Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Cepu

The diagnostic trouble code is generated when the control unit detects a voltage below 0.25 volts at the hitch position sensor input.



Katso onko asentoanturin johto paikoillaan, jos on niin anturi vaihtoon ja sitten vaatii kalibroinnin.


ZF on siitä ikävä että jos jotain hajoaa niin sitten alkoi maksamaan.

Muutenkin Zf:n laatu verattuna danaan on vitsi.
Vaikuttaako kannentiiviste traktorin käyntiin lähtemiseen.? Olivat korjaamossa vaihtaneet liian paksun kannentiivisteen ja nyt lähtee huonosti käyntiin kylmällä. lämpötila lähellä nollaa niin ei lähde jos ei pidä roikassa. korjaamo myönsi että laittoivat liian paksun tiivisteen mutta ei sitä että se vaikuttaa käyntiin lähtemiseen. hehku on uusi ja pelaa. onko kellään käynyt vastaavaa

Mikä kone kyseessä? Kertoivatko paljonko tiivisteiden paksuusero on?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: On se.
: 05.01.11 - klo:23:04

Mikä noin Huono ON ?

,,,,å,,,,

Kuusi neljä yksi nolla  ,,,,å,,,
Ihan kiva kone ajaa ja tehdä hommia, kun ei olis tullut tällaista huonon päivän kappaletta.

Jós kerta peurasta kyse niin tsekkasitko oliko peräöljyn seassa jarrulevypalasien lisäksi pikavaihdelevypalasia?
Ei helvetti mitä sontaa tässä topicissa saa lukea. Äijät suu vaahdossa ja näppis sulaen heittää tajutonta legendaa.
http://www.talutehnika.ee/index.php?op=3&toode=338&kat=265

jonnu tuli taloon ;D Kyllä kelpaa nyt paalainta vetää, ja vasta sisään ajettu 12 500h.

Mikäs juttu tää oikein on kun vain 4 aluevaihdetta? Kenties 30km/h vaihteisto?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: JD 6910
: 19.04.10 - klo:20:52

Joten pultit kestää
 :'(


Mitä tarkoitat pulttien kestolla?
Jos mää nyt oikein olen ymmärtänyt, niin cr koneissa on ihan mekaanisesti pyörivä jatkuvaa painetta järjestelmään pumppaava pumppu, jota sitten moottorinohjausyksikön ohjaamana sähköisesti toimivilla suutinyksiköillä annostellaan hyvin tarkasti erilaisten antureiden antaman informaation perusteella, muistaakseni yhden työtahdin aikana saattaa ruiskutus tapahtua useissa osissa, jopa kymmenellä osaruiskutuksella. Ja paine on moninkertainen perinteiseen ruiskutusjärjestelmään. Teoriassa pitäisi olla hyvin hallittavissa myös kylmäkäynnistys - sehän on sitten ohjausjärjestelmästä kiinni onko kylmäkäynnistys huomioitu siinä.

Sen sijaan sähköisesti ohjattu perinteinen ruiskutuspumppuhan ei sinänsä poikkea perinteisestä pumpusta muutoin kuin että sitä ohjataan vaijerin sijasta sähköllä moottorinohjausyksikön ohjaamana.

Semmoisen olen huomannut itse, jotta ilmeisesti tuon sähköisesti ohjatun perinteisen ruiskutuspumpun sammutussolenoidi on tarkka jännitteestä - jos akku on huono, niin vaikka vielä jaksaa pyörittää starttia niin se on turhaa hommaa kun ei selvästikään avaa enää tuota solenoidia, päätellen siitä ettei tosiaan piipusta tule haikuakaan.

[/quote]

Kyllä, CR:ssä on yleensä 2-3 elementtinen mäntäpumppu.

Bosch VP44 on oikeastaan vähäsen niin kuin mekaanisen ruiskupumpun ja commonrailin väliltä.
Myös sillä saadaan useampi ruiskutushetki aikaiseksi sekä ruiskutusajoituksen tarkkuus on paljon parempi kuin mekaanisella pumpulla.

VP44 on tarkka kierroksista. Jos se  havaitsee että, moottori ei starttaushetkellä kierrä tarpeeksi(jotain 150-250rpm?) se ei edes yritä ruiskuttaa.

