Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia N103 Hitech5  (Luettu 99709 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä on elämä raskasta ja vaikeaa, kun ei moottorisahaakaan voi traktorin hyttiin laittaa. Ymmärrän näissä uusissa koneissa, että sotkee paikkoja, mutta tuolla 15000 ajetussa koneessa ei öljyläikkä lattialla tunnu missään. Samoin on kaikki muut vermeet heitelty pitkin lattiaa. Hyvin mahtuu.

Oikeastaan juuri tämän takia ei pitäisi koskaan ostaa uutta traktoria. Menee paljon aikaa siihen, että sitä ylläpitää ja buunailee. Vanhat koneet on siitä mukavia, että ei paljon rassaa vaikka on rasvarässi lattialla. Toimistot on sitten erikseen.

Toi ruohomatto lattialla on myös hiukan kaksipiippuinen juttu. Mulla oli pari vuotta koneessa sellainen ja se oli työläs irroittaa ja putsata. Saappaista tarttunut kura ei kovin helposti lähtenyt irti. Tuntui siltä, että se vasta varsinainen pölypesä oli. Niinpä heitin sen mäelle ja nykyään, kun kuraa kertyy, pölynimurilla vetäisee yhtä nopeasti lattian puhtaaksi kuin säätää sen maton kanssa. Samalla tulee keräiltyä muutakin kamaa lattialta pois ja hytti puhdistuu sitäkin kautta.

Ja turha vetää herneitä nenäänsä, nää on kaikki jokaisen mieltymyksistä kiinni.. :P

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Minua taas kenkuttaa kun joku kylmiksen sorttinen omistaja on repinyt 34v vanhan Leylandin alkuperäiset sisustat paskaksi ja vaihtanut ne taavetin verhoiluun ja nekin revitty paskaksi. Hirvee savotta saada tuosta omaan käyttöön eheytettyä alkuperäiseen lookkiin   :(  Samoin vuotavat pääsylinterit vanuttaneet lattiamaton epämuotoiseksi vrt. alkuperäinen ja pari viiltoakin on lattiamatossa. Kaiken pahimmassa kunnossa on keskikonsoli, joka on jossain remontissa katkaistu kahtia, eikä jaksettu irroittaa rattia. Pari päivää minä sitä koetin kasailla parempaan kuosiin, mutta ei siitä hyvää saanut. Materiaali sellainen, ettei mikään liima tahdo pitää...  mutta nyt se on sillä kohdalla missä pitää, eikä ryöhötä nilkoissa. Jonain päivänä on pakko ottaa koppi työn alle, hiekkapuhaltaa, maalata ja tarroittaa. Alkuperäisen tarrasarjankin löytäminen voi olla hankalaa. Englannista pitää keskikonsoli käydä ostamassa tai koettaa etsiä täältäkäsin ehjä sellainen. Voi kun olisi pidetty kunnolla alusta pitäen... hirveän työmäärän säästäisi nyt.
 
Traktorin lattialla saa olla vain juomapullo, jääskrapa/harja ja korkeintaan pari räikkäliinaa. Muut on oltava kopin ulkopuolella esim. työkalut.

Viimeksi muokattu: 20.11.14 - klo:20:49 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä sullakin joku ongelma on...  :D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Retusimmat isännät saa kolmessa vuodessa uuden traktorin jo täysin
sulatto kuntoon. ;D
 
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Retusimmat isännät saa kolmessa vuodessa uuden traktorin jo täysin
sulatto kuntoon. ;D
Valtran kohdalla se menee ihan luonnostaan  :)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä on elämä raskasta ja vaikeaa, kun ei moottorisahaakaan voi traktorin hyttiin laittaa. Ymmärrän näissä uusissa koneissa, että sotkee paikkoja, mutta tuolla 15000 ajetussa koneessa ei öljyläikkä lattialla tunnu missään. Samoin on kaikki muut vermeet heitelty pitkin lattiaa. Hyvin mahtuu.

Oikeastaan juuri tämän takia ei pitäisi koskaan ostaa uutta traktoria. Menee paljon aikaa siihen, että sitä ylläpitää ja buunailee. Vanhat koneet on siitä mukavia, että ei paljon rassaa vaikka on rasvarässi lattialla. Toimistot on sitten erikseen.

