Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe minkälainen pihatto?  (Luettu 6041 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: minkälainen pihatto?

Robomaidon siirtoon voisi olla kätevä kaksi pyörillä olevaa 1500 litran tilatankkia joista toinen olisi erottelijan vieressä ja toinen vasikkalassa. Pienkuormaaja niitkin hinaa paikasta toiseen ja pistokkeesta tulee kylmä ja sekotus. Muutaman päivän välein sitten vaihtais/ pesis ja kukaan kait ei kiellä hapon tai vastaavan käytön jos laatu mietityttää.

No tuossa ei kyllä ole aivan yhtään mitään järkeä.
Maitotaksi ois näppärin jos ei kovin montaa sataa lehmää ole tulossa.

Itte tekisin avokouruilla ja 3+3 ratkaisulla mattoruokkijalla jos on tulossa 2 tai useampi robotti.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: minkälainen pihatto?

Robomaidon siirtoon voisi olla kätevä kaksi pyörillä olevaa 1500 litran tilatankkia joista toinen olisi erottelijan vieressä ja toinen vasikkalassa. Pienkuormaaja niitkin hinaa paikasta toiseen ja pistokkeesta tulee kylmä ja sekotus. Muutaman päivän välein sitten vaihtais/ pesis ja kukaan kait ei kiellä hapon tai vastaavan käytön jos laatu mietityttää.

No tuossa ei kyllä ole aivan yhtään mitään järkeä.
Maitotaksi ois näppärin jos ei kovin montaa sataa lehmää ole tulossa.

Itte tekisin avokouruilla ja 3+3 ratkaisulla mattoruokkijalla jos on tulossa 2 tai useampi robotti.

Eikö kyse ole samasta asiasta noin perjaatteessa. Mittakaavat on vaan vähän eri ja tosta kahdesta tankista olisi tietty pesuhyöty. Kovin kalliita noi tankit nyt ei ole.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: minkälainen pihatto?

Robomaidon siirtoon voisi olla kätevä kaksi pyörillä olevaa 1500 litran tilatankkia joista toinen olisi erottelijan vieressä ja toinen vasikkalassa. Pienkuormaaja niitkin hinaa paikasta toiseen ja pistokkeesta tulee kylmä ja sekotus. Muutaman päivän välein sitten vaihtais/ pesis ja kukaan kait ei kiellä hapon tai vastaavan käytön jos laatu mietityttää.

No tuossa ei kyllä ole aivan yhtään mitään järkeä.
Maitotaksi ois näppärin jos ei kovin montaa sataa lehmää ole tulossa.

Itte tekisin avokouruilla ja 3+3 ratkaisulla mattoruokkijalla jos on tulossa 2 tai useampi robotti.

Eikö kyse ole samasta asiasta noin perjaatteessa. Mittakaavat on vaan vähän eri ja tosta kahdesta tankista olisi tietty pesuhyöty. Kovin kalliita noi tankit nyt ei ole.
Mä en kyllä oo vielä tankkia nähny joka lämmittäis sen maidon, mutta eihän sekään tietenkään kovin iso homma ole muuttaa sitä lämmittäväksi.
Tässä tapauksessa puhutaan kai jostain 1-2 robon systeemistä niin 1500l tankilla juottais ne vasikat melko pitkän aikaa ::)

Itse en vasikoilla mitään hapatettuja maitoja yms. juottais vaan veisin 2 kertaa päivässä tuoreet maidot tarjolle.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: minkälainen pihatto?

Robomaidon siirtoon voisi olla kätevä kaksi pyörillä olevaa 1500 litran tilatankkia joista toinen olisi erottelijan vieressä ja toinen vasikkalassa. Pienkuormaaja niitkin hinaa paikasta toiseen ja pistokkeesta tulee kylmä ja sekotus. Muutaman päivän välein sitten vaihtais/ pesis ja kukaan kait ei kiellä hapon tai vastaavan käytön jos laatu mietityttää.

No tuossa ei kyllä ole aivan yhtään mitään järkeä.
Maitotaksi ois näppärin jos ei kovin montaa sataa lehmää ole tulossa.

Itte tekisin avokouruilla ja 3+3 ratkaisulla mattoruokkijalla jos on tulossa 2 tai useampi robotti.

Eikö kyse ole samasta asiasta noin perjaatteessa. Mittakaavat on vaan vähän eri ja tosta kahdesta tankista olisi tietty pesuhyöty. Kovin kalliita noi tankit nyt ei ole.
Mä en kyllä oo vielä tankkia nähny joka lämmittäis sen maidon, mutta eihän sekään tietenkään kovin iso homma ole muuttaa sitä lämmittäväksi.
Tässä tapauksessa puhutaan kai jostain 1-2 robon systeemistä niin 1500l tankilla juottais ne vasikat melko pitkän aikaa ::)

Itse en vasikoilla mitään hapatettuja maitoja yms. juottais vaan veisin 2 kertaa päivässä tuoreet maidot tarjolle.

Juottomaatti lämmittää ja joo tankki on vähän turhan iso. laskin äkkiä että noin 800 litran tankilla juottaa viikon mikä taitaa olla tarpeeksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mah

  • Vieras
Vs: minkälainen pihatto?
Jos tekee "visiirinavetan", niin lypävät voivat olla yhdessä ryhmässä tai on helppo jakaa ryhmiinkin. Keskellä oleva ruokintapöytä tarkoittaa pitkälti vähintään kahta eri ryhmää. Itse en ainakaan tekisi mitään 3+1 systeemiä, jossa nuoriso olisi pöydän toisella puolen. Koska jossakin vaiheessa ahneus iskee ja nuorkarja paikat haluaisi lypsäville.

Itsellä on eläinten siirtoon turun konekeskuksen myymä traktorivetoinen eläinvaunu, joka löytyi sopivasti käytettynä navetan rakennusaikana. Käytettiin parina kesänä siemennyspartena laitumella, nyttemmin on siirretty vasikoita vasikkalasta hieholaan. Tiineet ja umpilehmät köpöttelevät pihan poikki paimenpoikanyörien välissä. Ei niissä kyllä sähköä ole... :-X

Joskus olen suunnitellut tekeväni etukuormaajaan eläinkuljetuskarsinan, jolla saisi yhden isomman tai muutaman pienen hiehon siirtymään näppärästi. Lisäksi suunnitelmissa olen hifistellyt sen niin, että sitä voisi käyttää juottovasikoille karsinanakin. Olisi karsinan tyhjennyskin helppoa. :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: minkälainen pihatto?
Jos tekee "visiirinavetan", niin lypävät voivat olla yhdessä ryhmässä tai on helppo jakaa ryhmiinkin. Keskellä oleva ruokintapöytä tarkoittaa pitkälti vähintään kahta eri ryhmää. Itse en ainakaan tekisi mitään 3+1 systeemiä, jossa nuoriso olisi pöydän toisella puolen. Koska jossakin vaiheessa ahneus iskee ja nuorkarja paikat haluaisi lypsäville.

Itsellä on eläinten siirtoon turun konekeskuksen myymä traktorivetoinen eläinvaunu, joka löytyi sopivasti käytettynä navetan rakennusaikana. Käytettiin parina kesänä siemennyspartena laitumella, nyttemmin on siirretty vasikoita vasikkalasta hieholaan. Tiineet ja umpilehmät köpöttelevät pihan poikki paimenpoikanyörien välissä. Ei niissä kyllä sähköä ole... :-X

Joskus olen suunnitellut tekeväni etukuormaajaan eläinkuljetuskarsinan, jolla saisi yhden isomman tai muutaman pienen hiehon siirtymään näppärästi. Lisäksi suunnitelmissa olen hifistellyt sen niin, että sitä voisi käyttää juottovasikoille karsinanakin. Olisi karsinan tyhjennyskin helppoa. :-X
Tai jos ostaisi kaikki vanhat JF:n yleisperävaunut lannanlevitysvarusteilla ja karsinoisi kaikki pikkuelukat niihin. Karsinan voisi sitten keväällä tyhjentää suoraan pellolle  :'( Heittelemällä talikolla laidan yli  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Red Bull

  • Vieras
Vs: minkälainen pihatto?
Mää oon laiskana miehenä tehny noita kujia pyöröpaaleista, ei tarvi käsin koskea ja ei mene elukat läpi. Miksi ne hiehot pitää kaikkien mielestä olla eri rakennuksessa?   ::) Täälläpäin ei ole kuin yhdellä tilalla ollu hiehot eri navetassa ja sekin rakentaa nyt laajennusosaa että saa kaikki saman katon alle.  ???

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: minkälainen pihatto?
Maidon siirtoon mökistä toiseen pitää olla joku tilatankki viikon kapasiteetilla ja pyörät alla, muuten alkaa kohta vi..ttaa se touhu..ja hiehoille mä laittasin tilasonnin..ja jos siementäjä ei saa lehmää tiineeksi niin viimestään 4.kerta hoitaa se sonni..

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: minkälainen pihatto?
Itse en vasikoilla mitään hapatettuja maitoja yms. juottais vaan veisin 2 kertaa päivässä tuoreet maidot tarjolle.
Miksi ei hapanjuottoa?
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: minkälainen pihatto?
Itse en vasikoilla mitään hapatettuja maitoja yms. juottais vaan veisin 2 kertaa päivässä tuoreet maidot tarjolle.
Miksi ei hapanjuottoa?
Meillä on kokeiltu kaikkia eri juottomenetelmiä paitsi automaattia, ja vuosien saatossa parhaaksi menetelmäksi on todettu tuoreella oikealla maidolla juottaminen.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12156
Vs: minkälainen pihatto?
Saksassa on juuri julkaistu online-mallilla 35 uutta lypsävien navettapohjaa, 6 vasikkarakennusta ja 12 nuorkarjarakennusta (ja muille elikoille lisää).
Ilman rekisteröitymistä voi katsoa 2 lypsikkien mallia http://daten.ktbl.de/baukostdemo/
Rekisteröitymisessä kysytään vain emailia ja salasanaa.