Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Leppä pitäköön lehmänpaskansa  (Luettu 2184 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Lehmänpaskakaivos talvivaarassa olis siistii.
Nothing is Something Worth Doing

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ennemmin kaasulla kuin sähköllä. Ajakoot Veeti sitä nurkka-ajoaan Essolle sillä 100 000 euron pakko-ostatetulla Teslallaan.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ennemmin kaasulla kuin sähköllä. Ajakoot Veeti sitä nurkka-ajoaan Essolle sillä 100 000 euron pakko-ostatetulla Teslallaan.

Sipin puukaasuauto kulkee hyästi paskanhajulla. 😀😁🎅

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65673
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
mutta kiva jälkihaju jää jälelle!   on kuin tervasta polttais.                 noooo, parempi haju kuiteski kuin p     nhaju!

Jätkä

  • Vieras
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

On se edulisempaa kuin teslan osto
http://www.terragas.fi/tuotteet.html

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Ongelma on siinä, että tuon tekeminen maksaa melkein 3 tonnia??
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.
Tuossa taisit sanoa syykin, miksi Neste on jakanut hallituspaikkoja, eli ilmaista rahaa kansanedustajille.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

Jätkä

  • Vieras
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Ministeri Jari Lepän ajama linja muuttaa lehmänpaska biokaasuksi on järjetön ja kallis, mm. autot pitäisi muuttaa kaasukäyttöisiksi.

Leppä rakentaisi tuhannen lehmän navetoita Lappiin ja lehmänpaskabiolaitoksen Talvivaaraan.

Saatanan kalliiksi tulisi veronmaksajille.

NESTE on aivan eri linjoilla MTK/KEPU/Lepän kanssa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/kokonaan-uusiutuva-diesel-myy-hyvin-kotimaan-j%C3%A4terasvat-eiv%C3%A4t-riit%C3%A4-tuotantoon-1.201958?fref=gc

Kyllä bio- ja maakaasukäyttöiset autot runsastuisivat nopeasti jos vaan kaasun jakelu olisi nykyistä kattavampaa.
Kaasuautollehan käy sekä biokaasu, maakaasu että bensiini, ja vaihto kaasusta bensiiniin ja päinvastoin käy lennosta.
Bensiiniauton muuttaminen kaasulla toimivaksi saadaan toteutettua aika pienillä kustannuksilla.
Ja jos tuolla tavalla saadaan hoidettua EU:n meille langettamaa raskasta velvoitetta vähentää fossiilisten käyttöä, niin sehän olisi aivan järkevääkin.

 Eipäs olisi, kun hehtaarin heinien arvo liikennekaasuksi jalostettuna on noin 1500€(<korvaa bensaa), ei semmoinen käy, kun se ei kertakaikkiaan käy.

Tässä käy samoin kuin Vapon heinänviljely. Silloinkin oli kepun visio ruveta sitä tukemaan. 😀😁🎅

 Siinähän ajettiin pelkästään vapon etua ja ruokohelpistä maksettiin niin vähän että tappiota tuotti jokainen tehty paali. Eihän siinä ole mitään järkeä viljeliän  kasvattaa ja maksaa että joku iso firma kuorii hyödyn itselleen. . Sama juttu tulee siinä Mikkelin kaasulaitoksessa olemaan, siitä ei viljeliä hyödy mitään.
Luultavasti joku osuustoiminnallinen kaasunjalostaja voi toimia niin että se viljeliäkin hyötyy kyseisestä toiminnasta.
 Ja jossain päin Suomea taitaa olla sellainen Luomu bio kaasupas kalaitos osuuskunta olemassa. Mutta se vaatii  vain luomu tiloilta sen kaasun raaka-aineen, jotta voi palauttaa prosessi jätteen takaisin luomutiloille. (Tai ainakin suunnitteilla.)

Tuo heinän kerääminen johonkin laitokseen on kyllä järjetön. Useimat pellot vaatii lannoitteet, että siellä mitään kasvaa. Joku vois laskea mikä on tulos ympäristön kannalta, jos typpeä laitetaan 100kg ha ja löpöä kuluu vielä 200litraa korjuu ja kuljetus. 😀😁🎅

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Leppä pitäköön lehmänpaskansa
Mikään ei kannata? Vanhat ukot toivoo, että kaikki hankeet menis mönkään?