Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Bensaa  (Luettu 9157 kertaa)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Bensaa
Pienkonebensiini Futura Green on kehitetty
sellaiseksi, että sen haihtuma ja
pakokaasupäästöt aiheuttavat mahdollisimman
vähän haittaa sekä käyttäjille
että ympäristölle. Tämän vuoksi se valmistetaan
vain ja ainoastaan tarkoin
valikoiduista rikittömistä, hyvin puristusta
kestävistä parafiineista. Futura
Greenissä ei siis ole alkuunkaan olefiineja
eikä aromaatteja, varsinkaan bentseeniä.
Bentseenittömyytensä ansiosta
Futura Greeniä ei luokitellakaan myrkylliseksi
aineeksi.
Oksygenaatteja tai peseviä lisäaineitakaan
ei tarvita, sillä Futura Greenin
palaminen on puhdasta ja oktaaniluku
riittävä pelkästään bensiinin erittäin
laadukkaan koostumuksen ansiosta.
RON-oktaaneja Futura Greenissä on
noin 95 ja MON-lukemaltaan se yltää
useimmiten peräti 91-oktaanin arvoon.
Jälkimmäisestä on erityistä hyötyä juuri
kuumina ja kovilla kierroksilla käyvissä
pienkoneissa, kuten motoroiduissa puutarha-
ja metsätyökaluissa sekä sylinteritilavuudeltaan
pienissä perämoottoreissa
ja moottorikelkoissa.
Tuossa on nyt kopsatu suoraa nesteen sivulta. Ehkä Neste sitteen valhtelee tai sitten tämä korkeasti koulutettu neste-yrittäjä ei ole oiken sisälukutaitoinen

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: Bensaa
Kyllä siinä futura greenissä jotakin eroa on,husqvarna nimittäin ei tuolla greenillä pelannut lähellekään yhtähyvin mitä itse tehdyllä sekoituksella 98:sta, hävisi kierrosherkkyys sahasta.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Bensaa
Mun nenä ainakin on haistavinaan jonkinlaisen eron pienkonebesassa ja autonbensassa, kuten myös niistä syntyneessä pakokaasussa. No, mut kusetustahan sen on pakko olla, vähän parfyymiä tavallisen bensan sekaan ja rahat pois herkkäuskoisilta. Tosta voi lukea satuja:

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/03_muut_asiakirjat/Pienkonebensiini_200510_tarkastettu.pdf

Vai voisko kuitenkin olla jotain perää?

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Bensaa
Minulla on 242:n husse ja säädetty tuolle pienkonebensalle ja kyllä se ainakin pelittää ihan hyvin. Se on totta, että säätöjä hieman pitää muuttaa, kun vaihtaa pienkonebensaan. Käryissä kyllä on eroa, kyllä se huomaa kyllä ilman mittareitakin ihan nenällään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65712
Vs: Bensaa
ja varsinkin tyynellä matalapaineella ja tiheässä kuusikossa,  tilhin raivuri ainaskii ottaa ilosemmin kierroksii greenin kanssa kuin vanhalla seoksella ja tankillinen kestää noin 5 minsaa pitempäänkin, noin niinkuin jotain kokeillessa.                           tuo greenin haju tuo mieleen munkinpaiston joten, kun päivän paahtaa nin illalla EI tee mieli munkkeja!   mutta eipä paljun nuppiakaan kolota!      kallista mutta hyvää hubaa!

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Bensaa
hmm..   tuli tässä mieleen semmonen ajatus, että 5-tahtinen moottorihan pääsisi oikeuksiinsa etanolilla...  Eli imuventtiili sulkeutuisi vasta 30 astetta JAKK, jolloin imutäyttö jää vajaaksi, jolloin voidaan käyttää suhteellisen korkeaa puristussuhdetta, ja hitaammin palava etanoli ehtisi palaa täydellisemmin koska työtahdin tilavuus olisi suurempi kuin imutäyttö. Nopeakäyntisissä ottomoottoreissa 5-tahtisuus vaatiii käsittääkseni moottorin ahtamisen.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Bensaa
en tee mutta en silti viitsisi ostaa kyllä sitä niin paljon talvessa hukkuu
Meilläpäin vaan eräs ammattimetsuri alkoi sairastelemaan, jatkuvaa kuumeilua ja muita kummallisia oireita. Jatkuvasti siis oli sairaslomalla ja tutkittiin erilasilla allergiatesteillä. No vaihtoi omasekoittesen bensaseoksen tuohon sikakallisseen erikoisbensaan ja tauti oli tipotiessään. Benseeni siellä normaalibensan seassa on melkoista myrkkyä, sitä ei tuossa kalliissa tavarassa ole. Kyllä se käryissä eron huomaa. Koskapa bensiini kuitenkin meille on verovähennyskelpoinen ja myös alv on läpimenoero, niin en minä ainakaan viitsi terveyttäni vaarantaa muutaman kympin takia.