Kun 6200 lla ajaa sievästi eteenpäin kääntäen etupyöriä hiukan oikealle alkaa etupyörät nykiä ja kuuluu kirskutus!!! En pimeässä ja tuiskussa viitsinyt ruveta enempää tutkimaa vaa jatkan huomenna siitä. Etuakselin ristikkoa epäilen vai voisko olla pyöränlaakeri???

Tarkasta nyt ensin öljymäärä etuakselista. Epäilisin että, etuperän kitkalevyt ovat loppuun kuluneet.  On yleistä 6000-srj jontikoissa joissa ZF etuakseli.
"Mutta jos nyt kuvitellaan semmoinen teoreettinen tilanne että ajoitusta muutettais,niin ulkomuistista sanottuna 7 astetta aikaisemaksi.Käytännössä samaan arvoon kuin näissä ennen normeja".

Tjaa, aika paljon. Huoltomies ei muuttanut kuin 3 astetta, 5 astetta muka jo rajoilla. Että ei muka sen enempää kannattais!
Vaikuttaakos syötönlisäys sitten jotenkin ennakkoon... Kyllä

Jos tuossa 115:ssa on sama bosch ve6 ruiskutuspumppu kuin esim. tm\mxm 155, niin syötön lisäys ei vaikuta ennakkoon, vain ruiskutuksen pituuteen.
--------------------------------------------------------------------------------

I have a 716 two 818s and a 930 fendt. We have replaced transmission in 2002 716 @3000hrs , 2003 818 @ 4000hrs , 2005 818 @6000hrs. The 930 has 3000hrs and has no transmission problems yet.



Edellä lainattu on british farming forumilta ja on kiva huomata, että muillakin on ongelmia kuin john deerén omistajilla.

ps. tämäkin.

Fendt 924 6800hrs sat dealers yard waiting for new transmission will cost $33 k for the transmission plus we have to pay for the old one to back to Germany and of course fitting on top of that ,this after we spent over $20 k getting the front pto and injector pump fixed earier this season, needles to say we will never buy fendt again a new 7530 and 8430 auto powers are on order now .
tuossa vid jossa pullig mies Nils-Erik Wester vetää Case IH MX 150;lla








Vuosi sitten höpisin tuon nilsin kanssa haapajärvellä pulling kisois ja puheli, että mx:ssä ois luokkaa 400 kaakin edestä syöttöä, joten saattais zetori laittaa vielä syötön ja tehon puolesta kampoihin.
onko nämä testit justiin niitä missä on verrattu voa tehoa pyöriltä ulostulevaan tehoon eli mitä parempi hyötysuhde voa,ssa sen huonommalta näyttää vaihteisto hukka .
[/quote]

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm

Kyllä tuolta löytyy ihan "oikeita" lukuja eikä prosentuaalisia, eli paljonko voimanotossa on tehoa milläkin kierroksilla ja paljonko renkailla milläkin ajonopeudella. Moottoria eivät sentään ole ruvenneet irroittamaan joten konetehon kohdalla on luottaminen valmistajan ilmoituksiin.

Esim. MF7495 em. testien mukaan:

MAX     pto         168.6hp / 1900rpm
MAX   renkailta    134.8hp / 7.64km/h

Nyt kun vielä tietää paljonko valmistaja ilmoittaa moottoritehoiksi, niin pystyy laskemaan hyötysuhteita moottorin, voimanoton ja rengastehon väliltä.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia testejä löytyy tuolta.
Tuloksiin kantaa ottamatta, tuosta linkistä löytyisi vähän hyötysuhdetietoja eri merkeiltä.

http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm
Millaisia kokemuksia lukijoilla on ko autosta vm 2002 ja uudemmat. Ajaako sillä 300 000 km ongelmitta?


http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1307433&sid=65a7dd126311c1ce0940d2367ee98870

Tuossa ois käyttäjäkokemuksia ihan suomen kielellä nissanin lava-autoista. Itse ainaskin jättäisin tietyn ikähaitarin autot hankkimatta.
Sivuja: [1] 2