Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe topagrarin portaattomien testi fendt 724,nh 7.270, jd 6120, valtra t203 ja mf 76  (Luettu 12020 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

 Löytyypä nuita... http://www.traktorpool.fi/schnellsuche/c-John-Deere/85/keywords/6190/netgross/1/results/100/sort/ASC/sortby/price/
No englannissa on halvimmat yleensä eikä siellä montaa näytä olevan... Vuoden päästä tilanne voi olla toinen kun leasinki koneet vaihtuu taas...

MP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
selvää valtran ylivoimaa... ilmoitetut kw/hv 151/205
                                               mitattu 113/153
                                            lisäteholla 126/171

simppu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
kyllä se sininen pitää olla ;D näyttäs ainaki että on hinta laatu suhetta.

roadman

  • Vieras
Näyttäis tuo JD,n uusi laatikko pesevän kirkkaasti muut raskaassa vetotyössä hyötysuhteeltaan. Taulukko sivulla 11 Kulutus yli 10l tunnissa vähemmän kuin muilla. harmi kun ei ole kellotettu tuota rinteen nousua. Toivottavasti kestää.????

Olihan se siellä tekstissä. Rinne nousussa nopein NH 30,3 km/h ja toiseksi JD.29,6 km/h
Kokolenkin nopein oli Fendt, joten summa summaarum.??????

Aikamoisia eroja löytyy urean kulutuksen suhteen??

Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo:10:42 kirjoittanut roadman

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
mielenkiintosia tuloksia juu. aivan käsittämättömän surkesti voimaa tuossa valtrassa, ei mikään ihme että vanhat mega sarjalaiset kiertää rinkiä näiden uusien rinnalla...

tehoero fendtin ja valtran välillä n.50hv ja fendti silti n.200kg kevyempi...

onko toi direktdrive nyt niin paljo parempi? nyykkärin portaaton pisti mun siltmään, paremmin tulee tehoa pyörill kun fendtissä. nyykkärin moottorikin hyvässä iskussa.

kopit on kaikki hiljasia, mutta paljon morkattu valtra silti hiljaisin ja paljon kehuttu nyykkäri meluisin. tohon desibeli hommaan pitäs saada joku muu mitta-asteikko, monasti käytäntö on ihan eri kuin paperilla vois luulla. toisaalta 70-75db taso alkaa olla niin pieni että pienikin suhina nostaa äänentasoa. nyykkärillä ajaessa tietyillä nopeuksilla vaihteisto vinkuu ärsyttävästi. uusi direkti on paljon hiljaisempi kuin vanha, vinkuna on saatu pois. saman myös 724 fendtissä, alkupään koneet vinkui tosi rankasti, nyt koeajopäivillä ajamani oli tosi hiljanen, eikä mitään häiritsevää ääntä kuulunut.
--------

noi hinnat on ja mielenkiintosia. fendti on 40 000e kalliimpi saksassa kuin suomes ja jd melkee samanverran halvempi. ottaako agri välistä vai?

roadman

  • Vieras
mielenkiintosia tuloksia juu. aivan käsittämättömän surkesti voimaa tuossa valtrassa, ei mikään ihme että vanhat mega sarjalaiset kiertää rinkiä näiden uusien rinnalla...

tehoero fendtin ja valtran välillä n.50hv ja fendti silti n.200kg kevyempi...

onko toi direktdrive nyt niin paljo parempi? nyykkärin portaaton pisti mun siltmään, paremmin tulee tehoa pyörill kun fendtissä. nyykkärin moottorikin hyvässä iskussa.

kopit on kaikki hiljasia, mutta paljon morkattu valtra silti hiljaisin ja paljon kehuttu nyykkäri meluisin. tohon desibeli hommaan pitäs saada joku muu mitta-asteikko, monasti käytäntö on ihan eri kuin paperilla vois luulla. toisaalta 70-75db taso alkaa olla niin pieni että pienikin suhina nostaa äänentasoa. nyykkärillä ajaessa tietyillä nopeuksilla vaihteisto vinkuu ärsyttävästi. uusi direkti on paljon hiljaisempi kuin vanha, vinkuna on saatu pois. saman myös 724 fendtissä, alkupään koneet vinkui tosi rankasti, nyt koeajopäivillä ajamani oli tosi hiljanen, eikä mitään häiritsevää ääntä kuulunut.
--------

noi hinnat on ja mielenkiintosia. fendti on 40 000e kalliimpi saksassa kuin suomes ja jd melkee samanverran halvempi. ottaako agri välistä vai?

