Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe puutavarakuormain +kärry  (Luettu 66102 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
Hieno video. Otteet on kuin suomalaisella teurastamolla.. ;D Kuuluuko noita tappeja mäiskiä kuin vierasta sikaa ??? No, kyllä kai....

Joo eräässä kotimaisessa pienkuormaimia valmistavassa verstaassahan oli noiden tappien kanssa se toinen käytäntö, että vingutetaan reiät jo valmiiksi väljiksi ja soikeiksi niin tapin asennus onnistuu helposti. Mielestäni ihan turhaan mollataan nykypäivänä virolaista hitsaria (robotti) tai asentajaa. Ei se suomalainen työ sen ihmeellisempää ole. Suunnittelupuolella ja materiaaleissa voi olla eroja, mutta käsittääkseni Palmssilla nämäkin on kunnossa. Itse olen erittäin tyytyväinen nykyiseen nokan tekeleeseen, mutta seuraavassa päivityksessä katson kyllä myös Palmsin vehkeet. Se on varmaan tuo paljon puhuttu suomalaisen teollisuuden kilpailukyky, joka ei ole vielä kohdillaan. SAS varmaan ymmärtää myös ettei suomalainen työmies ole saksalaisen veroinen, virolaisen ehkä.
Ihmeellistä että Virossa ei metalliteollisuutta paljon ole vaikka kylmis pitää heitä huippu metallimiehinä ,Suomessa sentään jotakin on Metso,Valtra,Kone jne. laivateollisuutta unohtamatta
minusta suomalainen metallimies osaa sentään jotakin.
mitä merkitystä on metallimiehen osaamisella jos ahne porvari määrittelee neljännesvuosittain mistä tehdään ja miten tehdään :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuossa kokoluokassa jo hinnat sellaisia, että tulee kalliita puita tuolla ajomäärällä ???

Eikös se ole vähän sama vaiva monessa maataistelukoneessakin  ::) Oltava on, mutta hintaansa ei tienaa..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuossa kokoluokassa jo hinnat sellaisia, että tulee kalliita puita tuolla ajomäärällä ???

Eikös se ole vähän sama vaiva monessa maataistelukoneessakin  ::) Oltava on, mutta hintaansa ei tienaa..
Just näin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: puutavarakuormain +kärry
Tuolta vaan ne retelit.  :)  Kaverin poika väsäsi esittelyvideon, palkkakin oli kohtuullinen. :)

https://www.youtube.com/watch?v=kcYUPabSv2M
Hieno video. Otteet on kuin suomalaisella teurastamolla.. ;D Kuuluuko noita tappeja mäiskiä kuin vierasta sikaa ??? No, kyllä kai....

Joo eräässä kotimaisessa pienkuormaimia valmistavassa verstaassahan oli noiden tappien kanssa se toinen käytäntö, että vingutetaan reiät jo valmiiksi väljiksi ja soikeiksi niin tapin asennus onnistuu helposti. Mielestäni ihan turhaan mollataan nykypäivänä virolaista hitsaria (robotti) tai asentajaa. Ei se suomalainen työ sen ihmeellisempää ole. Suunnittelupuolella ja materiaaleissa voi olla eroja, mutta käsittääkseni Palmssilla nämäkin on kunnossa. Itse olen erittäin tyytyväinen nykyiseen nokan tekeleeseen, mutta seuraavassa päivityksessä katson kyllä myös Palmsin vehkeet. Se on varmaan tuo paljon puhuttu suomalaisen teollisuuden kilpailukyky, joka ei ole vielä kohdillaan. SAS varmaan ymmärtää myös ettei suomalainen työmies ole saksalaisen veroinen, virolaisen ehkä.
Ihmeellistä että Virossa ei metalliteollisuutta paljon ole vaikka kylmis pitää heitä huippu metallimiehinä ,Suomessa sentään jotakin on Metso,Valtra,Kone jne. laivateollisuutta unohtamatta
minusta suomalainen metallimies osaa sentään jotakin.

Kyllä suomalainen metallimies osaa sentään jotain. Lakkoilla.
Kierteet on kyllä suojattu spärdärillä. :) Ei ne jengat mäiskimisen takia korkkaa. Sovitteet on kyllä tiukat.
Se, että metalliteollisuutta on Virossa vähän johtuu osittain myös historiasta. Kuten kaikki (?) tietävät, oli Suuressa ja Mahtavassa tehtävät jaettu...  :)
Historialla on merkityksensä myös Suomen teollistumisessa, sotakorvaukset näet...

