Pienimpään nyykkäriin olen odotellut jo yli kuukauden osia. Jos on kiire, niin 12 euron lisämaksulla osat pitäisi tulla Ranskasta kolmessa päivässä. Taitaa kannattaa maksaa toi 12 e automaattisesti, tosin aiemmin ovat tulleet parissa viikossa normitilauksellakin.....
Pari kertaa solmijoista on tippunut tappeja, muuten on sitonut ja toiminut.
Kosteasta tavarasta paalin tiukkuuden rajaa narujen kestävyys, kuivasta helvestä ja oljesta kuutiopaino on reilut 200 kg, pääsee toki n. 270;nkiin, mutta ei ole järkevää kiusata konetta ja hidastaa työtä.
Heinä yleensä kannattaa jättää löysemmäksi.
Tietääkö joku miten nyykkärin männän kuormituksen tunnistin kalibroidaan, kun huollossakaan kukaan on tuskin edes nähnyt kyseisiä koneita?
mul on ''välimallin'' nyykkäri ja siihen saa kyllä kiitettävästi osat paikallisenkin liikkeen kautta, tosin kiiretilaukset ja suuremmat ostot kannattaa tehdä ulkomailta niin säästää euroja ihan mukavasti. Kone on melko toimintavarma, kun nyt jo tietää mistä mikäkin oire johtuu ja osaa tehdä säädöt. Noukin tuossa tarviisi ensi kaudeksi täysrempan muuten ok.
Mutta sen tunnistimen kalibrointi menee suurinpiirtein näin. Tunnistin siellä vaihteiston päällä ruuvataan auki eli jännitteet pois. Sitten balecommand päälle ja asetetaan paalintiukkuus nollaan. Siirrytään taas paalaimen luo ja sen oikealla kyljellä on tunnistimen vahvistin (kämmenen kokoinen harmaa boksi) jonka kansi ruuvataan auki ja siellä on vihreä ledi, tai keltainen joka syttyy palamaan kun tunnistin kierretään oikeaan tiukkuuteen. Eli kannattaa ottaa kaveri avuksi, toinen kyttää lediä ja toinen tiukkaa tunnistinta.
Ulkomuistista kirjoitettu
Vastuun siirrän lukijalle.