Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Simmo lähtee...  (Luettu 3087 kertaa)

simmomuori

  • Vieras
Simmo lähtee...
..kesälaitumille ;D .Ilmoitan tämän siksi,ettei kenellekkään jää epäselväksi, kun mua ei täällä näy.Aloitan kesälomani.Ensin mene lasten leirille kyökkipiiaksi,sitten alkaa kuukauden kestävä mansikkasouvi,hillasuot kutsuu pohjoisessa,samoin mustikat,vatut, viinimarjat kotitilalla ja,herkkutatit.Kausi huipentuu puolukka ja karpaloreissuihin,joten pidän lomaa lokakuulle asti.
Minulla on ollut antoisaa teidän kanssanne ja olette  monasti ilahduttaneet minua.Tämä palsta on siitä' mukava,että täällä on ihmisiä joka puolelta Suomea. ::)
Jos olen loukannut jotakuta, niin pyydän vilpittömästi anteeksi,ettette muistaisi pahalla. :o
Toivon Teille kaikille oikein hyvää satorikasta kesää,siunattuja päiviä ja koettakaa karjatilallisetkin jaksaa.Tiedän,että teillä monella on vaikeaa,mutta vielä ne paremmat päivät koittaa teillekkin.Pitäkää rakkaistanne huolta,sillä elämä on niin ainutlaatuinen ja arvaamaton.
Jo joku tietää hyvän mansikkamehureseptin,sellaisen joka säilyy kellarissa,niin olen kiitollinen jos laitat sen sähköpostiini.Terveisiä kaikille.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
..kesälaitumille ;D .Ilmoitan tämän siksi,ettei kenellekkään jää epäselväksi, kun mua ei täällä näy.Aloitan kesälomani.Ensin mene lasten leirille kyökkipiiaksi,sitten alkaa kuukauden kestävä mansikkasouvi,hillasuot kutsuu pohjoisessa,samoin mustikat,vatut, viinimarjat kotitilalla ja,herkkutatit.Kausi huipentuu puolukka ja karpaloreissuihin,joten pidän lomaa lokakuulle asti.
Minulla on ollut antoisaa teidän kanssanne ja olette  monasti ilahduttaneet minua.Tämä palsta on siitä' mukava,että täällä on ihmisiä joka puolelta Suomea. ::)
Jos olen loukannut jotakuta, niin pyydän vilpittömästi anteeksi,ettette muistaisi pahalla. :o
Toivon Teille kaikille oikein hyvää satorikasta kesää,siunattuja päiviä ja koettakaa karjatilallisetkin jaksaa.Tiedän,että teillä monella on vaikeaa,mutta vielä ne paremmat päivät koittaa teillekkin.Pitäkää rakkaistanne huolta,sillä elämä on niin ainutlaatuinen ja arvaamaton.
Jo joku tietää hyvän mansikkamehureseptin,sellaisen joka säilyy kellarissa,niin olen kiitollinen jos laitat sen sähköpostiini.Terveisiä kaikille.

Hyvää ja mukavaa kesää . Lomituksen ja sorkkahoidon parissa kuluu tämä kesä . Ei lomitusta enää paljoa ole , pikkusen kumminkin .

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Simmo lähtee...

[/quote]Hyvää ja mukavaa kesää . Lomituksen(agronetin) ja sorkkahoidon(agronetin) parissa kuluu tämä kesä . [/quote]
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...

Hyvää ja mukavaa kesää . Lomituksen(agronetin) ja sorkkahoidon(agronetin) parissa kuluu tämä kesä . [/quote]
[/quote]Voin lopettaa jos haluat .

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Simmo lähtee...

Hyvää ja mukavaa kesää . Lomituksen(agronetin) ja sorkkahoidon(agronetin) parissa kuluu tämä kesä .
[/quote]Voin lopettaa jos haluat .
[/quote]

En halua, että jäät tänne.  :D

Viimeksi muokattu: 03.07.10 - klo:20:06 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

pavo heskanen

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
..hjyvää gesää timppalle ja hessuillekkii...trevlig sommar på närpes med till..vad hetrer  han nu stedffan yngves..
sveea riketsbannpäällysmies.. ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
..hjyvää gesää timppalle ja hessuillekkii...trevlig sommar på närpes med till..vad hetrer  han nu stedffan yngves..
sveea riketsbannpäällysmies.. ;D
Sit sammaa vaan .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
Lomitus ja sorkkahoito = Lomahoitojen sorkkiminen  ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
Lomitus ja sorkkahoito = Lomahoitojen sorkkiminen  ;D
JoHaRaa en sorki , tyrkin kyllä , heinäseipäällä .

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
Lomitus ja sorkkahoito = Lomahoitojen sorkkiminen  ;D
JoHaRaa en sorki , tyrkin kyllä , heinäseipäällä .

Tuossa ei taida olla mitään kaksimielistä  ??? Tyrkit siis etäälle tuolla seipäällä  ???