Ja asiasta kolmanteen, onkos kukaan nähnyt livenä Keskon myymiä Oniar metsäkärrejä ja -kuormaimia?  Keskon mukaan menestystarina vailla vertaa, 12 vuodessa 6,5 miljoonan liikevaihto.  ;)
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: puutavarakuormain +kärry
Mä en tiedä miksi virolaista tuotetta pitäisi ylenkatsoa, kun laatu on monessa tuotteessa täysin länsimaalaisella tasolla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65621
Vs: puutavarakuormain +kärry
aika paljon on kiinni nykyään materiaalista ja eikös nokka teetä monia kuormaimen osia virossa?   ainakin joitain linkomalleja teettää siellä ja monta muuta pientä...         sama se missä maassa se ropo niitä sitoo yhteen mutta jos pataraudasta tekee niin myös sen tavaran käytössä on omat rajoitukset.   ihan kuin valtran nostotangoissa...    jengat on nyt melkein mitä sattuu...   kaveri just nauro että aikas väljät varaosassa oli sovitukset.    onneks sai vaihettua heti toiseen... joku piruparka vielä kärsii...              niitä haaskuuseen ei nyt sentäs...

Eagle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: puutavarakuormain +kärry

Ja asiasta kolmanteen, onkos kukaan nähnyt livenä Keskon myymiä Oniar metsäkärrejä ja -kuormaimia?  Keskon mukaan menestystarina vailla vertaa, 12 vuodessa 6,5 miljoonan liikevaihto.  ;)
[/quote]
Menestystarinasta nyt tiedä...
Tossa puulaanilla yks 10t kärry + 67s kuormaaja majailee, ei tosin keskolta ostettu.
Vielä nyt ei mahottomasti ole kokemusta, mutta muutaman kymmenen kuorman kokemuksella vaikuttaa ihan kelpo peliltä. Onhan siinä toki joitakin lapsuksia, mutta ei onneksi mitään kovin vakavaa. Mutta esim. hitsausjäljessä tai vastaavassa ei moitittavaa. Olen monessa kotimaisessa vehkeessä nähnyt paljon hurjempaa jälkeä.
Tämä oli semmonen esittelypaketti hydraulisella esiohjauksella, isommilla renkailla, valovarustuksella, 4 pankkoparia yms.

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Vs: puutavarakuormain +kärry

Ja asiasta kolmanteen, onkos kukaan nähnyt livenä Keskon myymiä Oniar metsäkärrejä ja -kuormaimia?  Keskon mukaan menestystarina vailla vertaa, 12 vuodessa 6,5 miljoonan liikevaihto.  ;)
Menestystarinasta nyt tiedä...
Tossa puulaanilla yks 10t kärry + 67s kuormaaja majailee, ei tosin keskolta ostettu.
Vielä nyt ei mahottomasti ole kokemusta, mutta muutaman kymmenen kuorman kokemuksella vaikuttaa ihan kelpo peliltä. Onhan siinä toki joitakin lapsuksia, mutta ei onneksi mitään kovin vakavaa. Mutta esim. hitsausjäljessä tai vastaavassa ei moitittavaa. Olen monessa kotimaisessa vehkeessä nähnyt paljon hurjempaa jälkeä.
Tämä oli semmonen esittelypaketti hydraulisella esiohjauksella, isommilla renkailla, valovarustuksella, 4 pankkoparia yms.
[/quote]

Itse katselin tuota Oniaria näyttelyssä, ei siis varsinaista käytännön kokemusta. Ei se hullummalta peliltä vaikuttanut. Letkutuksissa oli vähän jotain oudon näköisiä hommia, voisi joutua suojausta parantelemaan, ja kyseisen mallin tukijalat näyttivät kulkevan aika matalalla. Mutta väittivät että käytössä on Ruukin suurlujuusteräs ja hitsaussaumat olivat päällisin puolin siistejä. Myös järkeä oli vähän käytetty puomin suunnittelussa ja esim tappien ympärillä olevat vahvikkeet olivat järeän oloiset. Silti ehkä virolaisista katselisin ennemmin Palmssia.

valmet00

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: puutavarakuormain +kärry
Olisko nämä Kire merkkinen kärry tuohon tarkoitukseen sopiva. Niiden hinnoista en kyllä tiedä, mutta itellä on sellanen kuormaaja tupessa valmetin perässä ja pirun hyväkin on.
Niin ja aina välillähän hyviä kärryjä tulee myyntiin käytettynä. Isä osti vähä aika sitten Hakin järeimmän metsäkärrypaketin kaikilla herkuilla edullisesti käytettynä. Tai edullinen vaihtoehto omasta mielestäni on myös että kärry käytettynä ja kuormaaja uutena.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: puutavarakuormain +kärry
Olisko nämä Kire merkkinen kärry tuohon tarkoitukseen sopiva. Niiden hinnoista en kyllä tiedä, mutta itellä on sellanen kuormaaja tupessa valmetin perässä ja pirun hyväkin on.
Niin ja aina välillähän hyviä kärryjä tulee myyntiin käytettynä. Isä osti vähä aika sitten Hakin järeimmän metsäkärrypaketin kaikilla herkuilla edullisesti käytettynä. Tai edullinen vaihtoehto omasta mielestäni on myös että kärry käytettynä ja kuormaaja uutena.

