Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N143 sytyttää ja sammuu  (Luettu 11267 kertaa)

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Takaosasta ehkä oikealta, etsitty vaikka kuinka kauan jotain mikä voisi joustaessa osua runkoon tai jotain mikä olis irti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
itellä kanssa tuossa nyyssä aikoinaan kolina kopin takaosassa ja sitä etittiin kunnes erään pitemmän rupeaman jälkeen aloin pesemään värkkiä niin huomasin että takana jouston kiinnityspultti oli melkein poikki ja se ei muuten näkyny kuin maalin hilseilynä mutterin puolella.         uusi pultti ja hiljeni kerralla, mutta mikä katki pultin olikin mysteri.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Ei nyt kyllä tule mieleen mikä takana tuon äänen voisi aiheuttaa. Edessä oikealla on yksi mahdollisuus, että pakoputki ottaa suuntavilkun varteen kiinni. Kuuluu selvästi varsinkin hieman kovempaa vasemmalle kääntyessä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)
Sun pitää laittaa tuohon joku systeemi, että se sammuttaa automaattisesti kaikki ylimääräiset sähkölaitteet kun laitat vivun parkille  ;D Ehkä virta riittäisi sitten pitämään Vallun elossa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Melkein pyytäisin jo vaihtamaan laturin tuossa vaiheessa. Ei tuo ainakaan kovin yleistä noissa koneissa ole. Latausjännite on siellä 650rpm 14,4V kunnossa olevassa laturissa, joka kyllä riittää vallan mainiosti.
Juu ei. Mittasin jännitteen P ja N asennoissa. Kummassakin 14,6V ja piippi huutelee hytissä. Minä väittäisin, että vika on jännitteenmittauksessa. Anturi pelaa huonosti tai signaalitieto menee monen liittimen kautta jolloin jännitehäviöt kasvavat. Mihinkään laturin alijännitepiikkiin en usko, koska mittarissa ei näy heilahdusta. Ja jos mittaus on tehty järkevästi, niin se ei reagoi piikkiin vaan jännitteen pitää olla hetken aikaa alemmalla tasolla.

Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo:13:09 kirjoittanut kylmis

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Tuollaista vikaa aiheuttaa jokin venttiili polttoaine puolella (nimeä en muista) Vika näkyy hieman alhaisena polttoaineen paineena kun laittaa testerin kiinni koneeseen.
Huoltomiehet kyllä tietää, nuita venttiilejä vaihdettu paljon kertoi paikallinen huolto yrittäjä.
Joo, teidän suunnalta löytyi näkemystä :)

Kaksi mahdollisuutta.

1. Polttoainelinjassa on huohotinventtiili. Tankin korkki on nykyään niin tiivis, että se ei päästä ilmaa läpi. Ilmojen vaihdellessa putkistoon syntyy alipainetta ja huohottimen toimiessa huonosti, se imee polttoaineen esisuodattimelta aineen pois. Käynnistyksen yhteydessä kestää sitten hetken aikaa, että linja täyttyy.

2. Common railin venttiili vuotaa ja päästää linjasta putken tyhjäksi.

Ei kuulosta sähkövioilta, eikä kovin vaaralliselta muutenkaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)
Sun pitää laittaa tuohon joku systeemi, että se sammuttaa automaattisesti kaikki ylimääräiset sähkölaitteet kun laitat vivun parkille  ;D Ehkä virta riittäisi sitten pitämään Vallun elossa  ;D
Heh-he. :D

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Taas niitä ärsyttäviä pikkuvikoja: oven sisälukon sisästä se kuulakärkikynän jousen kokoinen pieni jousi poikki. Ylivieska-Nivala sektorista en ainakaan uutta vastaavaa löytänyt joten koko lukko piti uusia, tunteja tosiaan alle 1000

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Taas niitä ärsyttäviä pikkuvikoja: oven sisälukon sisästä se kuulakärkikynän jousen kokoinen pieni jousi poikki. Ylivieska-Nivala sektorista en ainakaan uutta vastaavaa löytänyt joten koko lukko piti uusia, tunteja tosiaan alle 1000

 Fasetin siirtopumpun sisältä kartion muotoinen kierrejousi meni vähillä tunneilla poikki, Kuopion ympäri rällyy heti päällensä ja agrin tiskillä, että mikä tuo on, no sepä oli junkkarin tippumisenestoventtiilin jousi, hyvin kävi vaikka ei ollu orggista lähelläkään.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Mulla on tuos n-läises ainut vika ollu tuo kuulakärkikynän jousi oven lukossa, 400 tunnin välein saa hakea uuden lukon, siinä on härmäläinen löytäny kiinasta jotain halpislukkoja, kymmenenvuotta vanhemmasta hitekistä, ei ole mennyt ainuttakaan oven lukkoa  ;D