Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden yleiskärry  (Luettu 28348 kertaa)

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Maatalouden yleiskärry
Millanen toi ERTin lavanvaihto-systeemi oikein on?

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
Millanen toi ERTin lavanvaihto-systeemi oikein on?

rungon perässä kiinteät kromatut tapit, lavassa on saranan kohdalla ikäänkuin pikakytkentäkoura väärinpäin + kiilat että sujahtaa hieman kierossakin. alle laitetaan lukkopalat pulteilla kiinni, Kippi on kiinni levyssä joka lukittuu kahdella ruuvilla paikalleen. Jalat ja irtinosto tehdään nostamalla ja laskemalla puomia, hydrauli-alustalla nostamalla / laskemalla alustaa.

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Maatalouden yleiskärry
Itellä tollanen yleiskäytössä oleva kire kärry.Kelpaa pikkutilalle.Ajelen paaleja(kehät itsetehdyt), viljaa(mahtuu 170 hl) sekä puita (erilliset karikat ).Hinta laatu kohtuullinen,alla tosin vain 500-sarjan renkaat.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Maatalouden yleiskärry
Itse ratkaisin pulman teettämällä normaalin kippikärriin erillisen kasetin jonka tilavuus päälle 14m3. Runko muistaakseni 50*150 ja sisäpuolella 3 millin levy. Etukuormaimella nostan paikalleen/pois. Matalilla laidoilla voi ajaa paaleja/kappaletavaraa ja kun vaihtaa kasetin niin voi ajella paskaa/viljaa. 
Köyhällä ei ole vara ostaa monia kärryjä, joten pitää soveltaa  ;D

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Maatalouden yleiskärry
Itellä on tuhti ws 140 kaikilla laitavaihtoehdoilla. Saiskohan tohon ert:iin vielä optiona nostolaitetteen taakse? sillon menis lietepönttö+multainkin samalla alustalla kun kerta saa ihan asiallisilla renkaillakin tuota..

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Onkohan samalta tehtaalta ihan http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-16/1021817

on kyllä. Moni teettää tuolla vaunuja, koska lienee Eestin laadukkain kärrypaja. Onneksi ovat nyt ryhtyneet rajoittamaan myyjien määrää, ennen myivät ihan yksittäisiäkin vaunuja. Jokainen jälleenmyyjä teettää omanlaisiin noista vaunuista, tuossa sandvikin mallissa lava ja runko on tehty erilailla kuin noissa meidän profeissa mm. hardoxin sijaan raex, vyörenkaiden tilalla dneproshinat, runko hieman eri materiaalia jne. Tuota vaunua myy tuo jälleenmyyjä ja me taas on suunniteltu oma mallisto joka tietenkin omasta mielestäni on parempi ja vain me myymme sitä.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Maatalouden yleiskärry
Taidan päätyä ostamaan valmiin maansiirtolavan ja teli,  sitten teen itse rungon,viljalaidat ja paalilavan.
Aikasempien kokemuksien perusteella telin rakentamisessa ei jää kummosia tekopalkkoja eikä taida lavankaan teossa jäädä, ei ole kyllä niin isoja tilojakaa jossa pystyisi lavan väkertämään. Runko sensijaan yksinkertainen tehdä, tuota lavan vaihtoa täytyy miettiä miten olis järkevin tehdä. Periaatteessa lavaa ei kovinkaan usein tarvitse vaihtaa joten se vois tapahtua vaikka etukuormaimen avustamana.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatalouden yleiskärry
Taidan päätyä ostamaan valmiin maansiirtolavan ja teli,  sitten teen itse rungon,viljalaidat ja paalilavan.
Aikasempien kokemuksien perusteella telin rakentamisessa ei jää kummosia tekopalkkoja eikä taida lavankaan teossa jäädä, ei ole kyllä niin isoja tilojakaa jossa pystyisi lavan väkertämään. Runko sensijaan yksinkertainen tehdä, tuota lavan vaihtoa täytyy miettiä miten olis järkevin tehdä. Periaatteessa lavaa ei kovinkaan usein tarvitse vaihtaa joten se vois tapahtua vaikka etukuormaimen avustamana.
Muista tehdä aisajouset myös ja tosiaankin myös jousitettu akselisto  ;)  Nykyinen lavetti ja maansiirtokärry on täysjousitettuja niin kyllä ne vaan mukavasti tulee perässä vanhoihin "jäykkiin" kärryihin verraten  :P