Toi ruohomatto lattialla on myös hiukan kaksipiippuinen juttu. Mulla oli pari vuotta koneessa sellainen ja se oli työläs irroittaa ja putsata. Saappaista tarttunut kura ei kovin helposti lähtenyt irti. Tuntui siltä, että se vasta varsinainen pölypesä oli. Niinpä heitin sen mäelle ja nykyään, kun kuraa kertyy, pölynimurilla vetäisee yhtä nopeasti lattian puhtaaksi kuin säätää sen maton kanssa. Samalla tulee keräiltyä muutakin kamaa lattialta pois ja hytti puhdistuu sitäkin kautta.

Ja turha vetää herneitä nenäänsä, nää on kaikki jokaisen mieltymyksistä kiinni.. :P
Ei mene kauaa lattian siivouksessa kun siellä ei ole koko omaisuus ::) Öljy saa äkkiä kumimaton kuprulle.
pessimisti ei pety!

Red Bull

  • Vieras
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Kyllä on elämä raskasta ja vaikeaa, kun ei moottorisahaakaan voi traktorin hyttiin laittaa. Ymmärrän näissä uusissa koneissa, että sotkee paikkoja, mutta tuolla 15000 ajetussa koneessa ei öljyläikkä lattialla tunnu missään. Samoin on kaikki muut vermeet heitelty pitkin lattiaa. Hyvin mahtuu.

Oikeastaan juuri tämän takia ei pitäisi koskaan ostaa uutta traktoria. Menee paljon aikaa siihen, että sitä ylläpitää ja buunailee. Vanhat koneet on siitä mukavia, että ei paljon rassaa vaikka on rasvarässi lattialla. Toimistot on sitten erikseen.

Toi ruohomatto lattialla on myös hiukan kaksipiippuinen juttu. Mulla oli pari vuotta koneessa sellainen ja se oli työläs irroittaa ja putsata. Saappaista tarttunut kura ei kovin helposti lähtenyt irti. Tuntui siltä, että se vasta varsinainen pölypesä oli. Niinpä heitin sen mäelle ja nykyään, kun kuraa kertyy, pölynimurilla vetäisee yhtä nopeasti lattian puhtaaksi kuin säätää sen maton kanssa. Samalla tulee keräiltyä muutakin kamaa lattialta pois ja hytti puhdistuu sitäkin kautta.

Ja turha vetää herneitä nenäänsä, nää on kaikki jokaisen mieltymyksistä kiinni.. :P

Samaa mielipuolta Kylmiksen kanssa.
Minua taas kenkuttaa kun joku kylmiksen sorttinen omistaja on repinyt 34v vanhan Leylandin alkuperäiset sisustat paskaksi ja vaihtanut ne taavetin verhoiluun ja nekin revitty paskaksi. Hirvee savotta saada tuosta omaan käyttöön eheytettyä alkuperäiseen lookkiin   :(  Samoin vuotavat pääsylinterit vanuttaneet lattiamaton epämuotoiseksi vrt. alkuperäinen ja pari viiltoakin on lattiamatossa. Kaiken pahimmassa kunnossa on keskikonsoli, joka on jossain remontissa katkaistu kahtia, eikä jaksettu irroittaa rattia. Pari päivää minä sitä koetin kasailla parempaan kuosiin, mutta ei siitä hyvää saanut. Materiaali sellainen, ettei mikään liima tahdo pitää...  mutta nyt se on sillä kohdalla missä pitää, eikä ryöhötä nilkoissa. Jonain päivänä on pakko ottaa koppi työn alle, hiekkapuhaltaa, maalata ja tarroittaa. Alkuperäisen tarrasarjankin löytäminen voi olla hankalaa. Englannista pitää keskikonsoli käydä ostamassa tai koettaa etsiä täältäkäsin ehjä sellainen. Voi kun olisi pidetty kunnolla alusta pitäen... hirveän työmäärän säästäisi nyt.
 
Traktorin lattialla saa olla vain juomapullo, jääskrapa/harja ja korkeintaan pari räikkäliinaa. Muut on oltava kopin ulkopuolella esim. työkalut.

Tää Nuhviheepo taas kuulostaa pahasti sairaalta.  :o Tommonen vanha leukku on ihan sama missä kunnossa sisusta on ja ei arvokkaita työkaluja kannata ulkoloorissa ruostuttaa.  :o

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Onko kone muute ollut minkälainen? jos unohdetaan mitä itsekullakin romottaa traktorin lattialla, tuskin se ketään oikeasti kiinnostaa.

