Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe On järki päästä lähtenyt... ja hiukset  (Luettu 11630 kertaa)

Aulis Anttila

  • Vieras
Hyvä idea
Ja työttömiksi jäävistä paperimiehistä  voidaan kouluttaa kadmiumtarkastajia, jotka kiertävät maatiloilla tarkastamassa, että lannoitteiden kadmiumit on kirjattu ylös   ;D

Juu... jost noin  ;D  :D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Just joo noita Ahosen teesejä.

Entäpä jos ei olekaan metsää siihen pakkolunastukseen, ni isäntä konnunsuota kuokkimaan ja hemesti ja mouhot muihin hommiin, kukin vointinsa mukaan.

Näkyy Joukokin kannattavan tätä nykysosialismia, jonka mukaan se mikä on minun, on minun, ja mikä ei ole minun, on yhteistä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
..... se mikä on minun, on minun, ja mikä ei ole minun, on yhteistä.

;D ;D Jee!
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Aulis Anttila

  • Vieras
"nykysosialismi"
Just joo noita Ahosen teesejä. Entäpä jos ei olekaan metsää siihen pakkolunastukseen, ni isäntä konnunsuota kuokkimaan ja hemesti ja mouhot muihin hommiin, kukin vointinsa mukaan. Näkyy Joukokin kannattavan tätä nykysosialismia, jonka mukaan se mikä on minun, on minun, ja mikä ei ole minun, on yhteistä.

Syytä oliskin pistää satraapit sun muuta SuoKustan ökyisännät mitä pikimmin järjestykseen... meidän kunnon ihmisten - veronmaksajien - rahoilla on SuoKustan sakki elelly jo ihan riittävän kauan  >:(  :(  :o

Sepedeus

  • Vieras
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Raippavero tuskin koskisi metsätaloutta vakavasti harjoittavaa, mutta kaupunkilaiset suojeluhörhöt yms saisivat maksaa "harrastuksestaan". Ja heitähän riittää metsiä jemmaamassa.

  Just näin. Meilläpäin on kuitenkin joitain tissinkoittajia jotka ei oo mettiään hakanneet vuosikymmeniin. Ei oo tarvinnut ,kun tukiaiset riittää hyvinvointiin. :D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: "nykysosialismi"
Just joo noita Ahosen teesejä. Entäpä jos ei olekaan metsää siihen pakkolunastukseen, ni isäntä konnunsuota kuokkimaan ja hemesti ja mouhot muihin hommiin, kukin vointinsa mukaan. Näkyy Joukokin kannattavan tätä nykysosialismia, jonka mukaan se mikä on minun, on minun, ja mikä ei ole minun, on yhteistä.

Syytä oliskin pistää satraapit sun muuta SuoKustan ökyisännät mitä pikimmin järjestykseen... meidän kunnon ihmisten - veronmaksajien - rahoilla on SuoKustan sakki elelly jo ihan riittävän kauan  >:(  :(  :o
Noh noh Aulis... Kyllä (melkein) kaikki Kepulaisetkin vaihtaisi tuet pois jos vaan sais tulonsa tuotteen hinnoissa. Sitä paitti, suurin osa näistä "ökyisännistä" on KaKon miehiä.  ???
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
muutama tehdas vain kiinni niin loppuu urputus ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
muutama tehdas vain kiinni niin loppuu urputus ;D
Asia on just noin! Turha noita paperimiehiä on elättää jos kerran tappiota tekevät... ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Eiköhän tässä, jos missä asiassa päde: "Kyllä routa porsaat kotiin ajaa". Syksyllä kun Karviset jne. julistavat, mitkä miilut pannaan kiinni....
Kemijärvi pantiin puupulaan vedoten kiinni, Uimaharjuko lie Karvisella seuraavana vasaran alla? Katotahan nyt miten maa makaa kun ilmat kylmenee.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Repliikki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Paperifirmojen johtajat eivät tunnu olevan vastuussa töistään. Ulkolaisten tehtaitten ostoista ja tappiolla myynnistä ei ole paljon puhuttu. Nämä herrat ovat saaneet "kultaisia kädenpuristuksia " erotessaan. Lisäksi he ovat vielä muitten pörssiyhtiöitten hallituksissa kovalla palkalla.
Valtion firmat ovat siinä mielessä erikoisia, että ei niitä juuri valvota.  Maan hallitukset vaihtuvat ja pitkäaikainen tehokas valvonta puuttuu.
Ei silti, kyllä sitä on sahattu ennenkin tappiolla. Eräässä Keski-Satakunnan pitäjässä perustivat metsänomistajat joskus viime vuosisadan alkupuolella höyrysahan. Osuuksia myytiin ja saatiin huomattava pääoma kokoon. Saha alkoi sahaamaan tukkeja.
Tuotanto oli kuitenkin tappiollista. Vuosikokouksessa isännöitsijä ilmoitti, että osa osuuspääomasta oli jo mennyt kuluihin. Sama toistui parina seuraavanakin vuonna.
Pidettiin jälleen vuosikokous. Isännöitsijä ilmoitti, että osuuspääoma oli jo vähissä. Hän kysyi osakkailta, että mitä tehdään kun suurin osa pääomasta on jo sahattu
Silloin kokoushuoneen perältä nousi juureva isäntä ja sanoi: "Sahataan loputkin". Niin tehtiinkin ja seuraavana vuonna oli konkurssihuutokauppa.

