Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tulli valvoo  (Luettu 4323 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tulli valvoo
No joo... mutta kyllähän se pistää isommankin miehen persoksi pikkupojaksi jos rajan takana pullo maksaa 15 euroa ja kotipitäjän alkossa yli 60 euroa... jotain miettimistä tässä on. ???
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tulli valvoo
No joo... mutta kyllähän se pistää isommankin miehen persoksi pikkupojaksi jos rajan takana pullo maksaa 15 euroa ja kotipitäjän alkossa yli 60 euroa... jotain miettimistä tässä on. ???


kulutuksen mukaan kantola, kulutuksen mukaan.

Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tulli valvoo
No joo... mutta kyllähän se pistää isommankin miehen persoksi pikkupojaksi jos rajan takana pullo maksaa 15 euroa ja kotipitäjän alkossa yli 60 euroa... jotain miettimistä tässä on. ???


kulutuksen mukaan kantola, kulutuksen mukaan.
Minähän hörsin minkä ehdin. :P

...Siellä ahnehditaan myös reilusti muutakin kuin "lääkekonjakkia".

http://yle.fi/uutiset/joensuulainen_huoltoasema_asiakkaat_tankkaavat_vain_muutaman_litran__venajalla_bensan_hinta_nyt_alle_50_senttia_litralta/7695497

Viimeksi muokattu: 18.12.14 - klo:09:58 kirjoittanut kantola

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tulli valvoo
kyllä tuo viinan rahtaaminen ja tilaaminen pykälineen on yksi niitä pöljimpiä keksintöjä. jos tehtäisiin laki, joka sallisi tuoda ulkoa just sen minkä jaksat  tullista itse kantaa, niin siinäkin olisi jo puolet liikaa.

itse kyllä tiedän mille viina maistuu ja kaipa sitä lajinsa kuluttanutkin, niin silti yhden käden sormiin mahtuu pullot, jotka olen rajan yli tuonut. tuliaispullotkin paluumatkalla paikallisesta alkosta ostanut.
jos rommipullo maksaa paikallisessa sen vajaan 60 euroo, niin sitten maksaa. jos yksi pullo ei riitä, niin saa sitä myös laatikoittain. ei sillä ole ostorajaa.

perusvalittajan periaate kai tässäkin lie kyse.

    Vein tässä pienmetallia marketin konttiin. Kontti oli puolillaan kaljatölkkejä. Mielestäni oikea suunta olis se, että ne jotka haluaa ostaa Alkosta niin ne ostaa. ja jotka haluaa ostaa ulkomailta, (eu säännösten mukaan omaan käyttöön) niin niistä ei pyrittäisi tekemään väkisin rikollista. Koska homma on laillista.  ;D

   Jos tilaa juomia netistä, niin kannattaa maksaa luottokortilla. Jos jää tulliin, niin luottokottiyhtiö palauttaa rahat, koska tavara ei ole tullut.  ;D

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tulli valvoo
http://usvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/182568-varoitus-tulli-ja-valvira-pelottelevat-alkoholin-nettiostajia

  Jos alistutaan hallintoalamaisiksi, niin meillä on sama tie kun Putinladiaassa.  ;D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121818938834_uu.shtml
 Kalliiksi tulee kansalaisten vahtiminen. Pitää muistaa että tuo on vaan lisäraha entisten miljoonien lisäksi.

http://arikananen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179015-alkoholiverotuksen-ja-jakelun-epaonnistuminen-suomessa

Viimeksi muokattu: 18.12.14 - klo:17:44 kirjoittanut Sepeteus

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tulli valvoo
kyllä tuo viinan rahtaaminen ja tilaaminen pykälineen on yksi niitä pöljimpiä keksintöjä. jos tehtäisiin laki, joka sallisi tuoda ulkoa just sen minkä jaksat  tullista itse kantaa, niin siinäkin olisi jo puolet liikaa.

itse kyllä tiedän mille viina maistuu ja kaipa sitä lajinsa kuluttanutkin, niin silti yhden käden sormiin mahtuu pullot, jotka olen rajan yli tuonut. tuliaispullotkin paluumatkalla paikallisesta alkosta ostanut.
jos rommipullo maksaa paikallisessa sen vajaan 60 euroo, niin sitten maksaa. jos yksi pullo ei riitä, niin saa sitä myös laatikoittain. ei sillä ole ostorajaa.

perusvalittajan periaate kai tässäkin lie kyse.

