Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konekaupan tilanne  (Luettu 11991 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Konekaupan tilanne
Kyllä yrityksetkin investoi verotuksen takia vaikka oy:n prosentti on 20% kiinteästi. OY:stä maksetaan osinkoa yrityksen varalisuuden mukaan ulos. varallisuutta nostaa hankittu tuotanto omaisuus. Siihenhän perustuu esim. se pellon osto. OY:ssä hankintahinta kuolettaa pellon ostossa todenäköisemmin otettavan velkapääoman.
Oy:llä taitaa vaan maataloudessakin olla se konepoisto lukittuna joko 20 tai 25:een prosenttiin?

Pellon ostolla pääsisi tosiaan mukavasti osinkojen makuun.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Konekaupan tilanne
Hyvä tilanne on kuulemma.

Viime vuonna ihmiset lykkäsivät investointejaan, mutta nyt kauppa käy.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Konekaupan tilanne
Hyvä tilanne on kuulemma.

Viime vuonna ihmiset lykkäsivät investointejaan, mutta nyt kauppa käy.
(Velka) Maksuvalmius on kunnossa kun koko vuoden satelee tukia tilille ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Konekaupan tilanne
Kyllä yrityksetkin investoi verotuksen takia vaikka oy:n prosentti on 20% kiinteästi. OY:stä maksetaan osinkoa yrityksen varalisuuden mukaan ulos. varallisuutta nostaa hankittu tuotanto omaisuus. Siihenhän perustuu esim. se pellon osto. OY:ssä hankintahinta kuolettaa pellon ostossa todenäköisemmin otettavan velkapääoman.
Oy:llä taitaa vaan maataloudessakin olla se konepoisto lukittuna joko 20 tai 25:een prosenttiin?

Pellon ostolla pääsisi tosiaan mukavasti osinkojen makuun.

Niin varmaan on tuo 25% konepoisto. Mutta kannattaako sitä nyt vältämättä tehdä jos voi sen koneen arvolla nostaa omaisuuden arvoa, mistä lasketaan osinko? Pitiköhän täyteen osinkoon olla se 600k€ omaisuutta. Sillä kyllä saa kivasti myös veron maksua lykättyä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Konekaupan tilanne
Mun mielestäni kukaan normaali ja täysjärkinen yrittäjä ei maksa veroja yhtään enempää kuin on tarvis. Kyllä yrityksissäkin tehdään verosuunnittelua tai ainakin pitäisi tehdä, sillä jokainen verottajalle mennyt lantti on lopullisesti menetettyä rahaa, josta ei saa mitään vastinetta. Kyllä se tossa Koneen ruhtinas kirjassakin tuli jossain lauseessa mainittua, että mentiin aina siinä rajalla, lakia ei rikottu, mutta mentiin siinä reunan lähellä.

Niin. Tiedä häntä. Ehkä minä en ole sitten täysijärkinen. Olen aina pyrkinyt maksimoimaan tulot enkä minimoimaan verot. Tälle vuodella on siinä rajalla että alkaako verolapun tulosumma seiskalla vai kasilla. Mutta en silti pohdi miten minimoisin verot, maksan sen mitä verokarhu on vailla. Yleensä verokarhu toimii pylälien mukaan.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Konekaupan tilanne
Periaatteessa jos sijoitat vaikka siihen vaimoon 1000€. Niin se maksaa sulle käytännössä sen 1300€ jos veroprosentti on 30%, sitten jos progressio on korkeampi, niin tietysti enemmän. Taas jos siihen gatoriin sijoitat sen 1000€, niin verottaja maksaa siitä sen 300€ sillä 30% progressiolla ja korkeammalla tietysti enemmän. Eli maksat siitä gatorista sen 700€ itse. Eli otatko gatorin vai maksatko tuplat?

 Hei...hyvä provo, helpompi tuo on ottaa tosissaan kuin sepen jutut...vai et kai sinä ole tosissas, ei, vai ootko...

:D jokainen saa päättää itse sen. :D

Jotenkin tunne että tuo ei ollut provo...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Konekaupan tilanne
>verolapun tulosumma seiskalla vai kasilla.

