Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kettu - 05.04.10 - klo:15:36
-
Onkohan kellään kokemuksia tämäntyyppisistä pumpuista: http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=797804 (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=797804) Onko useita valmistajia vai kannattaisiko rakentaa itse? Miten kytketään ? Jossain lehdessä ollut kuulemma juttua?
-
Ei juuri tuosta ole kokemusta mutta mulle tuli vaihdossa taktori jossa on keulapumppu napin painalluksella tuotto on 160 litraa ja sen kyllä huomaa etukuormaajan kans en pois antas enää...Varmaan oiva peli tuokin miksi tuota ei voisi laittaa keulaan niin kuin keulapumpun? ei tarttis värkätä sitä paikoilleen ja pois, paitsi jos on etu pto niin silloin sinne ei tuota enää saa.
-
Tuollainen on laillaan nerokas. Vaatii vain sen alkuperäisen virtauksen mistä sitten paluuletkusta kierrätetään painepuolelle uudestaan. Olisi kyllä kiva kuulla käyttökokemuksia tuollaisesta.
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta. Keulapumppu ei tässä tule kyseeseen. Pakkaa sekoittaa vielä se että tuossa lisävirtauksessa pitää olla vapaa paluu.
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta. Keulapumppu ei tässä tule kyseeseen. Pakkaa sekoittaa vielä se että tuossa lisävirtauksessa pitää olla vapaa paluu.
Eipä ole mega tuttu kone. Löytyykö jakopäästä paikkaa josta voisi ottaa rattailta pumpulle voiman. Nyykkärin jakopäässä on valmis aukko, joka luultavasti joskus on ollut ohjaustehostimen pumpun paikka. Jos paikka löytyy siihen voisi sopia jonkun vanhan 502/702 hydr pumppu?
Puhdasta arvailua kun en ole megan moottoria ikänä nähnytkään.
-
Ei pahan hintanen hydrauliyksikkö, siis valmis, sen kun vaan
kytkee paikoilleen, ei siinä itselle paljoa jää tekopalkkaa
jos normihinnoilla hydr liikkeestä komponentit ::)
pihkura. ei käy itselle megan perään ku ajovoimanotollinen
mettäkärry perässä
tällä lisäpumpulla saattaa tulla kuormaajan venttiilipöydän
litravirtaukset vastaan, jos normi maatilapilkki,
about.. 60 L lohko läpäisyltään, no ei tarvi kierroksia
kuormatessa.
-
Ei juuri tuosta ole kokemusta mutta mulle tuli vaihdossa taktori jossa on keulapumppu napin painalluksella tuotto on 160 litraa ja sen kyllä huomaa etukuormaajan kans en pois antas enää...Varmaan oiva peli tuokin miksi tuota ei voisi laittaa keulaan niin kuin keulapumpun? ei tarttis värkätä sitä paikoilleen ja pois, paitsi jos on etu pto niin silloin sinne ei tuota enää saa.
No miks tuota ei etu pto:lla voi pyörittää?
-
etu pto pyörii erisuuntaan.
-
Toimiskos tuo pumppu etuvoimanotossa..."kaksisuuntainen" ???
http://www.ronzio.com/product_seriePN_uk.htm
Ja soviteosat
http://www.ronzio.com/support.htm
Ashell myy Suomessa..
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
-
etu pto pyörii erisuuntaan.
***noita hammaspumppuja saa molempiin suuntiin pyörivinä...
-
jos tarvii hydr.kiertoa niin tuo nettikoneen pumppu ihan hyvä. ei rasita traktorin omaa venttiililohkoa.
--------
valtraan saa laittua matalakierroskoneen pumpun. silloin tuottoa on esim. 8400:ssa samat kuin t sarjassa eli 90l. toimii ihan hyvin, mutta jos paljo tieajoa kaasupohjassa niin öljyt lämpenee koska traktorin hydr.lohko alkaa ahistaa.
---------
itsellä ollu mielessä tuo isompi pumppu 8950:iin. tekisin sähkösesti kytkettävän vapaakierron tieajoa varten. lyhyt ajo ei vielä mitaan, mutta jos esim. 100km ajaa yhtäkyytiä niin alkaa varmasti öölit lämmitä.
-
jos tarvii hydr.kiertoa niin tuo nettikoneen pumppu ihan hyvä. ei rasita traktorin omaa venttiililohkoa.
--------
valtraan saa laittua matalakierroskoneen pumpun. silloin tuottoa on esim. 8400:ssa samat kuin t sarjassa eli 90l. toimii ihan hyvin, mutta jos paljo tieajoa kaasupohjassa niin öljyt lämpenee koska traktorin hydr.lohko alkaa ahistaa.
Eikös T-sarjalaisissa ole kasoispumppu, 73 litraa käyttöön ja 18 litraa ohjaukseen. Ainakin vanhemmissa. Jostain kuullut että piirit voisi yhdistää jolloin tuotto olisi se 91 litraa/min. onkohan mahdollista? Itsellä metsäkuormain liikkuu vähän turhan hitaasti ja meinasin tuollaisen ulosottokäyttöisen laittaa. Kannattaisikohan painepuolen letkukin samalla suurentaa. Paluu on jo suurennettu ja auttoi hieman.
-
Onkohan kellään kokemuksia tämäntyyppisistä pumpuista: http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=797804 (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=797804) Onko useita valmistajia vai kannattaisiko rakentaa itse? Miten kytketään ? Jossain lehdessä ollut kuulemma juttua?
rakennetta en tiiä mutta kysymykiä tulee vastaan...
- jos kyseisen pumpun imu on konen omasta paluu linjasta saattaa hydrauliikka öljyn saanti tehdä tiukkaa jos paluu putki ei ole paljoa nestepinnan alapuollella
- onko ratkaisussa vastaventtiiliä joka estää korkeampi paineisenöljyn katoamista heikomman pumpunläpi. Eli vastaventtiiliut koneen omaan painelinjaajn ja lisäpumpulle
- painevaro onko pop-off tyyppinen vaiko halpis jolloin kuormaajan painepiikki saa lisää hajoavia osia...
- riittääkö öljynjäähdytys
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
On vaan aika lujalla 13 milliset remmit jos niillä pyörittää hydrauliikkapumppua. Saahan remmejä kiristettyä mutta sitten ei kestä vesipumpun laakerit tai laturi. Lisäksi olisi hyvä jos tuon virtauksen saisi jostain hantaakista vapautettua, eli remmit löysälle. Voi olla paras laittaa ylimääräinen hihnapyörä kampiakselille, c hihna nyt ainakin riittäisi.
-
jos tarvii hydr.kiertoa niin tuo nettikoneen pumppu ihan hyvä. ei rasita traktorin omaa venttiililohkoa.
--------
valtraan saa laittua matalakierroskoneen pumpun. silloin tuottoa on esim. 8400:ssa samat kuin t sarjassa eli 90l. toimii ihan hyvin, mutta jos paljo tieajoa kaasupohjassa niin öljyt lämpenee koska traktorin hydr.lohko alkaa ahistaa.
Eikös T-sarjalaisissa ole kasoispumppu, 73 litraa käyttöön ja 18 litraa ohjaukseen. Ainakin vanhemmissa. Jostain kuullut että piirit voisi yhdistää jolloin tuotto olisi se 91 litraa/min. onkohan mahdollista? Itsellä kuormain liikkuu vähän turhan hitaasti ja meinasin tuollaisen ulosottokäyttöisen laittaa. Kannattaisikohan painepuolen letkukin samalla suurentaa. Paluu on jo suurennettu ja auttoi hieman.
***no ei nyt ihan noinkaan. t sarjas on 91l pumppu josta ohjaus ottaa tarvittaessa osansa. sama juttu megassa. t sarjan pumppu on isompi. t sarjan pumppu taitaa olla sama kun 8350 matalakierroskoneen pummpu.
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
On vaan aika lujalla 13 milliset remmit jos niillä pyörittää hydrauliikkapumppua. Saahan remmejä kiristettyä mutta sitten ei kestä vesipumpun laakerit tai laturi. Lisäksi olisi hyvä jos tuon virtauksen saisi jostain hantaakista vapautettua, eli remmit löysälle. Voi olla paras laittaa ylimääräinen hihnapyörä kampiakselille, c hihna nyt ainakin riittäisi.
joo, ihan turha yrittää mitään hydepumppua laturin tilalle :) kampiakseliin 2 uraselle hihnalle siiva ja siitä pumppu kunnon kiristyksellä niin toimii. loppuu vaan tila ja koko hommasta järki...
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
On vaan aika lujalla 13 milliset remmit jos niillä pyörittää hydrauliikkapumppua. Saahan remmejä kiristettyä mutta sitten ei kestä vesipumpun laakerit tai laturi. Lisäksi olisi hyvä jos tuon virtauksen saisi jostain hantaakista vapautettua, eli remmit löysälle. Voi olla paras laittaa ylimääräinen hihnapyörä kampiakselille, c hihna nyt ainakin riittäisi.
joo, ihan turha yrittää mitään hydepumppua laturin tilalle :) kampiakseliin 2 uraselle hihnalle siiva ja siitä pumppu kunnon kiristyksellä niin toimii. loppuu vaan tila ja koko hommasta järki...
Justiinsa tuo järjen katoaminen on se mikä uhkaa >:( Ei helppoa ratkaisua taida olla. Yksi vaihtoehto on sekin että hommaisi etuvoimanoton jossa olisi akseli hydraulipumpulle.
-
jos tarvii hydr.kiertoa niin tuo nettikoneen pumppu ihan hyvä. ei rasita traktorin omaa venttiililohkoa.
--------
valtraan saa laittua matalakierroskoneen pumpun. silloin tuottoa on esim. 8400:ssa samat kuin t sarjassa eli 90l. toimii ihan hyvin, mutta jos paljo tieajoa kaasupohjassa niin öljyt lämpenee koska traktorin hydr.lohko alkaa ahistaa.
Eikös T-sarjalaisissa ole kasoispumppu, 73 litraa käyttöön ja 18 litraa ohjaukseen. Ainakin vanhemmissa. Jostain kuullut että piirit voisi yhdistää jolloin tuotto olisi se 91 litraa/min. onkohan mahdollista? Itsellä kuormain liikkuu vähän turhan hitaasti ja meinasin tuollaisen ulosottokäyttöisen laittaa. Kannattaisikohan painepuolen letkukin samalla suurentaa. Paluu on jo suurennettu ja auttoi hieman.
***no ei nyt ihan noinkaan. t sarjas on 91l pumppu josta ohjaus ottaa tarvittaessa osansa. sama juttu megassa. t sarjan pumppu on isompi. t sarjan pumppu taitaa olla sama kun 8350 matalakierroskoneen pummpu.
Ok. olisikohan pumppu sitten tulossa tiensä päähän, kun luulisi 91/l nopeamminkin toimivan. IKH näyttäisi myyvän Boschin pumppua missä tuotto 25 + 11 cm3, mitä se tekee sitten litroissa?
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
On vaan aika lujalla 13 milliset remmit jos niillä pyörittää hydrauliikkapumppua. Saahan remmejä kiristettyä mutta sitten ei kestä vesipumpun laakerit tai laturi. Lisäksi olisi hyvä jos tuon virtauksen saisi jostain hantaakista vapautettua, eli remmit löysälle. Voi olla paras laittaa ylimääräinen hihnapyörä kampiakselille, c hihna nyt ainakin riittäisi.
joo, ihan turha yrittää mitään hydepumppua laturin tilalle :) kampiakseliin 2 uraselle hihnalle siiva ja siitä pumppu kunnon kiristyksellä niin toimii. loppuu vaan tila ja koko hommasta järki...
Justiinsa tuo järjen katoaminen on se mikä uhkaa >:( Ei helppoa ratkaisua taida olla. Yksi vaihtoehto on sekin että hommaisi etuvoimanoton jossa olisi akseli hydraulipumpulle.
