Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99686 kertaa)

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä vain itsekin kävin valtran netistä katsomassa tuon eikä siellä mitään ollut. Noh, kerran taisin jonkun opastuksella tuon tehdä: Jos mahdollista oikea ovi auki ja siitä portailta avaat vaihdekepi takaa luukun josta näet hydraulilohkon. Lohkon oikeassa reunassa taitaa olla 2-3cm halkaisialtaan oleva nuppi jota pitää pyörittää toiseen ääri asentoon tai niin kauan kunnes kepissä on se lukitus itseään päin vetäessä. Tämä siis vain lohkossa numero 1. Onnistuu penkiltä mutta ilmaisin näin jotta suunnat olisivat selvät. Jos nuppia ei ole lukitusta ei kai ole :s

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Viikonloppuna ei ollut aikaa tuota sen tarkemmin tutkia. Vanhassa olen tuota säädellyt. Manuaalista sen puuttuminen toisaalta vähän vihjaisi, että sitä ei ole. Vanhassa tuota tuli säädettyäkin ja ohjeetkin oli manuaalissa.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Juu se luukku siitä vaihekepin takaa auki niin penkinpuoleisesta reunasta kopeloimalla löytää semmosen pyöritettävän säätönupin niin siitä kun kiertelee niin alkaa se ensimmäinen vipu pysymään paikoillaan. :)

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Joo kyllä sen ensimmäisen lohkon saa asentolukittua, kuten aiemminkin. Vaikka manuaalissa siitä ei mainita, niin sen luukun kannessahan sen lukituksenkin säätö näyttää olevan opastettu.

Onkos kukaan tehnyt etukuormaajan joustikille telinettä siihen vaihdevivun viereen? Tuli semmoinen idea, että voisi metsäajossa olla ihan kätevä, että olisi siellä ja sitten taasen muussa käytössä ruuvaisi kiinni käsinojaan.

Positiivista oli huomata mettäkärryn kanssa, että koukku on aavistuksen taaempana, kun saa ajettua täysin linkkuun ilman, että lokasuoja tai pyörä ottaisi kiinni venttiililohkoon. Ja lasikatto on selvästi hintansa arvoinen varuste. Paljon mukavanpaa koukkia traktorin edestä puita, kun näkee nosturin puomin sijainnin katonkulmaan nähden.

Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Ensimmäiset varsinaiset metsälenkit takana ja lasikatosta on ollut iloa erittäin paljon. Ohan erilainen fiilis kuormailla taimikon väleistä, kun näkee nipun latvojen yläpuolella, eikä mennä arviosta kuten vanhalla.

Sitten yksi asia, joka tuntuu oudolta, lienee kuitenkin ominaisuus, ei vika. Kun esim. ratin on kääntänyt ääriasentoon eli paine on paineenrajoitinta vastaan, niin kone ei ota kierroksia. Ilmeisesti kyse on hydrauliikan suojaksi rakennetusta rajoittimesta?

Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Oon vaatimaton!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Juu valtran hydepuoli todellakin on pirun alkeellinen.. ja herranjumala millasessa paikassa tuossa N103:ssa on nuppi millä saahaan se ensimmäinen lohko kakstoimiseks :D meinas usko loppua sen nupin olemassa olosta kokonaan kun ykspäivä sitä koitin löytää käsikopelolla.. Ja viimein kun sen löysin niin se oli niin tuhannenjumissa ettei sitä saanu kun tongilla murjomalla pyörimään. Tuokin toki oli hiukan haastavaa koska tongit ja käden kun tunki siitä luukusta sisälle ei enää näkyny sitä nuppia missään :D

Sinänsä hyvä idea et saa lohkon  ykstoimiseks mut tuo toteutus on ryssitty ihan totaalisesti

Minkäslainen tuo on metässä ajaa? en oo vielä ite päässy kokeilemaan, mut kauhulla oon katellu tota kopin ilmanottolaatikkoa siinä katon sivussa, näiköhän pysyy paikoillaan kun joku kuusenoksa siihen sivaltaa.. Pitäs jokupäivä itekkin kokeilla miten tuohon mettäkärri asettuu taakse, esiohjauksen kahvoille tehtiin jo telineet ja vapaa-paluu kans viriteltiin paikalleen.

Casesta puheenollen kävin ykspäivä semmosen mettäohjaamolla varustetun värkin kopissa, jonniiverran siitäkin oli sisustaa purettu eikä se jakkara tainnu kovin heittämällä ympäri kääntyä. mm Ohjauspyörä oli vaihdettu semmoseen versioon minkä sai taitettua keskeltä kaksinkerroin :D Eikä oo se casen metsävarustus ihan köyhän pojan vehkeitä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12233
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.
Höpöseen löpöseen. Tässä taustamusiikkia myöten soiva peli mystiselle metsätyömiehelle...

https://www.youtube.com/watch?v=_z4mp8ujGj8

 ;D :D

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Juu valtran hydepuoli todellakin on pirun alkeellinen.. ja herranjumala millasessa paikassa tuossa N103:ssa on nuppi millä saahaan se ensimmäinen lohko kakstoimiseks :D meinas usko loppua sen nupin olemassa olosta kokonaan kun ykspäivä sitä koitin löytää käsikopelolla.. Ja viimein kun sen löysin niin se oli niin tuhannenjumissa ettei sitä saanu kun tongilla murjomalla pyörimään. Tuokin toki oli hiukan haastavaa koska tongit ja käden kun tunki siitä luukusta sisälle ei enää näkyny sitä nuppia missään :D

Pullotunkin varrella ulkopuolelta alakautta onnistuu kohtuullisen kivuttomasti ainakin vanhemmissa tuo yksi/kaksitoimisuuden säätö. Toki kaukana kätevästä.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.

