Katselin tuossa vertailun vuoksi DLG:n testiä. Testissä olleet Valmet 665 nelipyttyinen 55 kW:n ja sitten kolmipyttyinen Valtra Valmet 700 51 kW:a
Moottorin sitkeys 665 momentin nousu 12%, kun kierrokset laskevat huipputehosta 33%
700 momentin nousu 42%, kun kierrokset laskevat huipputehosta 42%
Itselläni on tuo 700:n ja voi sanoa, että potkua löytyy jo alhaisilla kierroksilla, ei todellakaan tarvitse huudattaa. Varsinainen vakiotehomottori, ei moni nelipyttyinen pääse samoihin arvoihin. Itselläni on toisena koneena 900:n ja vaikka tehoeroa on 15 kW:a, on huippuvääntömomentti suunnilleen sama.
Tietääkseni Fendt käyttää samaa konetta kuin tuo A93:n, mutta tehoa puristettu 110 hvDIN.
Mielestäni tuossa teholuokassa alle 120 hvDIN on kolmipyttyinen paras ratkaisu, koskapa dieselien viritysasteet ovat huomattavasti nouseet, nelipyttyisestä ottaa aika helposti ulos 150 hvDIN.