Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiehojen rahtikasvatus  (Luettu 12732 kertaa)

Uniq

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 112
  • Rakkautta ja koneurakointia jo vuodesta 2005
Vs: Hiehojen rahtikasvatus
Ei tuota hommaa tosiaan kannata mitenkään tehdä alle 2e/pv. Sillä ei kata mitenkään kaikkia kustannuksia. Meillä velotetaan 2.75 verottomana ja tulijoita olisi enemmän kuin sisään voi ottaa. Tuolla hinnalla laskin saavani itselleni jonkinlaisen palkan ja laskiskelin sen vielä olevan maksajallekin edullisempaa kuin itse kasvatus ja rakennuksiin investointi.

nyt en ymmärrä, voitko tarkentaa? Eli miten voi olla että tuolla taksalla olet laskenut toimintasi olevan kannattavaa, mutta samalla taksalla sama toiminta ei olisi kanttavaa "maksajalle"?

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Hiehojen rahtikasvatus
Olen viime vuosina ostanut hiehoja 1000-1500 euroa verolla kpl.Joten päiväkustannukset pitäisi painaa 1,9-2,3 välille jos meinaa myydä ja pärjätä.Meillä kustannus  noin 2e/päivä hiehot kylmäpihatossa, sonni astuu ja työtä noin 200h vuodessa 50-70 hiehoa.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hiehojen rahtikasvatus
Olen viime vuosina ostanut hiehoja 1000-1500 euroa verolla kpl.

Halvallakin olet saanut, kun verottomat hinnat tuntuvat pyörivän noissa luvuissa, mitä olen kysellyt. Ja sittenkään ei saa kuin ruskeita, mustat maksavat vielä enemmän.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Munahaukka

  • Vieras
Vs: Hiehojen rahtikasvatus
Olen viime vuosina ostanut hiehoja 1000-1500 euroa verolla kpl.

Halvallakin olet saanut, kun verottomat hinnat tuntuvat pyörivän noissa luvuissa, mitä olen kysellyt. Ja sittenkään ei saa kuin ruskeita, mustat maksavat vielä enemmän.
Minkä tasosia hiehoja olet saanut tolla hinnalla? Hyvästä hiehosta maksaa enempikin!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hiehojen rahtikasvatus
Olen viime vuosina ostanut hiehoja 1000-1500 euroa verolla kpl.

Halvallakin olet saanut, kun verottomat hinnat tuntuvat pyörivän noissa luvuissa, mitä olen kysellyt. Ja sittenkään ei saa kuin ruskeita, mustat maksavat vielä enemmän.

Minkä ikäisestä ja painoisesta hiehosta on kyse, lähtee niitä halvemmallakin.