Samalla konstilla meillä loppu aikanansa jäteöljyn käyttö teräketjuöljynä kun sahuri rupes oleen aina kipiä, kaupasta ostettuun teräketjuöljyyn kun vaihto niin maailma kirkastu

Tuohon bensan käryyn ei sentäs oo viä herkistyny tuo vanhempikaan sahuri, ittestä puhumattakaan. Onneksi, koska tuota kumminki muutamia satoja litroja vuodessa lutrataan. Mutta sen kyllä huomas tupakkimiehen nenäkin sillon kun low smoke-2T öljyt tuli, että high smoke rasvat kannattaa jättää kauppaan

98 on meillä ollu seoksena pidemmän aikaa kun yks pitkän linjan sahakauppias sellaisen komennon anto.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Bensaa
Kun bensaan lisätään öljyä niin oktaaniluku alenee. Kaikissa korkeaviritteisissä vehkeissä täytyy käyttää vähintään 98bensaa jos siihen sekoitetaan vielä öljyä.

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Bensaa
en tee mutta en silti viitsisi ostaa kyllä sitä niin paljon talvessa hukkuu
Meilläpäin vaan eräs ammattimetsuri alkoi sairastelemaan, jatkuvaa kuumeilua ja muita kummallisia oireita. Jatkuvasti siis oli sairaslomalla ja tutkittiin erilasilla allergiatesteillä. No vaihtoi omasekoittesen bensaseoksen tuohon sikakallisseen erikoisbensaan ja tauti oli tipotiessään. Benseeni siellä normaalibensan seassa on melkoista myrkkyä, sitä ei tuossa kalliissa tavarassa ole. Kyllä se käryissä eron huomaa. Koskapa bensiini kuitenkin meille on verovähennyskelpoinen ja myös alv on läpimenoero, niin en minä ainakaan viitsi terveyttäni vaarantaa muutaman kympin takia.

Samalla konstilla meillä loppu aikanansa jäteöljyn käyttö teräketjuöljynä kun sahuri rupes oleen aina kipiä, kaupasta ostettuun teräketjuöljyyn kun vaihto niin maailma kirkastu

Tuohon bensan käryyn ei sentäs oo viä herkistyny tuo vanhempikaan sahuri, ittestä puhumattakaan. Onneksi, koska tuota kumminki muutamia satoja litroja vuodessa lutrataan. Mutta sen kyllä huomas tupakkimiehen nenäkin sillon kun low smoke-2T öljyt tuli, että high smoke rasvat kannattaa jättää kauppaan

98 on meillä ollu seoksena pidemmän aikaa kun yks pitkän linjan sahakauppias sellaisen komennon anto.
Onko eroa vaihteisto/hydr. tai moottorin jäteöljyllä teräketjuöljynä ? Itse ollaan käytetty kirkasta hydr./vaiht. jäteöljyä teräketjuöljynä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Bensaa
Jäteöljyyn verrattuna teräketjuöljyssä on sellainen koostumus että se tarttuu paremmin ja siten voitelee paremmin. Jäteöljy tuppaa lentämään heti pois ketjusta..
Nothing is Something Worth Doing

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Bensaa
Jäteöljyyn verrattuna teräketjuöljyssä on sellainen koostumus että se tarttuu paremmin ja siten voitelee paremmin. Jäteöljy tuppaa lentämään heti pois ketjusta..

Näin on. Luulisi että notkea hydrauliikkaöljy ei pysy ketjussa ollenkaan eikä siinä ole juurikaan voitelevia lisäaineita.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Bensaa
enne vanhaan sai -72 ,-66 ja -70 oktaanista , kuldne veneaeg

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Bensaa
Jäteöljyyn verrattuna teräketjuöljyssä on sellainen koostumus että se tarttuu paremmin ja siten voitelee paremmin. Jäteöljy tuppaa lentämään heti pois ketjusta..

tunnetaan myös nimellä sitkosaineet. Tarttuu paremmin ko moottoriöljy. Itse käytän sitä ekokemin puhdistettua ja lisäaineistettua öljyä koneiden rullaketjujen voitelussa ja ruosteensuoja öljynä. Motorrisahan teräketjuöljynä se aine ei ole kyllä parasta..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
"Uuden 95 E10 -bensiinin hinta saattaa nousta pahimmillaan jopa kalliimmaksi kuin 98-oktaanisen. Perinteinen ysivitonen siirtyy historiaan ensi vuoden alusta. Näin jäljelle jää vain kaksi kallista vaihtoehtoa bensiinissä.

Kalleus johtuu siitä, että Suomi vetää EU-maiden tiukinta linjaa polttoainedirektiiveissä, kirkkaasti ohi Saksankin."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101026167
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.