No ei siitä kahdeksastakaan tonnista niin paljoa veroa mene ,että jännittää pitäisi.

 8)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Konekaupan tilanne
>verolapun tulosumma seiskalla vai kasilla.

No ei siitä kahdeksastakaan tonnista niin paljoa veroa mene ,että jännittää pitäisi.

 8)

Juu ei. Kyllä ton seittemän tonnia kuussa jos se nyt siihen nousee niin nippa nappa vielä kestää...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Konekaupan tilanne
Tilata vaimolle keittiö on vähän sama asia kuin tiskiharja vaimolle joululahjaksi.

Jos itselleen ostaa parin tonnin akkutyökalupaketin, niin se on vähän sama kuin ostaisi rikkinäisen talttapäämeisselin tilalle uuden.


Vai onko sittenkään?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Konekaupan tilanne
Tilata vaimolle keittiö on vähän sama asia kuin tiskiharja vaimolle joululahjaksi.

Laittaa tiskiharjalle kyytipojaksi rasiallisen tuommoisia. Niin kelpaa tiskiharjakin, eikö.


(kuva: korvikset 6 x 0.50 ct timantit, 14K palladiumvalkokultaa)

-SS-

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Konekaupan tilanne
Periaatteessa jos sijoitat vaikka siihen vaimoon 1000€. Niin se maksaa sulle käytännössä sen 1300€ jos veroprosentti on 30%, sitten jos progressio on korkeampi, niin tietysti enemmän. Taas jos siihen gatoriin sijoitat sen 1000€, niin verottaja maksaa siitä sen 300€ sillä 30% progressiolla ja korkeammalla tietysti enemmän. Eli maksat siitä gatorista sen 700€ itse. Eli otatko gatorin vai maksatko tuplat?

 Hei...hyvä provo, helpompi tuo on ottaa tosissaan kuin sepen jutut...vai et kai sinä ole tosissas, ei, vai ootko...

:D jokainen saa päättää itse sen. :D

Jotenkin tunne että tuo ei ollut provo...

Menee kuitenkin ne veroeurot johonkin paskanjauhantaan virkamiesten kaverikerholla.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Konekaupan tilanne
Tilata vaimolle keittiö on vähän sama asia kuin tiskiharja vaimolle joululahjaksi.

Laittaa tiskiharjalle kyytipojaksi rasiallisen tuommoisia. Niin kelpaa tiskiharjakin, eikö.


(kuva: korvikset 6 x 0.50 ct timantit, 14K palladiumvalkokultaa)

-SS-

Pirullinen kun olen... Niin olen itse asiassa antanut joululahjapaketteja. Joista ensin paljastuu tiskiharja tms. Ja alla on ollut sitten jotain ihan muuta...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Konekaupan tilanne
Kyllä yrityksetkin investoi verotuksen takia vaikka oy:n prosentti on 20% kiinteästi. OY:stä maksetaan osinkoa yrityksen varalisuuden mukaan ulos. varallisuutta nostaa hankittu tuotanto omaisuus. Siihenhän perustuu esim. se pellon osto. OY:ssä hankintahinta kuolettaa pellon ostossa todenäköisemmin otettavan velkapääoman.
Oy:llä taitaa vaan maataloudessakin olla se konepoisto lukittuna joko 20 tai 25:een prosenttiin?

Pellon ostolla pääsisi tosiaan mukavasti osinkojen makuun.

Niin varmaan on tuo 25% konepoisto. Mutta kannattaako sitä nyt vältämättä tehdä jos voi sen koneen arvolla nostaa omaisuuden arvoa, mistä lasketaan osinko? Pitiköhän täyteen osinkoon olla se 600k€ omaisuutta. Sillä kyllä saa kivasti myös veron maksua lykättyä.
Olen sellaisessa käsityksessä että oy ei voi valita paljonko poistaa ja milloin poistaa. Ainoastaan tuo, että poistetaanko koneista vuosittain 20 vai 25 % on päätettävissä ja sekin taisi olla pysyvästi.

