä katkaisijasta nousee, ja likasuojissa olevista napeista nousee ja laskee samoin kun ohjaamossa olevasta manuaalikäytön napista nostolaite toimii. Asennonsäätö potentiometri on ala asennossa eli senkään ei pitäisi estää nostolaitteen laskemista.
Sulakkeita ei ole palanut.

Nostolaite on perusmalli autocontroll ilman heilahduksen vaimennusta, ja siinä ei ole myöskään sitä vilkkuvaa valoa josta voisi päätellä vikakoodin.
Kokeilin nosto laitetta myös toisen traktorin autocontrollin nosto/lasku katkaisijalla ja nostolaite käyttäytyy samalla tavalla.

Viime syksynä koneessa oli samanlainen vika ja silloin se korjaantui nostolaitteen ohjausboksin vaihdolla.
Nyt tuo vika on tullut koneeseen tuon seisomisen aikaan, koska pesun jälkeen käytin vielä nostolaitetta ja silloin se toimi vielä oikein.

Mistähän vikaa kannattaisi kotikonstein hakea?
   
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Elho
: 07.05.13 - klo:08:01
Milloinkahan junkkari valmistaa uuden leveydeltään päivitetyn koneen.. :)
Sinällään mielenkiintoinen kone, joten luulisi käyttäjäkuntaa löytyvän.
Enää ei arla-ingman olekkaan perääntymässä nestemaitomarkkinoilta, oli lipsahtanut virheellinen tiedotus julkisuuteen.
Ainakin radion uutisissa näin sanoivat. Ja taisipa siitä olla oikaisu ainakin maaseuduntulevaisuuden netti sivuilla.
En ole moista huomannut.. :) :) :)
Kuskeja ei päästetä navettaan.

Teuraat saatellaan ovesta ulos asti ja välitysvasikat viedään ulko-oven ulkopuolelle.

Keinosiemennyslupa itsellä. Eläinlääkärit pukevat talon haalarin ja saappaat.

Silti kaksi viikkoa sitten sairastettu virusripuli karjassamme. Eli ainakin virukset liikkuvat tilalle varotoimenpiteistä huolimatta.
Kaipa ne maitokuskitkin kulettaa osan viruksista ja muista pöpöistä.

Ainakin tuo virusripuli näyttää seuraavan maito-auton reittejä aika tarkasti, sen enemmän kuitenkaan en rupea maitokuskeja syyttelemään. Vieläkin hakevat maidon suojatossut jalassa virusripulin jäljiltä.
Kun taitaa tuo virusripuli olla muutenkin herkkä leviämään.. :(
Meilläkään ei ole teruras/vasikka kuskit käyneet navetassa enää vuosikausiin.
Kasvintuotanto / Vs: Siemenviljan itävyys
: 19.12.12 - klo:21:13
Mtt:llä idätetyssä einar ohrassa itävyys 76% ja tjp 40, Hieman on alakanttiin... samoihin prosentteihin pääsin omilla idätyksillä.
13 snt/L+alv  oli tuossa kuun alussa joku tarjonnut, ja sillä oli kiintiön omaksi saanut..
Jos langat ja maadoitukset on kunnossa, niin omien kokemusten  mukaan maitorotuisille lehmille riittää ihan normi paimenet... :)
http://www.nettikone.com/leyland/272/1096499

Mitähän mestarit tuumais jos tuollaisen ajais varikolle ja ilmoittais, jotta tuolla hoidetaan ne teidän 300 km valtionteitä. ;D ;D

Ainakin täällä meilläpäin DESTIAN mestarit ottaisivat tuon työmailleen, jos hinta vaan on kohillaan.. ;) ;) Niin silloin sillä kaluston muunlaisella kunnolla ei näytä olevan mitään merkitystä.. ??? ???
Sen verran olen suurteholingolla lumitöitä tehnyt, että osaan jo jättää sen suvikelillä kotiin.. Kun siitä ei se nuoskalumi mene läpi niin se ei sitten mene..
Pari päivää sitten olisin saanut ostaa 60 litraa jotain global merkkistä pesuaine tiivistettä Ja kylkiäisenä olisi tullut ihan taulutelevisio. :) Hinta 980 plus alv... Toimitetaan ihan rahtivapaasti.. :D
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8