Luulis jokaisen Foortin omistajan tietävän, että jälkiturbotetut tekee ajanoloon reijän männänpäähän, jos vapaastihengittävän kone turbotetaan eikä laiteta vahvistettuja mäntiä.
Eivät tienneet Countylla ja turbotettiinkin viistonnisia niin hanakasti,
että Fordilla tuli kiire 7000:n kanssa, jotta sai tehomarkkinoista
itselleenkin edes jonkun siivun.
Hyvin kestää, nykyöljyt ovat niin hyviä, että ei ole voitelussa ongelmia,
lämmöt pysyy vakiosyylärilläkin, kunhan laittaa 6-8 -lapaisen potkurin.
Ns. tropiikkimallien 5000:ssa oli jo valmiiksi eri lamellijaon syyläri
ja öljynjäähdytys syylärin alasäiliössä. Nämä kaikki tiedot kyllä saa
Ford historiikista ja varaosakirjoista. Suomi kun ei ollut ainoa maa,
jossa Fordeja myytiin.
-SS-