Anti Puusepp, Palmse Mehaanikakoda, teki aikaisemmin Kire-tuotemerkillä. Kunnes siirtyi itselliseksi.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Hämeen hitain

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 205
Vs: puutavarakuormain +kärry
Mihin kuormain+kärry kuuluu? Metsä- vai maatalousverotukseen? Onko tästä joku verottajan ohje?

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: puutavarakuormain +kärry
aika paljon on kiinni nykyään materiaalista ja eikös nokka teetä monia kuormaimen osia virossa?   ainakin joitain linkomalleja teettää siellä ja monta muuta pientä...         sama se missä maassa se ropo niitä sitoo yhteen mutta jos pataraudasta tekee niin myös sen tavaran käytössä on omat rajoitukset.   ihan kuin valtran nostotangoissa...    jengat on nyt melkein mitä sattuu...   kaveri just nauro että aikas väljät varaosassa oli sovitukset.    onneks sai vaihettua heti toiseen... joku piruparka vielä kärsii...              niitä haaskuuseen ei nyt sentäs...
Virolaiset käyttivät linkoihin jotain muuta,mitä piti.Tais valmistus siirtyä takasin Suomeen.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: puutavarakuormain +kärry
Mihin kuormain+kärry kuuluu? Metsä- vai maatalousverotukseen? Onko tästä joku verottajan ohje?

Se varmaan vähä riippuu käyttäjästä, kun on riittävästi osoittaa hankintakauppoja menee metsäpuolelta, itellä on maatalouden kalustossa, koska sillä käsitellään ostopuuta, mistä tehdään klapeja maatalouden sivuhommana. Joku urakoitsia käyttää kaupungin hommissa risujenajossa, tuskin senkään kannattaa edes ajatella sotkea omia metsiä, vehkeen hankintaan.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: puutavarakuormain +kärry
Lainaus
Niin ja aina välillähän hyviä kärryjä tulee myyntiin käytettynä

Jotkut merkit ovat myynnissä, toiset eivät. Esim Kronos ja Kesla harvoin myynnissä pl esittelykoneet, ja ihan syystä. Yleensä kun niitä on, niin edellinen omistaja vaihtaa isompaan/paremmin varustettuun saman merkkiseen. Itsellä Kronos, ja saa kyllä virolainen ym kotimaiset kylmäsauman tuottajat olla tosi vakuuttavat kouran ominaisuuksista, kraanan liikeradoista ja hitsauslaadusta ennen kuin merkki vaihtuu. Keslaa katsoin aikoinaan, mutta oli paljon kalliimpi.

Lisäksi suuren eron käytettävyydessä, oli merkki mikä tahansa, tuo se minkälaisen venttiilipöydän siihen valitaan. Huono pöytä pilaa muuten hyvän nosturin sen merkistä riippumatta.

Viimeksi muokattu: 01.11.15 - klo:10:31 kirjoittanut Cynic

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: puutavarakuormain +kärry
Lainaus
Niin ja aina välillähän hyviä kärryjä tulee myyntiin käytettynä

Jotkut merkit ovat myynnissä, toiset eivät. Esim Kronos ja Kesla harvoin myynnissä pl esittelykoneet, ja ihan syystä. Yleensä kun niitä on, niin edellinen omistaja vaihtaa isompaan/paremmin varustettuun saman merkkiseen. Itsellä Kronos, ja saa kyllä virolainen ym kotimaiset kylmäsauman tuottajat olla tosi vakuuttavat kouran ominaisuuksista, kraanan liikeradoista ja hitsauslaadusta ennen kuin merkki vaihtuu. Keslaa katsoin aikoinaan, mutta oli paljon kalliimpi.

Lisäksi suuren eron käytettävyydessä, oli merkki mikä tahansa, tuo se minkälaisen venttiilipöydän siihen valitaan. Huono pöytä pilaa muuten hyvän nosturin sen merkistä riippumatta.
Kronoksen 5000 on hyvä kuormaaja mutta muut ei ihmeellisiä.Hutera oli kroksen paketti KV testissä.Palmsin kärry oli surkea teliä ei oltu saatu kunnolla kiinni se lenkku todella paljon oli hutera paketti.Kesla on kallis ja kääntöpöytiä on haljennut täällä päin .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !