Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99681 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65593
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
toi kojetaulussa oleva katkin on vaan niiiin hiton herkkä kaikelle vialle.. kun katellu miten noissa valtuissakin vedelty noita piuhoja ja letkuja kuin juosten niin se hankauksen vaara vain edelleen mitä pitemmälle sen katkin vie.                        itellä kaikissa vehkeissä pääkatkin ja niitä tuloo käytettyä jo ihan vaistomaisesti, ihan samoin kuin otan avaimen mukaan kun autosta lähen.       se on se oppimistaito sellanen..

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Mulla ainakin sammutuksen yhteydessä huutaa kyllä sen verran, että tulee sammutettua virrat samantien, vaikka äänikin samalla kellon lyömällä aina jo ehtii loppumaan.

Tämän päivän pienen pihanputsauksen jälkeen etukuormajan hienoudet alkavat paljastumaan. Vanhalla kun maanpinnan tuntuma oli yhtä kuin perstuntuma. Nyt pysy paljon nätimmin murskeet pihassa kauhalla pökkiessä  kauhan myötäillessä nätisti maanpintaa.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
toi kojetaulussa oleva katkin on vaan niiiin hiton herkkä kaikelle vialle.. kun katellu miten noissa valtuissakin vedelty noita piuhoja ja letkuja kuin juosten niin se hankauksen vaara vain edelleen mitä pitemmälle sen katkin vie.                        itellä kaikissa vehkeissä pääkatkin ja niitä tuloo käytettyä jo ihan vaistomaisesti, ihan samoin kuin otan avaimen mukaan kun autosta lähen.       se on se oppimistaito sellanen..
mutta kun sillä ei ole siinä vaiheessa väliä vaikka siitä olisi hankauma koska koneessa ei ole maata kun päävirta pois.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
toi kojetaulussa oleva katkin on vaan niiiin hiton herkkä kaikelle vialle.. kun katellu miten noissa valtuissakin vedelty noita piuhoja ja letkuja kuin juosten niin se hankauksen vaara vain edelleen mitä pitemmälle sen katkin vie.                        itellä kaikissa vehkeissä pääkatkin ja niitä tuloo käytettyä jo ihan vaistomaisesti, ihan samoin kuin otan avaimen mukaan kun autosta lähen.       se on se oppimistaito sellanen..
mutta kun sillä ei ole siinä vaiheessa väliä vaikka siitä olisi hankauma koska koneessa ei ole maata kun päävirta pois.
Jonkun näköinen maa tarttee olla tolle katkaisimelle ja niille muutamalle tuikulle ja ratiolle. En tiedä sitten kuinka pätevä insinööri on ollu joka on laskenut ton johdon paksuuden. Relehän on sitten jossain mikä katkaisee sen päämaan. Tämä siis tietenkin silloin kun hytissä on se katkaisija jolla virrat saa pois.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65593
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
minkä hiton takia se ratio tarttee virtoo yksin oleessa?  ei miula nyyssä mitään virtoo mää tuolle ja joka kerta kun kiännän virrat koneeseen niin alkaa cdasema huutaa ja kohta tuas se soipikii, tarttee kyllä laittaa päälle napista, mutta kuiteskii asemat on muistisa ja kuulluu uhan hyvin.   mit se onkii joku vdo!

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
oka kerta kun kiännän virrat koneeseen niin alkaa cdasema huutaa ja kohta tuas se soipikii, tarttee kyllä laittaa päälle napista, mutta kuiteskii asemat on muistisa ja kuulluu uhan hyvin.   mit se onkii joku vdo!

Sinulla on tarkoitukseen sopiva poppikone. Aika monesta radiosta häviävät kaikki käyttäjän tekemät asetukset ja asemat kun virta katkeaa.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
toi kojetaulussa oleva katkin on vaan niiiin hiton herkkä kaikelle vialle.. kun katellu miten noissa valtuissakin vedelty noita piuhoja ja letkuja kuin juosten niin se hankauksen vaara vain edelleen mitä pitemmälle sen katkin vie.                        itellä kaikissa vehkeissä pääkatkin ja niitä tuloo käytettyä jo ihan vaistomaisesti, ihan samoin kuin otan avaimen mukaan kun autosta lähen.       se on se oppimistaito sellanen..
mutta kun sillä ei ole siinä vaiheessa väliä vaikka siitä olisi hankauma koska koneessa ei ole maata kun päävirta pois.
Jonkun näköinen maa tarttee olla tolle katkaisimelle ja niille muutamalle tuikulle ja ratiolle. En tiedä sitten kuinka pätevä insinööri on ollu joka on laskenut ton johdon paksuuden. Relehän on sitten jossain mikä katkaisee sen päämaan. Tämä siis tietenkin silloin kun hytissä on se katkaisija jolla virrat saa pois.
se katkaisin ei tartte maata vaan antaa tai eianna plussaa sille päävirta releelle.katkaisimen valaistukselle kyllä tulee valo kun ovi avataan jamyös rappuvalo syttyy samalla.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Juupa juu.. ja sille päävirtakytkimelle on sitten sulaketaulussa oma pien sulakkeensa olemassa, ja sit kun se palaa mäiskähtää niin senjälkeen yllätys yllätys se päävirtakytkin ei pelitä :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65593
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
ja oliko se niinpäin et alkaa vaan virrat kulkea edellen?   on kuulema tollasiakin asetuksia löytyny!  ihan kiva kuulema vakuutusyhtiön kannalta!

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Tuohon edellisen viestin vakuutusyhtiöön pitää ottaa kiinni. Ei millään mene mun logiikkaan, että jos vakuutan traktorin liikennevakuutuksen IFfin yksityispuolella, on hinta luokkaa 45 euroa. Ja jos yrityspuolella, niin samaiseen traktoriin täysillä alennuksilla bonuksilla yms liikennevakuutus maksaa 130 euroa.

Sitten yksityisellä puolella on osakasko, johon kuuluu hirvi, palo. varkaus, ilkivalta. Ja siinä on myös ajoneuvoturva, joka maksaa matkan katkeamisesta aiheutuneet kulut ja hinauksen korjaamolle :). Yrityspuolella tuollaista ei ole.

Harmittaa, kun edellisen kanssa viime talvena en tajunut soittaa IFfiin ja pyytää hinausta, kun eturenkaasta meni venttiili poikki metsässä ajettaessa. Ihan tuli pusattua rengas metsästä alta ja ketjuineen pyöriteltyä puolisen kilometriä molempiin suuntiin. Voin kuvitella sen keskustelun, että tarvisin hinurin kun matka katkesi. Asiakaspalvelija olisi iloisena kertonut kenelle voisin soittaa tai lupaa soittaa. Sitten kun siihen lisäisi että katsokaa sitten, että hinuri on maastokelpoinen, että voi hakea traktorin puolenkilometrin päästä metsäautotieltä ja muutes metsäautotiekin on auraamatta, että sen mukaan kalusto. Ei olisi ihan lyhyt puhelu  ;D

Mutta tuo erilainen hinta eripuolella samaa firmaa ihmetyttää kovin.

Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Nää eri hinnat samasta vakuutuksesta taitaa perustua ihan siihen että toisessa on huomattavasti harvemmin haetaan vakuutusrahoja. Jos esimerkiksi vertaa mökkiraktoria millä ajetaan 50h vuodessa ja urakointikäytössä olevaa raktoria jolla ajetaan 3000 tuntia vuodessa niin riski erinäisille tapauksille on paljon suurempi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kuitenkin aikaisemmin kun vielä oli vakuutusyhtiö nimeltään Lähivakuutus, olis siellä tuo traktorin liikennevakuutus luokkaa 50 euroa ihan maatilan vakuutuksena. Ja liikennevakuutus on kun on lakisääteinen ja sen korvaukset maksetaan vakuutuspoolista, niin ei pitäisi olla tuollaista eroa, pieniä kylläkin, kun yhtiöillä on erilaiset vahinkohistoriat kunnittain ja traktorimerkeittäin/malleittain, kuten autoillakin.

Aika harvoin traktori  on liikenteessä kolaroivana osapuolena siten, että joutuisi liikennevakuutuksesta maksamaan toisen osapuolen kulut. Eri asia on nää pihoissa sattuvat "vahingot" omille autoille, kun aina se sattuu olemaan traktori, millä perutetaan auton perään, eikä koskaan toiste päin... ;)
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Vakuutuksiin senverta kantaa ottaen et ei meillä ainankaan ole kun muutaman kympin nuo koneen liikenne/palovakuutukset tapiolassa.
Jontikkaan tuli otettua kasko, se sitten on muutaman satasen mut sekin näkyy erikseen agro maatilavakuutuksen tiedoissa.

Mutta sitten itse asiaan. Mitenkäs tuohon kapineeseen saa rakennettua vastapaineettoman vapaapaluun kuormaajan esiohjaukselle? Yksi vapaapaluuliitinhän tuossa on valmiina, mutta siihen näyttää tulevan jonkinmoinen vastapaine kun öljyä sinne enemmän puskee menemään, joten samaan letkuun ei kait kannata tuota esiohjauksen paluuta käydä virittämään.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Täyttöaukon reikään haaralla ?

Vakio vapaapaluuhan menee suotimen kautta perään, siihen tulee väkisin pien vastapaine.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Täyttöaukon reikään haaralla ?

Vakio vapaapaluuhan menee suotimen kautta perään, siihen tulee väkisin pien vastapaine.

Se toki olis yks vaihtoehto, mutta kun tuossa on rakennettu täyttöaukko työntövarren korvakkeiden väliin niin sen joutus sitten aina purkamaan pois kun käyttää työntövartta. Huohottimen putken alkupäähän mietin toista vaihtoehtoa t-haaralle, mutta siinäkin se riski et jossain tilanteessa pullauttaa öölit huohottimeen.