Voi olla maatalous oy:ssä erillainkin tai sitten olen täysin väärässä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19994
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Konekaupan tilanne
Kyllä yrityksetkin investoi verotuksen takia vaikka oy:n prosentti on 20% kiinteästi. OY:stä maksetaan osinkoa yrityksen varalisuuden mukaan ulos. varallisuutta nostaa hankittu tuotanto omaisuus. Siihenhän perustuu esim. se pellon osto. OY:ssä hankintahinta kuolettaa pellon ostossa todenäköisemmin otettavan velkapääoman.
Oy:llä taitaa vaan maataloudessakin olla se konepoisto lukittuna joko 20 tai 25:een prosenttiin?

Pellon ostolla pääsisi tosiaan mukavasti osinkojen makuun.

Niin varmaan on tuo 25% konepoisto. Mutta kannattaako sitä nyt vältämättä tehdä jos voi sen koneen arvolla nostaa omaisuuden arvoa, mistä lasketaan osinko? Pitiköhän täyteen osinkoon olla se 600k€ omaisuutta. Sillä kyllä saa kivasti myös veron maksua lykättyä.
Olen sellaisessa käsityksessä että oy ei voi valita paljonko poistaa ja milloin poistaa. Ainoastaan tuo, että poistetaanko koneista vuosittain 20 vai 25 % on päätettävissä ja sekin taisi olla pysyvästi.

Voi olla maatalous oy:ssä erillainkin tai sitten olen täysin väärässä.

Miksi osakeyhtiö ei voisi poistaa pitemmän ajan kuluessa, koska mainitaan maksimiaika 20 vuotta, vain jotkut aineettomat investoinnit poistetaan 5 vuodessa. Poistosuunnitelmahan joka tapauksessa on tehtävä.

-SS-

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Konekaupan tilanne
Tehdäänkö muuten näitä "tilinpäätösostoksia" muualla kuin maatalousalalla?    Maatalouden puolella tosin alvit tasataan kerta vuoteen ja normiyrityksessä hieman tiuhempaan. 
Onko järkevää tehdä investointeja pelkästään sen takia ettei tarvitse maksaa valtiolle alveja?

Onhan se gaattori paljon hauskempi kuin maksaa jonkun työttömyyskorvausta.  Kerran täällä vaan elellään.

Tässä on paljon siitä miksi maataloudella on jatkuvasti kriisiä päällä... Tuo sana "hauskempi" on aika hyvä avainsana. Ja "tilinpäätösostos" on toinen. Normaalisti yrityksen investointipäätökset menevät niin että 1) Tunnistetaan tarve 2) Pohditaan onko rahaa 3) Pohditaan että maksaako investointi itsensä takaisin. Tai jotain tuon suuntaista kuitenkin. Harvoin kuitenkaan niin että "nyt on vähän ylimääräistä rahaa ja verottajalle ei pitäisi antaa yhtään mitään ja jotain hauskaa tarttis ostaa". Siinä on vissi ero ja kriisin siemen.

Ja vähän kärjistetysti mutta monesti ne yritykset joissa tuon tarveharkinnan kaltaista ei noudateta ovat entisiä yrityksiä. Maataloudessa ne taas ovat kriisitukea saavia yrityksiä.

Ja jos minulta kysytään niin ennemmin kuin siihen gaattoriin kannattaa satsata vaikka vaimoon tai kotiin tai perheeseen. Se vaan ei mene verovähennyksiin eli joutuu maksamaan veroja.


Mj-ryhmäs oma hashtagi  tälle toiminnalle:

#tällainentulipihaan

Tsiisus...kehverätä....

MJ-ryhmä kera maitopojan...

HUUUUUTONAURUA!

onko siellä saatana muitakin joilla on kaksoisolento täällä...

Hihii... joukossanne on myyrä.  :D
Ja ne asiat ei sitten leviä. Nytkin jo voi joutua sanktioiduksi jos jää kiinni ;)

Siinä on taas tissiposkien korvat punasena ku johtaja kurmoottaa äidinkielen oppien mukaan paukkuhenkseleitä...

Jospa siellä olenkin minä tai mun yks nicci opelhintsu jollakin nimellä, epäilkää jotakuta ja pohtikaa....

Pitääkin lanseerata siellä #tällaisenvoutiveipihasta.

Tai siis joku muu voi, emmää omalla nimelläni.  :D
It ain't over till the fat lady sings