Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Draineri - 04.02.15 - klo:18:17
-
Kokemuksia 980 mallista kaipaisin....
8000h Ek kone mitä pitäs katsoa tarkemmin?
Pientilan yleiskone siitä tulis. Kyntö, äestys, kärrynveto, vähän kuormaushommia. Urakoitsija hoitaa kylvöt ja ruiskun eteen tulis toinen pienempi traktori. Korkeintaan pari sataa tuntia vuodessa tulis mittariin.
Kankeahan tämä on vaikka suht pienet ulkomitat ::)
-
No perä kannattaa tutkia että onko se ehjä........noissa on ollut ristitapin lukituksen kanssa ongelmia.....
-
http://www.nettikone.com/fiat/980/1376476 Hae pois vaan. 8)
-
http://www.nettikone.com/fiat/980/1376476 Hae pois vaan. 8)
Vuosi vanhempi tämä olis mutta noin päältäpäin ehkä hieman hienompikin.
Onko bullin vanha? turhan pitkä matka mulla mennä kattoo :'(
-
http://www.nettikone.com/fiat/980/1376476 Hae pois vaan. 8)
Vuosi vanhempi tämä olis mutta noin päältäpäin ehkä hieman hienompikin.
Onko bullin vanha? turhan pitkä matka mulla mennä kattoo :'(
Aivan. Ei oo vanha, mutta saattaa olla että tuo on aika monta salaojitustyömaata nähnyt. 8)
-
No perä kannattaa tutkia että onko se ehjä........noissa on ollut ristitapin lukituksen kanssa ongelmia.....
Milläs aattelit tutkia...?
Ei ole ongelma, vaan kuivana ajettu, perän käyttövirhe!
-
No perä kannattaa tutkia että onko se ehjä........noissa on ollut ristitapin lukituksen kanssa ongelmia.....
Milläs aattelit tutkia...?
Ei ole ongelma, vaan kuivana ajettu, perän käyttövirhe!
Viimeisin tuollanen tutkittiin viime syksynä.....peräöljyt laskettiin pois ja laskutulpan reiästä endoskoopilla tähystäen .....perä oli rikki....joissain tapauksissa ensimmäinen merkki oli voiman ulosoton kytkemisen vaikeutuminen kun ristitappi oli lyönyt voa-akselin vääräksi..
-
No perä kannattaa tutkia että onko se ehjä........noissa on ollut ristitapin lukituksen kanssa ongelmia.....
Milläs aattelit tutkia...?
Ei ole ongelma, vaan kuivana ajettu, perän käyttövirhe!
Viimeisin tuollanen tutkittiin viime syksynä.....peräöljyt laskettiin pois ja laskutulpan reiästä endoskoopilla tähystäen .....perä oli rikki....joissain tapauksissa ensimmäinen merkki oli voiman ulosoton kytkemisen vaikeutuminen kun ristitappi oli lyönyt voa-akselin vääräksi..
Monestakos koneesta oot päästäny konerivisä öljyt mäkee...? Mites kaupppias.... Kiittelikö...? ;)
-
Joku vika on myös pienimmissä,ainakin täällä päin saivat isännät aikoinaan puhelun myyjältä että joku lukitus mikä lie on tehtaalla laitettu huonosti,tuokaa pajalle.Tuttu vei Fiiaatin ja maksoi 10 th markkaa korjaus eikä takuuseen.
-
Tommonen Fipatti kestää melkein ydinlatauksen. Hytti on hiukan ahdas äijjämiehelle mutta ihan viihtyisä aikalaisekseen. Pallienmurskaus mepit siinä keskellä lattiaa on isoin miinus. Kytkin on vähä hentonen. Muutoin mielestäni kestää ihan kivasti rääkätä turbonkinkanssa kunhan tekee koneremontin samallakun laittaa sen puhaltimen. Mielestäni oiva peli hinta/ikäryhmässään osta pois.
-
Täälläpäin aikoinaan Fiatit oli kaikki 880. Niistä meni järjestään ristitapit alle 2000 tunnin. Jotain voiteluuraa niihin remontissa laitettiin ja käskettiin käyttää lukkoa kynnössä. En tiedä. onko 980 tasauspyörästö erilainen, enkä oo naapureiden koneiden öljytasoja seurannut.
-
Täälläpäin aikoinaan Fiatit oli kaikki 880. Niistä meni järjestään ristitapit alle 2000 tunnin. Jotain voiteluuraa niihin remontissa laitettiin ja käskettiin käyttää lukkoa kynnössä. En tiedä. onko 980 tasauspyörästö erilainen, enkä oo naapureiden koneiden öljytasoja seurannut.
Samallaisia o. Meillä alakuperäne kesti n.7000h, mutta sitä ei kestänne ko. mettäsä suarattine kansi oli vääntyny ja mehi hiljaksin öljyt ehtohämärisä kotio ajellesa mäkee. Viimmene pari kilometriä alko kuulua kopina, aluks epäiltii jääkettinkin liittime hajoomista. Kotona peruuttaesa rusahti ja ulosotto alko klapsuttaa..! :-X
-
No perä kannattaa tutkia että onko se ehjä........noissa on ollut ristitapin lukituksen kanssa ongelmia.....
Milläs aattelit tutkia...?
Ei ole ongelma, vaan kuivana ajettu, perän käyttövirhe!
Viimeisin tuollanen tutkittiin viime syksynä.....peräöljyt laskettiin pois ja laskutulpan reiästä endoskoopilla tähystäen .....perä oli rikki....joissain tapauksissa ensimmäinen merkki oli voiman ulosoton kytkemisen vaikeutuminen kun ristitappi oli lyönyt voa-akselin vääräksi..
Monestakos koneesta oot päästäny konerivisä öljyt mäkee...? Mites kaupppias.... Kiittelikö...? ;)
Jaa .....tää kyseinen fiiatti on yhden tutun traktori......
Enkä usko tuohon teoriaasi öljyn vähyydestä/ristitapin irtoamisessa......80/90 luvun vaihteessa tehtaalla oli ongelma tuon tapin lukituksen kanssa....
-
Hei ristitappimiehet! Mulla on kaks viiattia, yhteensä ajettu 21000 (vaijeri)tuntia. Millon sen tapin pitäs sieltä lentää, tietäs niinku vähä varautua. Ei oo tarvinu vielä kummankaan lootaa rempata.
Sassi puhuu taas 30v vanhoja juttuja, kenenkään ei pidä mennä viiattia ostamaan, tiiä vaikka ois joku yksilö jääny takuukampanjasa laittamatta, sillon 30vuotta sitte!
-
Hei ristitappimiehet! Mulla on kaks viiattia, yhteensä ajettu 21000 (vaijeri)tuntia. Millon sen tapin pitäs sieltä lentää, tietäs niinku vähä varautua. Ei oo tarvinu vielä kummankaan lootaa rempata.
Sassi puhuu taas 30v vanhoja juttuja, kenenkään ei pidä mennä viiattia ostamaan, tiiä vaikka ois joku yksilö jääny takuukampanjasa laittamatta, sillon 30vuotta sitte!
Ei kait sillä mitään määräaikaa ole irtoomiselle......peräöljyjä kun vaihdat niin katselet magneettitulpan et onks siellä mtn ylimäärästä....ja sit toi ulosottojutska mistä jo ylempänä kirjotin....paitsi et tossa viimeisessä jonka viimesyksynä tein ei ollu ulosotossa mitään ongelmaa vaan ristitappi oli "jyrsinyt"melkein koko perämurikan poikki ja sen lukitustapin pätkä löytyi sielta magneetista......jos sulla ei oo mitään oireita niissä fiiateissa niin ajele vaan kaikessa rauhassa työhommissa...
-
Mikä perä/hyd öljy näissä kannattaa käyttää? joku suht edullinen vuotojen takia ;D
-
Mikä perä/hyd öljy näissä kannattaa käyttää? joku suht JÄYKKÄ vuotojen takia ;D
-
Laivaöljyä se ei juokse astiasta ennen kuin lämmittää kosanilla ,sen kun saa fiiun askiin niin siellä pysyy ,se on sitten eri juttu miten se talvella toimii ! ;D ;D
-
Mikä perä/hyd öljy näissä kannattaa käyttää? joku suht edullinen vuotojen takia ;D
Suasitus o jotain rasvasta ja märkää...
Universaali auttaa ....!
-
Mikä perä/hyd öljy näissä kannattaa käyttää? joku suht edullinen vuotojen takia ;D
Ennenvanhaan näissä oli suositus käyttä Castrolin AS öljyä joka on märkäjarruille tarkoitettu.....kaitpa tuolla universaalitkin toimii...
-
sassi ja nuffieldmaster on ankaria fiat/nh vihaajia ;D castrol agri trans plus nykyisin tuo peräöljy.hyvin pelaa sillä :)
-
sassi ja nuffieldmaster on ankaria fiat/nh vihaajia ;D castrol agri trans plus nykyisin tuo peräöljy.hyvin pelaa sillä :)
Me yritetään avata silmiä sille tosiasialle että kyllä niissäskin vikoja on. ;D ;D
-
oukei :)
-
sassi ja nuffieldmaster on ankaria fiat/nh vihaajia ;D castrol agri trans plus nykyisin tuo peräöljy.hyvin pelaa sillä :)
Me yritetään avata silmiä sille tosiasialle että kyllä niissäskin vikoja on. ;D ;D
Täydellisiä ole kuin SASsi...
-
sassi ja nuffieldmaster on ankaria fiat/nh vihaajia ;D castrol agri trans plus nykyisin tuo peräöljy.hyvin pelaa sillä :)
Me yritetään avata silmiä sille tosiasialle että kyllä niissäskin vikoja on. ;D ;D
Täydellisiä ole kuin SASsi...
Fiat on täydellinen. :)