Helpoin ratkaisu on vaihtaa traktori sellaiseen jossa on jo valmiiksi riittävästi tuottoo pumpus 8)
-
Itselleni mietinnässä joku ratkaisu jolla saisi mega valmettiin normaalin hydrauliikan rinnalle 30-40 litraa virtausta. Tähän asti parhaimman tuntuiset ideat on ollut moottorin kylkeen asennettava pumppu joka pyörisi laturin remmeillä tai pumpun asentaminen paalaimeen ja voiman ottaminen jostain ketjusta.
Jos puuttuu ilmastointi- tai ilmakompura niin siihenhän se olis nätti laittaa remmivetoiseksi. Vapaa paluu hoituis tiemmä suoraan normaaliin säiliöön jos ottaisit tuolle pumpulle imun vaikka siitä hytin alta suodattimelle tulevalta letkulta, sama öljyhän siinä sillon kiertää
Siistein konsti tietysti olis peräkotelo auki ja isompi pumppu tilalle, liekkö niitä saatavilla?
On vaan aika lujalla 13 milliset remmit jos niillä pyörittää hydrauliikkapumppua. Saahan remmejä kiristettyä mutta sitten ei kestä vesipumpun laakerit tai laturi. Lisäksi olisi hyvä jos tuon virtauksen saisi jostain hantaakista vapautettua, eli remmit löysälle. Voi olla paras laittaa ylimääräinen hihnapyörä kampiakselille, c hihna nyt ainakin riittäisi.
joo, ihan turha yrittää mitään hydepumppua laturin tilalle :) kampiakseliin 2 uraselle hihnalle siiva ja siitä pumppu kunnon kiristyksellä niin toimii. loppuu vaan tila ja koko hommasta järki...
Justiinsa tuo järjen katoaminen on se mikä uhkaa >:( Ei helppoa ratkaisua taida olla. Yksi vaihtoehto on sekin että hommaisi etuvoimanoton jossa olisi akseli hydraulipumpulle.
Helpoin ratkaisu on vaihtaa traktori sellaiseen jossa on jo valmiiksi riittävästi tuottoo pumpus 8)
Pointti onkin siinä että tarviisin jatkuvan öljynkierron joka ei olisi missään tekemisissä traktorin vakion hydrauliikan kanssa. Ja vapaa paluukin pitäisi olla, muuten olisi helppo osa pumpun tuotosta laittaa kiertämään ylimääräisen lenkin.
Kone on uskollinen palvelija, ei sitä vaihdeta! Tilallekin otetaan samanlainen kun tuo yskäisee viimeisen kerran :(
-
Pointti onkin siinä että tarviisin jatkuvan öljynkierron joka ei olisi missään tekemisissä traktorin vakion hydrauliikan kanssa. Ja vapaa paluukin pitäisi olla, muuten olisi helppo osa pumpun tuotosta laittaa kiertämään ylimääräisen lenkin.
??? eikö tuo tarkota sillon suomeksi, että nokkapumppu ja nokalle säiliö. Siinäpä tuo sitten köllöttää jos sattuu johonkin muollekkin tarttee lisää virtaa kuin paalaimeen.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
-
Pointti onkin siinä että tarviisin jatkuvan öljynkierron joka ei olisi missään tekemisissä traktorin vakion hydrauliikan kanssa. Ja vapaa paluukin pitäisi olla, muuten olisi helppo osa pumpun tuotosta laittaa kiertämään ylimääräisen lenkin.
??? eikö tuo tarkota sillon suomeksi, että nokkapumppu ja nokalle säiliö. Siinäpä tuo sitten köllöttää jos sattuu johonkin muollekkin tarttee lisää virtaa kuin paalaimeen.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
Kun se etuvoimanotto saattaa olla käytössä, ainakin olisi tarkoitus. Ja tuo virtaus tarvitaan käärintälaitteelle, paalaimen toimintoihin traktorin virtaukset on hyvät. Pitääkin tuota oikein kehitellä, jos saisi tuohon etuvoimanoton jossa olisi pumpulle akseli.
-
Tilasin vahingossa liian isonpumpun sorkkaparteen . Halvalla irtois käyttämätön .