Ei oo Jontikasta kysymys.
Tossa hytinsiiivous kuvassa jonka löysin näkyy noiden hydraulivipujen sinisten nuppien alla kaulus, josta toiminto valitaan. Kellunta, 2-toiminen, lukitus ja lukitus pumppaukselle. Virtauksen säätö tapahtuu lohkokohtaisesti lohkonpäällä olevasta nupista.

Oon vaatimaton!

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Ai onko jd:hen saatavissa taakse neljäs lohko :O !. No ei vaan ;D, kolmella-neljällä jd:llä oon pikkase ajanu eikä ollu ku 3 lohkoa, enkä neljännelle vivulle nähnyt paikkaa..kyseessä siis 20ja30 sarjalaisia s sekä se malleja.
Juu valtran hydepuoli todellakin on pirun alkeellinen.. ja herranjumala millasessa paikassa tuossa N103:ssa on nuppi millä saahaan se ensimmäinen lohko kakstoimiseks :D meinas usko loppua sen nupin olemassa olosta kokonaan kun ykspäivä sitä koitin löytää käsikopelolla.. Ja viimein kun sen löysin niin se oli niin tuhannenjumissa ettei sitä saanu kun tongilla murjomalla pyörimään. Tuokin toki oli hiukan haastavaa koska tongit ja käden kun tunki siitä luukusta sisälle ei enää näkyny sitä nuppia missään :D

Sinänsä hyvä idea et saa lohkon  ykstoimiseks mut tuo toteutus on ryssitty ihan totaalisesti

 
Kiertyy se yksitoimiseksi kevyesti kun poistaa paineen vaikka vipua heilauttamalla kun kone ei käy. Paine jostain syystä jäykistää sen, muistaakseni. Myös virtauksen säätönuppi jämäköytyy samasta syystä.
Ja ykkös lohko muutetaan yläkautta, 2ja3 alakautta kun joku ehotteli alhaalta tuloa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.
Höpöseen löpöseen. Tässä taustamusiikkia myöten soiva peli mystiselle metsätyömiehelle...

https://www.youtube.com/watch?v=_z4mp8ujGj8

 ;D :D
No köppäsesti kävi homma,on ihme että isännät leikkii näillä vaikka omalle terveydellekin olisi metsurihakkuu paljon parempi vaihtoehto,ja niin mukavaa hommaa saa liikuntaa ja voimat kasvaa,se kun traktorissa huonossa asennossa könnätään .
Jotkut tutut hommas noita hakkuupäitä 20 vuotta sitten ja nyt ovat niin vaivasia ja raihnaisia.Selkäranka painuu kasaan ja pituus putoaa 15 senttiä. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8392
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Valtran saa tilattua sellaisella varustuksella kun isäntä haluaa. Aika kauan on ollut 115 litrainen kuormantunteva saatavilla. Hinnatkin olivat ihan kilpailukykyisiä vastaavantasoisiin kilpailijoihin nähden.
Mystinen kesälaatumies

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Käsittämättömän alkeellinen toi Valtran hydraulipuoli. Vakiona on se 2 lohkoa ja niistäkin vain toisessa kellunta ja toisessa lukitus pumppaukselle, ls-hydrauliikka alkaa sentään olemaan jo saatavilla.
Reilut 10-vuotta vanhassa vihreässä traktorissa oli vakiona 4-lohkoa, joissa kaikissa kellunta, lukitus ja virtauksensäätö. Vapaanpaluun liitin ja jarruventtiili myös vakiona. 120 litrainen pumppu ja powerbeyond liittimet. 8)
Moottoritekniikka on syönyt 10-vuodessa konehuoneesta tilaa kun tässä omassa luiskanokkaisessa 6-sylinterisessä on silti parempi etunäkyvyys kuin tuossa Valtran 3-pyttyisessä. Metsään ei tällä meidän kapistuksella ole kyllä asiaa, eikä mahdu penkkikään kääntymään.
Siinäpä se onkin ei metsään mitään asiaa jonnikalla,mutta eikös niihin tehty metsäohjaamoita takavuosina?
Joko joku on käynyt testaamassa casen ja nyykkärin uudet metsäohjaamot,etuakselit niissä on kyllä niin hipposista osista tehty että turhaa on tuo metsäohjaamon värkkääminen niihin,ja kallis ratkaisu tuntuu olevan ,eikös se ollut lähellä 10 th euroa.

Ei oo Jontikasta kysymys.
Tossa hytinsiiivous kuvassa jonka löysin näkyy noiden hydraulivipujen sinisten nuppien alla kaulus, josta toiminto valitaan. Kellunta, 2-toiminen, lukitus ja lukitus pumppaukselle. Virtauksen säätö tapahtuu lohkokohtaisesti lohkonpäällä olevasta nupista.
Eikö noi öljynimeytysrätit ois kätevämpää pitää lattialla, kuin hydekeppien juuressa?  :o