Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe puutavarakuormain +kärry  (Luettu 66067 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Viisi vuotta sitten Kronos 4000+10t kärry oli 4000e kalliimpi kuin Keslan 204+9t kärry. Ei oikein löytynyt perustetta Kronokselle. En tiedä tämän hetkistä hintaeroa, mutta ei toi Keslan kamppaniahinta 204t, 17400e alv 0% tunnu aivan kohtuuttomalta. Siihen pari tonnia lisää ja saa sähköisen ohjauksen. Sitä en tiedä kuinka luotettavia sähkökilkkeet on. Kollegalla on ollut tosi paljon ongelmia 204t hydraulisen esiohjauksen kanssa, kun sähköiset toiminnot ei tahdo pelata. Sähköjohdoissa on liitinosat olemattomilla suojauksilla ja kostuu/hapettu jne. Tuntuu siltä, että ei ole yhtään katottu minkälaisia ratkaisuja otetaan. Ostettu joku ns. valmis ratkaisu sen enempää miettimättä... ei oikein istu muuten Keslan laatuun.

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: puutavarakuormain +kärry
Kollegalla on ollut tosi paljon ongelmia 204t hydraulisen esiohjauksen kanssa, kun sähköiset toiminnot ei tahdo pelata. Sähköjohdoissa on liitinosat olemattomilla suojauksilla ja kostuu/hapettu jne.

Suurin ongelma on virtajohdossa oleva "puikula"sulake. Sen tilalle kun vaihdoin lattasulakepitimen, ei omassa ole ollut sähköongelmia. Liittimet vois vaihtaa vedenpitäviin jos alkaa oireilla. Tosin ne olisi pitänyt laittaa jo tehtaalla. Koko vehkeen maine menee kun säästävät parin euron liittimissä.

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: puutavarakuormain +kärry
Jos virolaisia, niin eikö Palms nyt kuitenkin ole parhaasta päästä. Kollega hommasi tuon järeimmän kuormaimen sähköohjauksella ja kärryt pyörien vedolla (oikeastaan kaikki lisävarusteet mukaan mitä sai ;D). On ollut tyytyväinen. Todennäköisesti tuolla kalliimmassa päässä Palms on erittäin kilpailukykyinen. Mitähän Hoqi on tykännyt omasta paketistaan.. ???

Palms 15D ja 840 nosturi on ollut käytössä reilu puoli vuotta, pääsääntöisesti olen tykännyt yhdistelmästä. Jotain pieniä lapsuuksia on, kuten tassujen letkutukset. Jarruvivusto oli kasattu vähän kovakouraisesti (vinoon) ja toinen puoli jarruista laahasi alussa. Itse kuormaimen ja kouran letkutukset on toteutettu todella hyvin, on todella mukava kun molempien jatkeiden letkut kulkevat puomin sisällä. Koura oli aluksi onnettoman tuntuinen Keslaan verrattuna, koukki jatkuvasti maata, mutta ihmeesti siihenkin on tottunut.

Tuo rullaveto tuntuu yllättävän tehottomalta, täytyisi jotenkin testata sen vetokyky. Onnistuisikohan tasaisella betonialustalla ja laittaa vaa'an vaijerin päähän ja yrittää vetää kärryllä?

Viimeksi muokattu: 01.11.15 - klo:20:29 kirjoittanut hogi

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4401
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: puutavarakuormain +kärry

Tuo rullaveto tuntuu yllättävän tehottomalta, täytyisi jotenkin testata sen vetokyky. Onnistuisikohan tasaisella betonialustalla ja laittaa vaa'an vaijerin päähän ja yrittää vetää kärryllä?


Miksei onnistuisi.

Mulla on sellainen käsitys että kaikki nämä rullasysteemit ovat vähän sellaisia 'hivenen avustavia' vetoja.
Keslan 12 MD olisi kova sana. Tai sitten iso BlackBear joka pyörään. Niin hinnastahan ei tässä ollut kyse... :-)

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: puutavarakuormain +kärry
Nyt yhdistelmällä takana aika tarkkaan yksi vuosi ja olen päivä päivältä tyytyväisempi. Enää kärrykään ei tunnu yhtään liian suurelta.  Jatkoperä on ehdoton varuste siirtoajossa, mahtuu 2kpl 3m nippua peräkkäin, eli koivukuitua kulkee aika tarkkaan 10m3 kerralla. Aisapaino on tosin tällöin lähellä nollaa.

Täytyy kyllä kehua maahantuojan palveluasennetta, kehitysehdotukset on otettu rakentavasti vastaan ja  pari pientä takuujuttua on hoitunut moitteetta vaikka mukana on ollut omaa vikaani (esim. tukijalan lukkoventtiilin rikkoontuminen). Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen.



 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Nyt yhdistelmällä takana aika tarkkaan yksi vuosi ja olen päivä päivältä tyytyväisempi. Enää kärrykään ei tunnu yhtään liian suurelta.  Jatkoperä on ehdoton varuste siirtoajossa, mahtuu 2kpl 3m nippua peräkkäin, eli koivukuitua kulkee aika tarkkaan 10m3 kerralla. Aisapaino on tosin tällöin lähellä nollaa.

Täytyy kyllä kehua maahantuojan palveluasennetta, kehitysehdotukset on otettu rakentavasti vastaan ja  pari pientä takuujuttua on hoitunut moitteetta vaikka mukana on ollut omaa vikaani (esim. tukijalan lukkoventtiilin rikkoontuminen). Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen.
No ei kyllä vakuuta tuo kertomus että Palms laatu olisi kohdillaan ja saamaa tarinaa olen kuullut muiltakin.Heillähän on erittäin pieni kokemus valmistuksesta oliko se vain 15 vuotta.
Letkutukset on lapsellisia mitä minä olen niitä nähnyt ei jepulis sentään ei nykypäivänä enään tuollaista saa tehdä.
Oma kotimainen ollut 10 vuotta mitään takuu tai muutosta ei ole tarvinnut tehdä eikä korjauksia.
Tänä syksynä meni pumpun imuletku liittimen vierestä alkoi vuotamaan oli koko ajan tuohon traktoriin hiukan liian lyhyt,nyt 10 senttiä pitempi pelaa hienosti myös tiukoissa käännöksissä.
Keskohan tarjoaa kampanjassaan onier 7400 ja oliko se 8600 paketteina ,mutta kärryissä aisankääntö kulma todella huono vain 25 astetta kun yleensä kotimaisissa se on huimat 35 astetta.
Vakio rengastus todella pieni halkaisijaltaan.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: puutavarakuormain +kärry
Lainaus
Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen

Ei ihme ettei ole ollut varaa korjata letkua kun katsoo talouslukuja, lienee ollut pakottava tarve päästä Valmetin talliin saadakseen vetoapua. Firma tehnyt tappiota kolme vuotta putkeen.

http://www.finder.fi/Nostolaitteita,+siirtolaitteita/Kesla+Oyj+Joensuun+tehdas/JOENSUU/taloustiedot/146259

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen.
Mulla oli Keslan kuormaaja edellisen kauden tuotantoa ja nostovoima oli rajattu 700 kiloon. Uusimmissa oli silloin nostettu 800 kiloon. Selvittelin mitä käytännön muutoksia oli asian eteen tehty, eipä muuta kuin nostettu paineita. Kyselin kuinka onnistuisi paineen nosto omaan nosturiin. Tehtaan kaveri oli tulossa Konefoorumiin ja mietti hetken aikaa, että kun nosturi on niinkin lähellä Tamperetta, niin hän voisi tulla iltapuhteina hoitamaan asian. Kymmenen minuuttia hommia ja kaksi tuntia kahveella, ei tullut mitään laskua, mutta paljon ilmaista tietoa kylläkin... ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Lainaus
Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen

Ei ihme ettei ole ollut varaa korjata letkua kun katsoo talouslukuja, lienee ollut pakottava tarve päästä Valmetin talliin saadakseen vetoapua. Firma tehnyt tappiota kolme vuotta putkeen.

http://www.finder.fi/Nostolaitteita,+siirtolaitteita/Kesla+Oyj+Joensuun+tehdas/JOENSUU/taloustiedot/146259
Onneksi muilla pyyhkii huomattavasti paremmin...
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/nokka-oy/08788437/taloustiedot
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/evimet-group-oy/07308964/yleiskuva
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/farmi-forest-oy/17563037/taloustiedot
Ehkä yllättäen...
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/oy-wikar-ab/01800034/taloustiedot
Paras.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Suurin puute on keslalla se että kaksirunkoisia kärryjä ei taida isännän linjasta löytyä ja se on vakava puute.KV testissä liittimiä moitittiin joko on korjattu ne.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
http://www.evimet.com/
 Valmistus on siirtynyt eli ensi kesänä voi saada uusia koneita jos hyvin sattuu.
Tässä nähdään mitä Pikkuryssän tuotteiden ostaminen tekee kotimaiselle tuotannolle se loppuu
aikaan myöten näin käy kun kaikki tekee jo tappiota. . :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Onnea ja menestystä uudelle valmistajalle. Toivottavasti jatkossa saadaan tuote myös Koneviestin vertailuun samalle viivalle muiden kanssa.

En ihmettele vaikkei maatilaluokan mettävehkeitä mene enää kaupaksi. Miksi niitä menisi, kun omatoiminen hakkuutyö vähenee koko ajan. Yksistään kotimaisia valmistajia on tosi monta. Ei kaikille yksinkertaisesti riitä markkinoita.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: puutavarakuormain +kärry
Suurin puute on keslalla se että kaksirunkoisia kärryjä ei taida isännän linjasta löytyä ja se on vakava puute.KV testissä liittimiä moitittiin joko on korjattu ne.
Mitäs väliä sillä montako runkoa on?
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Suurin puute on keslalla se että kaksirunkoisia kärryjä ei taida isännän linjasta löytyä ja se on vakava puute.KV testissä liittimiä moitittiin joko on korjattu ne.
Mitäs väliä sillä montako runkoa on?
Ja sit mentiin... ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Suurin puute on keslalla se että kaksirunkoisia kärryjä ei taida isännän linjasta löytyä ja se on vakava puute.KV testissä liittimiä moitittiin joko on korjattu ne.
Mitäs väliä sillä montako runkoa on?
No mitähän varten kuorma-autossa on tikapuurunko miksei yksipalkkirunko mietippä sitä.
Koneviestin testissähän moitittiin eritoten pikkuryssän kärryjen telin kiinnitystä lenkkui kuin vasikan häntä tässä yksi syy miksi ei.
Nyt kylmisen tuomissa tiedoissa on yksi epäselvyys onko nämä tulokset vain metsäkonepuolelta vai koko konserni?

Viimeksi muokattu: 05.03.16 - klo:19:23 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !