Nyt on uusi Polo tontilla ja täytyy tehdä päätös suojataanko eli kyllä, mutta millä. Nissanit on vedetty pääsääntöisesti Dinitrol käsittelyllä, mutta nyt tuli eteen kilpaileva menetelmä eli Tektyl long life suojaus. Dinitrol käsittely sisältää kait kahta ainetta ja Tektyl on 3-kerroksinen suojaus. Vedetään pohjamaalia jne. Onko raatilaisille muodostunut jotain käsitystä menetelmien laatueroista yms. näkemystä. Hinnat meni jokseenkin seuraavasti.
Dinitrol liikkeessä A, 750e
Tektyl liikkeessä B 890e
Tektyl liikkeessä C 1100e
Kaikki puulaakit alalla pitempään toimineita, ei mitään autotallipajoja. Tosta Volkkarin suojauksesta on monenlaista juttua liikkeellä, mutta autopurkaamossa sanottiin, että Polo ehdottomasti suojauksen kautta. Osaa ruostua tolkuttomasti ilman aktiivista hoitoa. Tektyli liike B sanoi, että heidän menetelmilleen on haettu Volkkarin maahantuojalta hyväksyntä, jonka mukaan toimenpide ei heikennä auton muita takuuehtoja. Automyyjän mukaan ruosteongelmia ei ole ja uusia autoja ei juurikaan käytetä heidän kauttaan alustasuojauksessa.
Mää olen sitä mieltä, että tällä autolla ei ajeta 19 vuotta ellei tolle pohjalle tehdä jotain tässä vaiheessa.