Nyt tarvis sarjakuvaa siitä, miten homma käy. Etumaisempi alarulla, se "kevyen pään" laakeri. Noin päältä katsoen ei oikein älyä, kun ulkopuolelta ei näytä saavan laakeria ulos ja rullan sisäpuolella on se kynnys, joka (periaatteessa) estää pskan menon sinne akselille asti. Ilmeisesti pitää rulla saada irti, vaan miten?
Petri
Nonni, nyt tuli itellä ajankohtaiseksi tämä topiikki. Noukkimen yläpuolisen rullan laakeri rattaan puolelta paukahti. Siis pullotunkkia, lekaa, kakkosnelosta hakemaan... Mikä on tuon laakerin tyyppi, kun varaosakuvastossakin on vain sivulla 30A laakeri numero 18? Näillä spekseilläkö pitäisi Keskolta tilata? Onko vakiokoon laakeri? Onko järkeä vaihtaa noita laakereita muihinkin rulliin ennakkoon? Ikää on yritetty jatkaa vaseliinilla ja injektioruiskulla. Siis paalaimen ikää...
Mika
---- Tottahan noilla tiedoilla voi laakerin Keskolta tilata, mutta onko se järkevää, koska saman laakerin saa mistä hyvänsä hyvinvarustetusta laakerikaupasta halvemmalla.
Otat vaan molempien päiden laakerit irti ja sitten ostamaan, ellei ole hyllyssä tulee aamulla.
Aina pitää laakereita vaihtaa uusiin, varsinkin jos huomaa jo väljyyttä. Tavallisimpia kokoja kannattaa ostaa omaan hyllyyn jo ennakkoon, säästää monta turhaa kaupunkimatkaa.