Hammaslukko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Minua taas kenkuttaa kun joku kylmiksen sorttinen omistaja on repinyt 34v vanhan Leylandin alkuperäiset sisustat paskaksi ja vaihtanut ne taavetin verhoiluun ja nekin revitty paskaksi. Hirvee savotta saada tuosta omaan käyttöön eheytettyä alkuperäiseen lookkiin   :(  Samoin vuotavat pääsylinterit vanuttaneet lattiamaton epämuotoiseksi vrt. alkuperäinen ja pari viiltoakin on lattiamatossa. Kaiken pahimmassa kunnossa on keskikonsoli, joka on jossain remontissa katkaistu kahtia, eikä jaksettu irroittaa rattia. Pari päivää minä sitä koetin kasailla parempaan kuosiin, mutta ei siitä hyvää saanut. Materiaali sellainen, ettei mikään liima tahdo pitää...  mutta nyt se on sillä kohdalla missä pitää, eikä ryöhötä nilkoissa. Jonain päivänä on pakko ottaa koppi työn alle, hiekkapuhaltaa, maalata ja tarroittaa. Alkuperäisen tarrasarjankin löytäminen voi olla hankalaa. Englannista pitää keskikonsoli käydä ostamassa tai koettaa etsiä täältäkäsin ehjä sellainen. Voi kun olisi pidetty kunnolla alusta pitäen... hirveän työmäärän säästäisi nyt.
 
Traktorin lattialla saa olla vain juomapullo, jääskrapa/harja ja korkeintaan pari räikkäliinaa. Muut on oltava kopin ulkopuolella esim. työkalut.

Eikös se entisöinti/kunnostaminen ole osa sitä masinisti harrastusta?? Mitä huonommassa kunnossa kone aloittaessa on, niin sitä enemmän haastetta. Sitten kun vasta priimakuntoon saatu kone kokee "tapaturman" niin masinisti on vain innoissaan, että saa viettää taas rakkaan harrastuksensa ääressä päiviä, viikkoja, kuukausia, ehkä jopa vuosia  ::) .

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Ensimmäiset 40 kilometriä takana. 17 vuotta korkean teknologia kulta-aikaa aiheuttaa sen, että mä en osaa ajaa sujuvasti tuota ilman noita automatiikka juttuja. Kaiketi harjoituksen puutetta pitkälle, mutta on se h*****in vaikea oppia pois, että kytkin pohjaan ja vaihdetaan vaihdekepistä vaihdetta. Nyt vaikka kuinka nyvit sitä kädensijaa, niin mitään ei vaihdu, eikä kytkinkään jalan alla tunnu kytkimeltä, kun sen vois vaikka pikkurillillä työntää pohjaan.

Monessa mielessä erittäin positiivinen iltalenkki klapikuorman kanssa, etenkin pimeydessä vaeltavalle tarjottava valomäärä ja hytin ja portaiden valojen viiveet etc. tykkään. Hytin lämpötilan nousu mukavaksi on todella nopeaa, ketteryys ja näkyvyys hytistä loistavia. Ei vielä mitään hirmuista kuormaa ole ollut vedettävänä mäessä, joten siitä ei voi vielä mitään sanoa miten sitten mäkiä vetää.

Ei yhtään tahatonta sammuttamista mutta tahattomia liikkeitä, kuten esim. suunnan vaihtajan vivun kanssa, kun vanhassa sitä ei ollut ja monitoimiviiksi oli vasurilla. Siinäpä sitten pari kertaa olin pitkiä vasurilla vaihtamassa pois kun vastaantulijoita oli liikenteessä.

Ainoa mikä huolettaa on takalasien aukipysyminen metsässä. Kun on lasikatto, niin takasuulakkeet on aika onnettomat ja kanavat niille ilmeisesti samaa kaliiberia. Kädellä kokeillen ilmamäärät takana melko pienet. Sen näkee sitten ensimmäisillä metsäreissuilla kuinka oikeasti pysyy lasit auki.

Ja lasikatosta ainakin se hyöty jo oli, että ei tullut runtattua katon kulmaa kärriä perään otettaessa vanhasta puimalasta; on taas moottorisahalle töitä ja oven päältä vähintään kymmenisen senttiä pois...
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26168
  • vastustan
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Ensimmäiset 40 kilometriä takana. 17 vuotta korkean teknologia kulta-aikaa aiheuttaa sen, että mä en osaa ajaa sujuvasti tuota ilman noita automatiikka juttuja. Kaiketi harjoituksen puutetta pitkälle, mutta on se h*****in vaikea oppia pois, että kytkin pohjaan ja vaihdetaan vaihdekepistä vaihdetta. Nyt vaikka kuinka nyvit sitä kädensijaa, niin mitään ei vaihdu, eikä kytkinkään jalan alla tunnu kytkimeltä, kun sen vois vaikka pikkurillillä työntää pohjaan.

