Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Viestit - häkä

Vapaa sana / Vs: Sinipunaa pukkaa
: 27.10.08 - klo:18:40
Porvarimeininki saa jatkua, eikös hallituspohjalla mennyt aika hyvin näissä vaaleissa, vaikka monenlaista protestia on ilmassa.
Jos demarit tekisivät välillä pilapiirrossarjakuvia keskustasta, näyttää olevan positiivinen vaikutus kannatukseen. ;D. Sitäpaitsi tarviiko keskustan olla joka kerran suurin puolue, minulle riittää kunhan demarit ei ole suurin.
Kun tarpeeksi halvalla saa, niin kyllä sitä sitten viitsii pari sekuntia odotella kuormaajan nousua urku auki.
Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin. 
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.
Case osaa tehdä portaattomat, sitä aikanaan meinattiin Valtraankin laittaa. Testejä tehtiin myös Suomessa. Itävallassa tehty on parempi kuin Englannissa tehty, vaikka osat on samat, minun käsitys.
Päästään mainostamaan että kukaan muu ei ole tällaista ennen keksinyt. Meikäläisen tarpeisiin riittää 4-pyttyinen, kokemusta DB 83hv IH 82hv-Sisu 101hv-EEA 95hv koneista. EEA tuntuu lyhyen tuttavuuden perusteella parhaalle näistä
Suomessa taitaa vaan olla suurempi ongelma tämä kaupan keskittyminen kuin meijeripuolen keskittyminen. Sen verran vois sanoa että joka vielä jaksaa jauhaa aitomaidon ja maitopirkan hienoudesta on hällä kakkaa muuallakin kuin saappaan pohjassa. :P

Aivan niin, Aitomaito oli bulkki tuote. Hinnalla sitä myytiin ja kauppa nauroi. Tuottajien varoilla sitä kauppaa tehtiin ja tuottajathan sen sitten lopettivatkin.
Muistaakseni Valio ja Arla kävivät neuvotteluja jonkun sortin yhdistymisestä 1990-luvun lopulla. Arla oli suurempi mutta huonommassa tuloskunnossa ja taseenkin rakenne oli merkittävästi huonompi. Sittemmin Arla kääntyi Tanskan suuntaan.

Jälkiviisaana voi todeta että hyvä kun ei Valion kanssa yhdistynyt, Arla saa näyttää puolensa Suomessa muutenkin Ingmannin oston kautta. Kyllä kilpailu on hyvää kunhan se on tervellä pohjalla, sopii vaan kysyä että onko tervettä että pienempi Valio pakotetaan myymään maitoa suuremmalle monikansalliselle meijerille?
Luulisi Arlalla olevan potentiaalia maidon hankinnassa tavalla tai toisella ilman Valiolta tulevaa maitoa.
20-30 minuuttia oli minullakin aikoinaan lisäysvuorot, alaikäisenä silloin olin pesävahtina ja lämpimissä säkkipinoissa oli mukava lepäillä. Aika kultaa muistot.
Joskus on tullut tehtyä sitäkin hommaa, jos alle -5 astetta niin aika hyvin menee, illalla viimeinen kuorma sopivasti iltayöstä ja seuraava heti aamulla, niin ei ole jäätymisongelmaa. Vaunun pumppu kannattaa pyöräyttää käsin ennenkuin aloittaa, kuumaa vettä purkuputkesta ensin.
Urakoitsija kävi kesällä ajamassa Joskinin 7m multaimella lietteet nurmiin, onnistui todella hyvin myös kivisillä ja suomailla. Ei nostanut juuri ollenkaan kiviä pintaan ja jälki erinomaista. Itsellä omakohtaista kokemusta aikaisemmin Livakan vm 1992 multurista, sillä sai kivet ylös pellosta ja kannot myös, tosin tykkäsin käyttää sitä sitten syksyllä ennen talventuloa. Nyt omakärry niin laho että ei uskalla vetää mitään multainta sillä.
Muistaakseni se on oikealla puolella, näkyy vetovarsien takaa.
Yksinkertainen kysymys, monenlaisia vastauksia. Kokonaisuus ratkaisee ja myös tilipäätös josta näkee että tilejä ei revitä seinistä.
3,7 snt/l Tuottajain Maito
Lisää viritystä vaan niin pääsee purkamaan traktorikuumetta, tuskin vanha natikkakaan ihan mitä tahansa kestää vaikka taitaa olla aika kestävä kampe viritettynäkin. Tiedän erään vanhan 955 kalkinlevittäjää vetävän koneen jossa oli laitettu ruutia riittävästi lumihankeakin varten, ei ole liiemmin poikinut siitä huolimatta.
Riippuu kuinka paljon kauhaa tarvitsee, vähäisessä käytössä se halvin saattaa olla sopiva, mutta jos käyttöä on paljon, niin sitten hinnalla ei ole väliä. Itsellä Roten lumikauha, sopiva kevyen tavaran kuormaukseen, sorakauhana hampaallinen Älön kauha, on hyvä menemään tiukkaankin penkaan ja miellyttävät kuormausominaisuudet.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7