    Vein tässä pienmetallia marketin konttiin. Kontti oli puolillaan kaljatölkkejä. Mielestäni oikea suunta olis se, että ne jotka haluaa ostaa Alkosta niin ne ostaa. ja jotka haluaa ostaa ulkomailta, (eu säännösten mukaan omaan käyttöön) niin niistä ei pyrittäisi tekemään väkisin rikollista. Koska homma on laillista.  ;D

   Jos tilaa juomia netistä, niin kannattaa maksaa luottokortilla. Jos jää tulliin, niin luottokottiyhtiö palauttaa rahat, koska tavara ei ole tullut.  ;D



voe hyvä jysääs kuitennii.

ei tässä nyt sinun tai minun juomisesta, tai juomattomuudesta ole kyse. ei tämä maailma pelkästään niillä heilahda mihinkään päin.

pohjimmiltaan kyse on vaan siitä, halutaanko tänne kotosuomeen mistään maksaa mitään, vai mennäänkö vaan vapaamatkustajina. sepä kun tämä valtiolaiva on vaan sellainen kummajainen, että se tulonlähteensä  tarvitsee voidakseen tarjota kansalaisilleen edes peruspalvelut ja jos kukaan ei ole valmis mistään sitä rahoittamaan, niin sama kai se on sitten sammuttaa valot ja muuttaa takas luolaan asumaan.
sitten elää pisimpään se, jolla on rumin akka ja nopein nuija.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65676
Vs: Tulli valvoo
niinpä!   juuri tuo sepessä pikkasen juilii kun hää haukkuu tukien saajia loisiks ja sitten ite on valmis laittaan pääomamme ulkomaille  ihan tosta vaan.   harva tuki euro sentäs ulkomaita näkee kun moni ostelee noilla rahoilla virmaan tuotantopanoksia ja laittaa veroja valtiolle.                    ja se pelkkä valion vientitukikin on vain rahan palautusta rysselistä                                           noooo, kaiketi se on joillain tärkeintä se mulle mulle mutta jakoa ei sitten sallita yhtään.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tulli valvoo
niinpä!   juuri tuo sepessä pikkasen juilii kun hää haukkuu tukien saajia loisiks ja sitten ite on valmis laittaan pääomamme ulkomaille  ihan tosta vaan.   harva tuki euro sentäs ulkomaita näkee kun moni ostelee noilla rahoilla virmaan tuotantopanoksia ja laittaa veroja valtiolle.                    ja se pelkkä valion vientitukikin on vain rahan palautusta rysselistä                                           noooo, kaiketi se on joillain tärkeintä se mulle mulle mutta jakoa ei sitten sallita yhtään.

  Hyväksynhän minä kaikki tuet mitä EU:sta tulee. Vastavuoroisesti pitäisi hyväksyä myös kaikki muu mikä euroopasta tulee LAILLISESTI. 

Voi harmi, Alkoon olisi 30km, mutta kylällähän olisi tilauspalvelu. Kallistakin on ja pieni valikoima.

Mutta onneksi olemme EU:ssa, vapaan tavaran liikkuvuuden unionissa ja kotona on netti. Eikun vaan nettiin kaupoille, ostoskoriin laatu viinaksia ja eikun kassan kautta tilaamaan. Viikko odottelua ja paketti kotiovella, näin helppoa se on. Ei tarvitse mennä hattukourassa Alkon tilauspalvelun tai saatika myymälään.

Kansalaiset, äänestäkää sillä millä voitte, eli lompakollanne. Kun tarpeeksi moni tekee, on tilanteeseen pakko tulla muutos. Alkoholi eurooppalaiseen tyyliin maitokauppaan.

Perjantain ja tilaukseni saapumisen kunniaksi taidan ottaa vähän PX caskia, kippis!

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Tulli valvoo
niinpä!   juuri tuo sepessä pikkasen juilii kun hää haukkuu tukien saajia loisiks ja sitten ite on valmis laittaan pääomamme ulkomaille  ihan tosta vaan.   harva tuki euro sentäs ulkomaita näkee kun moni ostelee noilla rahoilla virmaan tuotantopanoksia ja laittaa veroja valtiolle.                    ja se pelkkä valion vientitukikin on vain rahan palautusta rysselistä                                           noooo, kaiketi se on joillain tärkeintä se mulle mulle mutta jakoa ei sitten sallita yhtään.