Tuosta melusta täytyis varmaan teettää taajus mittaus, niin sieltä varmasti löytyis erot erimerkkien välillä ja tuohon korvan ja mittarin eroihin.

Valtra tehottomuuteen keksi mitään muuta selitystä että moottorisofta ei oikeen pelitä tai peräpää hukkaa tehon. Verrokkina mf niin ihan eri lukemat samasta moottorista. Ois vielä ollu 8250 jcb tuossa testissä niin ois ollu kyllä kattava testi.
Mitä tuosta jcb,stä kuullu niin menee vauhtiauraksessa hävyttömän vähällä polttoaineella vaikka lastutettu 300hp tehot. Tosin siinä ei ole linnavuorelaista keulalla.

Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo:13:50 kirjoittanut roadman

realisti

  • Vieras
Alvittomia listahintoja, ja yllättävän kovia sellasia. Massikka 194 000€ ja risat listahinta, Suomessa suoralla kaupalla 112 000€ ja risat, ilmaa hinnoissa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Melutasosta pitäisi tietää desibelejen lisäksi taajuudet eli frekvenssijakauma ja dynaaminen vaihtelu, jotta vertailuista saisi korvakuuloa vastaavia tuloksia.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
mielenkiintosia tuloksia juu. aivan käsittämättömän surkesti voimaa tuossa valtrassa, ei mikään ihme että vanhat mega sarjalaiset kiertää rinkiä näiden uusien rinnalla...

tehoero fendtin ja valtran välillä n.50hv ja fendti silti n.200kg kevyempi...

onko toi direktdrive nyt niin paljo parempi? nyykkärin portaaton pisti mun siltmään, paremmin tulee tehoa pyörill kun fendtissä. nyykkärin moottorikin hyvässä iskussa.

kopit on kaikki hiljasia, mutta paljon morkattu valtra silti hiljaisin ja paljon kehuttu nyykkäri meluisin. tohon desibeli hommaan pitäs saada joku muu mitta-asteikko, monasti käytäntö on ihan eri kuin paperilla vois luulla. toisaalta 70-75db taso alkaa olla niin pieni että pienikin suhina nostaa äänentasoa. nyykkärillä ajaessa tietyillä nopeuksilla vaihteisto vinkuu ärsyttävästi. uusi direkti on paljon hiljaisempi kuin vanha, vinkuna on saatu pois. saman myös 724 fendtissä, alkupään koneet vinkui tosi rankasti, nyt koeajopäivillä ajamani oli tosi hiljanen, eikä mitään häiritsevää ääntä kuulunut.
--------

noi hinnat on ja mielenkiintosia. fendti on 40 000e kalliimpi saksassa kuin suomes ja jd melkee samanverran halvempi. ottaako agri välistä vai?

No ei uus valtra kyllä ole missää vaiheessa ollu kovaääninen. 2 sarjalaisesta eteenpäin suorastaaan äänettömiä. Tosin meinasit varmaa tiirektin ulvomista. Varmaan saanet sitä hävitettyä. Toi ois kyllä hinoo jos uiuden 700 sarja volina ois saatu kuriin.

Summasummarum.... ei ole köyhällä varaa uuten traktoriin. Aika hävyttömän hintasia...
Nii se on...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Fentti tietysti voitti, joten artikkeli löytyy: http://www.fendt.at/Sonderdruck_top_agrar_1_2013.pdf

NH: paras moottori & paras lååda...     8)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Eli siis kaikenkaikkiaan jontikka on paras?