Monessa mielessä erittäin positiivinen iltalenkki klapikuorman kanssa, etenkin pimeydessä vaeltavalle tarjottava valomäärä ja hytin ja portaiden valojen viiveet etc. tykkään. Hytin lämpötilan nousu mukavaksi on todella nopeaa, ketteryys ja näkyvyys hytistä loistavia. Ei vielä mitään hirmuista kuormaa ole ollut vedettävänä mäessä, joten siitä ei voi vielä mitään sanoa miten sitten mäkiä vetää.

Ei yhtään tahatonta sammuttamista mutta tahattomia liikkeitä, kuten esim. suunnan vaihtajan vivun kanssa, kun vanhassa sitä ei ollut ja monitoimiviiksi oli vasurilla. Siinäpä sitten pari kertaa olin pitkiä vasurilla vaihtamassa pois kun vastaantulijoita oli liikenteessä.

Ainoa mikä huolettaa on takalasien aukipysyminen metsässä. Kun on lasikatto, niin takasuulakkeet on aika onnettomat ja kanavat niille ilmeisesti samaa kaliiberia. Kädellä kokeillen ilmamäärät takana melko pienet. Sen näkee sitten ensimmäisillä metsäreissuilla kuinka oikeasti pysyy lasit auki.

Ja lasikatosta ainakin se hyöty jo oli, että ei tullut runtattua katon kulmaa kärriä perään otettaessa vanhasta puimalasta; on taas moottorisahalle töitä ja oven päältä vähintään kymmenisen senttiä pois...
ilmastoinnillahan huurut lähtee ku lumisissa kamppeissa hikipäissään hyttiin menee :) :) :) :)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
Ainoa mikä huolettaa on takalasien aukipysyminen metsässä. Kun on lasikatto, niin takasuulakkeet on aika onnettomat ja kanavat niille ilmeisesti samaa kaliiberia. Kädellä kokeillen ilmamäärät takana melko pienet. Sen näkee sitten ensimmäisillä metsäreissuilla kuinka oikeasti pysyy lasit auki.
Takalasin saa nykyään lämmitysvastuksella. On se vähän arvokas, eikä viime talvelta kertynyt vielä kokemuksia, mutta tuota voi harkita jos tulee ongelmaksi...

jth1976

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5

Takalasin saa nykyään lämmitysvastuksella. On se vähän arvokas, eikä viime talvelta kertynyt vielä kokemuksia, mutta tuota voi harkita jos tulee ongelmaksi...

Ilmastointi ja lämmitys takalasissa on, joten eiköhän niillä pärjää, mutta sen näkee kun menee metsään. Koukkuvaloa en ollut ruksinut, mutta se kuuluu ilmeisesti jonkun valojen kanssa tulevaksi, kun sellainen oli. Itse valo ei paljoa mitään valaise, mutta onpahan johdot ja katkaisija valmiina vähän suurempaa ledivaloa varten.
Harrastuksien pitää maksaa, jotta ei näytä niin köyhältä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65609
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
onkohan noita takalasille sopivia lämmityspuhaltimia kaupan jossain?   itellä on tuo nyyn takaikkuna yks parsreikä kun sinne ei saa lämpöä millään tuulen kanssa vaikka kopissa tarkenee talvella hihattomassa ihan hyvin... mutta takaikkuna huurtuu ulkopuolella olevan lumipölyn takia.    kiva aurata pakkaslunta kun linko pyörittää sitä lunta siinä peräss sopivasti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26168
  • vastustan
Vs: Kokemuksia N103 Hitech5
onkohan noita takalasille sopivia lämmityspuhaltimia kaupan jossain?   itellä on tuo nyyn takaikkuna yks parsreikä kun sinne ei saa lämpöä millään tuulen kanssa vaikka kopissa tarkenee talvella hihattomassa ihan hyvin... mutta takaikkuna huurtuu ulkopuolella olevan lumipölyn takia.    kiva aurata pakkaslunta kun linko pyörittää sitä lunta siinä peräss sopivasti.
taitaa alkaa ulkopuolelle sitte jäätymään se lumi jos lasin saa piisalle lämpimäks, kylmään lasin ei lumi niin tartu ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...