-
Pointti onkin siinä että tarviisin jatkuvan öljynkierron joka ei olisi missään tekemisissä traktorin vakion hydrauliikan kanssa. Ja vapaa paluukin pitäisi olla, muuten olisi helppo osa pumpun tuotosta laittaa kiertämään ylimääräisen lenkin.
??? eikö tuo tarkota sillon suomeksi, että nokkapumppu ja nokalle säiliö. Siinäpä tuo sitten köllöttää jos sattuu johonkin muollekkin tarttee lisää virtaa kuin paalaimeen.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
Kun se etuvoimanotto saattaa olla käytössä, ainakin olisi tarkoitus. Ja tuo virtaus tarvitaan käärintälaitteelle, paalaimen toimintoihin traktorin virtaukset on hyvät. Pitääkin tuota oikein kehitellä, jos saisi tuohon etuvoimanoton jossa olisi pumpulle akseli.
Ota ls-linjasta käärijälle ja normi liittimistä etunostolaitteelle ja muuhun. 8) Ainiin ei megas olekkaan ::) ::)
-
.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
[/quote]Kun se etuvoimanotto saattaa olla käytössä, ainakin olisi tarkoitus. Ja tuo virtaus tarvitaan käärintälaitteelle, paalaimen toimintoihin traktorin virtaukset on hyvät. Pitääkin tuota oikein kehitellä, jos saisi tuohon etuvoimanoton jossa olisi pumpulle akseli.
Koneessa kaiketi etunostolaite? valmis asennuspaikka
etu/pto:lle, peuralan nopeudenmuunnin jos sopisi ko
paikkaan (tähän saa useampia akselinlähtöjä), eli
"sivu" akselilta nokkapumpumpun käyttö, tämä ratkaisu kyllä
syö maavaraa jonkin verran.
-
Pointti onkin siinä että tarviisin jatkuvan öljynkierron joka ei olisi missään tekemisissä traktorin vakion hydrauliikan kanssa. Ja vapaa paluukin pitäisi olla, muuten olisi helppo osa pumpun tuotosta laittaa kiertämään ylimääräisen lenkin.
??? eikö tuo tarkota sillon suomeksi, että nokkapumppu ja nokalle säiliö. Siinäpä tuo sitten köllöttää jos sattuu johonkin muollekkin tarttee lisää virtaa kuin paalaimeen.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
Kun se etuvoimanotto saattaa olla käytössä, ainakin olisi tarkoitus. Ja tuo virtaus tarvitaan käärintälaitteelle, paalaimen toimintoihin traktorin virtaukset on hyvät. Pitääkin tuota oikein kehitellä, jos saisi tuohon etuvoimanoton jossa olisi pumpulle akseli.
Ota ls-linjasta käärijälle ja normi liittimistä etunostolaitteelle ja muuhun. 8) Ainiin ei megas olekkaan ::) ::)
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
-
.
Sitten kun siinä kuitenkin kytkinkin tarttee olla, niin sehän on helppo toteuttaa etupto:lla. Ja kun se tumppi kerran on nenällä, saman tien siihen sitte laittaa jo vetovarretkin :D
Kun se etuvoimanotto saattaa olla käytössä, ainakin olisi tarkoitus. Ja tuo virtaus tarvitaan käärintälaitteelle, paalaimen toimintoihin traktorin virtaukset on hyvät. Pitääkin tuota oikein kehitellä, jos saisi tuohon etuvoimanoton jossa olisi pumpulle akseli.
Koneessa kaiketi etunostolaite? valmis asennuspaikka
etu/pto:lle, peuralan nopeudenmuunnin jos sopisi ko
paikkaan (tähän saa useampia akselinlähtöjä), eli
"sivu" akselilta nokkapumpumpun käyttö, tämä ratkaisu kyllä
syö maavaraa jonkin verran.
Varsinaista valmista asennuspaikkaa ei ole, sen joutuu itse kehitellä. Peuralan vaihteet on hyviä ja kestäviä mutta on ne sitten rajun kokoisiakin. Pitää kyllä kysyä tuolta.