  Hyväksynhän minä kaikki tuet mitä EU:sta tulee. Vastavuoroisesti pitäisi hyväksyä myös kaikki muu mikä euroopasta tulee LAILLISESTI. 

Voi harmi, Alkoon olisi 30km, mutta kylällähän olisi tilauspalvelu. Kallistakin on ja pieni valikoima.

Mutta onneksi olemme EU:ssa, vapaan tavaran liikkuvuuden unionissa ja kotona on netti. Eikun vaan nettiin kaupoille, ostoskoriin laatu viinaksia ja eikun kassan kautta tilaamaan. Viikko odottelua ja paketti kotiovella, näin helppoa se on. Ei tarvitse mennä hattukourassa Alkon tilauspalvelun tai saatika myymälään.

Kansalaiset, äänestäkää sillä millä voitte, eli lompakollanne. Kun tarpeeksi moni tekee, on tilanteeseen pakko tulla muutos. Alkoholi eurooppalaiseen tyyliin maitokauppaan.

Perjantain ja tilaukseni saapumisen kunniaksi taidan ottaa vähän PX caskia, kippis!

Onnex ei tartte ajatella lompakollaan viinaksien ostossa. Nostaa koriin sitä mitä mieli tekee, eikä tartte viikkoa odotella. :)
It ain't over till the fat lady sings

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tulli valvoo
niinpä!   juuri tuo sepessä pikkasen juilii kun hää haukkuu tukien saajia loisiks ja sitten ite on valmis laittaan pääomamme ulkomaille  ihan tosta vaan.   harva tuki euro sentäs ulkomaita näkee kun moni ostelee noilla rahoilla virmaan tuotantopanoksia ja laittaa veroja valtiolle.                    ja se pelkkä valion vientitukikin on vain rahan palautusta rysselistä                                           noooo, kaiketi se on joillain tärkeintä se mulle mulle mutta jakoa ei sitten sallita yhtään.

  Hyväksynhän minä kaikki tuet mitä EU:sta tulee. Vastavuoroisesti pitäisi hyväksyä myös kaikki muu mikä euroopasta tulee LAILLISESTI. 

Voi harmi, Alkoon olisi 30km, mutta kylällähän olisi tilauspalvelu. Kallistakin on ja pieni valikoima.

Mutta onneksi olemme EU:ssa, vapaan tavaran liikkuvuuden unionissa ja kotona on netti. Eikun vaan nettiin kaupoille, ostoskoriin laatu viinaksia ja eikun kassan kautta tilaamaan. Viikko odottelua ja paketti kotiovella, näin helppoa se on. Ei tarvitse mennä hattukourassa Alkon tilauspalvelun tai saatika myymälään.

Kansalaiset, äänestäkää sillä millä voitte, eli lompakollanne. Kun tarpeeksi moni tekee, on tilanteeseen pakko tulla muutos. Alkoholi eurooppalaiseen tyyliin maitokauppaan.

Perjantain ja tilaukseni saapumisen kunniaksi taidan ottaa vähän PX caskia, kippis!

Onnex ei tartte ajatella lompakollaan viinaksien ostossa. Nostaa koriin sitä mitä mieli tekee, eikä tartte viikkoa odotella. :)

  Eikös se olis aivan järkevää, että jokainen sais ostaa mistä haluaa. Sä ostat Alkosta, ei harmita yhtään.  ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tulli valvoo
Hienoa jos nyt on asia selvä, kukin ostaa viinansa mistä haluaa. Sepelle tuo postipekka portaille ja Ala-Pertti käy Alkosta, työnjako klaari.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tulli valvoo
Hienoa jos nyt on asia selvä, kukin ostaa viinansa mistä haluaa. Sepelle tuo postipekka portaille ja Ala-Pertti käy Alkosta, työnjako klaari.


nou proplem. tällä jatketaan :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tulli valvoo
Hienoa jos nyt on asia selvä, kukin ostaa viinansa mistä haluaa. Sepelle tuo postipekka portaille ja Ala-Pertti käy Alkosta, työnjako klaari.


nou proplem. tällä jatketaan :)
Yhet pienet melassitisleet sille, heps!
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Tulli valvoo
Hienoa jos nyt on asia selvä, kukin ostaa viinansa mistä haluaa. Sepelle tuo postipekka portaille ja Ala-Pertti käy Alkosta, työnjako klaari.


nou proplem. tällä jatketaan :)
Yhet pienet melassitisleet sille, heps!


minulla jameson tuossa edessä, mutta käyhän se silläkin ;) kops
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...