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Hyvä idea
Ja työttömiksi jäävistä paperimiehistä  voidaan kouluttaa kadmiumtarkastajia, jotka kiertävät maatiloilla tarkastamassa, että lannoitteiden kadmiumit on kirjattu ylös   ;D

  terve!  amerikassa jokin aika sitte oli myynnissä osama paperia
meidän ulkohuoneeseen vois ostaa vaikka tuota jouko a paperia jos
sitä vain jostain sais.
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

Talojussi

  • Vieras
Vs: Hyvä idea
Ja työttömiksi jäävistä paperimiehistä  voidaan kouluttaa kadmiumtarkastajia, jotka kiertävät maatiloilla tarkastamassa, että lannoitteiden kadmiumit on kirjattu ylös   ;D

  terve!  amerikassa jokin aika sitte oli myynnissä osama paperia
meidän ulkohuoneeseen vois ostaa vaikka tuota jouko a paperia jos
sitä vain jostain sais.

...tuosta saisi peräpukamat

Sepedeus

  • Vieras
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Eiköhän tässä, jos missä asiassa päde: "Kyllä routa porsaat kotiin ajaa". Syksyllä kun Karviset jne. julistavat, mitkä miilut pannaan kiinni....
Kemijärvi pantiin puupulaan vedoten kiinni, Uimaharjuko lie Karvisella seuraavana vasaran alla? Katotahan nyt miten maa makaa kun ilmat kylmenee.

   Taitaa olla tosiaan Uimaharjun vuoro: Kepulandia hiljenenee. Jäljelle jää vaan tissinkoittajat :D

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Talous/enocell_varautunut_luopumaan_koivusta_4497217.html

Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo:07:18 kirjoittanut Sepedeus

Talojussi

  • Vieras
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Eiköhän tässä, jos missä asiassa päde: "Kyllä routa porsaat kotiin ajaa". Syksyllä kun Karviset jne. julistavat, mitkä miilut pannaan kiinni....
Kemijärvi pantiin puupulaan vedoten kiinni, Uimaharjuko lie Karvisella seuraavana vasaran alla? Katotahan nyt miten maa makaa kun ilmat kylmenee.

   Taitaa olla tosiaan Uimaharjun vuoro: Kepulandia hiljenenee. Jäljelle jää vaan tissinkoittajat :D

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Talous/enocell_varautunut_luopumaan_koivusta_4497217.html

"Kiitos" lankeaa kävelevälle katasrofille Paavo Väyryselle, joka esti puutullineuvotteluissa alemman tullin kuitukoivulle  >:(

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: On järki päästä lähtenyt... ja hiukset
Eiköhän tässä, jos missä asiassa päde: "Kyllä routa porsaat kotiin ajaa". Syksyllä kun Karviset jne. julistavat, mitkä miilut pannaan kiinni....
Kemijärvi pantiin puupulaan vedoten kiinni, Uimaharjuko lie Karvisella seuraavana vasaran alla? Katotahan nyt miten maa makaa kun ilmat kylmenee.

   Taitaa olla tosiaan Uimaharjun vuoro: Kepulandia hiljenenee. Jäljelle jää vaan tissinkoittajat :D

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Talous/enocell_varautunut_luopumaan_koivusta_4497217.html

"Kiitos" lankeaa kävelevälle katasrofille Paavo Väyryselle, joka esti puutullineuvotteluissa alemman tullin kuitukoivulle  >:(
Oleks sää joku hekvetin kotiryssä ku sä sen venäjän puun perään noin haikailet??? Vai eikös emäntä anna "kotivävyn" hakata mettiä???