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
teli 22tn eli 18tn kärrykantavuudelle 1950€
renkaat 710/45r22,5 750€/kpl =3000€ sis.vanteet.
lava hardox 450 5,5m x 0,8 6+4mm hydraulilaidalla 4950€
kippi tupla nat7 tai vastaava 1450€
viljakasetti maansiirtolavaan 900€
+rahteja tai hakupalkkoja

yhteensä: 12 250€ +mahdolliset rahdit yms.

valmis vaunu maansiirtolavalla 14500€ eli runkovärkeille, työlle, rungon maalaukselle vetoaisalle+silmälle, valoille, aisajouselle ja letkuille saa jäädä 2250€ tai takkiin tulee. Itse en tuolla rahalla lähtisi kokeilemaan tehdä, varsinkin kun riskinä on ettei välttämättä tule tehdas-vaunun veroista (en toki tiedä kirjoittajan sepän taitoja, jos on ammattilainen voi tulla parempikin). Korjatkaa jos olen väärässä, noilla hinnoilla itse myyn tavaraa joten jos jostain saa paljonkin halvemmalla niin kertokaa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatalouden yleiskärry
teli 22tn eli 18tn kärrykantavuudelle 1950€
renkaat 710/45r22,5 750€/kpl =3000€ sis.vanteet.
lava hardox 450 5,5m x 0,8 6+4mm hydraulilaidalla 4950€
kippi tupla nat7 tai vastaava 1450€
viljakasetti maansiirtolavaan 900€
+rahteja tai hakupalkkoja

yhteensä: 12 250€ +mahdolliset rahdit yms.

valmis vaunu maansiirtolavalla 14500€ eli runkovärkeille, työlle, rungon maalaukselle vetoaisalle+silmälle, valoille, aisajouselle ja letkuille saa jäädä 2250€ tai takkiin tulee. Itse en tuolla rahalla lähtisi kokeilemaan tehdä, varsinkin kun riskinä on ettei välttämättä tule tehdas-vaunun veroista (en toki tiedä kirjoittajan sepän taitoja, jos on ammattilainen voi tulla parempikin). Korjatkaa jos olen väärässä, noilla hinnoilla itse myyn tavaraa joten jos jostain saa paljonkin halvemmalla niin kertokaa.
Miten tuossa on aisajousitus toteutettu kun ei näy sun kuvissa kuin takanivel??? Tempoon tullut samanlainen aisajousitus kuin LMR:ssä on ja muutenkin tuolla keski-euroopan suunnalla eli taitaa olla jonkun valmistama koko paketti .. http://www.agrikymi.fi/!file/!id2219/!ver2/!hist1/files/image/TempoPro18erikoisvarusteilla005-20111213.jpg . Ja saako kaikkiin pyöriin jarrut???

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
Vakiomalli aisassa on kumivaimennettu kuten monissa saksalaisissa, lisävarusteena saa sitte hydraulijousituksen. Tottakai saa lisävarusteena nelipyöräjarrut.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatalouden yleiskärry
Vakiomalli aisassa on kumivaimennettu kuten monissa saksalaisissa, lisävarusteena saa sitte hydraulijousituksen. Tottakai saa lisävarusteena nelipyöräjarrut.
Ookkei hyvä tietää  ;)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maatalouden yleiskärry
Kun järkeilette näitä lavanvaihtoja niin yksi varsin kätevä ratkaisu on vetää se koko lava siihen kippirungon päälle eli keulaan ostaa pienen vinssin ja vaijerilla vetää sen lavan niin kuin vaijerivaihtolavat. Vaihto sujuu ainoastaan tyhjänä mutta on aika helppo ja nopea ja sopivalla kaukosäätimellä voi tehdä vaikka seisoen kärryn vieressä. Mä pidän näitä jalkalava ratkaisuja aika työläinä ja koukkuhärpättimiä sitten taas painavina ja korkeina. Mulla on yksi tällainen kasetti eli nostan paalihäkin kyytiin etukuormaimella tai avantilla ja se taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen sillä tavalla toimiva.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Maatalouden yleiskärry
...vyörenkaiden tilalla dneproshinat...
Hyvä että on vaihtoehtoja. Dneproshinatki on vyörenkaat. Minkämerkkiset kumit sun myymässä on alla?
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."