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Fendtissä on kuulemma tinkivaraa paljon  ;D   Ja 6190R jonnikka autopowerilla olis ollut 18000€ kalliimpi kuin 724 fendt ilman profi varustelua kun tuossa yks tuommosen fendtin osti ja oli jonnikasta tarjousta kysellyt...

Juu kyllä noiden peurojen hinnat tuntuvat karkaavan. Vähän ajettua 20-sarjalaista kuin vaihtoi uuteen vähän isompaan AP 30-sarjalaiseen niin väliraha taisi olla jotain 40 tonnin paikkeilla. Selvästi Enemmän ajetun karvalakki SE 10-sarjalasen kun vaihtoi lähes uuteen isompaan 30-sarjan AP:hen kaikilla herkuilla, välirahaa tuli 50 000, jo kipurajoilla mutta 6430AP on ollut soiva peli.

Mutta nyt jos 4000 tuntia ajetun AP 6630:n haluaisi vaihtaa 6190R/6210R  hyvillä varusteilla niin saa antaa vielä 30-40 tonnin puimurin lisänä jos 100 000€ välirahalla haluaa selvitä.  :o Toisaalta kaikki 6630 isompi alkaa olla jo turhan kankeaa, eli pidetään sitä ainakin toiset 4000 tuntia ja katsellaan sitten. Ehkä voisi vaikka kokeilla Fendttiä ellei Agrin hintapolitiikka muutu.

Tai sitten hyväksyt vaan sen julman faktan, ettei sinulla ole enää varaa/järkeä ajaa uudella koneella. Joudut siirtymään käytettyjen ostajaksi loppukäyttäjäksi  ;). Totuus satuttaa, mutta tosiasiat on hyvä tunnustaa  :P
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Fendtissä on kuulemma tinkivaraa paljon  ;D   Ja 6190R jonnikka autopowerilla olis ollut 18000€ kalliimpi kuin 724 fendt ilman profi varustelua kun tuossa yks tuommosen fendtin osti ja oli jonnikasta tarjousta kysellyt...

Juu kyllä noiden peurojen hinnat tuntuvat karkaavan. Vähän ajettua 20-sarjalaista kuin vaihtoi uuteen vähän isompaan AP 30-sarjalaiseen niin väliraha taisi olla jotain 40 tonnin paikkeilla. Selvästi Enemmän ajetun karvalakki SE 10-sarjalasen kun vaihtoi lähes uuteen isompaan 30-sarjan AP:hen kaikilla herkuilla, välirahaa tuli 50 000, jo kipurajoilla mutta 6430AP on ollut soiva peli.

Mutta nyt jos 4000 tuntia ajetun AP 6630:n haluaisi vaihtaa 6190R/6210R  hyvillä varusteilla niin saa antaa vielä 30-40 tonnin puimurin lisänä jos 100 000€ välirahalla haluaa selvitä.  :o Toisaalta kaikki 6630 isompi alkaa olla jo turhan kankeaa, eli pidetään sitä ainakin toiset 4000 tuntia ja katsellaan sitten. Ehkä voisi vaikka kokeilla Fendttiä ellei Agrin hintapolitiikka muutu.

Tai sitten hyväksyt vaan sen julman faktan, ettei sinulla ole enää varaa/järkeä ajaa uudella koneella. Joudut siirtymään käytettyjen ostajaksi loppukäyttäjäksi  ;). Totuus satuttaa, mutta tosiasiat on hyvä tunnustaa  :P

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/atl-traktorit-ovat-suomessa-euroopan-halvimpia-1.35387

nyt on hyvä syy nostaa hintoja kun on niin halpaa...
allekirjoittanut

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Ihme jurputusta noista melumittauksista, eiköhän tuommosen lehden raati tiedä miten ne mitataan ?

Ja hiljasia nää kaikki nykykoneet on, mut toki jos melun seasta erottuu joku tietty ärsyttävä ääni, niin se kannattais testissä mainita.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Eli siis kaikenkaikkiaan jontikka on paras?

1) Fendt
2) NH
3) JD
4) MF
5) Valtra
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."