Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - pajallecom

Kiitos noista vinkeistä. Tässä T-Valtrassa on sähkölohkot ja virtaukset täysillä. Pitää vielä koittaa toiseen lohkoon, jos on traktorin päässä vika. Kai tässä vielä hyvässä lykyssä saa vaihtaa tehokkaamman pumpunki :) No saishan sillä kuormaajaanki vähän vauhtia...
Eilen taas pääsin kokeilemaan märän maan kyntöä. Muuten homma luonnas ihan ok ja jälkikin omaan silmään asiallista. Ainoa murhe tuo auran kääntö. Mistäs mahtaa johtua, ettei aura käännykkään ympäri vaan pysähtyy puoliväliin tai kääntyy siitä puolivälistä takasin? Koitin kääntää aina ojan päällä, ettei ainakaan maahan ottaisi kiinni, mutta silti teki tuollaista ihan molempiin suuntiin. Ohjekirjaa lueskelin niin auran saa muutettua yläkautta kääntyväksikin, mutta pitää vaihtaa joku venttiili. Mitähän mahtais maksaa?
Edelliset ööverit oli puukoilla. Muuten luonnas ihan ojk, mutta yksi lohko, jossa on pirusti juolavehnää ja multa/turvemaata oli yhtä tuskaa kyntää. Tukki ihan älyttömästi auroja. Sen takia päädyin näihin kiekkoihin. Kuorimia näissä "uusissa" ei ole. Murtopultteja näihinkin oli pajoitettu ja osa oli löysällä. Kiristäessä katkesi helposti, joten niitä natsoja sai kyllä hitsailla pois.

Tukipyörän iskari on noissakin sökö ja rakenne on tosiaan vähän heikon oloinen. Niissä edellisissä -90-luvun auroissa tosin vielä heiveröisempi, vaikka periaate sama. Pitänee varmaan käydä kyselemäs, mitä se uudempi malli kaikkine hiluineen maksaa.
Ostin tuollaiset 5-siipiset käytettynä T-Valtran perään. Muuten tuntuu asiallisilta, mutta tuo alakautta kääntö on vähän ongelma kun ei hanki nousta aura tarpeeksi ylös, jos on vähäkään takapyörä vaossa/notkossa. Koitin työntövartta alempaan reikään, mutta silloin ei jaksa nostaa ylös. Muistisylinteri on ja menee kapeimpaan asentoon käännettäessä, muttei silti riitä). Miten muut on ratkaisseet ongelman?

Toinen murhe on tukipyörä. Tuossa (vm.06) on vielä sellainen kapea kumipyörä, joka ei oikein kunnolla kanna. Tilasin rengasliikkeestä uudemman/isomman mallin 26*12-12 renkaan, mutta vanne on niin kapea, ettei sovi. Onko joku muu vaihtanut isompaa tilalle?

Niin siis malli on vf5875 rautasiivillä ja jokaisessa kiekko.
Sivuja: [1]