Heinäseiväs on perinteinen kuivaheinänkorjuussa käytettävä "teline". Niitetyt ja pöyhityt heinät nostetaan maahan pystytettyihin teräväkärkisiin, ylensä havupuista valmistettuihin seipäisiin. Nostossa työvälineenä on käytetty heinähankoa tai 4-piikkistä talikkoa. Seipäiden alaosassa on kiinteä tai irtonainen alatuki joka pitää heinätukot irti maasta. Seipäässä on myös 1-3 reikää joihin työnnettiin naulat tai puutikut jotta kuivuva heinämassa ei olisi tiivistynyt liikaa. Kun heinät ovat seivästettyinä kuivuneet riittävästi niin ne viedään talveksi latoon tai suuliin.

Eli tällaisella seipäällä olet siis tyrkkimässä.

3070 E

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
..kesälaitumille ;D .Ilmoitan tämän siksi,ettei kenellekkään jää epäselväksi, kun mua ei täällä näy.Aloitan kesälomani.Ensin mene lasten leirille kyökkipiiaksi,sitten alkaa kuukauden kestävä mansikkasouvi,hillasuot kutsuu pohjoisessa,samoin mustikat,vatut, viinimarjat kotitilalla ja,herkkutatit.Kausi huipentuu puolukka ja karpaloreissuihin,joten pidän lomaa lokakuulle asti.
Minulla on ollut antoisaa teidän kanssanne ja olette  monasti ilahduttaneet minua.Tämä palsta on siitä' mukava,että täällä on ihmisiä joka puolelta Suomea. ::)
Jos olen loukannut jotakuta, niin pyydän vilpittömästi anteeksi,ettette muistaisi pahalla. :o
Toivon Teille kaikille oikein hyvää satorikasta kesää,siunattuja päiviä ja koettakaa karjatilallisetkin jaksaa.Tiedän,että teillä monella on vaikeaa,mutta vielä ne paremmat päivät koittaa teillekkin.Pitäkää rakkaistanne huolta,sillä elämä on niin ainutlaatuinen ja arvaamaton.
Jo joku tietää hyvän mansikkamehureseptin,sellaisen joka säilyy kellarissa,niin olen kiitollinen jos laitat sen sähköpostiini.Terveisiä kaikille.


Vai että oikein herkkutattia, no hyvää lomaa kuitenkin.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
Lomitus ja sorkkahoito = Lomahoitojen sorkkiminen  ;D
JoHaRaa en sorki , tyrkin kyllä , heinäseipäällä .

Tuossa ei taida olla mitään kaksimielistä  ??? Tyrkit siis etäälle tuolla seipäällä  ???

Heinäseiväs on perinteinen kuivaheinänkorjuussa käytettävä "teline". Niitetyt ja pöyhityt heinät nostetaan maahan pystytettyihin teräväkärkisiin, ylensä havupuista valmistettuihin seipäisiin. Nostossa työvälineenä on käytetty heinähankoa tai 4-piikkistä talikkoa. Seipäiden alaosassa on kiinteä tai irtonainen alatuki joka pitää heinätukot irti maasta. Seipäässä on myös 1-3 reikää joihin työnnettiin naulat tai puutikut jotta kuivuva heinämassa ei olisi tiivistynyt liikaa. Kun heinät ovat seivästettyinä kuivuneet riittävästi niin ne viedään talveksi latoon tai suuliin.

Eli tällaisella seipäällä olet siis tyrkkimässä.
Oikein  8)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
..kesälaitumille ;D .Ilmoitan tämän siksi,ettei kenellekkään jää epäselväksi, kun mua ei täällä näy.Aloitan kesälomani.Ensin mene lasten leirille kyökkipiiaksi,sitten alkaa kuukauden kestävä mansikkasouvi,hillasuot kutsuu pohjoisessa,samoin mustikat,vatut, viinimarjat kotitilalla ja,herkkutatit.Kausi huipentuu puolukka ja karpaloreissuihin,joten pidän lomaa lokakuulle asti.
Minulla on ollut antoisaa teidän kanssanne ja olette  monasti ilahduttaneet minua.Tämä palsta on siitä' mukava,että täällä on ihmisiä joka puolelta Suomea. ::)
Jos olen loukannut jotakuta, niin pyydän vilpittömästi anteeksi,ettette muistaisi pahalla. :o
Toivon Teille kaikille oikein hyvää satorikasta kesää,siunattuja päiviä ja koettakaa karjatilallisetkin jaksaa.Tiedän,että teillä monella on vaikeaa,mutta vielä ne paremmat päivät koittaa teillekkin.Pitäkää rakkaistanne huolta,sillä elämä on niin ainutlaatuinen ja arvaamaton.
Jo joku tietää hyvän mansikkamehureseptin,sellaisen joka säilyy kellarissa,niin olen kiitollinen jos laitat sen sähköpostiini.Terveisiä kaikille.


Vai että oikein herkkutattia, no hyvää lomaa kuitenkin.
Herkkutatilla tarkoitetaan tässä yhteydessä sientä. Halusin osaltani  täsmentää ja tylsämielistää tämän informaation.

Jerry Cannu

  • Vieras
Vs: Simmo lähtee...
Kesä ja helteet on todella syvältä. >:(

Tulis äkkiä talvi, -30 C pakkaset  ja metrinen lumihanki.  8)

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Simmo lähtee...
"Pak-ka-nen... siitä suomalaiset tyk-käää... hel-le saa epävireeseen..."   ;D